Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A hardveres szekció segítségét szeretném kérni. A ház előlapján van két USB 3.0 és egy USB-C 3.1 port. Az a kérdésem hogy ha beszerelek az alaplapba egy ilyet: https://www.gigabyte.com/Motherboard/GC-MAPLE-RIDGE-rev-10#kf akkor az előlapon vörös téglalappal keretezett interface-ket felokosítom-e USB 3.2 gen2-re és Thunderbolt 4-re v. ez a belső kábelkialakításon is múlik?
1995-ös születésű, természetesen T5 de csak a 2 literes és 216 ezer van benne, igazoltan annyi, a computer is ezt mutatja. 22 éve tulajdonolta az eladó, legutóbb Zoliéknàl volt egy jó milliós szervizelés rajta, pl vezérlés csere új fékek gumik ( téli is vasfelnin) új olajteknő egyebek reményeim szerint 6-7 évig nem lesz vaskosabb számla:) Zoli is látta szerinte műszakilag kb. Cápa szintje.
Viszonylag megkímélt de azért nem Cápa állapot, szerencsére mert akkor Hófehérkét sem merném használni:) Sok extra nincs, fényszórómosó, dupla ECC klíma, motoros vezetőülés, ülésfűtés, info center, 4 lufi, 4 el. ablak, elektromos fűthető tükrök. Félbőr ülés. Tök jól tart! Szóval eddig nagyon szeretem, de lesz vele néhány apróság. Ilyen félig hobbiautó, félig " heti használós" lesz. Kézi váltós. Tetszik a színe is olyan kis üde és sportos. És nem lesz több kocsi:)
Jelenleg úgy néz ki, az elkövetkező 200 évben a fissziós nukleáris energia még rendelkezésünkre fog állni, ha erről lemondunk, garantált a gatyaletolás.
Na és mi van akkor ha azt mondom, hogy a nukleáris hulladék miatt sem kell már aggódnunk? Keress rá a google-n a BN800 kifejezésre és megérted, hogy az orosz miért ragaszkodik az általa fogalmazott és az atomerőművekben már kiégett fűtőelemek visszaszállításához.
Kedvenc német asztrofizikus csajszink habzik egy kicsit a kivezetett nukleáris erőművek kapcsán.
Ugyanis kiderült -- legalábbis immár az ő számukra is --, hogy nem csak hogy orbitális nagy baromság volt a húzás, hanem hogy az alátámasztó tanulmányokat kissé meg is manipulálták. Amikor két éve beköszöntött az energiakrízis, akkor a meglévő 3 erőművüket még biztonságosan, kifizetődő módon vagy 10 évig üzemeltethették volna, minden adott volt hozzá. De az erre vonatkozó jelentéseket meghamisították. Rohadék, hazug, manipulatív, dilettáns krautok. A saját népességüket kompromittálták farba a politikai agendájuk mentén. Pfejjj...
Három dologra tudok gondolni, ezekkel van tapasztalatom. Nekem 850 napfénytetőnél jöttek elő ezek a dolgok:
-- A tetőt emelő mechanika egyik rúdjának a perselye tud kikopni, így annak lesz egy jó nagy holtjátéka, ami miatt lazán áll a helyén a tetőablak. Javítani nem lehet, csak cserélni, legjobb tudomásom szerint.
-- A szigetelő gumiprofil bír elöregedni és megkopni, ott is sok víz be tud jutni.
-- DE! A tetőablakot nem úgy tervezték, hogy hermetikusan zárjon, ott mindig bemegy több-kevesebb víz. Annak azonban az A-oszlopban lévő csöveken át távoznia kellene felelé. Ezek a csövek szoktak eldugulni, nem vezetik el a vizet, így az felgyűlik és túlcsordul a tetőablak belső peremén. Ez a beázás egyik legelterjedtebb oka. Ki kell pucolni a csöveket valami dróttal...
Ha rendesen meg akarod csinálni, akkor kell szerezni egy tetőablak mechanikát, új tömítést, új csöveket. Sok sikert.