Szia! Annyi a helyzet, hogy némi elfoglaltság után lementem megnézni mi újság vele. Ugye az a csoda 30 perc eltelt nem csináltam semmit csak ráadtam a gyújtást és lám, mindkét oldali megint hibátlanul működik. Le fel huzigáltam többször, semmi probléma. Biztosíték, kapcsolók jók. Szóval egy biztos, a kapcsolt áram pontig vissza kell néznem mi van a körben, mi lehet kontakt vagy egyéb hiba oka.
Elmondásod alapján utólag beszerelt lehet benne. Mikor hozzánk került rá kb egy évre a bal oldali motor meg is adta magát ott kompletten cseréltem ugyanolyanra. A szerkezete: két oldalsó sínpáron mozgatja a bowden a két csuszkát, amikbe az ablak ül, a motorhoz pedig kereszt alakban megy a bowden. Egyik erről, másik vég másik irányból a motor tengelyére szerelt orsóra csavarva. Gondolom így húzza egyik irányba fel, másikba le. A régi szerkezetet anno szétszedtem, hátha újra tudom tekerni, de nem lehetett, mert teljesen felgyűrte az orsó a bowdent és kicsit elkoptatta az orsó vájatait így kiugrott újra. Mindegy is az újat, hogy beraktam ugyanez a rendszer. Szabadon mozogva nem szorul, márciusban kentem át. Csak az ablakhoz beszerelve mozog nehezen. De lehet a motornál is szét kell majd szednem az orsót zsírozni.
Illetve, ahogy néztem a bowdenvezetőn sem láttam semmilyen sérülést. Természetesen majd rá kell akkor néznem arra is megint, ahogy írod.
Szia! Segíteni annyit tudok, nem gyári emelőmotor és mechanika van benne akkor sanszos, hogy elfáradtak esetleg elrepedt vagy eltört az a műanyag cső amiben csúszik a spirál ugye ezt egy kis kerék mozgatja amin kifele van egy kurbli(kézi emelő) Ezt megszüntetve oda lehet az univerzális emelőt csatlakoztatni és kvázi ugyanaz a mechanika csak a motor teker.
A gyárinál egy fém!! cső van a motortól és ide nem is lehet visszarakni a kézi kurblit.
Nekem már volt szerencsém a műanyag csöveket cserélni! Hááát nem egy leányálom!
A legszebb az egészben, hogy vettem "bontottat" amit ideküldtek ugyanolyan törött állapotban :-(
A probléma az ilyen rendszernél a műanyag külső cső ha elreped és kimozdul bármerre a spirál azonnal megfeszül és utána csak kézi emelés az üvegen, plusz motor tekerés marad!
Ez a cső sajna nem ragasztható/javítható! Ennek a cseréje nem is gond de! a spirált is ki kell venni és annak a vége préselve/ponthegesztve van sajnos. Tehát a visszarakáskor át kell fúrni óvatosan és megszegecselni és körbeforrasztani. Mert ez a kis fül csatlakozik és mozgatja az üveget.
Ismét kardinális kérdés merült fel. Elektromos ablakemelő.
Gyanítom gyári vagy utólagosan márkaszerviz általi beépítés lehet. Hozzám így került már. A probléma, hogy mostanában darabig működik rendesen, aztán gondol egyet, "megfárad" és se le, se fel egyik oldalon sem. Ha működik, akkor mindkét oldali, ha nem, akkor egyik sem. Bár a vezeték kiosztásokat nem ismerem, de "mindent mindennel" mérve áramot találtam annó az egyik (már nem emlékszem melyiken) kiosztásán a kapcsolónak. Ez kapcsolt áram. Pár hete volt az első ilyen gond. Mikor néztem, hogy egyáltalán kap-e áramot, kapcsolók jók-e, a biztosíték jó volt, kb 30 perc volt az egész kínlódás, egyszer csak fogta magát és működött, álltó helyében helyrejött. Azóta folyamatosan működött gond nélkül.
Most jelentkezett megint a hiba ugyanígy. Működik, ilyen melegben muszáj volt használni többször is, mire hazaértem lakás előtt parkolóban mire az egyik oldali felment a másik már nem és félúton megállt. Megint egyik se le, se fel. Bár a bal oldali szorul kicsit, hiába kenem (gondolom a 25 éves kasztni), de múltkor csak a jobb oldali volt használva az könnyen mozog, úgy jött a hiba.
A fentiek alapján, a kapcsoló, a motorok és a biztosíték hibáját azonnal kizártam, bár a biztosítékra most megint ránézek majd.
Most várok megint, egyrészt időhiány miatt, másrészt remélem, megint megpihen és újra felmegy. De muszáj lesz kimérni egyáltalán kap-e áramot? Vagy mi lehet a búja-bánata? Mert panel parkolóban csak nem hagyhatom így sokáig. Na meg ha megint esik.
Ehhez valakinek esetleg ötlet, hogy mi kínja lehet? Van esetleg valahol egy relé, ami kínlódik (de akkor hol, mert fogalmam sincs merre)? Lehet valami vezérlője valahol, ami túlmelegszik valamiért? Vagy csak valami kontakt hiba lehet ilyeneknél?
Igazándiból szét kell bontanom idővel a teljes kört fixálni véglegesen, csak merre érdemes elindulni, bontani kell a műszerfalig vagy valami támpontot tud-e adni valaki?
Köszi az infót. Elég ritkán van időm böngészni, de muszáj, mert a csoda ad néha rá okot. :-) Most is van egy felmerülő, ezért is lépek fel, de mindjárt külön kiírom.
Egyébként a spirál könnyen kijött, megoldódott, s a szint is rendben volt. Bár lassan cserélve lesz megint az olaj úgy is.
Itt nincs tartalék. Ha be van kábelezve akkor is csak világítással lesz ott villany.
A műszerfal kiszedése 5 csavar plusz a km spirált kikötöd a motortérben első alkalommal ~30perc
Ahogy veszed ki kényelmesen le lehet húzkodni a csatlakozókat. Elméletileg egy kötegben maradnak és nem keveredik össze. A kijelzőn hátul 3db bepattintós de simán kihúzható színre színt :-) csatlakozó +km spirál nem tekerős! oldalt megnyom és kihúz! Ezután elméletileg ki lehet billenteni az egészet. Vagy leveszed a kormány burkolatát lehúzod a csatlakozókat alul van 4db csavar ami rögzíti és után leengedve hozzáférsz a gyújtáskapcsolóhoz. Ennél arra kell figyelni, hogy könnyen lecsúsznak a betétről a saruk mert rövid a vezeték.
Szia! A biztosíték tábla nem jó ötlet! Oda a hátul rádugott csatlakozók mellé nem igen tudsz másik fogyasztót
berakni. A vezetéket megbontani pedig nem szerencsés. Az autórádiónál kell lenni egy ACC megnevezésű vezetéknek. Ez elméletileg a szabvány szerint egy kapcsolt 12V. Figyelni kell mert van ott(kellene!) egy állandó 12V is ez a memória részre, hogy megmaradjanak a tárolt adatok, előbbi a rádiót és a végfokot látja el árammal, amikor van gyújtás. Én a magam részéről egy közvetlen szálat hoztam el a gyújtáskapcsolótól és egy sorkapocsba rögzítettem a kesztyűtartó mögött. Innen üzemel pár olyan cucc ami nem a gyári felszerelés része.
Van időzítő ami a beállított idő után ezt az egészet lekapcsolja. Pl a kamerás menetrögzítő nem kapcsol ki azonnal hanem még a parkolóban is rögzít amikor kiszállok. Ez már kicsit bonyolultabb megoldás de nekem kellet a rádió miatt azt csak 15 percre lehet beállítani és ha tovább voltam egy helyen akkor meg kellett várni a teljes indulást gyújtás alatt mire indíthattam a gps részét. Az időzítővel már nincs ilyen gond. Valami hasonlót használnak a mostani autóknál ezt valami Echonomic(?) módnak csúfolják.
Ha nem jön ki, bontó, másik lemezke, húzató kalapácsra ráhegeszt, beakaszt, dirr durr és kint van. Nekem csak így jött ki. Igaz nekem alu hüvely volt nem műanyag. Lásd a mellékelt képen.
Értem. Elvileg biztosan volt kiszedve. Két éve vettem és akkor egy szerelővel több "megelőző" javítás és csere között váltó olajcserét is kértem. Úgyhogy remélem könnyű lesz kiszedni. Csak azóta több, mint 40 ezer belement és gondoltam ránézni, ellenőrizni és ezzel a részével még, úgymond nem foglalkoztam az autónak. Főleg elektromos jellegű felmerülő hibákat oldottam meg én rajta eddig. Idővel tervezem a haynes-t is megvenni, mert ha lesz rá helyem is talán, nem csak a parkoló, már mechanikus dolgokba is belefognék. Jobban megismerni a csodát.
Ahogy eddig visszanéztem te ismered a típust rendesen. Egyébként jó volt olvasni a felújításod történetét, meg visszanéztem a fotókat is. Jó a vas.
Hát így már nem sok ötletem van. Az "ősi" módszer megvolt? Gyertya ki megnézni a színét?
Az enyémnél amikor megvettem konkrétan nem lehetett normálisan előzni! Mert elfogyott az erő!
Minden megnéztem ugyanezt a lambda hibát dobta be. Aztán amire véletlenül sem gondoltam volna, cserélve lett az egyik injektor. Az ugyanis nem barna hanem zöld volt! Ez ugye hétköznapi dolog elfárad tönkre megy hát cserélni kell! Azt viszont, hogy egy 1,6-os octavia injektort rakjon bele valaki aminek 2x akkora a "lika" mint az eredetinek fel sem merült bennem amíg a harmadig hengerben állandóan kormos
volt a gyertya! A többi pedig tiszta! Akkor hoztam egy bontott injektort és azóta egyformák.
Ami még szopatós a szelephézagok nyilván a kompresszió megléte feltételezi a tömítettséget, viszont a nyitvatartási periódust sajna nem. Ha túl nagy akkor sem mindig egyértelmű a csörgés-kopogás. Ha kicsi akkor is megvan hidegen a kompresszió. Nálam nagyon jól megy ha szívó 0,15 kipufogó 0,2. De lehet mindkettő 0,2 itt már van egy kis hangja hidegen!
De ezt a hibát bárhonnan csak üveggömb segítségével lehetne megtalálni! Ja amúgy szépen visszaáll az alapjárat hamar? Mert szopathat a hőgomba is ha éppen a váltási ponton akad be! Arra figyelni kell, hogy a műszerfalon lévő "műszer":-) nem ugyanaz érték mint amit a motorvezérlő kap! 2db érzékelő van benne.
Szia! Szépen vissza kell tekerni a km spirált. Kivenni a lemezt és kirángatni az egészet. Ha még nem volt kiszedve az nagy gáz! Mert akkor olajat sem cserélt senki a váltóban. A műanyagon ami belecsúszik az alumíniumba van egy gumi gyűrű attól szorul! Elvileg óvatosan a lemezzel ami lefogja ki lehet mozdítani a helyéről, utána már könnyen jár. A szintnek pedig ha lenézel a furat fenekéig attól minimum 1cm-rel feljebb kellene lenni!. DE! Fontos úgy ellenőrizd, hogy azt a furatot kitörlöd egy darab ronggyal! Ha visszafolyik oda az olaj akkor megvan a szint ha száraz marad akkor kell viszont inkább cseréld le mert a gyári leírás szerint is 60ekm után muszáj.
Biztos szerepelt már valamikor ez a banálisnak tűnő kérdés itt, de meg kell kérdeznem, hogy hogyan tudom meglesni a váltóolaj szintjét?
Kicsavartam a km-spirált a helyéről, levettem azt a lemezkét is. De a spirál helyén, (elvileg, ahol után is lehet tölteni az olajat) van egy műanyag hüvely, amibe a spirál megy. Gondolom ez az azt meghajtó fogaskeréknek lehet a része. Na, az a műanyag cső vagy hüvely kiszedhető onnan és vissza is rakható (ha igen, hogyan), ki kell rángatni vagy ne babráljam? Viszont így se olajszintet nézni, se utántölteni nem tudok. Mi a megoldás? Köszönöm, ha tud valaki segíteni ebben.
Pillangó új gyári pierburg kb 20 000km van benne, tisztitva, motordiaggal teljes reset plusz vaggal alapbeállítás sokszor megcsinálva, olaj 10w40 dexoll, sz.szár szim. Újak. Már azon vagyok hogy teszek rá 4 karburátort valami gixerről vagy cbr ről
Háát akkor nem tudom. A régi központisnál állandó volt ha meghajtottam akkor be szokott kapcsolni a "vészhelyzeti üzemmód" akkor elég volt az levenni 2 percre a csatlakozót és ment tovább rendesen. Ennél ugye nem felejt. Lehet egy alapbeállítás segítene rajta. NEM hibakód törlés!!! A Wag-com programmal az összes értéket alaphelyzetbe kellene állítani. Az alapjárati ingadozást a fojtószelep koszolódás is okoz. Ami még probléma szokott lenni az a nagyon híg olaj aminek a gőze bekerül és rossz minőségű égést okoz. Volt már ilyenre is példa nálam is! Milyen olaj van benne? A szelepszár szimeringek milyen állapotban vannak? mert ugye a katalizátor miatt nem látszik a füstölés mert elég, de attól még a kipufogó gázban benne van.....
Szeva, elfelejtettem írni hogy 100as van benn. Emisszión nem ment át, hol jó volt a keverék hol nem. Nem maradt a zöldben ingadozott össze vissza. Full anomália
Szia! Ez nálam is megvan de nem fogok ezért 100-as benzinnel járni mert az nem érné meg. Az üzemanyag a több etanol miatt alacsonyabb hőfokon ég ezért ezt lambda hibának dobja be.
Sziasztok! Van egy feliciám, 50kw mpi 1.3. Állandóan bedob egy kódot: 00537 lambda szabályzás alsó felütközési érték. Motor kisgenerál után, kompresszió 12es végnyomások összes hengernél, nyomásveszteség mérés összes hengernél jó, vezérlés jelen, falslevegő kontrollálva, injektorok zárnak, ugyanannyit szállítanak. Nyomásszabályzó jó. Ac 5bart nyom. Lambda zsír új bosch. Összes szenzorból volt próbálva másik kivéve főtengelyjeladó. Másik ecuval ugyanez. N80 szelep zár. Fékrásegítő tesztelve, jó. Az autó motorféken is fecskendez be 1.3ms-al. Hidegen alapjárat nagyon finoman ingadozik, égéskimaradás szerű hangot ad. Némileg rázza is a kasznit ilyenkor. Új sortrafó. Gyertyák új championok 0.5ös hézaggal. 0.7-tel is próbálva, brisk dr15tc vel is próbálva ugyanez. Valaki találkozott már ilyennel?
szia. Lehet cserélni a gumit csak fajtája válogatja, hogy melyikbe melyik jó. Az "elmélet" ha leveszed a végéről a rögzítést ki lehet húzni. jobbról-balról egy-egy acél lap tartja a helyén. De pont ez miatt mindkét végén fel kell nyitni a ráhajtott rögzítést mert másképp nem csúszik ki. Az már egy másik történet, hogy bárhol kapsz-e ilyen gumit? Mert ezeknél eltérő szokott lenni a magasság mert amikor töröl nem jó ha eléri a széle is az üveget.
Én vettem egy hasonló "javító" eszközt amit végig szoktam húzni párszor a gumi élén ha foltos/csíkos. Ez szokott segíteni és nem kell sűrűen cserélni. De én csak a legegyszerűbb tacskós hajlékony ablaktörlőt használom ha tönkremegy és nem segít már az "élező":-) akkor veszek másikat.
Sziasztok! 24 év után tönkrement az első ablaktörlőkön a gumi , komplett lapátot kell cserélni vagy ki lehet cserélni csak a gumit is. Melyiket érdemes megvenni ami kibírja a következő 24 évet is. 24 éves az ékszíj is lehet azt is cserélni kellene már abból melyik gyártmány a legjobb választás?
Szépen visszatekert Km óra! Mert ki az az idióta aki elhiszi, hogy évi ~1200 Km mentek vele!? Na meg ha ott kint
állt az emeletes házak között akkor a rozsda is megtalálta rendesen. A bevett szöveg "idős embertől".....
A jelenlegi értéke max ~300eft az infláció miatt...... Annyiért fiatalabb octavia is van. Lehet abban sokkal több a Km be az idő minden nem használt műanyag, gumi, fém alkatrészt megtámad.
Szuper ezt nem ismertem eddig. Az mitől van, hogy melegben (talán valami zsír oldódik ki) fékezésnél a fékpedál kicsit lent marad és a lábfejemmel kell visszahúzni? Locsoljam meg WD40-el? Valamint a váltóbotom már egy jó ideje nagyon laza kileng vagy 10 centit, bonyolult a javítása?
Nekem is van ilyenem, de fogalmam sincs miket jelez, vagyis csak tippelgetek, nekem hasznos lenne az infó, de már nem találtam az anyagot. Ha még elérhető, friss link-et kaphatnék vagy esetlegesen e-mail is szóba jöhet? ganzlerzsolt(kukac)gémél-es(és kom-os).