Hát ja. Ha elviszi/beveszi egy kereskedő, akkor "buksz" rajta x összeget, amit ha a ráfordított időt nézed (suvick, szilikonozás :) ), meg a hülyékkel töltött telefonálás, autó mutogatása, megígéri, de nem jön, te meg vársz, akkor lehet hogy előbbi jobban megéri. Simán el lehet vele b@szni napokat.
Tipp: Ha ma kivonatod a forgalomból ideiglenesen, akkor visszajár a gk adó időarányos része neked az év hátralevő részéből, és az új tulajt terheli a vásárlás/forgalomba helyezés napjától. Pár éve 2ezer Ft volt az illetéke, rendszámot forgalmit nem kellett leadni. A KFB is megáll abban a pillanatban, szintén visszafizetik neked az időarányos részt. Én január első napjaiban adtam el, a kereskedő vonatta ki még aznap és ott gyakorlatilag az egész évest visszakaptam, illetve nem rótták ki eleve, csak pár száz Ft-ot :)
Kereskedő pedig az 5milllás autóra ugyanúgy ráteszi a saját X Ft hasznát, mint a 10 millásra. A polír, a takarítás és a suvick, a szilikon :) , a munkaideje, az ügyintézés, a fizetett hirdetés, kb ugyanannyi egyikre is másikra is értéktől függetlenül. Így olcsóbb autónál nagyobb a bukta érzés, de ez csak érzés...
A vevő is sokféle. Van aki nem vesz kereskedőtől, mer' az drága, majd ő okosba'. Van aki meg nem vesz magánembertől, mert nem ért hozzá, és neki a pénzéért kezébe adott okmányokkal, hitelszerződéssel legyen autója, szavatossággal (és igaza is van szerintem).
Igen, ez kimaradt. Okmányokat nem bemondásra, megnézni, érvényesség, ember arcképe stb...
Volt nagyon régi swift a családban, egyértelmű volt, hogy nem fogják átírni - látszott a vevőn. Kormányhivatal hivatalból kivonta a forgalomból, kaptunk róla értesítést. Kp-ban fizetett, az autó amúgy ütött kopott volt, szinte biztos voltam benne, hogy ez a sorsa. Eredetvizsga, átírás, biztosítás mondjuk egy 50-es volt akkor alsó hangon, a szabálysértés meg 30e - ha elkapják. Adott réteg életvitelszerűen ezt csinálja.
Tudom van számos dolog ami szóba jöhet főleg, hogy mindenki "ingyéé" akar autót venni, de ha már előre fél az ember az egésztől akkor nem is érdemes belevágni, mondjuk bizalmatlanság, elővigyázatosság mindenképpen.
Igazából nem értem a kérdésedet, mivel általában a vevők szoktak attól félni, hogy az eladó elhallgat bizonyos negatív dolgokat az autóra vonatkozóan.
A vevő mit tud sumákolni, nem veszi meg az autót vagy nem fizeti ki a kialkudott vételárat?
Nincs kifizetve nincs autó.:)
Egyébként ami nálam mindig a legfontosabb az adásvételi pontos kitöltése, pontos dátum, idő-percre pontosan.....a későbbiekben előfordulható problémák miatt.
Már jártam úgy, hogy a frissen megvett autóval a vevő egyből autópályára hajtott fel.....az autón nem volt matrica, de nem is kérdezte, aztán jött a csekk, de bemutattam az adásvételit, és részemről le volt zárva az ügy.
Nullázni, már nemtom hogyan, itt le volt írva a fórumon. A 2018-as dci-n nem működött, ott megvártam míg eléri a dátum szerinti fordulót és akkor lehetett eltüntetni csak. (Köztes olajcsere miatt néha kicsúsztam az évből, általa ismert km-ből, mert a sarki szerviz nem tudta szerintem, hogy egyáltalán van ilyen nullázandó izé benne).
Amennyiben lejárt a garancia, akkor lehet, hogy elvinném egy átvizsgálásra, totalcheck, vagy akármi. A kapott állapotlap egy szakszerviz álláspontja.
Egyébként a báránybőrba bújt farkas is lehet a vevő, meg fordítva is.
Mindent el kell mondnai róle, leírni, sérülések javítások.
Nyomtatványboltból 4 pld-os önindigós formaszerződés, ott figyelni, hogy az aláírásnál nem indigós, minden oldal kézzel aláírni.
A adásvételi után azonnal kormányablak és leadni a nálad maradó 4 példányból az nekik szólót.
A tanúk a tieid legyenek (pl szomszéd)
Bevett módszer:
1. napon hívnak, hogy nekik mindenképpen kell az autó, ne add el másnak. Beleéled magad.
2. nap hiába várod nem jön. Csalódott vagy.
3. nap érdeklődik egy másik, és alkuszik.
Nekem pl vonattal jött, állomásra menetem, ott megmondtam, hogy itt és most nézze körül, ha nem tetszik akkor szálljon vissza a vonatra, mert csak akkor megyünk be a céghez aláírni, ha meg akarja venni. Utcán, parkolóban nem szerződünk, nem pénzezünk. S, nekem ott már ne kezdjen alkudozni. Kitöltöttük, aláírtuk, megvártam míg becsippan a zsé, és akkor adtam a kezébe.
Előző nap utalt foglalót, mert telón is jeleztem, hogy szépen hangzik az ott leszek, ne adjam el másnak, de amíg itt nincs a zsé, addig mintha nem is beszéltünk volna 😎
Az új Dusteremből a gumicsere után megmaradt a pótkerék gumija 215/65 R16 méretben. 0 km-es Barum Bravuris 5HM. Pótkeréknek jó lehet neked, nekem is pótnak adták.
Szerintem mindegy milyen autóból ül át az ember, ha az új/másik valahol "szorít" vagy bármilyen szempontból kényelmetlen akkor az nem lesz A következő megfelelő autó.
Vagy neadjisten annyira jó ajánlat, hogy még ezek ismeretében is vállalható. :)
2022 tavaszi/nyári kiadású Duster 1.5 dCi malacomnál esedékes a két év/30000 km revízió.
Arról is tájékoztattak, hogy „visszahívás” keretében a befecskendező rendszer elektronikus vezérlésének átprogramozása is szükséges, de azt a munkafelvételen nem tudták megmondani, hogy miért.
A NET-en nem találtam erre vonatkozó információt, az angol Duster-fórum az zárt körű.
Ahogy visszaolvastam a fórumot, eddig senki nem tud semmit a mit-miértről.
Ha csak a „méregzöldek” miatt kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, abból köszönöm nem kérek, az Euro-6 mellett már „szagtalan” a kipufogó gáz.
Még a korai szériás 1.5 dCi-knél előfordult hajtókar törést, de már évekkel korábban áttervezték ezt az alkatrészt.
Van valami egyéb probléma ? ( hengerfej? dugattyú? Főtengely? ).
Visszatekintve a korábbi évek dCi-re 90 ill 110 lóerős teljesítmények voltak, tehát a nálam is levő 115 LE-s motornál felmerül, hogy „gyári chiptuning” történt.
Korábbi-, más gyártmányú erőforrások nyomatékát visszanézve a 260 Nm nagyon szép ennél a löket-térfogatnál, nem szeretném, ha kisebb nyomatékkal kellene közlekedni az 1800-2800/min fordulatszám tartományban.
Egyébként ha csökkentenék a teljesítményét, akkor új forgalmi engedély kell, illetve a gépjármű-adó is megváltozna ( amit erre az adóévre már befizettem )
Az egyéni preferenciákat rendkívüli módon befolyásolja, hogy miből ülünk át :)
És ja, nem kell csak azért megvenni, mert jó ajánlat.
Nekem pl az 1.6 szívó volt olyan a próbaúton, hogy na ezt nem. Kimentünk vele az elkerülőre és nagyon nemtetszett. Majdnem másik autót vettünk, de a dci motor kisegítette a Dustert :)
Ugyanez volt a problémám az első úton amikor hoztam haza a kocsit s még utána is még pár alkalommal, nagyon kényelmetlen volt amikor a lábszáramat nekitámasztottam a középkonzolnak. Aztán úgy tűnik valahogy ösztönösen találtam valami 'kényelmesebb' pozíciót, mert most majd 4 év után már csak a hsz-ed juttatta eszembe hogy ilyen ergonómiai kényelmetlenség volt.
Értem, biztosan van alapja annak amit írtál vagyis a kényelmetlenségnek.
Én megint csak azt tudom erre mondani, hogy nem éppen mélynövésű vagyok hanem inkább hosszúpuska, hosszú lábakkal, de nekem eddig még nem volt kényelmetlen a Dustert vezetni még hosszú távon sem.
Persze nem vagyunk egyformák, ami nekem megfelelő az másnak lehet éppen pont az ellenkezője.
Ha neked ez a középkonzol magasítás már a próbabeülésen kényelmetlen akkor gondolom nem is fog szóbakerülni egy ilyen "kényelmetlen" autó megvétele.
Engem azért zavar a magasított rész, mert - főleg az alja - túl vastag, kb. 4-5 cm. Egyszerűen kényelmetlen a lábamnak, mivel nem tudom a gázpedálon tartott lábamat jobbra kidönteni, hanem csak szinte függőleges helyzetben fér el a lábam. Nekem iszonyat kényelmetlen.
Ezért kérdeztem, hogy el lehet-e távolítani azt a magasítást úgy, hogy közben nem barmoljuk szét a középkonzolt.
Nem gondolom, hogy az összes többi márka tulajdonosa mindig precízen cseréli a fékolajat csak a Suzukisok nem és emiatt romlanak el az ABS kockák csak náluk. Mindamellett egy szerelő vélemény nem sokat számít. Például lehet olyan drágán javítanák, hogy nem viszik hozzájuk ABS kocka cserére az autókat.
Ez a magasított középkonzol rész meg sosem zavart, attól függetlenül, hogy oda teszem minden alkalommal a telefonomat a párom pedig onnan veszi ki a napszemüvegét a tokjából.
Még sosem volt zavaró mert "magasított" a két oldala.