Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Én csodáltam is korábban, hogy nem ismeritek egymást érdiként - ő is többszörösen kappás volt és tényleg ügyes, mondhatni maximalista szakember. Régen néha-néha itt is szólt hozzá a topikban.
( Most olvasom csak vissza, mert a szakdolgozatommal voltam elfoglalva a közelmúltig és mindent félre kellett raknom időhiány miatt)
Meglett a komplett belső. Nem is olyan rosszak a fotelek. Mondjuk jókora takarítás rájuk fér!
És közben megoldódott az első elektromos ablakok problémája is.
A kappa vezetékköteg leírásából indultam ki, és szálanként lett végig követve a dolog. És mint ahogy gondoltam is, sehol semmi baja a vezetékelésnek. Minden iparos, jó, csatalkozik, semmi oxid.
Mivel kizártam minden ilyesmit, maradt, hogy csakis a vezérlő modul lehet rossz.
Fogtam a kappáét és azt kötöttem bele az alfa vezeték kötegébe. És láss csodát működnek az ablakok.
Az viszont érdekes, hogy bár a Kappa sokkal jobban hozzátartozott az utcaképhez mint az X- / S-Type Jag, és kis eltéréssel kortársak, a Jaguar mintha sokkal szívósabb lenne.
Sokkal több az ápolt, napi használatban lévő példány.
A másik a Saab. Itt van azért 10 év eltérés a gyártás végét tekintve. Kifejezetten sok van az utakon, nálunk sem ritkaság. Bőven 100 fölötti az eladó példány. Ha az "öreg" 900-ast nézzük, mondjuk a 80-as évek közepéről, akkor is hetente párat látni, használatban.
Elhiszem, h nélkülözhetetlen. Millió infó van benne amire az ember sok sok idő alatt jönne csak rá magától, márha rájönne. Az idő meg ugye kb a legdrágább mostanság.
Én a multiecuscanre előfizettem, azért a thesiseknél az hasznos. De pl a 166 légzsák hibáját is az előfizetett verzióval tudtam törölni. Megvan hozzá a 4 színes adapter is.
Az autodatára egy hónap próba verzióra előfizettem, kipróbáltam, de ugye ahogy mondod is, gyér az olasz felhozatal. Az 1.9D punto vezérlés pl. nincs benne, mindenáron a JTD vezérlését hozza, pedig nem is hasonlít. Kicsit olyannak érzem, hogy csináltak egy rajzot, és azt hozzák majdnem mindenre.
Egyszer a suzuki sportmotoromat kellett szétszednem, megvolt hozzá a gyári javítási könyv. Aki lát, az össze tudja belőle rakni az egész blokkot. Nem baj, ha nem beszél külföldiül. Aztán egyszer a Gilerámat is szét kellett borítani, de bátor voltam, mert ahhoz is megvolt a gyári leírás. Hát nem csalódtam az olaszokban! Rajzon egy marék alkatrész, és onnan egy nyil a motorblokk irányába, jelezve, hogy az bizony oda való mind. Mondjuk erre magamtól is rájöttem, de egy kicsit pontosabb instrukció sok időt spórolt volna.
Szóval az autodata igy nem lett előfizetve. Ha szerelünk is többnyire olajcsere, fék és futómű. Nagyobb dolgokba csak a saját állományon belül megyünk bele. (mondjuk most rakunk össze egy balcancar targonca blokkot kosárból)
Hál istennek minden időnket leköt a homokszórás és az ipari festés. Még annyi időnk sincs, h az autófényezést gyakoroljuk.
Az Autodata nekünk nélkülözhetetlen (kisebb vagyon az éves hozzáférés... ) de olasz autóknál nagyon kiskanállal méri az infot :-( A motormenedzsment rész mondjuk nagyjából itt is rendben van.
A feszültségesés kibogarászása egy összetettebb autónál szép feladat :-)
Annyi szerencsém van, hogy a kappa és a 166 komfort moduljai teljesen egyeznek, így azokat könnyen tudom cserélgetni, de ez nem oldotta meg a problémát.
Az első ablakok kivezérlő szálain 1,5V-ot tudok mérni, illetve alkalmanként 3.5V-ot. (hol ez, hol az, még nincs meg, hogy miért van ez)
Ami test pont elém került mindet javítottam, tisztítottam, de még semmi.
Per/pill az van, hogy a belseje ki van belezve, és a csomitér jobb hátuljában lévő ablakvezérlőtől indulunk visszafelé, követve a vezeték színeket és keresni a problémát.
Nincs valakinek véletlen 166hoz repair manuálja? Igazából elektromos rész kellene. Mindene készen van, de a két első elektromos ablak nem működik, és ahogy szokták mondani, nem kapom a baját...
A kiindulási pontom az volt, hogy egyáltalán képes-e zavart okozni ott a rézpaszta. A másik homályos pont a "rézpaszta" összetétele. A "kerámia" paszta egyáltalán nem tartalmaz fém elemeket.
Az induktív jeladók sokkal érzékenyebb szerkezetek, mint ami az autós köztudatban él. Érdemes rápillantani a két oszcilloszkóp ábrára, az első mutatja, hogy egy kicsinek vélt jeladó kerék eltérés mekkora jelfeszültség differenciát okoz.:
Érdemes abba is belegondolni, hogy ezek a jeladók folyamatosan kapják a dzsuvát, a fékport, a tárcsák kopadékát, és akkor itt a kerékagy felfekvő felületére és a csavarra kent minimális mennyiségű rézpaszta. Hogyan fog ez számottevő mértékben eljutni a jeladóhoz?
Az újabb típusok ABS / ESP kerékforgás érzékelői szinte mindig Hall-jeladósak. Eleve: itt a zárt szerkezeti kialakítás miatt (szvsz) nemigen van bármilyen típusú tartós kenőanyagnak zavart okozni. (Cserébe baromi érzékenyek, elég egy leejtés, szakszerűtlen hozzányúlás és annyi....)
Korábban az induktív jeladók voltak általánosak. Ez már más eset. A rendszer kényes pl. a légrésre, a póluskerék állapotára, és 5-6 km/óra sebesség alatt nem is működik. Itt ha a póluskerékre kerül(ne) fémet tartalmazó kenőanyag (pl. rézpaszta), az szerintem tudna működési zavart okozni. Az állításom könnyen cáfolható: meg kell nézni egy hibátlan jeladó oszcilloszkóp ábráját, és ugyanezt, ha a jeladó kerék rézpasztával szennyezett.
Ha a két oszc. diagram között nincs különbség, akkor vesztettem :-DD