Már egy luxemburgi személyhajó is rója a köröket Budapesten a régi (történelmi) lobogót viselve. (Egyszer egy luxemburgi tolót is láttam lent, Szerbiában.)
Természetesen így van. Nem egy járatot, egy alkalmi hajót sem lehetne megtölteni a 15-16 órás útra. Sőt, völgymenetben sem tolonganának az utasok. A jegy kialakuló magas áráról nem is beszélve.
A Budapest és Mohács közötti folyószakasz látványában nem olyan gazdag, hogy hegymenetben érdemes lenne rajta az élmény miatt utazni. Annak a mohácsinak pedig, akinek dolga van Budapesten mazochizmus lenne hajóval utazni. Még biciklivel is gyorsabb.
Eveztem régen a Duna közepén is (persze lefelé :-)) és úgy emlékszem, a Duna nem 5km/h sebességgel folyik, hanem többnyire a duplájával. Bár lehet, hogy megkoptak az emlékek.
Ne haragudj, nem értek hozzá. Ezért szeretném megkérdezni, hogy 22-24 óra hogy jön ki? Saccra 200 km körül van Mohács Budapesttől. A Duna follyon 5 km/h-s sebességgel. Hegymenetben levonandó a hajó holtvizi sebességéből. Eddíg értem. Ha mindezt figyelembe veszem akkor átlagsebességnek kb. 10 km/h jön ki nekem. Ez valós?
Néha lehetne indítani Budapest-Mohács vonalon hajót. Van rá nagy hajónk, tudomásom szerint Hunyadi típus erre épült. De felfelé is lehetne indítani. Nem csak Dunakanyar felé. Ráckeve -Soroksári ágba is.
Stimmel, hiszen volt még felújítás is Kiskörénél, meg túl magas vízállás is Szolnoknál, mindig hír volt itt a topikon a VH útja, csak éppen nem azt írtad, hanem ezt, ami nem igaz, mert azért sokszor eljutott Tokajig:
"mert régebben a Kiskörei zsilip előtt mindig elakadt."
És tényleg, pont 20 éve, júniusban jött először, szinte hihetetlen, hogy múlik az idő.:-(
Szó volt arról is 2005-ben, hogy a Mona Lisa is jön majd tiszai útra, de az végül nem valósult meg.
De arról van saját élményes elbeszélőtől sztorim, hogy a Mohács-Budapest járaton nagy volt a tömeg, hideg volt még, de akik lurkók felszöktek a tetőre, a kémények közelében a kazán felett egy szál pokróccal, "jól fűtött helyen" éjszakáztak és nézték a csillagokat.
Az elmondás szerint a füst a kémény tövébe sose csapott oda, a gőzgépek felől áradó kellemes szuszogás és ringatódzás meg hamar meghozta az álmot csillagfényes égbolt alatt, aláfűtött derékaljjal.