Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880633

Nincs mivel, kattvadász cikk :)

Előzmény: candle (880629)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880632

De mit mutat a gyakorlat? Norris és Verstappen esetében a versenyigazgatóság nem tolt ki a potenciálisan sebezhető versenyzővel. Valencia 2010, ott igen (de nem a versenyben vezetővel, azaz kb a mostani Norris esettel analóg). Más releváns példát tud valaki?

Előzmény: btipus (880623)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880631
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880630

Indy azért is érdekes, mert ott szinte mindenki belefért az első 6 versenyébe. :-) 

Előzmény: candle (880628)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880629

Vitatkozz a vezess.hu-val. :-) 

Előzmény: Inner Circle (880626)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880628

2 volt + 1 indyben.

És Baghetti, ahogy írták már.

Előzmény: 091010 (880625)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880627

Baghetti (1961)

Előzmény: 091010 (880625)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880626

Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

 

https://racingnews365.com/fia-explain-norris-miami-safety-car-confusion

 

Se elismerés, se hibázás, nemhogy félkövérrel :D

Előzmény: candle (880624)
091010 Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880625

Nyuggerrapper 6 versenyénél van gyorsabb? Az első Forma-1 szezon első 5 győztese nem ér.

Előzmény: F1 Hierro (880616)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880624
Előzmény: Inner Circle (880622)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880623

Ellenvéleményen vagyok, továbbra is azt tartom hogy csak és egyedül a veszélyhelyzet szabályozhat egy safety car-t. Nincs mérlegelés más okból.

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880622

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....

 

Szó sincs részrehajlásról, semmilyen szezonban, sőt épp amellett érvelek, hogy a FIA minél kevésbé nyúljon bele a versenybe. A te álláspontodból olvasom azt ki, hogy a FIA-nak nem feladta vizsgálni, hogy mikor nyúl bele abszolút a versenybe és mikor nem, erről döntsön a véletlen. (Azaz teljesen véletlenszerű, hogy a versenyben vezető bármelyik pilóta versenyét esélyesen tönkreteszik-e.) Nem értek egyet, szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására és az eddig tapasztaltak alapján a FIA (ebben az esetben) ezt is teszi. Éppen ezért hitelvesztésről sincs szó; meglehetősen szalmabábnak tűnik nekem ez az érvelés a FIA korrumpálódása ellen, hiszen senki sem érvel mellette.

Előzmény: btipus (880619)
Gorcsev Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880621

Verstappennek is van ilyen, 2 is:

"Gyorsabban!"

"Lassabban!"

Előzmény: Cold Heart (880603)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880620
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880619

Igen,..kicsit ambivalens azért mert előfordulhat a látszat elkerülése miatti szerencsétlenkedés és az ebből adódó hibák.

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....lehet hogy beleférne, mert mittomén 3. szektorban van a baleset és lenne mozgástér beleszólni az események alakulásába. DE, ez szükségtelen és kényelmetlen helyzetet teremthet. FIA egy felügyelő szervezet nem tulajdonos, max közvetett módon profitálna egy ilyen döntésből, ellenben ha megteszi hogy belenyúl akkor a teljes felelősség és hitelvesztés az övé.

Előzmény: Inner Circle (880618)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880618

De ez most nem egy elméleti kérdés, hanem a lenti, megtörtént eset értekelése, amikor Maxot nem hozták rossz helyzetbe. Szerinted véletlen egybeesés?

Előzmény: btipus (880615)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880617

Menetkészen kell állnia a pitkijáratnál.

 

De azért idő, amíg elindul és kihajt a pályára, lévén odateleportálni nem tud a célegyenes végére. És bármilyen jó kocsi a SC, és bármilyen jó pilóta ül is benne, azért nem F1-es autó, szóval lassabban ér ki a pályára.

Előzmény: Cold Heart (880604)
F1 Hierro Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880616

A jelenlegi pilóták várakozása az első győzelemre.

 

btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880615

Nem tudom hogy szabad-e mérlegelni az SC indítását. Nem gondolom naivitásnak hogy szerintem nem, mert muszáj védhető döntésnek lennie amennyiben kérdések merülnek fel, márpedig ilyen competitív közegben mindig vannak kérdések. Amennyiben nem védhető az SC a helyzettel vagy akár emberi hibával, hanem manuipulálták a futamot az nagy gond lehet...mondom ezt 2021 után.

Sztem egyszerűbb a helyzetnek megfelelő döntést meghozni a legrövidebb időn belül és egyedül a veszélyhelyzetet figyelve/szolgálva.

Előzmény: Cold Heart (880612)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880614

Mintha magam mondtam volna, Ványadt Ványadtovics Vinyov.

(Már az SC se a régi.)

Előzmény: Cold Heart (880612)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880613

Ez OK, a felvetésem az, hogy Max esetében is figyeltek arra, hogy ne szívassák meg azzal, hogy a célegyenesben kapja meg az SC jelzést, a boxkijáratnál meg az autót maga elé. VSC alatt kiállhatott volna, ha akar (de nem akart). Norrisnál nem volt idő VSC-zni és azt hitték, bement a boxba, tehát jöhet az SC.

Előzmény: btipus (880611)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880612

nem nyilván, csak nagyon valószínű...

 

itt IC arra utalt értelmezésem szerint, hogy Max megkapta az esélyt, hogy boxoljon, azaz fűzte tovább, hogy talán az SC-t úgy próbálják beküldeni, hogy lehetőség szerint kevésbé nyúljon bele a futamba

Előzmény: btipus (880611)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880611

persze hogy kint volt, írtam is hogy a rajtrács elején lévő táblán váltott át a VSC SC jelzésre ergo nyilván kint volt a bejáratnál a VSC.

Előzmény: Cold Heart (880609)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880610

Van benne valami. Ha pedig akkora a gáz, akkor pirossal megállítható.

Előzmény: Cold Heart (880607)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880609

a kérdés az volt, hogy a VSC kint volt-e már, mielőtt a boxbejárathoz ért

Előzmény: btipus (880608)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880608

Nyilván elhagyta a bejáratot, ha a célegyenesben kapta az SC jelzést, de nem került bajba, mert mögötte sem álltak ki:

 

Leclerc esestében szűk volt az idő, Sainz végül is maradhatott is Verstappen-nel összenézve (15 kör volt hátra), 

Előzmény: Inner Circle (880602)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880607

egyrészt nem azt kérdőjelezem meg, hogy egyből akarnak-e indulni, pár mp késlekedésről beszélek - és mivel nem mentőegység a safety car, hanem csak összetereli a mezőnyt, hogy ne 10 mp-ként jöjjön vki a kritikus részen, hanem 3 percenként - de az már igazából a rendrakásról szól, nem a mentésről.

a delta time garantálja, hogy nem szállnak bele a már sérült autóba.

 

szóval nem látom életbevágónak ezt a pár mp-et a fent vázolt dolgok miatt. és egy felvetés volt, hogy adódhat ebből is

Előzmény: candle (880606)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880606

Logika szerint, ahogy mondják neki, indul. Nem hiszem, nem akarom elhinni, h bármiféle késlekedés megengedhető lenne.

Előzmény: Cold Heart (880604)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880605

SC alatti delta idő az gyorsabb, mint maga az SC. (ezért lett volna bajban Norris, ha őt csípi meg)

Előzmény: 091010 (880597)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880604

egyébként meg SC mennyire menetkész? tényleg bármikor azonnal indulhat, vagy egyébként van egy pár mp lag, ha sárgából lesz? (és VSC-nél meg lehet, azonnal tud indulni, mert onnantól mindig benne van a pakliban)

Előzmény: Inner Circle (880602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!