Úgy tudom Nyíregyházán már nem mezőgazdasági pilótának képezik az embereket, hanem kereskedelmi pilóta jogosítást, meg műszerrepülő kiképzést meg kétmotoros jogosítást kapnak.
A pilótasághoz vezető másik (ugyancsak nem királyi) út, elvégezni egy másik szakirányú egyetemet, főiskolát (BME, Kandó), közben megszerezni a magánpilóta (PPL) szakszót, szorgosan repülni mindennel ami mozog, mielőbb oktatónak lenni és gyűjteni az órákat esetleg külföldön is. Amerikában állítólag egész baráti áron lehet repülőzni.
Nem eccerű:-(
De ha az ember nem adja fel működhet:-)
Hi Two-pack!
Kérdés jó. Több féle út van...de egyik se igazán bejáratott és nem müködik úgy ahogy kéne tudomásom szerint. 1 Nyíregyháza fősuli. Ahol mezőgazdasági pilótának kiképeznek és utánna lehet próbálkozni a melévnál. 2 Saját pénzből, sacc per 3 millióért kiképezteted magd és ugyan úgy próbálkozol. Pillanatnyilag ezek jutnak eszembe amiről már hallottam, hogy van akinek sikerült. De ha van valakinek ennél jobb, müködőképesebb ötlete azt én is szívesen hallanám.
Üdv Goose
Egy ifju repuleg rajongo vagyok es azt szeretnem megtudni, hogy ha valaki pilota szeretne lenni, de nem a legieronel, nem vadaszgepeket szeretne vezetni, hanem utasszallito gepeket, akkor milyen suliba, egyetemre, fosulira vagy egyalétalan hova kell jarnia. Hogyan lesz valakibol pilota?
Hi Bi!
A dioptria határ sacc per 3-nál van, a Gyáli úton talán feljebb is mennek, de az már...
Siklóernyő életveszély...sárkány...is (Aki nem ért velem egyet...lehet tiltakozni nyugodtan :) ) Szerintem minnél inkább repülő formájú valamivel próbálkozzál, lehet az akár motoros, akár vitorlázó. Árban szerintem ezek közül a siklóernyő a legolcsóbb. Utánna kb 1 kategória a sárkány (motoros) és a vitorlázó.
Ha érdekel még valami írj mailt
üdv Goose
Mennyire szigoruak ezek az orvosi szabalyok? Hol a hatar dioptriaban?
Egyebkent szerintetek mivel erdemes kezdeni? Sikloernyo? Sarkany? Melyik a legolcsobb, illetve melyik mennyire veszelyes?
Bocs, hogy ilyen sokat kerdezek egyszerre, de ez az uj pilota-kultusz itt az indexen folkeltette az erdeklodesemet...
Ezzel a lézeres/szikés mütéttel ismerkedtem, de a szemészorvosom lebeszélt róla, ő is tisztában van a műtét előnyeivel, de ő úgy látja, ilyen komoly behatásnak komoly (káros) következményei vannak. Egyébként valahol azt olvastam, hogy az U.S. Marines pilótánál is kizáróok az eféle műtét :)
Egyébként a bécsi úton az optimedben tényleg nagyon rendesek, ha nem biznék a szemészorvosomban annyira, akkor valszeg már megmütettem volna...
Csak murepulni ne akarj utan, szerintem ezek a mutetek nem lesznek teljesen terhelhetoek. A sportkorhazban egyebkent meg a ful-orr-gegesz is emlitesre melto!
A szemedet frankóra csináltadhatod ha van léd, havernak lenyomtak egy szódásüvegnyit. Én fuvaroztam a manust a Bécsi úti optikmed
be, tök király lett 150 rugóért. Ez ne tarcson vissza.
Elég annyi hogy -2/-5,5 dioptriás szemüveget hordok :))) (Igaz, amikor voltam, még csak -2/-4 -es volt, de az már majd 3 éve volt) A fogászat is megjegyezte, hogy pár fogtömést újra kéne csinálni (vagy kihuzatni az összeset, és protkót csináltatni :))))
Persze ez még nem is motoros, csak vitorlázógépi engedély lett volna, utánna szerettem volna továbblépni... Hát nem jött össze
Szóval úgy néz ki max. utas leszek a légtérben :)
Hi
Ezt az orvosi vizsgálatot nem hasonlítanám össze az autóvezeéshez szükséges vizsgálattal. Egyrész 8 féle vizsgálat van ( labor, szemészet, fül-orr gégész, belgyógyászat, sebészet, EKG, pszihiária, fogászat)és sokkal szigorúbb. Én a sport korházban voltam 3x mert eddig ott nem kellett fizetni, de most már ott is kell. Ha szemüveges vagy(3 dioptriánál több) akkor a sportkorházban szerintem ne is próbálkozz. Az első alkalommal a legkomolyabb, ha oda mész megismerkedhetsz a bájos Barcza Idával aki országszerte közismert szemilyéség. :) Sok sikert..írj hogy mire vagy kiváncsi!
Az Orsós féle Ukrajnai repülésnél semmi különösebb nem kell, igaz úgytudom max. 6G-s manőverekkel alkotnak :)
Nékem mondjuk még a sima "hobbi" repülési engedély se jönne össze, egy rep. orvos azt ajánlotta, ilyen (rossz) szemmel inkább ne akarjak repülni, mert maximum egy újjab oldalt fogok nyitni a rep. katasztrófák fekete könyvében... :)
Bezzeg a haverom már le is tette.... :((((
Whoaaa....
Ez tényleg szuper hely, azért azthiszem a végösszeg megállapitása után leteszek a "vadászgépjogsi"-ról, inkább az elérhető dolgok felé kacsingatok, ez az ukrajnai dolog egyre szimpatikusnak tünik :)
Én úgy tudom, hogy az "mindössze" egy alapkiképzést (fontosabb müszerek, repülés alapelemei, stb.) és kb. 1 órás repülést jelent a kiválasztott gépen (L-29, Su-24/25UB/27UB, Mig-29UB), és a géptől függenek az árak. Mindenesetre szerntem az LRI-nek aligha lenne elég az az oklevél amit ott adnak :)))
Cifu: Ilyet lehet magyar országon is Yak-52 essel vagy pedig ugrajnában Szu-27esen, Albatroszon ..stb Ez ügyben azt hiszem az Orsós Tamás féle Sky Husszárok az illetékesek. Régebben volt ilyen tanfolyam féle potom (kb)1 millióért :)
Sok szerencsét
Goose
Hi Jago meg Mézga !
A Horti Kálmánt nem kéne összekeverni az ellentengernagyal :))
De amugy nyugodan hívhatjáok mert szakszó "gyártásban" otthon van :)
Farkashegy tenyleg jo hely, de mar nem Horthy Kalman a fopilota, hanem Krasznicsan Laszlo, valamint a Kaposvari Laci sosem volt a Mav rk. vezetoje, iden nyarig volt a Csepele...
Nemrég került szóba, hogy amcsiba vannak olyanok akik magánba repülnek leselejtezet, fegyvermenetesitett vadászgépekkel (Mig-15/21, F-4), vajon ilyen gépekre mily módonlehetne megszerezni a szakszolgálatit?
Van olyan netes hely, ahol lehetne tájékozódni arról, miféle engedélyek/kategóriák vannak, és mik ezeknek a feltételei?
Külföldre akkor repülhetsz ha van Angol rádió fónia papírod, és nemcsak a papírod van meg hanem jól is tudsz angolul beszélni és megérteni a nem angol anyanyelvűek 'angolját'.
Mindent csinálhatsz (persze a megfelelő képesítések megszerzése után), kivéve kereskedelmi tevékenység végzése, nem vihetsz utast pénzért, de bárkit vihetsz bárhová!
Korhatár nincs, ha az orvos alkalmasnak tart, és sikerül levizsgázni, akkor elötted a légtér!
Sziasztok,
Ehhez a témához kapcsolódva meg tudja-e mondani valaki, hogy - bocs' a kifejezésért - "mit nyújt" pl. a lentebb említett "amatőr kisgépes szakszó"? Úgy értem, mit tudsz csinálni azután, ha már megszerezted. Lehet-e pl. gépet bérelni, távolsági, netalán nemzetközi magáncélú repüléseket végrehajtani, és ha igen, milyen áron?
Még két rövid költői kérdés:
Van-e valami korhatár az ilyen tanfolyamoknál, avagy elég ha az orvos egészségesnek találja a jelentkezőt?
Milyen a Csepel Repülőklub (Farkashegy) - jó, rossz, közepes?