Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bateman Creative Commons License 2024.05.09 -2 2 880645

miért nem elég csak egy sima sárhányó? bár az egész koncepciót nem értem. vannak a nyitott és a zárt karosszériás autók. miért akarják a nyitottat megszüntetni, vagy afelé közelíteni, pont az értelmét veszíti így el a nyitott karosszéria. totál faszság.

Előzmény: btipus (880642)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880644
Előzmény: btipus (880642)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 1 880643

te jó ég, erre csak van jobb :D

 

áramvonalasítva nem lenne ilyen csúnya, de az egész nyitotkerekességet végleg buknánk (ezzel nem teljesen)

Előzmény: btipus (880642)
btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 2 880642

ööö..hát közel áll a vizuális környezetszennyezéshez, de ha csak esős futamokon vetik be, akkor ...ok [nagyot nyel].

 

btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880641

Ellenvélemények sokasága :D

Szóval miután kerek 2hónapja Lance Stroll pont ugyanabba a 23-s kanyar tecpro falát ütötte széjjel és SC alatt mentették ki, javították a falat és szedték össze a törmeléket, így én maradok szkeptikus.

De egyébként az SC az biztonsági döntés, ahogy a VSC is, valamit a szakaszos sárga. A VSC vagy a több SC alkalmazása is próbálkozás arra hogy kevésbé csesszék szét a versenyt. Ettől még az SC berendelése csak a biztonságot szolgálva történhet, minden más olyan rizikó amit az FIA-nak nem dolga felvállalni, nem fűződik hozzá érdeke.

Előzmény: Inner Circle (880639)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880640

Alonso után is voltak rá példák, csak többnyire nem annyira extrémek, aztán szegény Bianchi végzetes balesete után be is vezették.

sőt, régen az SC-nél őrült versenyfutás indult azok között, akiket nem kapott el, a delta időket nem tudom, mikor hozták be, gondolom 20 éve még technikailag is nehezebb lett volna kontrollálni

Előzmény: Inner Circle (880639)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880639

Szerintem ez nem illik ide, vagy csak annyiban, hogy itt is igyekeztek minél kevésbé belenyúlni a versenybe, de amikor muszáj volt, meghúzták a súlyosabb döntést.

Nincs olyan, hogy a biztonsági intézkedések csak a biztonságot szolgálják, minden intékzedés kompromisszum a verseny szabadsága és a szükséges korlátozás közt. Maguk az SC és VSC intézkedések is azok. És ahogy CH már sokszor írta, nincs lényegi különbség a VSC és az SC első szakaszának biztonsága közt, különösen aközött, hogy a kettő közti váltás 10 mp-cel előbb vagy később történik-e. A VSC a dupla sárgát telibesz.ró versenyzők (khm, Alonso, khm) miatt született, ezzel a baleseti helyszínek biztosítva lettek kb ugyanannyira, mint SC alatt lennenek. Még egy piros zászló sem jelenti a körözés azonnali végét, akkor is visszajönnek a boxba. 

Előzmény: btipus (880638)
btipus Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880638

2021 Saud 10. körben beintik az SC-t,  kiáll az első, a második, a negyedik, az ötödik, és a hatodik kereket cserélni, kivéve a 3. versenyzőt aki kint marad. Ezután beintik a pirosat.

..

Ezzel együtt muszáj abba az irányba tartani, hogy a biztonsági intézkedések csak a biztonságot szolgálják.

Előzmény: Inner Circle (880632)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880637

Na, azert ugy senki nem jart, mint Valenciaban Alonso

Előzmény: Inner Circle (880632)
Cold Heart Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880636

Utobbi inkabb Kimi!

Előzmény: candle (880635)
candle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880635

Senna: "Ne az edzés utolsó 5 percére hagyd a gyorsköröd!"

Vettel: "Ne a verseny utolsó körben fuss körrekordot!"

 

Előzmény: Gorcsev (880621)
candle Creative Commons License 2024.05.09 0 0 880634

"szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására"

 

Szerintem itt az előre lefektetett szabályok betartása lenne a tuti, hiszen pont azzal torzítod a legjobban, ha a szabályoktól eltérve, egyedi elbírálásokat viszel a rendszerbe. És ez akkor is így van, ha a szándékod alapvetően jó. 

 

 

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880633

Nincs mivel, kattvadász cikk :)

Előzmény: candle (880629)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880632

De mit mutat a gyakorlat? Norris és Verstappen esetében a versenyigazgatóság nem tolt ki a potenciálisan sebezhető versenyzővel. Valencia 2010, ott igen (de nem a versenyben vezetővel, azaz kb a mostani Norris esettel analóg). Más releváns példát tud valaki?

Előzmény: btipus (880623)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880631
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880630

Indy azért is érdekes, mert ott szinte mindenki belefért az első 6 versenyébe. :-) 

Előzmény: candle (880628)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880629

Vitatkozz a vezess.hu-val. :-) 

Előzmény: Inner Circle (880626)
candle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880628

2 volt + 1 indyben.

És Baghetti, ahogy írták már.

Előzmény: 091010 (880625)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880627

Baghetti (1961)

Előzmény: 091010 (880625)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880626

Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak...

 

https://racingnews365.com/fia-explain-norris-miami-safety-car-confusion

 

Se elismerés, se hibázás, nemhogy félkövérrel :D

Előzmény: candle (880624)
091010 Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880625

Nyuggerrapper 6 versenyénél van gyorsabb? Az első Forma-1 szezon első 5 győztese nem ér.

Előzmény: F1 Hierro (880616)
candle Creative Commons License 2024.05.08 -1 0 880624
Előzmény: Inner Circle (880622)
btipus Creative Commons License 2024.05.08 -2 0 880623

Ellenvéleményen vagyok, továbbra is azt tartom hogy csak és egyedül a veszélyhelyzet szabályozhat egy safety car-t. Nincs mérlegelés más okból.

Előzmény: Inner Circle (880622)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880622

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....

 

Szó sincs részrehajlásról, semmilyen szezonban, sőt épp amellett érvelek, hogy a FIA minél kevésbé nyúljon bele a versenybe. A te álláspontodból olvasom azt ki, hogy a FIA-nak nem feladta vizsgálni, hogy mikor nyúl bele abszolút a versenybe és mikor nem, erről döntsön a véletlen. (Azaz teljesen véletlenszerű, hogy a versenyben vezető bármelyik pilóta versenyét esélyesen tönkreteszik-e.) Nem értek egyet, szerintem lehetőség szerint törekedni kell a verseny minél kisebb torzítására és az eddig tapasztaltak alapján a FIA (ebben az esetben) ezt is teszi. Éppen ezért hitelvesztésről sincs szó; meglehetősen szalmabábnak tűnik nekem ez az érvelés a FIA korrumpálódása ellen, hiszen senki sem érvel mellette.

Előzmény: btipus (880619)
Gorcsev Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880621

Verstappennek is van ilyen, 2 is:

"Gyorsabban!"

"Lassabban!"

Előzmény: Cold Heart (880603)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880620
btipus Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880619

Igen,..kicsit ambivalens azért mert előfordulhat a látszat elkerülése miatti szerencsétlenkedés és az ebből adódó hibák.

De én úgy gonodlom hogy egy egyszerű szezonban, nincs ok arra hogy részrehajló legyen a döntés....lehet hogy beleférne, mert mittomén 3. szektorban van a baleset és lenne mozgástér beleszólni az események alakulásába. DE, ez szükségtelen és kényelmetlen helyzetet teremthet. FIA egy felügyelő szervezet nem tulajdonos, max közvetett módon profitálna egy ilyen döntésből, ellenben ha megteszi hogy belenyúl akkor a teljes felelősség és hitelvesztés az övé.

Előzmény: Inner Circle (880618)
Inner Circle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880618

De ez most nem egy elméleti kérdés, hanem a lenti, megtörtént eset értekelése, amikor Maxot nem hozták rossz helyzetbe. Szerinted véletlen egybeesés?

Előzmény: btipus (880615)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880617

Menetkészen kell állnia a pitkijáratnál.

 

De azért idő, amíg elindul és kihajt a pályára, lévén odateleportálni nem tud a célegyenes végére. És bármilyen jó kocsi a SC, és bármilyen jó pilóta ül is benne, azért nem F1-es autó, szóval lassabban ér ki a pályára.

Előzmény: Cold Heart (880604)
F1 Hierro Creative Commons License 2024.05.08 0 0 880616

A jelenlegi pilóták várakozása az első győzelemre.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!