Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gyöször Creative Commons License 2024.05.23 0 0 19168

Mivel mi most vettük az asszonnyal, az év eleji frissítés megvolt kb csak később, mert első 3 nap mindig frissültek a telók. Oneui 5.0ról indultunk. Más baj lesz ott az aa val. A btvel meg nemtom. Azzal nem lehetne semmi.

Előzmény: Hobbit_G (19167)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.05.23 0 0 19167

Nekem is ment aa WiFin keresztül egy kínai dobozzal. Utolsó frissítések óta hektikus a csatlakozás, vagy megy, vagy nem. 

Oszt inkább kihúztam a fenébe, kábellel is fagyott, de az lehet szar kábel is, nem első eset lenne, hogy a tél megfekteti a kábelt... 

 

Ezért húztam ki. Petal térkép majdnem tökéletesen megy (a mapshez képest ég és föld, baromi jó navi lett belőle, próbáljátok ki, érdemes). Sztem maps mindig újra csatlakozik minden mondatnál, mert a csatlakozásnál recseg és késik a hang. 

Újra most nem húznám a telefont, de lehet kipróbálom a korábbi p30 proval mit csinál... 

 

Év eleji frissítés óta szarakodik a sima s23, addig tökéletes volt az aa. 

Előzmény: Gyöször (19162)
DKori86 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 19166

Passzolom, sose használtam rajta navit csak bt kapcsolattal...mindig AAztunk ha telefonról navigáltunk.

 

Sima BT kapcsolattal csak zenét szoktam rajta hallgatni, tegnap is azzal lezdtem ahogy beültem és összepárosodott a telóval, hogy média forras bluetooth aztán RadioItalia :) ez megy rendesen/akadásmentesen.

 

A wireless AA/CarPlay kombóhoz én is erősen gondolkodok, hogy meglepem anyumékat egy ilyen CarLinkIt dobozkával (ha nekem lenne még S-Cross már rég lenne :) ).

 

Feleségemnek és nekem most Samsung A54 van, legfrissebb rendszer rajta mindig...az aftetmarket fejegységeinken gond nélkül stabilan megy a( wireless) AndroidAuto a Swiftben és az OFF-omban is. Most az S-Crossban nem próbáltam még ki kábelen...de kész az autón az olaj, szűrők és gyertyacsere, holnap úgy néz ki adom is vissza. Ami kimaradt (de legalább referálok): a két hosszbordás szíjat nem cseréltem le, nyúl vagyok :D :( a klímáén (az a külső) nincs feszítőgörgő és bevallom lövésem sincs, hogy kéne így fellazítani majd visszafeszíteni (a klímakompit kellene mozgatni?!), kísérletezni nem sok kedvem volt így vele, azt majd pár héten belül egy szerelő ismerős megnézi rajta a gazdinak. :) Szóval kívül belül nagyjából kitakarítva, 120e- szerviz elvégezve, kinullázva. :)

Előzmény: Hobbit_G (19161)
Peska Creative Commons License 2024.05.23 0 0 19165

Csapattársak! 😁 Légterelőt szeretnék venni S-Crossomra de tanácstalan vagyok. Előtte egy Suzuki Lianám volt azon Szatuna volt, de most nem tudom eldönteni melyik tetszene jobban felszerelve. A Heko vagy a Szatuna. Ha valakinek van felszerelve akár az egyik akár a másik azt kérem töltsön már fel képet róla, vagy küldje el mailba. Sokat segítene vele.

Más. Lianámról megmaradt 4db 15-ös Hijoin HRS alufelni (4x100)Hankook nyári gumival 195/55 R15-ös méretben + egy teljes értékű pótkerék az is 15-ös méretben, valamint Suzuki gyári tetőcsomagtartó. Ha valakit érdekel keressen emailban küldök képeket. A felnik igen jó állapotban vannak, a gumik olyan 7-8mm futófelülettel rendelkeznek, 7 évesek. Nem nyerészkedni akarok csak már pakolni nem akarom.

Laslie69 Creative Commons License 2024.05.23 0 0 19164

Sziasztok!

Váltóolajjal kapcsolatosan szeretném a tanácsotokat kikérni.

Van nekem egy 2013-as, 1.6-os, 5 sebességes, manuális váltós S-Cross-om. A kocsiban 278e km-van. Lassan (megint) esedékessé válik a váltóban az olajcsere. Eddig a szerelő által hozott 75W-80-as olaj került a váltóba. Nem mondom, hogy rossz, de nem is igazán jó. Szóval szeretnék egy jobb olajat a váltóba.

Amit a könyv előír Suzuki Gear Oil 75W-80-as olajat kicsit drágállom. Viszont azt nem tudom, hogy akkor milyen olajat érdemes beletenni. Szerintetek, mely gyártók, mely olajai között érdemes keresgélnem?

Köszi, előre is.

Gyöször Creative Commons License 2024.05.22 0 0 19163

Ja most olvastam el, hogy bt kapcsolattal próbálkozol csak. Na úgy nemtom. De semmi baj az AAval, wifis kínai cuccal csatlakozom, asszonynak lett először s23 azzal is tökéletesen csattan össze az AA meg az enyémmel is.

Előzmény: Gyöször (19162)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.22 0 0 19162

Én most vettem pont egy s23at, nem plussz nem ultra, sima kicsi, és mindig waze-zok, azzal minden oké. De pont hétfőn google mapsal mentünk, mert csak az tudta hol a cím. Először nem volt hajlandó megszólalni, majd mondta az, de ez tényleg úgy működik, hogy bent vagy a körforgalomban, hat rád a centrifugális erő, és ez meg bedob egy olyat, hogy "hagyha el a körforgalmat" se előre nem mondja hanyadik kijáraton, se közben, csak annyit, hogy most. Egy 5 kijáratosban úgy beszopatott, pedig magamtól is tudtam hol kell kimenni, csak rámszólt és már mentem is ki eggyel hamarabb :-)

 

De nem akadozott, elejétől fogva tökéletes. Mikor milyen update-t kaptál?

 

Előzmény: Hobbit_G (19161)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.05.22 0 0 19161

Azt áruld el nekem, hogy az mitől van, hogy bt kapcsolat mellett google maps kocsiban használhatatlan. Olyan szinten akadozik, hogy katasztrófa. Emellett petal maps majdnem tökéletes, bár itt is van némi akadás.

Ami érdekessége, hogy huawei p30 pro-n nem volt ilyen, csak a mostani samu s23-on szarakszik :D Itt még nincs aa, most nem használom, mert megbízhatatlan samsung alatt dettó újonnan. Elején full jó volt, jött vmi droid update és szutyok lett :(

Előzmény: DKori86 (19160)
DKori86 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 19160

Nah, itt van nálam az ásványszürke, munka után elszaladtam érte és otthagytam addig az OFFomat amíg nálam vendégeskedik. Most kapott egy gyors külső fürdést, már alszik a garázsban (ahol anno az én kékem is állt :( ) aztán holnap délután nekilátok. :)

 

SLDA firmware-ből jól emlékszem, hogy a 1890es a legfrissebb (és ettől újabb már nem is lesz...)? :)

adani10 Creative Commons License 2024.05.18 0 0 19159

Sziasztok..

 

Valaki halott erről már valamit?

Ez mi lehet vagy mit takarhat?

 

Gondolom itt nem ara gondolnak, hogy a turbón háza rozsdásodik mert ott a nagy hő miatt ez elkerülhetetlen és a felületi rozsda nem okoz gondot..

Esetleg a kipufogóval volt gond?

 

Peska Creative Commons License 2024.05.13 0 0 19158

Nagyon köszi! Keresgélek is.

Előzmény: kgaboroo (19157)
kgaboroo Creative Commons License 2024.05.12 0 0 19157

Ennek már 7 éve, hogy rendeltem...azóta is működik. Nem eléxem melyik boltból rendeltem de a mai napig több bolt is adja.

Csak beütöd az aliex ketesőjébe, hogy suzuki tpms és lehet válogatni.

 

Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
HUF2,888.60 17%OFF | Car For Suzuki Vitara SX4 S-cross Ignis Baleno Swift Jimmy TPMS Tire Pressure Sensor Monitor 43139-61M00 4313961M00
https://a.aliexpress.com/_EwssI67

Előzmény: Peska (19156)
Peska Creative Commons License 2024.05.12 0 0 19156

Szia! Ha emlékszel, hogy honnan rendeltél és milyen cikkszámon Kínából TPMS szenzort megadnád az adatokat? Most lettem 1 hete S-Cross tulaj és minden segítség jól jön.

 

Előzmény: kgaboroo (17781)
Hobbit_G Creative Commons License 2024.05.08 0 0 19155

Ano ignisnél kijött sárga lámpa, kat hatásfok alacsony, de egr hibánál is szerelő recept az alábbi volt:  Végy egy flakon spurit, öntsd bele, tankold meg evo-val, menj ki pályára, 5-ik fokozat nem létezik, 120-130-ig 3-ban, majd felette 4 padlógáz mellett.   Mész 30-40km-et így gyilkolva, műtét befejezve, hiba eltűnik xd

Előzmény: DKori86 (19144)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.06 0 0 19154

Igen, az volt az első gondolatom, hogy mi lenne, ha nyár lenne... Mert az volt a megoldási gondolatom, hogy visszanyomkodom és biztos van benne valami ami kattanni fog, bekattan és megfogja és minden jó lesz.. de csak ilyen enyhén lubrikált érzés volt ahogy húzogattam fel le, neki lehet jó volt, de én nem élveztem.

Előzmény: ViZo72 (19153)
ViZo72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 19153

Pont így jártam vagy 2éve csak nem S-Crossal, hanem az Ignissel. Dehát tudjuk, hogy vannak megoldások, amihez a Suzuki (és beszállítói) ragaszkodnak évek/évtizedek óta...

 

Én is azt hittem először, hogy valami megadta magát. Aztán kiderült, hogy csak vissza kell húzni a burkolatot a helyére. 

Azóta nem fordult elő, nem is értem, hogy akkor egyszer miért történt vagy miért nem történt meg azóta sem.

Talán nagyon megmelengette a nap és kitágult vagy elengedett valami ragasztó.

Én ilyesmire gondolok, mert nyáron volt arra emlékszem.

Előzmény: Gyöször (19152)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.06 0 0 19152

Az mennyire általános, hogy a kézifékről a hancúrgumi ma a kezembe maradt? :-) tehát nem úgy kell elképzelni, hogy szétvált és lejött róla, hanem olyan furcsa érzés volt a gombjának benyomásakor, mondom eltört valami benne .. mikor volt időm megállni, akkor konstatáltam, hogy az egész fogó rész azzal a porvédő ívvel együtt felfelé a gomb felé 1-2 centit mozog oda vissza.

BXtwelve Creative Commons License 2024.05.05 0 0 19151

Bizonyára így van. 

Csak a kép, amit beszúrtál, nem K14-es motor. 

Előzmény: Róbert Gáspár (19150)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.05.05 0 0 19150

Ezért veszik el az EGR részére a kipufogó gázt a katalizátor/részecskeszűrő után a K14D motor esetében. Elvileg ott már nem lehet kormos 🙂

Előzmény: BXtwelve (19145)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.03 0 0 19149

:-D

Előzmény: Gyöször (19148)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.03 0 1 19148

Nekem csak a régi szovjet traktoromon van ilyen exhaust gas recurculation. Felvezettük a kipufogót a fülke fölé, de a tákolt csövem kilyukadt a légszűrő mellett...

Előzmény: BXtwelve (19147)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.02 0 0 19147

Igen, EGR (exhaust gas recirculation) okozta problémáról írtam, az az igazi baj.

Az EGR szelep tiszitítása, cseréje még vállalható, csak kellemetlen.

Előzmény: DKori86 (19146)
DKori86 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 19146

Valószónűleg itt lehet a kutya elásva (na meg abból amit Te is írsz ott, hogy egy dolog, hogy az EGR kormolódik és baxaxik/tönkremegy - szvsz nem annyira ördöglakat már a legtöbb esetben a szerelése/tisztítása, lásd., illetve a komplett EGR csere is egy tűrhető összeg, nem anyagi csőd, persze ha nem 50ezrenként kotlik meg hanem bőven 100+onként... - szóval közvetlen befecsinél mégérdekesebb, hogy az EGR-el visszaküldve a kipugázt, mit és mennyire ver tele plusz korommal/koxxal > szvsz ez a nagyobb baj, nem az, hogy az EGR nem örökélet).

 

(a MultiJet dízel OFF-omban is minden második olajcsere alkalmával preventív jelleggel megy az EGR, MAP és MAF szenzor tisztítás....köszöni jól vannak :) ).

Előzmény: BXtwelve (19145)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.02 0 0 19145

Ne feledjük el, az EGR probléma a dízel, és a benzines létére koromtermelő közvetlen befecskendezéses motoroknál fordul elő. A régebbi közvetett befecskendezésesnél kevésbé probléma.

Előzmény: DKori86 (19144)
DKori86 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 19144

Igen, talán a BoosterJetnél én se aggódnék miatta, de azért nem baj, hogy a K14C-ből kimaradt (a K14D-ben már van...). Valóban a régebbi szívó Suzukik is EGR-esek, azért ezekkel messze nem annyi a nyűg, mint egy dízelben...DE: apum volt SX4ében már kellett EGR-t cserélni (bár lehet egy takarítás elég lett volna, csak nem nálam volt az autó diagnózison :( ), anyum szürke vasaló Swiftjén (2006os 1.5 VVT) és a feleségem 2008as 1.3-asán is kellett már takarítani. A miénk konkrétan azt csinálta, hogy egyszer Tesco parkolóból induláskor feleségemnek csak tekert tekert de bem indult...aztán pár perc múlva fulladva nagy nehezen. Hazajött, diagoltam (az autót is :P ), betárolta az EGR hibát. Otthon is nehezen indult, lehúztam az EGR csatit > pöcc-röff, de emelgette az alapjáratot. Megrendeltem a gyári SGP EGR tömítéskészletet hozzá valami 2000Ft-ért, szétszedtem alaposan kitakarítottam (elvileg hideg zsíroldó is jó, én egrtisztító folyadékot használtam...), másnap száradás után összeraktam az új tömítésekkel, azóta (lassan 4 éve) hibamentes. :) Szóval nem nagy ügy (talán egy közvetlem befecsis turbósnál már igen...), de azért na. :)

Előzmény: BXtwelve (19143)
BXtwelve Creative Commons License 2024.05.01 0 2 19143

Már többször volt róla szó, a K14C motorban nincs EGR.

Hogy jó-e vagy rossz?

Az EGR kb. olyan, mintha az emberrel megetetnék a saját székletét.

Rövid távon még lehet nem káros, de hosszabbon minden, csak nem jó a motornak.

Hobbit_G Creative Commons License 2024.05.01 0 1 19142

Korábbi suzukikba is volt. Itt annyi a difi, hogy mellette egy turbó kicsit más rendszerrel. 

Nem az a kérdés meddig bírja, Suzuki jó motorokat dob piacra, hanem a használat milyensége. Ha sok pár km utak vannak, azt kevésbé fogja szeretni, mint a ritka, de hosszúakat. De hát ugye függ hidegen hajtod-e vagy sem, olaj cserék megvannak normálisan, megfelelő olaj megy-e bele és nem más.

 

Nagyon sok a ha élettartamot tekintve, erre nincs jó válasz 

Előzmény: kispangit (19137)
DKori86 Creative Commons License 2024.04.30 -1 0 19141

Igen, nekem is mindegyik alkalommal rajta volt. :) Most meg bezzeg (időbeli logisztikák miatt) jó eséllyel megint úgy jön hozzám az ásványszürke S-Cross a kötelező szervizre, hogy autót cserélünk, ittmarad 1 vagy 2 hétig aztán "amikor tudom megcsinálom". :) "nem jó" megint elülteti a bogarat a fülembe, hogy mégis ilyeneket nézzünk (B vagy inkább C tervnek max a kicsit idősebb bamba orrút...) :D utóljára tavaly nyáron vezettem :)

Előzmény: FOMA (19140)
FOMA Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19140

Az ON autóink márkaszervizében amúgy a munkalapon rögzítik a számláló állását, de még az üzemanyag szintet is, negyedes pontossággal. Én is odahordom, a sajátomat, de soha nem volt probléma. De ennek is volt előzménye, amíg a lizingcég nagy nehezen hozzájárult ahhoz, hogy ne egy nevesincs céghez, hanem a Suzukihoz vihessük ezeket az autókat. A flotta VW/Skoda részénél meg valamiért csak kivételes esetben engedik a márkaszervizt, alapból egy általános szervizbe kell járni velük.

Előzmény: Airbag. (19138)
FOMA Creative Commons License 2024.04.29 0 0 19139

Céges autónkkal (nem ON-nal, hanem az egyik Amarokkal) volt közel 100 km, menetlevéllel le nem fedett szervizes út. Pár kilométerért nem szokott szólni ilyenkor a céges flottakezelő részleg, de ezt már szóvá tették. A szerviz elismert 7-8 kilométer próbautat, mi meg eléjük tettük a GPS flottakövetés térképét:-) Csodák csodája, pénteken elment az autó egy "próbaútra" az egyik dolgozójuk ormánsági lakcímére, hétfőn meg visszafelé is ki lett próbálva. Miután visszahelyezték a leesett állukat,  leboltolták valahogy a cégközpontunkkal, némi jóváírás formájában.

 

Azóta van nekem GPS nyomkövető a sajátomban, de szerencsére nem volt még rá szükség.

Előzmény: Airbag. (19138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!