Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 6 napja 0 0 56779

Csak tippelek, hogy nem az álom Déli autópályának az XY variációban lenne majd akkor a 74-es 2*2 sávos?

Előzmény: yxcvbnmaa (56778)
yxcvbnmaa Creative Commons License 6 napja 0 0 56778

Hűha. Nem adott senki egy térképet a kezébe?

 

M7 175-ös csomópontjából indulva a zegi városközpontig a google map jelenleg így tervez:

 

M76-76 (jelenlegi használt:55,3 km, 46 perc.

M7-74 (Nagykanizsa felé): 89,5 km, 64 perc.

Aki megyematricákkal autópályázik, az 3 helyett 4-et vehet meg Bp-Zeg viszonylatban.

 

Nagyon szeretném megérteni, hogy hogyan lesz egyszerre olcsóbb, gyorsabb, jobb a nagykanizsai irány.

 

Még akkor se jön ki a matek (tehát időben nem gyorsabb), ha a 74-es érintett szakasza autópálya lenne, 130 km/h megengedett sebességgel.

 

 

A 74-essel amúgy valóban kell valamit kezdeni, mert nagyon le van gatyásodva. Talán még azt is el tudnám fogadni, hogy nagyobb prio-t kapna mint az M76, hiszen ott a jelenleg jő minőségű 76-os út alternatívának.

De:

A 74-es négysávosítását szerintem a forgalomnagyság nem indokolja, 5xxx-es ÁNF értékek vannak. (76-osnál 9xxx, van ennél kisebb forgalmú ap)

Az út vonalvezetése alapvetően jó, 3 falut kellene elkerülözni és nagyjából "kész" lennénk.

 

 

Előzmény: trizs77 (56774)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 56777

Senki nem fogja vissza fizetni.

 

Majd megindokolják, hogy AKSÓPÁHOK közlekedés fejlesztéséhez szükség volt az új utakra.

 

Na ezt kontrázd meg......................:-)))

Előzmény: RadiX (56776)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 1 56776

Ez esetben ki fogja visszafizetni az M76 építésére kidobott pénzt? Mert Keszthely és környéke forgalmára a 76-os út csomópontja bőven elég volt és lesz is.

Előzmény: trizs77 (56774)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 6 napja 0 0 56775

hiányzó nyomvonal kiegészítő tábla 90 fokos kereszteződésben kanyarodó védett útnál, meg lakó-pihenő övezetben védett út, meg lehetne még sorolni.

Előzmény: radio100jozsi (56772)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 56774

Lázár Nagykanizsán  2024-május

 

 

.......".....Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak – mondta a miniszter, aki utalt arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti, az utóbbit akkor fogják megvalósítani,........"

 

https://24.hu/fn/gazdasag/2024/05/27/autopalya-beruhazas-lazar-janos-m76-zalaegerszeg-nagykanizsa-kozlekedes/

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2024.05.17 0 1 56772

Az Önkormányzati kezelésű utaknál nagyon sok kaotikus helyzettel találkozni a táblázás terén. A "fekvőrendőrök" vonalában kihelyezett egyenetlen útest veszélyt jelző tábláktól kezdve a mindenféle nem létező piktogramoss kiegészítő táblákon át az új STOP tábla alá kihelyezett egyéb veszélyt jelző tábla kiegészítve forgalmi rend változással...stb. elég fejetlenség van sajnos.

Előzmény: mzdude (56771)
mzdude Creative Commons License 2024.05.16 0 1 56771

OFF puffogás következik

 

Laikusként úgy érzem, egyre több oda nem illőt engednek a forgalmi rend meghatározásának környékére.

 

Pl. vidéken van olyan hely, ahol kikerült egy elsőbbségadás kötelező tábla úgy, hogy a szilárd burkolatú út ad elsőbbséget a murvásnak - holott az elsőbbségi viszonyt a burkolat megléte eleve definiálja. Nem baj, megszoktuk.

 

Most Gödön leaszfaltoztak egy utcát, egyből elsőbbséget kapott, STOP tábla védi. A gond az, hogy elsőbbséget ad így neki az Euro Velo útvonal, amit egyébként mindenhol máshol védetten vezetnek. Ezt a logikát sikerült most egyetlen ponton felülírni - megágyazva a baleseteknek. (B verzió, hogy áthelyezik majd az Euro Velot - akkor viszont halleluja.)

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.10 0 0 56770

Ha az M0 déli részén dugó van,akkor jobb lemenni az M6 on.

Főleg ha kész lesz a horvát A5 is.

Bosanac Creative Commons License 2024.05.10 0 2 56769

De szerintem nem (csak) a tompai határátkelőre gondolhattak, hanem a hercegszántóira (is).

Ui. a szerb oldalon tavaly elkezdődött a "Vajdaság mosolya" című autópálya építése, ami vajdaságon belül egy ívet formálva Béreg (Hercegszántó) határátkelőtől a román határig, Temesvár irányába vezet majd 2028-tól.

https://pannonrtv.com/rovatok/gazdasag/vesic-minden-eddiginel-tobbet-fektetnek-be-vajdasagi-kozlekedesi-infrastrukturaba

 

A magyar oldalon meg addigra (talán) elkészül a mohácsi híd, így rá tudja vezetni a forgalmat a "mosolyról" az M6-ra.

Persze jó lenne a tompai átkelőt is kibővíteni és a tervezett (Szekszárdi Duna-híd irányú) M9 bekötéssel egy másik folyosót is nyitni az M6 felé. Ez legalább valamennyire belföldi célokat is szolgálna.

És persze hogy legyen a tortán hab, az M9-et folytatni kéne M6-tól Kaposvárig, az M6-ot pedig rövid úton össze kéne kötni az M8-al és le kéne vágni az M1 felé vezető utat is, hogy nem az M0-t terhelje ez a plusz forgalom.

A Balkánról még mindig rajtunk keresztül vezet a leggyorsabb/rövidebb út Közép/Nyugat/Észak-Európába.

(És persze tudom, hogy mindezt kb. mindenki más is tudja, nem a spanyolviasz feltalálásáról írtam :-) )

Előzmény: Bosanac (56767)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.10 0 0 56768

Elöbb lesz meg Horvátország felé a rákötés az M6 ra mint ez.

Már csak 5 km hiányzik a Belgrág Zágráb autópálya felé a horvát oldalon az M6 folytatásaként.

Előzmény: Bosanac (56767)
Bosanac Creative Commons License 2024.05.10 0 0 56767
rm40 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 56766

Nem csak az ágfalviaknak lényeges, de Ágfalvi úti lakótelepieknek, a bánfalviaknak és a brennbergieknek szintúgy. Mellesleg a Sörgyár kamionjainak és a Somfalvi úti üzemeknek is. Ez utóbbi részenként lehet, hogy a Volánbusz üzemi meneteinek egy részét is érinti.

Előzmény: radio100jozsi (56765)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.05.07 0 0 56765

Az Ágfalvaiaknak akkor így már nem kell Sopronon átmenniük, ha Ausztriába ingáznak, mert a határátkelő továbbra sem járható Somfalvának.

Előzmény: rm40 (56764)
rm40 Creative Commons License 2024.05.06 0 1 56764

Nem autópálya, nem autóút de mégis egy régóta nagyon hiányzó, a város forgalmában rendkívül jelentős harántirányú kapcsolat jött létre:

https://magyarepitok.hu/utepites/2024/05/merfoldko-az-m85-os-projektjeben-atadtak-a-soproni-elkerulot

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.06 0 0 56763

ma már nem tervez arra,valóban kérdés miért nem lehet addig menni ha kész.

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.06 0 0 56762

pédig mikor beírtam a wazera akkor úgy tervezte az utat.

Előzmény: radio100jozsi (56760)
RadiX Creative Commons License 2024.05.06 0 0 56761

A térképen lezárva mutatja már a végét.

Előzmény: RadiX (56759)
radio100jozsi Creative Commons License 2024.05.05 0 0 56760

Nem tudom, hogy miért nem eddig a pihenőig van átadva az M6-os, vagy ez nem renmdes kihajtó? A térképek alapján úgy tűnik, hogy rendes le és felhajtó is van itt a pihenőhelynél a keresztező mellékútra.

 

Előzmény: Troll Heyerdahl (56758)
RadiX Creative Commons License 2024.05.05 0 0 56759

Elvileg csak Lippóig. Hogy a villányi bekötést mégsem sikerült megépíteni az átadásra, az igazán gáz.

Előzmény: Troll Heyerdahl (56758)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.05 0 0 56758

a waze Ivandardáig tervez, járható addig?

Bosanac Creative Commons License 2024.05.02 0 0 56757

Olyan a cikk szövegezése és pontossága, mintha valami bulvársajtó lenne.

Előzmény: Troll Heyerdahl (56756)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.02 0 0 56756
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.04.25 0 1 56755
Bosanac Creative Commons License 2024.04.23 0 0 56754

Pörböly elkerülő - Bátaszék szakasz "készülget"
https://beruhazas.gov.hu/projektek/55-szamu-fout-porboly-bataszek-kozotti-szakasz-fejlesztese/39629

 


A Baja és Pörböly közötti szakasz

A tervezési közbeszerzés magába foglalja az 55-ös számú főút fejlesztését Baja és Pörböly között. Ennek feladatait az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. végzi el közel 350 millió forintból.

A tervezési szerződés tartalmazza a meglévő nyomvonal 51. és 551. sz. utak csomópontjától a Pörböly előtti vasúti keresztezésig tartó, jelenleg 9,6 km hosszú szakasz burkolatmegerősítésének és Pörböly település lakott területi határáig vezetett párhuzamos kerékpárút előkészítését. Mindezek a Baja utáni három Duna-ártéri-híd áttervezésével, a főút feletti vasúti hidak áttervezésével vagy önálló hullámosított acéllemez szerkezet tervezésével, valamint a bajai Türr István Duna-híd nem engedély köteles felújítási tervének elkészítésével valósulnak meg.

https://magyarepitok.hu/utepites/2020/04/jelentos-fejlesztest-kap-az-51-es-es-55-os-szamu-fout

 

Ez utóbbiról más hír nem nagyon van.

Tán elsodorta a tavalyi tömeges projekt-törlés?

Előzmény: nyebojsza (56748)
nyebojsza Creative Commons License 2024.04.23 0 0 56753

Tudom, ott versenyztünk az osztálytársaimmal a 424-essel:

voltak akik busszal jöttek Pécsről, mi vonattal,

Bátaszéken átszálltunk a kis pirosról a gőzösre,

ha Pörbölynél át tudott jönni a busz a sorompón, mielőtt indult a vonat, akkor volt egy kis előnye, és kezdődhetett a verseny... simán elhagytuk őket (persze a hídnál úgyis megfogta őket a sorompó)

Előzmény: akron99 (56749)
fetamas Creative Commons License 2024.04.20 0 1 56752
mzdude Creative Commons License 2024.04.18 0 0 56751

Pedig utána ki lehetne rá tenni az M9 táblát, kész, pipa. :)

Előzmény: nyebojsza (56748)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 56750

1980 vagy 81 (?) áprilisában az akkori árvíznél a GF 03-03-as Ik-256-os busszal leküldtek Kaposvárra a Vízügyhöz.

Ott felvettem 14 vízügyi szakmunkást + a csomagládákat teli raktuk szerszámokkal.

Berettyóújfalu kiürített általános iskolájába kellett átmennünk, árvizet védeni.

Ok.

 

Az 55-ös úton a 110-es km szelvényben Pörböly után irány Baja (nézd meg hol van) jött szembe egy Jugoszláv SETRA S 150-es busz.

A vezetője nem figyelt és teljesen leborotválta az én buszom bal oldalát.

Nálam személyi sérülés nem történt, anyagi kár olyan nagy volt, hogy a busz selejtezésén gondolkodtak, de végül helyre állították.

Náluk volt személyi sérülés is.

Több is.

 

A baleset oka hamar kiderült és nekünk ez akkor még meglepő volt.

A Jugó buszvezető egyéni vállalkozó volt.

Költségcsökkentési okokból nem alkalmazott idegen vezetőt, hanem Ő maga volt az idegen vezető is.

 

Vezetett közben a fején a fülhallgató szája előtt a beszélőke és mondta a tudni valókat.

Ők Baja felöl jöttek Pörbőly felé.

A vezető vezetett és közben félig elfordult a sofőr ülésben jobbra.

A jobb kezét jobbra feltartva mutatta utasainak, hogy ott van Gemenc ahol ilyen szép és olyan nagy a vadvilág, stb.

 

Közben a bal kezével óhatatlanul elhúzta balra a kormányt.

Az 55-ös út a 110-es szelvényben szűk.

Töltésen megy.

Lehúzódni nem lehet.

 

Átsodródott a mi sávunkba és leborotválta az IKARUS bal oldalát.

Mondjuk azonnal elismerte.

Mentők, rendőrség, útzár, ami ilyenkor szokásos.

 

Előzmény: akron99 (56749)
akron99 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 56749

elég macerás terep, egy szűk töltésen megy a vasúttal együtt, ezért ezen a szakaszon elég keskeny is az 55-ös.

Előzmény: nyebojsza (56748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!