Nekem a Fiat Scudon (Nagyobb, mint a Nissan Nv) gyárilag sem volt "C"-s gumi, meg utánba sem azt vettem. Nekem parasztvakításnak tünik, ha egyszer rajta van a súlyindex, nem mindegy, hogy kistgk, vagy egy dögnehéz személykocsi?
Ja, a Scudo valami 1400 kg önsúlyú volt, a Kia Sportage-m meg 1700 felett. Akkor mire kell a C-s abroncs?
Sziasztok. Vett az asszony egy Nissan Nv200 VAN autót, amire 175/70 R14C gumi kell - hogy miért azt nem tudom, amikor a megengedett legnagyobb össztömege az autónak 2000Kg, a Vmax 170Km/ó. Sajnos a C jelzésű gumiknáll az ilyen méretben elég szűk a választék, viszont a normál abroncsból van szép számmal... Az a kérdésem, ha normál vagy XL jelölésűt vesz rá az ember, akkor egy esetleges baleset esetén mit szól a bíró/rendőr/biztosító? 🧐
Azért kérdezem mert nekem is volt ilyen problémám--renault betegség--. A hátsó tengelyen az összetartás határértéken volt gyárilag és ezért nyalta a gumi szélét.
A megoldás az volt,hogy ki lett hézagolva a közép értékre és megszűnt a probléma.
Nekem így is megérte, de ha valaki 10.000 felett megy évente, akkor ezek a Nexenek max 4 évet bírnak, vagy annyit sem. Közben mondjuk semmi gondom nem volt velük.