Csak murepulni ne akarj utan, szerintem ezek a mutetek nem lesznek teljesen terhelhetoek. A sportkorhazban egyebkent meg a ful-orr-gegesz is emlitesre melto!
A szemedet frankóra csináltadhatod ha van léd, havernak lenyomtak egy szódásüvegnyit. Én fuvaroztam a manust a Bécsi úti optikmed
be, tök király lett 150 rugóért. Ez ne tarcson vissza.
Elég annyi hogy -2/-5,5 dioptriás szemüveget hordok :))) (Igaz, amikor voltam, még csak -2/-4 -es volt, de az már majd 3 éve volt) A fogászat is megjegyezte, hogy pár fogtömést újra kéne csinálni (vagy kihuzatni az összeset, és protkót csináltatni :))))
Persze ez még nem is motoros, csak vitorlázógépi engedély lett volna, utánna szerettem volna továbblépni... Hát nem jött össze
Szóval úgy néz ki max. utas leszek a légtérben :)
Hi
Ezt az orvosi vizsgálatot nem hasonlítanám össze az autóvezeéshez szükséges vizsgálattal. Egyrész 8 féle vizsgálat van ( labor, szemészet, fül-orr gégész, belgyógyászat, sebészet, EKG, pszihiária, fogászat)és sokkal szigorúbb. Én a sport korházban voltam 3x mert eddig ott nem kellett fizetni, de most már ott is kell. Ha szemüveges vagy(3 dioptriánál több) akkor a sportkorházban szerintem ne is próbálkozz. Az első alkalommal a legkomolyabb, ha oda mész megismerkedhetsz a bájos Barcza Idával aki országszerte közismert szemilyéség. :) Sok sikert..írj hogy mire vagy kiváncsi!
Az Orsós féle Ukrajnai repülésnél semmi különösebb nem kell, igaz úgytudom max. 6G-s manőverekkel alkotnak :)
Nékem mondjuk még a sima "hobbi" repülési engedély se jönne össze, egy rep. orvos azt ajánlotta, ilyen (rossz) szemmel inkább ne akarjak repülni, mert maximum egy újjab oldalt fogok nyitni a rep. katasztrófák fekete könyvében... :)
Bezzeg a haverom már le is tette.... :((((
Whoaaa....
Ez tényleg szuper hely, azért azthiszem a végösszeg megállapitása után leteszek a "vadászgépjogsi"-ról, inkább az elérhető dolgok felé kacsingatok, ez az ukrajnai dolog egyre szimpatikusnak tünik :)
Én úgy tudom, hogy az "mindössze" egy alapkiképzést (fontosabb müszerek, repülés alapelemei, stb.) és kb. 1 órás repülést jelent a kiválasztott gépen (L-29, Su-24/25UB/27UB, Mig-29UB), és a géptől függenek az árak. Mindenesetre szerntem az LRI-nek aligha lenne elég az az oklevél amit ott adnak :)))
Cifu: Ilyet lehet magyar országon is Yak-52 essel vagy pedig ugrajnában Szu-27esen, Albatroszon ..stb Ez ügyben azt hiszem az Orsós Tamás féle Sky Husszárok az illetékesek. Régebben volt ilyen tanfolyam féle potom (kb)1 millióért :)
Sok szerencsét
Goose
Hi Jago meg Mézga !
A Horti Kálmánt nem kéne összekeverni az ellentengernagyal :))
De amugy nyugodan hívhatjáok mert szakszó "gyártásban" otthon van :)
Farkashegy tenyleg jo hely, de mar nem Horthy Kalman a fopilota, hanem Krasznicsan Laszlo, valamint a Kaposvari Laci sosem volt a Mav rk. vezetoje, iden nyarig volt a Csepele...
Nemrég került szóba, hogy amcsiba vannak olyanok akik magánba repülnek leselejtezet, fegyvermenetesitett vadászgépekkel (Mig-15/21, F-4), vajon ilyen gépekre mily módonlehetne megszerezni a szakszolgálatit?
Van olyan netes hely, ahol lehetne tájékozódni arról, miféle engedélyek/kategóriák vannak, és mik ezeknek a feltételei?
Külföldre akkor repülhetsz ha van Angol rádió fónia papírod, és nemcsak a papírod van meg hanem jól is tudsz angolul beszélni és megérteni a nem angol anyanyelvűek 'angolját'.
Mindent csinálhatsz (persze a megfelelő képesítések megszerzése után), kivéve kereskedelmi tevékenység végzése, nem vihetsz utast pénzért, de bárkit vihetsz bárhová!
Korhatár nincs, ha az orvos alkalmasnak tart, és sikerül levizsgázni, akkor elötted a légtér!
Sziasztok,
Ehhez a témához kapcsolódva meg tudja-e mondani valaki, hogy - bocs' a kifejezésért - "mit nyújt" pl. a lentebb említett "amatőr kisgépes szakszó"? Úgy értem, mit tudsz csinálni azután, ha már megszerezted. Lehet-e pl. gépet bérelni, távolsági, netalán nemzetközi magáncélú repüléseket végrehajtani, és ha igen, milyen áron?
Még két rövid költői kérdés:
Van-e valami korhatár az ilyen tanfolyamoknál, avagy elég ha az orvos egészségesnek találja a jelentkezőt?
Milyen a Csepel Repülőklub (Farkashegy) - jó, rossz, közepes?
Farkashegy a legjobb, kisgépes amatőr szakszó kb. 700.000 Ft. Lehet hívni a reptéren Horthy Kálmán főpilótát, maga is oktat és Kaposvári Lászlót, ő a Máv repklub vezetője. Szép hely, kellemes társaság.
Végigolvastam a topikot, de számomra nem derült ki, hogy mennyiért, mennyi ido alatt és milyen lépéseken (eü. alkalmasság, elméleti vizsgák, gyakorlati vizsgák, ...) keresztül lehet Mo.- "úrvezetoi"-t szerezni kisebb motoros gép(ek)re.?
Na, és mennyibe kerül azt megtartani?
Elore is köszönöm, ha valaki némi konkrétummal tud szolgálni.
Valaki erdeklodott a helikopterrol. Az elegge huzos, egy szakszo minimum harminc ora, es gondolom ott is evi 10 a fenntartasa.
Orankent 100eFt-nak kezdodik egy helikopterberlet...
Telefonszámot én is kérek, más okból. Az egyik kinti évfolyamtárs (a férjemé, ő repülőgépes távközlés szakon végzett), aki rep.gépészként végzett, úgy hírlik, az esztergomi reptér igazgatója lett. Lekli Tamásnak hívják. Ha hallottál róla, kéne egy telefonszám.
Üdv,
Elizabeth