Fénykép alapján mióta csinálnak müszakit? :D Hahu-n volt az egyik hirdetés hátterében egy új rendszámos iveco, ami meg volt bontva. gondoltam lekérdezem, erre tessék
Talán egy ezervalahány fős "város" okmányirodájába... Utoljára amikor Pacsán voltam, ott SH*, kockából még az NWZ sorakozott a pulton, miközben máshol a TB* kombó ment
Vagy csak én vagyok, akinek égnek áll a haja ezektől az "öszvér" kombinációktól, mint az AA-CY, AA-IA, AA-IS, AE-CW és most így AE-MA is? Vagyis hogy nem bírnak 999 db-ot egyforma típusban legyártani egy betűkombinációban...
Tavaly voltam egy napot Tallinnban is, láttam pár EU nélküli rendszámot, de már ott is ritkák. Elvileg más országokhoz képest is rengeteget sózzák az utakat, így alapból kevesebb 2004 előtti autó maradt fenn... Helsinkiből kompoztam át egyébként, ott talán valamivel több a nem EU-s tábla, de nem sokkal.
Az első grúz rendszám, amit láttam, még a régi fajta volt, érdekesen nézett ki a hasonlósága a magyarral, kár, hogy kivonták őket. Állítólag Macedóniában is le fogják cserélni a régi 3 számos sorozatot.
Elgondolkodtam, hogy vajon az AE AY-sorozatból adtak e ki egyáltalán? Kinézem ebből a szerencsecsomag gittegyletből, hogy valami ócska indokra hivatkozva nem adtak (adnak) ki egy darabot se.
Én is ezt tapasztalom, 2 nap brüsszeli létem alatt kb 3 EU előtti rendszámot láttam, meg 1 feketét. Belgáknál talán 1et ha láttam 2 nap alatt, Luxemburgban még csak EU rendszámokkal futottam össze .
Azt hogy kecskeméten mit osztanak, a kecskeméti okmányiroda megmondja, ha éppen nem egy bunkó ügyintézőt fogsz ki.
Tényleg, Aradon is jártam tavaly és ugyanez volt a helyzet.
Lényegében, majdnem mindenhol, ahol jártam, a korábbi rendszerek rendszámai durván eltűnőben vannak.
Az egyedüli kivétel talán még Macedónia volt. Ott még egész sok kék sáv nélküli volt.
2015-ben voltam a Baltikumban, akkor azért voltak még EU előtti táblák (nem sok, de volt), kíváncsi lennék, most mi az arány.
Pár éve pedig Grúziában lecseréltettëk az összes 3 betűs rendszámot és az utakon így egyáltalán nem maradtak a kék sávoson kívül más táblák.
Pedig 2018-2019-ben, mikor jártam ott, még azért voltak szép darabok a korábbi rendszerből, sőt, láttam párat az első független zászlóval, amikor még területkód is volt rajta...
Minden skandináv országban megkötés nélkül lehet egyedi rendszámot kérni (asszem, Izlandon is, csak onnan kevesen jutnak el a kontinensre, Finnországot nem számítom ide), a 3 balti országban asszem kötelező számnak lennie bennük, ahogy a cseheknél is (bár ott fix a 3+5 karakter).
Én tavaly jártam először Romániában (Aradon), és feltűnően sok kifakult zászlós rendszámot láttam, valószínűleg ezért is tűnnek el olyan gyorsan. Horvátországban ugyanaz a tapasztalatom, mint neked, és Ausztriában is teljesen eltűntek az EU-sáv nélküli táblák (a legtöbbet újra kiadták EU-sban, mert csak úgy lehet átszerelni más autóra), már szinte csak utánfutókon és traktorokon lehet látni őket (a régi fekete rendszámok is leginkább ezeken maradtak fenn).
Spanyolországban még sosem jártam, de ott úgy tűnik, jól bírják a 2000(?) előtti területkódos rendszámok, mert még mindig találkozom évi 1-2-vel itthon is...
Más: nem tudom, ti szoktátok-e figyelgetni, hogy a forgalomban mennyi új rendszámos autó van. Azt veszem észre így az AA és AE „kifutása” után, hogy már egész sok van. 10-ből már stabilan 2-3 autó új rendszámos. Lassan 2 év után az elég magas szám.
Más országokhoz képest pedig még elég sok 2004 előtti (zászlós) tábla van forgalomban.
Csehországban például gyakorlatilag kihaltak az uniós sáv nélküli rendszámok, de ami durvább, hogy Romániában csak 2008 óta adják ki az EU-a táblákat, mégis mára szinte semmi zászlós nem maradt. Tavaly voltam Temesváron, Nagyváradon és nagyítóval kellett keresni zászlós táblát.
Horvátoknál is már többségben vannak az uniós táblák.
Sajnálattal kell hát végignézni, hogy kihalnak a változatos rendszámok és mindenhol az egyforma EU-sáv veszi át a hatalmat.