Keresés

Részletes keresés

Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 18138

 

Kérdés Ki,mit tekint túrának? 

S a többi főbb kérdés:

 

-Mekkora táv/ nap?

 

 

-S mennyi látnivalóval?

 

-"Csillagtúra"?

 Egy adott kis területre gyorsan,

 körbe motorozzuk, s 2, max 3 közeli cél,

 (10-50 km-en belül) oszt vissza?

 Avagy még annyi sem?

 Kevés idő, nagy táv/ kevés pénz, ritkán szállás.

 Egyedüli pályázás, rohanás.

 Nagy gyors motor, esetleg külföldre jellemzőbb.

 Avagy gyorsan elmész pár órára félnapra,

 két pálya közeli helyre, esetleg "úti batyus" élelem,

 (pl szendvics a táskában) s már jössz is vissza. 

 A túra 70-75% pálya, vagy országút, nagy tempóval..

 

 

-Avagy megyünk, s közben sok megálló?

 Azaz egy térséget körbemotorozunk,

 s már az úton is lesz megálló,-AZAZ "Nagy Körút"?

 (Van Aki úgy ismeri Pontról-Pontra túra)

 Tájegység, vagy ország, esetleg országot megismerni?

 

 Számomra inkább ez jellemző.

 Sok látnivaló, ritka tájak, kis utak, szállás, sokrétűbb,

 színesebb látnivaló, szállás, sokkal több időt igényel. 

 De jobban kikapcsol, s a tájat is van idő élvezni,

 sőt a társaságot is. Megismerni, viccelődni is.

 Tehát társasra több idő javasolt...

 

-Van Reá idő? -Pénz?

 

-De mekkora távban?

 

-Mit s mennyit akarunk megnézni?

 Megállók, annak száma, mi a cél?

 

Stb.-Stb.

 

 

 

Ezek mindenkinek más az igénye, s ezek bizony,

 más tempót, más motorhasználatot kérnek.

 

Pl ha egyedül is megyek, felderítek, nézelődök, kerülök,

nem vagyok a Csillagtúra híve akkor sem.

Munthe is ha egyedül Csillagtúrázik, a naggyal megy,

-ha velem, akkor inkább a kisebbel,

de ritkán a naggyal is.

Itt már inkább a pakolhatóság és táv is közrejátszik..

 

De legyen némi "szakanyag is arról amit pedzegettetek,

én pedig dióhéjban elkezdtem kibontani:

 

Túratervezés | motorostura.hu

 

Hány motorra van valójában szükséged? | motorostura.hu

 

Csomagolási lista V2.0 | motorostura.hu

 

Csoportos motorozás | motorostura.hu

 

Jelek | motorostura.hu

 

Munthe Creative Commons License 2024.05.02 0 0 18137

Én is főleg szaladgálni használom, de ha Főnix szervez egy kirándulást, szívesen felpakolom a kis Ybrahimot.

Nagyobb utakra én is az NC 750-est használom.

Előzmény: vfrtom (18136)
vfrtom Creative Commons License 2024.05.02 0 0 18136

Én pont munkába járásra vettem, meg ide-oda szaladgálni. Ha menni akarok/akarunk arra ott a vfr. 

Előzmény: Munthe (18134)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18135

Azért van a

váltós B125 jogosultsága,

S igen, aki motorozni akart,

levizsgàzott, sőt nagyobbra is.

Szerintem van létjogosultsága,

de gyakorlati oktatással.

Ma ahogy jöttem dolgozni,

van egy taxis ismerősöm

Aki rengeteg jogsija van, vezet ..

Csak motorra nincs,

sőt álma lett egy "nagy burgonya"

sok kis robizas után, beiratkozott,

s napokban teszi le a nagy "A" kat.ot.

Elmondta, hogy réges-régen,

szociban ment pár kört mzvel,

de amit most kell tudni, csinálni 

Nagy hondával pályán...etc.

 

 

Előzmény: Munthe (18134)
Munthe Creative Commons License 2024.05.01 0 1 18134

Nem hiszem, hogy váltós motort vesz az, aki munkába járásra használja. Ha motorozni akarna, már levizsgázott volna. Persze, páran biztosan ráéreznek az ízére, de biztosan nem sokan.

Előzmény: Főnix 500 (18133)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18133

Pontosan, 

De majd még ennyire se...

Mint volt...

Egyenlőre itthon a B125 -nél van

választás, attól függ mivel vizsgázol,

még, váltós, nem váltós géppel...

Lengyel - Román etc. Rendszerben

"csak váltó nélküli" motorra,

azaz Robira adják meg..

B125 öt, igaz minden "macera" nélkül...

Előzmény: Munthe (18129)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18132

Még...

 

Előzmény: abes (18130)
Munthe Creative Commons License 2024.05.01 0 1 18131

Az meg a másik. 😄

Valószínűleg ezeket az új motorosoka 6.30-8.30, majd 16-18 óra közötti időszakban látjuk. Kirándulni, munkahelyen túli távolságokra nem sokan merészkednek közülük.

Előzmény: abes (18130)
abes Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18130

Ennyi.
Főleg, hogy váltós motort továbbra sem lehet B125-tel.

Előzmény: Munthe (18129)
Munthe Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18129

Akinek van 125-ös motorja, nem azért vette, hogy kivívja az 1000-es, vagy anál nagyobb űrtartalmú motorosok elismerését. Csakis élvezetből, szeretetből hajtjuk, kirándulunk vele. Semmi sem változik ezzel kapcsolatban a jövőben.

abes Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18128

"S a 125-ös nek végleg oda a Becsület!"

Volt? :-D

Előzmény: Főnix 500 (18127)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 18127

https://www.sportmotor.hu/magazin/b125-szlovakia-romania-lengyelorszag

 

Így nem kell rendezni az SM kat. 

Kivégzik..kivérzik..

 

Mindenki majd 125- ös robit nyomja...

Akinek B jogsija van..

Átmenetileg, amíg Újdonság...

 

 

S a 125-ös nek végleg oda a Becsület!

Nem tudnak kanyarodni, sem más..

Értéke, tisztelete nulla lesz...

(Ja s váltani se kell..

Mert nem is tudna..)

Ez van...

Figyelni kell rajuk jobban...

Tény...

 

 

De maradok az a

"váltós tisztelen, értéktelen"

Kismotoros akkor is.

Motoros összejövetelekre

-Eddig se, utána se-

ezért sem járok...

Munthe Creative Commons License 2024.04.28 0 0 18126

Tegnap olvastam. Már évek óta mondja egy barátom, hogy ez a jövő. És más egyebeket is szokott mesélni, amiből valami bejött, valami nem... szerencsére.

Szóval ez a demokrácia.

Előzmény: Főnix 500 (18125)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 18125
Előzmény: abes (18116)
abes Creative Commons License 2024.04.27 0 0 18124

Lamdaszonda, TPS szenzor.
stb, stb.

Előzmény: vfrtom (18123)
vfrtom Creative Commons License 2024.04.27 0 0 18123

Üdv. Vettem egy 2007es 125 YBR-t injektoros. De melegen nincs alapjárat. Amúgy jól megy, van egy kis szelephang. Mi lehet a gond? Gondolom elsőre gyertyacsere, szelephézag állítás. Esetleg még valami?És lenne-e esetleg valakinél service manual?

abes Creative Commons License 2024.04.26 0 0 18122

:-D

Előzmény: Munthe (18121)
Munthe Creative Commons License 2024.04.26 0 1 18121

Miattad megy tönkre a Motron szalon. 

Előzmény: abes (18120)
abes Creative Commons License 2024.04.25 0 0 18120

Ha ti vesztek én nem. :-D
Ha már 125 akkor csak a Honda CT125.

De 125-s van, minek még egy?

Előzmény: Munthe (18119)
Munthe Creative Commons License 2024.04.25 0 0 18119

Ha te veszel, én is. :))

Előzmény: Főnix 500 (18118)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 18118

 

Simán.. no..

Azért egészen bejött ez Motron X Nord 125.

Nekem, tetszetősebb, mint hittem.

Eltudnám képzelni 5X környékén, szép kis ló.

KTM Duke 125 után...

Főleg ha 150 kg-ra levinném a súlyt/13 lóval.

Tehát nincs oldaldoboz, bukóvas, Se plexi...

 

 

Motron X-Nord 125 2021 🏍 Prueba / Test / Review | Caballero Motorista - YouTube

 

Prueba Motron X-Nord 125 | Test Review en Español | Opiniones (youtube.com)

Munthe Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18117

Ez csak egyet jelent: a hatalom mocskos és retteg.

Előzmény: abes (18116)
abes Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18116

Megy az már arcfelismerés nélkül.

https://www.youtube.com/watch?v=uReVvICTrCM

Előzmény: Munthe (18115)
Munthe Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18115

Teljes ellenőrzést akarnak felettünk. Teljesen betegek a vezetők.

Kínában megy a büntetés, ha lelépsz a járdáról, mert az arcfelismerő rendszer rögtön beazonosít.

Mi elég jóban vagyunk Kínával, ugyan, mi mást várhatnánk a jövőben?

Tényleg elég lesz egy 125-ös motor..., agy egy bicikli.

Előzmény: Főnix 500 (18113)
Versity Creative Commons License 2024.04.24 0 0 18114

Biztosan jók! Azért a benzines masinák gondolom még hosszú ideig velünk maradnak,azért nem olyan egyszerű az átállás. Sokan nem is engedhetik meg maguknak az elektromos járműveket.. Meg valljuk meg az őszintét,ez megint csak egy üzlet,valami újat megint megpróbálnak eladni a népnek. Jó drágán. Bútítanak minket...ami idáig volt az szar...ez a jövő..🤣. Megvan a maga létjogosultsága az elektromos autónak az biztos. Csak ne próbálnák idővel ellehetetleníteni a régi technikákat. Mondjuk,pl nekünk nem lenne rossz egy elektromos autó. A feleségem szinte ki sem mozdul a városból,max a régi falunk,vagy Tb ritkán. Cirka egy 25 kilóméteres körben autókázik. Viszont a napi rutin,hogy reggel autó beindít,majd az iskolánál leállít. Újra beindít,munkahelyen leállít,majd délután iskola leállít,újraindít,majd haza leállít+utána ide-oda hozza viszi a gyerekeket,mindezt egy kb 5 kilóméteres sugaru körben. Ezt hívják autógyilkos használatnak. Igazából be sem melegszik. A Ford a gázolajos,annak sem használ, Dacia igaz benzines ,de részecskeszűrő meg miegymás....nem egészséges eggyiknek sem. Tehát ideális lenne egy elektromos autó. Otthon mindig tudod tőlteni,oszt jól van. Nekem is pont megfelelne egy elektromos robogó😁...9kilóméterre van a munkahely. Sajna nincs kerékpárút,és erős forgalom van az uton,ezért nem merek bicajjal járni. Ha lenne annyi pénzünk,amennyi nincs😂..akkor tök jó opció lenne,hogy van mondjuk a Dacia hosszabb távra,nyaralni,kirándulni,és a városi hajszára meg lenne egy elektromos autó. Környezetvédelmi szempontokat nem nézem,mert azért az elektromos is csak "pillanatnyilag nézve zöld". A védákat meg leszarom...nem járok gyorsan😉!

Előzmény: Főnix 500 (18113)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 18113

Értelek, de amíg

"nem kostoltad az ételt, ne bíráld",

hanem próbáld! 

Engem meglepett, hogy mit tud,

nem kicsit pozitívan...

 

Sokszor később is tapasztalom,

mikor megyek,

avagy néha a túratársak mit mondanak:

"hogy mehetnék lassabban",

vagy "nem gondoltam, hogy így megy"

-"tényleg, csak 125-ös..?"

 

"Jó a tempód, ahhoz képest, hogy 125-ös."

Avagy mikor előzni kell...

 

Persze, egy főre,

s saját, kevés holmimmal,

nagy súlyommal nézve mondom ezt.

 

Pályán, tény kicsi,

de ott még a negyedliter is,

ahogy kocsiban, anyósülésen látom.

 

Jövő?

Aztán a jövőre már se gáz,

se benzines gép nem lesz.

Nemhogy 2T, még 4T se.

Minden elektromos lesz,

mindenben, mindenhol...

 

Ezért mondom,

Ktm duke után,

még mi lehet utolsó,

benzines túragép?

kTM duke 125,

(még bő +5 év után,)

még használtat 10-15 évre?

 

Ja, az is szép lesz, majd a védák

a legutolsó véda mérési ideje/ táv,

azaz átlag seb. mérve küldi majd a büntit.

Persze, addigra minden településen

legalább kettő lesz,

valamint 5-10 km-enként.

mehetsz te gyorsabban,

ha több lesz az átlagod,

bizony megy a büntetés/ pontok, stb.

Illetve, rendőr utánfutóval/

megállít, s lefoglalja a géped.

teszik utánfutóra,

A jogsi digitálisan elveszik

/ vagy átmenetileg érvénytelenítik..

Ez a eus jövő, ami megírva,

s aláírva vagyon....

 

Egyenlőre itthon célzásokkal,

homályos utalással megy a vetítés, terelés.

De ez ÍGY lesz.

S így bizony, elég lesz a kismotoros tempó is,

avagy védák előtt kötelező pihenő,

avagy lassan mész a naggyal, egyesben...

Vagy 125 cm3?

 

 

 

Előzmény: Versity (18112)
Versity Creative Commons License 2024.04.23 0 1 18112

Szerintem meg egy 250es az,amit kompomisszumnak lehet nevezni,de mint mondtam ,erősebb 125-össel nem mentem,tapasztalatom csak az Ybrahimmal van. A Versity az 20 ló,az kb.megfelelő kompromisszum...nekem😀...Másrészről az Ybrahimmal is sokat túráztam,egy erősebb 125ös csakis jobb lehet!

Előzmény: Főnix 500 (18110)
Versity Creative Commons License 2024.04.23 0 0 18111

🙂hátha egyszer...ez jó🙂! Én is mindig így nézegezem a nagyobb motorokat,hogy majd egyszer,talán,a távoli jövőben...majd,ha kirepülnek a gyerekek~az kb.hozzávetőleg még vagy 10 év🤣~,na majd akkor szeretnék egy nagyobbat. Tervezgetjük a feleségemmel,hogy azért még motoroznánk tovább,mint a gyerekek születése előtt. Akkor ugye Cb500asom volt. Az a teljesítmény bőven-bőven elég volt,3 dobozzal agyig pakolva 2 személlyel is vígan tekeregtünk Erdélyben,meg az Alpokban,meg a Tátrában,meg sok más helyen. Addig igazából nemigen tervezek nagyobb motort. A fiamnak max majd egy 125-öst még,ha érdekelni fogja,de nagyobbat tőlem ne várjon😉,szeretnék nyugogtan lefeküdni mindig🤣! Aztán hogy milyet?? A fene tudja. Úgy megszoktam a robogó praktikusságát,hogy  még az is lehet,hogy nagyrobogót néznék. Bár ki tudja,hogy cirka 10 év múlva mi lesz velünk,vagy mi lesz a világba,vagy eggyáltalán milyen motorok lesznek akkoriba. Gondolom újra akkor sem lesz pénzünk...honnan is lenne,ez a világ belátható időn bellül jobb nem lesz,inkább még keservesebb,még nehezebb lesz a megélhetés,még kevesebb lóvé lesz a hobbira. A Crf 300 az tetszik nekem is,de azért a TA után egy erős visszaesés teljesítmény terén. Másrészről meg a kényelmes barangolásra teljesen elég. A forgalom ritmusát bőven tudja,éssszerű előzésre elegendő teljesítmény,és még a fogyasztása is teljesen rendbe van. Bár ez a fogyasztás is mindig csak nézőpont kérdése,ki mire használja. A robogóm olyan átlag 3,5 liter körül fogyaszt. Persze sebességfüggő,mert tötymörgősen kevesebbre jön ki,nyélen meg többre[bár úgy meg nem járok vele]. Valahogy úgy vagyok vele,hogy amíg kevesebbet,vagy annyit fogyaszt mint egy 50es 2T,addig rendbe van. Persze,drágább "használni",mint egy szaros 50est,de a rendszám és  a használhatóság miatt nekem megéri. Igazzából ennek is úgy lenne csak értelme,ha megválnék az autótól és csak motorral közlekednék,mert ugye így mindkettőt "életben" kell tartani😄...tehát így igazzából  a spórolok,mert robogóval járok,az már annyira nem is állja meg a helyét..így maradjunk annyiban,hogy  motorozás hobbi..pedig csak közlekedni használom. Ja,asszem kicsit elkanyarodtam a témától🙂!

Előzmény: abes (18105)
Főnix 500 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 18110

 

„Na igen, hamár 125ccm,akkor legalább legyen 2T”

 

Na igen!

Erősek, Főleg az AM6-os, 50-es blokkok.

Azok is 6-8 lóerősek, kis súlyúak.

Hiába "mopedek.."

Alkalmas nagyobb távokra, akár túrázni is,

 idő függvényében- kis forgalmú utakon.

Mindig is mondtam.

Hát még a 125-ös blokkjaik! 

 

„Kell venni egy fasza 250est, aztán nem is kell túlmisztifikálni a dolgokat”

 

Attól függ mire használod..

Túrázni, akár kisebb külföldi útra,

(Adria- és Környező országok, Balkán)

Akár néha pálya, esetleg szűken még kétszemélyre jó.

S még ha kicsi méretű,

akkor városban is megállja a becsületét.

(Használtan akkor suzi gs 500 ilyen még)

 

Ha nagyobb fizika méretű, szélesebb, bizony, kell:

„Városba meg egy 50es 4T robeszt”

 

Városi mopedről:

Ja, ha nem kéne eldugnom,(Őrhelyre éjszaka)

meg”rejtetten” közlekedni a városba rendszám nélkül,

mikor 30-as táblánál kényszerből megyek 60 km/h val,

oszt 80-90 km/h előznek vigyorogva a kamerába.. Folyamatosan..

 

 No Comment! A KTM Duke 125 is jó lenne városba,

 ha nem lenne kifordulva Szeged közlekedése önmagából.

 (Lechnerék forognak a Sírjukban)

 

De én inkább kompromisszumra hajlok, vegyes használat a cél.

(Mindig is ezt néztem, Városba, országútra, hegyekbe is, egyszemélyre)

Nos, ha túrázni nézelődnék, esetleg csoportos túrázásra is hajlanék idővel,

(amit egyre inkább nem látok magam előtt hosszabb távon..)

 

Akkor egy 15 lovas, 125 cm3, pl KTM Duke 125,

vagy Yahama XSR 125 Legacy.

Ezek városban is még elférnek.

 

Ha nagyobb kat. gondolkodnék, negyedliterben, akkor Jó választás lehet még

a Bennelli TRK 251.

Sőt, annyira veszik a nagyobb Bennelli  trk-Típusokat itthon,

fél és ¾ litereset is, hogy még a BMW trónja is meghajlott..

No Comment!

 

 

Ami valószínű egyedüli túrázásra, városba, kényelmes csapatásra

nekem bejön a Motron XNord 125 norma változat.

KTM Duke után, De, változtatnék rajta, lásd lejjebb.

 

De hogy városba is jó legyen, kisebbnek kell lennie, meg dinamikusabbnak.

Így „kikönnyíteném” csökkenteném a 160 kg önsúlyát

 meg kisebb szélességűvé tenném..

Városba is jobb lenne.. Úgy.

 

A bukóvasat le, plexit le, minek?

Hiszen max 90 km/h val használod, stb.

Ha már 150 kg, vagy alatti, tényleg jó lenne az,

12-13 lóval egy öreges, egyedüli túrázónak, Itthon.

Utolsó motornak úgy perfekt.

 

Szummázva, ha KTM Duke után gondolkodnék,

-vagy a fent említett, változtatott Motron Xnord alap/

-vagy Bennelli Trk 251 látom kis űrméretben számomra használható modellnek.

 

Tetszik még az az Imperialle 400, de annyira „tata” még nem vagyok,

hogy 200 kg-os motorral a kanyarban alig menjek..

városba meg nem való, villogni meg pláne nem én vagyok/leszek.

Így tetszik, de kizárt. Nem tartom használható motornak részemről.

 

Munthe Creative Commons License 2024.04.22 0 0 18109

Szép sisak.

Előzmény: abes (18108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!