Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Nos pont ezzel a temaval kapcsolatosan talalhato eleg reszletes leiras az AutoPiac nevu autosujsag mostani szamaban!! pl: mire jo a Cd?, jo -e a spray, es egyebb alcazasi trukkok!
ByE!
Szerintem a sprayt rá kell szigszalagozni a rendszám elé, a lézer ellen pedig CD- lemezt kell ugyanoda lógatni. Sokan tévedésből a tükörre lógatják, csak azzal az a baj, hogy ott nem takar :)))
Ami a detektorokat illeti, ezek között is van jobb és rosszabb. Sőt még az egyes márkákon - Bel, Uniden, Cobra, Whistler stb - belül is nagy a szórás, és az árak soxor nem tükrözik a minőséget. Tehát az olcsóbb lehet jobb, még azonos márkán belül is. Van egy cucc, azonban, ami eddig az összes általam olvsott tesztet nyerte, a Valentine One. Három hullámsáv + lézer előre hátra. Úgy emléxem, lézert több mint egy kilométerről is észervett. Egyébként kb 1000 DM, szóval éppen nem olcsó. Én is gondolkoztam rajta, de drágállom, viszont szart meg nem veszek, mert az abszolút pénzkidobás.
Amerikai újságokban reklámoznak olyan sprayt, amivel be kell fújni a rendszámot, és a fotón elmosódott lesz. Nekem ez elég nagy marhaságnak tűnik - ráadásul a lézerek videóznak - de van valakinek valami tapasztalata?
Ezt az 1MHz-et honnan vetted?
Ez a hullámhossz 3.3e14 Hz ferkvenciát jelent.
Mivel: lambda=c/f, ahol lambda a hullámhossz, c az adott közegben a fénysebesség, f pedig a frekvencia ([m] = [m/s]/[Hz]).
Egyébként hiheto a lézzerre ez a hullámhossz.
Üdv
aTOM
Lezer ellen tenyleg nehez, de nem lehetetlen:
ha tobben vannak az uton meg idejeben kiszurhatsz egy kosza lezernyalabot ami nem teged pasztazott eppen. Volt mar ra pelda, hogy megusztam igy, meg arra is, hogy nem. Egyebkent az ovatossag, szembejovo kollegak villogasa ill. a radardetektor kombinalt vedeleme eleg jol mukodik :)))
"Laser Wavelenght Detection range: 905+/-50 nm"
Ez biztosan nem stimmel. Átszámítva kb. 1 MHz adódik, ami rádiófrekvenciás tartomány. Vagy lehet, hogy az amerikaiaknál mást jelent a "nano" ? Azt tudom, hogy a milliárdot ők billiónak mondják.
Az integetes sokszor nem muxik, mert me'g az is lehet, hogy a szembejovonem veszi eszre a trafipaxot... volt mar ra pelda, ugy alltak be.
Ha eszre is veszi, nagyon sokan nem jeleznek. Sokszor nem is tudnanak, mert olyan az ut kikepzese. A Budafoki uton vagy az Irinyi uton szinte nem is tudna jelezni, pedig ott szoktak allni, es repesztenek is rendesen.
Pontos adatokat nem tudok, de az eddig rendszerbe állítottakat favoritba, felicsitába, escortba szerelték. Évek óta nem vettek ilyenből, és nem is fognak. Ameddig bírják, addig használják ezeket. Újakat csak az állványos kamerákból, és az autóba szerelhető szintén lézeres videotachográfból vásároltak, és vásárolnak ezentúl.
Sziasztok.
Persze, hogy azért kellene, mert vennék egyet.
A művelt nyugatiak megadják a frekvenciákat, amin a ketyüik működnek. A dolog stimmelni látszik, Asszem által megadott értékek egyeznek a nyugati gyártók adataival, pl ezzel: http://www.discountcell.com/radar/a-uniden.asp.
Kivéve a Microspeed frekveniáját, az az un X sáv, amit már máshol is hallottam, hogy más nálunk és Amerikában.
Asszem, tudsz valamit arról, hogy milyen megoszlásban használják ezeket, remélhetem, hogy a Microspeed a legkevésbé gyakori ?
A radarok egy vizszintes 5, függőleges 20 fokos nyalábbal mérnek, a lézer 300 méteren 1.2 méter átmérőjű körben. A radarok 20-tól 250, a lézer 480 km/ó sebességig 45 illetve 1000 méter hatótávolsággal.
Sok sikert a detektorokhoz, de ne sok jóra számítsatok.
A lezeres + kameras szerkentyuk ellen tenyleg nem sokat tehetunk (szerintem), mivel tenyleg csak ha latod (marmint a kutyu), csak akkor jelez, de mar minek :((
Viszont a radar elleni az jo lehet, mivel neked kb ketszer akkora a vett terero, mint a radar vevojenek (rolad meg vissza is kell menni a hullamnak), igy a padlofek meg megejtheto :))
A CD-s f*szsagot nemtom melyik idiota talalta ki (en is nemreg hallottam, hogy a barmok nagyresze ezert logatja :)) )... Bocs, ha valakit megbantottam, nem volt szandekos...
Már nem. Sok értelme nincs.
A Nagy Ellenséget a háromlábú lézerest meg a kamerát úgysem jelzi. Illetve igen, de megteszi ezt a pár száz méterrel odébb ácsorgó rendőr is. Ugyanis mikor a ,érést érzékeli a kütyű, akkor már be vagy mérve.
A hagyományos radarokra műxik, de városban elég sok téves jelzést ad, állandóan sípol. Meg annyiféle radarjuk van a zsaruknak, hogy állandóan updatelni kellene.
A legjobb az autóstársakra figyelni!
Emberek, integessünk, villogjunk stb!
Használ valaki közületek ilyen ketyerét?Mik a
tapasztalatok?
Az egyik topicban volt erről szó néhány hozzászólás erejéig,de semmi érdemleges :-(((
Azt hallottam,hogy nem nagyon +bíz6óak.
Érdemes befektetni egy ilyenbe?
Lézerfrekvencia? Hát ez elég érdekes kérdés, igy nem szokták megadni, bár tulajdonképpen nem értelmetlen. A lézer egy pontosan meghatározott színű (monokromatikus) fénysugarat bocsát ki. Ha tudod ezt a színt, akkor táblázatból ki kell keresni a hullámhosszt, ennek a reciproka a frekvencia. De nagyon nagy, terraherz nagyságrendű értéket fogsz kapni.
El tudná valaki árulni nekem a kis hazánkban használatos rendőrségi radar és lézerfrekvenciákat ? Persze, hogy detektorhoz kellene. Az adat nem lehet túl titkos, régen egy autósújságban láttam, de sajnos már nem lelem.
Köszönettel.
pic:
Mostanában vettem egy CB-t, de a kamionosok az engedélyköteles frekvenciákat használják, nem? (valami USB-t emlegettek a boltban...)
Amúgy amióta a Landyval autózom vége a rettegésnek, kényelmes nyolcvanok országúton, szolíd százak autópályán, városban meg óvatos hatvanok, és nagy-nagy nyugalom... :-)
nem a fény sebességét mérik :)), hanem a gyorshajtó sebességét. Azaz a radar-frekvencia változását mérik a visszaverő felületről.
(Más tészta, hogy van szakaszos üzemű radar is, de ez is a vivőfrekvencia/visszavert frekvencia differenciáját méri.)
Zavarni legegyszerűbben és leghatékonyabban mikrohullámú oszcillátorokkal lehetne, de - a már részletezett működési tartományokból adódóan - csak többel. Ráadásul kéne egy szet előre, egy szet hátra.
Mivel a visszavert jel nagyon gyenge, ezért már kis teljesítményű zavaró adó is hatásos lehet. Lehetne próbálkozni 10 GHz-es zavaróadóval, mivel a használt frekik cca. harmonikusai egymásnak.
Azért fikázom a gyorshajtókat mert az én életemmel is játszanak. Meg a tiéddel is. Bele gondoltál mi lenne ha egy gyorshajtó, (kívánom, hogy ne így legyen) csak megsért egy rokonodat, vagy netán megöli? Nem lennél dühös?
Na: Ha este nyolckor 12-13 óra vezetés után, nekikezdesz az önkormányzatot keresni, én személyesen csókolom meg a lábad nyomát.
(Különösen igaz ez mondjuk az autópályára, amelynél napokba telne felderíteni kihez is tartozik tk (tulajdonképpen).
Nem tudom figyelted-e milyen hatást vált ki a közlekedők többségéből a sebességkorlátozás -vélt vagy valós- eltúlzása...
Beértek -a konvoj- egy faluba sebesség kb. 60 km/óra, jön egy 40-es tábla, sebesség:kb.50 km/óra, jön egy 30-as tábla, sebesség:60 km/óra újra. Vagyis: mit szopatnak itt minket? Nem igaz, hogy harminccal kelljen döcögnöm. És már a negyvenes tábla hatása is agyon lett ütve.
Ezen el kellene gondolkodni a táblák kihelyezőinek is.....
mccheese-nek: igazad van. Amikor ilyen hivatali töketlenkedést, netalán enyhe kibsz. érzetű dolgot tapasztal az ember felmegy a pumpa. De miért nem szól senki az önkormányzatnál, a közlekedés főfelügyeletnél, vagy bárhol? Mert esetleg avval jót tenne a többi autósnak is? (Ok tudom én is itt élek, ha valaki szólna a kintfelejtett táblákért még ő járna rosszul) De ha soha senki nem kezdi el. ...
Jó_lenne_tudni: nem igazán értem miért fikázod a "mazsolákat". Teherautó is ki szokott lassan előzni. De Ő erősebb vagy mi? Különben a halálos balesetek magas %-a gyorshajtás miatt van, és pont a védtelen mazsolákat érinti halálosabban a dolog. Sajnos elég sok potenciális gyilkos robog az utakon :((