Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2001.11.16 0 0 109
Na jó, így is meg lehet közelíteni, meg úgy is, hogy az országnak jó, ha vannak pilóták, mert van miből válogatnia a légierőnek, a mentőknek, vízügynek, a légitársaságnak, és ez bizony befektetés. Persze nem mindenki vehetné igénybe (gyanú: amilyen korrupt a magyar ember, ugyanazok vehetnék igénybe, akik amúgy is tudnának repülni), de jó lenne, ha létezne valami repülőösztöndíj, vagy támogatott képzés, mondjuk valami enyhébb verzióban, mint ami az MHSZ volt anno. Igaz, most ugyanezt akarják újra feltalálni Nemzetőrség néven...
De van abban valami, hogy a jelenlegi rendszerben azok repülhetnek, akiknek pénzük van. Nem számít, hogy lottón nyerték, vagy emberekkel kereskednek, csak legyen. Ez egy állapot. De lehet, hogy sokkal tehetségesebb pilótákból azért nem lesz semmi, mert nem volt hely, ahol kitűnhettek volna. Lehet ma mutogatni Besenyei Petit, hogy a mi büszkeségünk, de kellett hozzá egy akkori repülőélet, ahol repülhetett, és kiderülhetett róla, hogy tehetséges vitorlázórepülő, ahol motorosra rakták, és így kiderülhetett, hogy abban is tehetségesebb az átlagnál, ahol aztán Zlin-50-est rakták alá, és gyakorolhatott... Lehet, hogy ma is ott szomorkodik a repülőnapokon tíz Besenyei Péter, hogy nincs pénze repülni, é ssoha nem is fog kiderülni róluk, hogy mire lettek volna képesek... Mert "drága a benzin".
Előzmény: Herold (107)
HA-SLN Creative Commons License 2001.11.16 0 0 108
Persze... Drága..!!
Nem nagyon látom annak lehetőségét, hogy valéaki ki tudja fizetni.
Nem tudom ki hogy áll anyagilag, de tapasztalat nélkül nem vesznek fel senkit egy légitársasághoz sem. Több ezer repült órának kell lennie az adott tipuson. Ami egy 737-es esetében ha valaki magának akarja finanszírozni..:-(( Szóval több tízmillióról van itt szó. Sőt akkor sem valószinű, hogy el tudsz vele menni bárhová is melózni.
Én úgy látom a dolgot, hogy elvileg a légitársaságok is érdekeltek az utánpótlás képzésében. Így szerintem nekik kellene lehetőséget adnia a tehetséges és elhivatottságot érző fiataloknak.
Persze lehet rosszul látom.
De az utóbbi hetekben sokat foglalkozok a témával, és sajnos arra jutottam, hogy a legegyszerűbb, ha egyszerűen elfelejtem....:-((
Minden szakma kitanulása áldozatokkal jár, és ez igaz az anyagiakra is. De jó lenne ha ez ésszerű határokon belül lenne. Ha mániákus repülésszerelmes valaki, nem kell más, csak 10 milliárd, és zseninek lenni. Tök egyszerű!
:-((((((
Herold Creative Commons License 2001.11.15 0 0 107
És én azt gondolom nem csak a miliárdomosoknak kellene lehetőségének lenni pilótának lenni.

És mit gondolsz, az üzemanyag-(és a többi) költséget ki finanszírozza, ha nem Te? Elég drága ám a repülőbenzin!

Előzmény: HA-SLN (103)
HA-SLN Creative Commons License 2001.11.15 0 0 106
Természetesen igazad van! Én nem is azt mondtam, hogy egyből azt akarok vezetni. Sőt szerintem minimum 10 év, és ezért mondom, hogy lehet bízni benne, de akkor éri csak meg ha ez a célod.
Hobbi? Minek a szakszó? Megéri? Bármikor vezetheted a repcsit, ha elmégy egy oktatóval...
Én úgy szoktam Cesnával, hogy kimegyek Budaörsre, és befizetek egy órát, azzal a feltétellel, hogy hagynak repülni.
Gondolod nemet mondanak? Hm! Kell nelik az óraszám, és ők is boldogan repülnek ha tehetik.
És alig várják valakivel el lehessen menni. Mert ugye egy oktató is akkor léphet tovább, ha megvan egy bizonyos óraszáma. Én kaptam leveleket, hogy üljek be valaki mellé, vagy szivesen megtanítanak, de mind hobbirepülő, aki szeretné csökkenteni költségeit. Amit nem is csodálok látva az árakat!
Ha hobbi, akkor legyen hobbi, és csak néha megyek ki repülni.
Ha hivatás, akkor érdemes belepumpálni a lét.
De először fősuli, angol, és utána a reppenés.
Csak ezt az utat nem látom tisztán.
És ha így nem megy, akkor marad a szimulátor, és ha van pénzem Budaörs..:-))
Sok szakszóval rendelkező ember már csak a neten a "virtuális légtérben lovagolja a felhőket".
Egyébként minap hallottam, hogy ha valaki pilótaként dolgozik, nemhogy nem kap fizetést, hanem ő fizet! Hoppá! Akkor érdemes felülni a Malév gépekre? Ki vezeti a gépet? Milliomos beképzelt bugrisok? Vagy tapasztalt tanult pilóták? Érdemes elgondolkodni.............
Laci!
pulaizs Creative Commons License 2001.11.15 0 0 105
ha-sln:
ne add fel, csak ne mindjárt a legnagyobb célt tűzd ki magad elé! ne akarj mindjárt 737-esen repülni, hanem szépen fokozatosan (talán) eljuthatsz odáig. sajna a malévnél tényleg "túlkínálat" van pilótákból és jelentkezőkből, de hátha... aztán ha nem a malév, akkor ottvan még jópár cég, ahol 737-essel repülhetsz (cargo utakat pl). nekem a repülés egyenlőre csak hobbi, aztán ki tudja. nagyon szeretem, és lehet, hogy egyszer majd én is 737-et (vagy modernebb) gépet vezetek.

üdv:
pulaizs
http://repules.myip.org

Előzmény: HA-SLN (103)
Hamster Creative Commons License 2001.11.15 0 0 104
Csak kontrasztnak: épp tegnap olvastam egy cikket egy 79-es újságban, ahol egy 17 éves gyerek örül magának, amiért megvolt az első egyedül repült iskolaköre Tréneren a békéscsabai repülőtáborban. Változott picit a világ :I
HA-SLN Creative Commons License 2001.11.15 0 0 103
Pulaizs köszi a válaszod!!!
Sajnos álltalában ez szokott a válasz lenni.:-((
Én úgy tudom minden légitársaság minimum felsőfokú végzetséggel vesz fel piloótákat.
Mivel nekem csak éretségim van ezzel kellene kezdeni, és ha már ez a cél baromság lenne művészi suliba járni. Nemde? És én azt gondolom nem csak a miliárdomosoknak kellene lehetőségének lenni pilótának lenni. Nem hinném hogy akinek pénze van, annak feltétlen tehetsége is.
És ha belegondolsz, hogy a te javaslatoddal képezve magam mennyibe kerülne egy 737-es kapitányának lenni? Háűt ha a földön jársz te sem gondolhatod, hogy ez így megy! Én arra gondoltam, talán az angol, és a fősuli az első.
Addigra változik minden, és az enyhén szolva gyalázatos helyzet ios javulni fog. Ha úniós tagok leszünk.......... Szerintem kiöregszenek a mult rendszerből maradt pilóták. És ha felvétel lenne, egy légitársaságnál, nem lessz elég a szakszó! Bár lehet én gondolo rosszul.
Sajnos én nem vagyok egy milliomos, de szerintem jóval az átlag felett keresek. Még így is elképzelhetetlen hogy végigtudjam csinálni.
És nem rég hallottam "Kizárt hogy sikerül! De ha mégis, akkor egyész pályafutásod alatt nem fogsz annyit keresni, emennyibe az egész került!" Vagyis manapság pilótának lenni nem munka, hanem hobbi!?
Laci!
pulaizs Creative Commons License 2001.11.14 0 0 102
Kedves Laci!

Én is most vagyok "növendék", azaz most csinálom a pilóta szakszómat (PPL). Én Győr mellett, Péren tanulok, de az országban még sok helyen van pilótaképzésre lehetőség.

Amennyire én tudom szerintem neked is először egy "kisgépen", mondjuk Cessna 150/172-n kellene megtanulnod és utána típusátképzésekkel eljutni a kívánt géptípusig.

Viszont az anyagi részét nézve nem olcsó mulatság, itt Péren az alapkiképzés (45 óra) elméleti oktatással együtt 1.370.000.- Ft-ra jön ki. Ekkor lesz egy Cessna 150-re jogosító PPL szakszód, ezután csinálhatsz típusátképzéseket. Persze orvosilag is meg kell felelned a dolognak, bár ez szerintem nem "megterhelő".

Mi érdekel konkrétan? Kérdezz, és megpróbálok (vagy valaki más, aki már szakavatottabb nálam) válaszolni.

Addig is javaslom nézd meg a honlapom a http://repules.myip.org címen, ott van pár dolog a kiképzéssel kapcsolatban is + fényképek.

Üdv:
pulaizs
http://repules.myip.org

Előzmény: HA-SLN (101)
HA-SLN Creative Commons License 2001.11.13 0 0 101
Sziasztok!
Átnéztem szinte az összes irományotokat a témával kapcsolatban, de sajnos nem kaptam válasz a kérdésemre.
Én 25 évesen határoztam el, hogy polgári pilóta szeretnék lenni. Már kiskorom óta megszállótt repülésrajongó vagyok. Eddig csak szimulátorokon repülgettem, de annyira megtetszett a dolog, hogy mindenképp szeretném tudni hogy is megy ez, vagyis miféle rögös út vezet el addig, még valaki nem csak utasként ülhet be egy "nagy vasba".
A Nyíregyházi sulirol sem sikerült eddi konkrét, és kielégítő infókat szereznem. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném.
Laci!
pulaizs Creative Commons License 2001.10.31 0 0 100
Az orvosi vizsgálatom én Pápán csináltam meg, egy nap alatt megvolt, de ha jól tudom ott csak kedden van repülőorvos, tehát akkor kell menni. (május 14-én csináltam, ekkor fizettem 6600+7500 Ft-ot. Tényleg, mi is volt ez a plusz 7500 ezt nem tudjátok?)
Herold Creative Commons License 2001.10.24 0 0 99
Egy kis "adalék" a tanuláshoz: http://learntofly.com
pulaizs Creative Commons License 2001.10.23 0 0 98
Üdv mindenkinek!

És motoros sárkányt hol, mennyiért lehet megtanulni vezetni? Engem ez érdekelne de nagyon, de sehol nem találok a Net-en ezzel kapcsolatos infókat, és valahogy senki nem "akar" (tud?) segíteni nekem. Van valami infótok ezzel kapcsolatban? Minden információt szívesen vennék akár itt a fórumon is, de akár emailben is.

Köszönettel:
Pulai Zsolt
http://www.sokoro.hu/nyul

Szabados András Creative Commons License 2001.10.23 0 0 97
Ms, Bado, Hamster, Doncike Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!

Üdv: András

pbuli Creative Commons License 2001.10.22 0 0 96
Ha szakmailag (s nem csak papiroson) szeretnél kétmotoros kategóriát, akkor most itt a lehetőség. "C" kategóriás kiképzés, kedvező feltételekkel hamarosan indul. Részletek, érdeklődni lehet email-ben. Üdv. P.
ui1: A kiképzőgép képe Hamster oldalán, itt megtalálható, s köszönet a fotó publikálásáért.
http://telnet.hu/hamster/repules/repcsik4/haldb2.jpg
ui2: Egy-egy rövid sétarepülésre is alkalom adódhat:)))
ms Creative Commons License 2001.09.30 0 0 95
Keresd meg a www.skylux.hu-t is (hamarosan ismét menni fog az oldal). Segítenek megoldani a részletfizetést, ezért viszont egy nagyon jó géppel, ferihegyről repülhetsz! Bye, ms
Előzmény: Szabados András (90)
bado Creative Commons License 2001.09.29 0 0 94
Látogasd meg a www.centro-plane.hu oldalt, ott megkeresed a kapcsolatot és felteheted nekik a kérdést, hogy milyen formában tanulhatsz.
Előzmény: Szabados András (90)
Hamster Creative Commons License 2001.09.29 0 0 93
www.aeromedia.hu, náluk mintha lett volna ilyen ledolgozásos képzés is...
Előzmény: Szabados András (90)
doncike Creative Commons License 2001.09.29 0 0 92

Ledolgozásról még nem hallottam, de részletfizetésre már majdnem mindenhol adnak lehetőséget, persze a futamidő nem 10-20 év, mint a lakáshiteleknél, hanem általában folyamatosan, ahogy a kiképzés halad, úgy kell fizetni.

Itt találsz linkeket mindenféle repülőklubokhoz: http://www.aeroclub.hu/magyar.htm

Előzmény: Szabados András (90)
Y3K Creative Commons License 2001.09.28 0 0 91
"Amerikában! ott beszerezhetsz hamis személyit is! Üzlet az üzlet!"

Ha az USA-rol beszelsz: nincs szemelyi igazolvany. (legalabb is egyenlore...)

Előzmény: originalqszi (89)
Szabados András Creative Commons License 2001.09.28 0 0 90
Nem tudja valaki van e arra valahol lehetőség, hogy részletfizetéssel tanúljon meg repülni? Vagy essetleg valamilyen formában ledolgozhassa az ember? Ha tud valaki evvel kapcsolatos infót, kérem jelezze. Előre is köszönöm!
originalqszi Creative Commons License 2001.09.28 0 0 89
Amerikában! ott beszerezhetsz hamis személyit is! Üzlet az üzlet!
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.17 0 0 88
ms

Köszönöm a válaszodat, ezzel a kiegészítéssel már én is egyetértek. Most már bíztos, hogy a rövid fogalmazásod miatt volt félreérthető. A lényeg az egészben az, hogy mindenki maga döntheti el, hogy miért is szeretne repülni, mennyit, és miért. Van aki pénzért teszi, van aki versenyszellemből, van aki hobbíból. Nagyon helyesnek tartom, hogy nem mossák egy kalap alá ezeket a szakszókat. A leendő pilcsiket pedig szerintem is fel kell világosítani, ki kell oktatni arról, hogy az ő szakszója mire lesz alkalmas. Sok balesetet lehet megelőzni ezzel.

Egy dologban viszont vitatkoznék veled. Az UL gépekbe is csak minősített alkatrészeket lehet beszerelni. Az már másnapra tartozik, hogy ezt mennyire tartják be egyes országokban. A nemzetközi előírások igen egyértelműen meghatározzák a minősített anyagok, alkatrészek felhasználását, de sajnos arra már nem tudnak kitérni, hogy pontosan mit is értenek minősítés alatt. Ez rendkívül terjedelmes szinte már kezelhetettlen kézikönyvet, szabályzatot produkálna. Emiatt az egyes rendelkezések kicsit lazán veszik a minősítés fogalmát. Ha pld egy alapanyagról nincs minősítés mert pld teljesen új találmány, a repülésben eddig még nem használták, attól az még lehet nagyon jó anyag, de ettől függetlenül valamilyen tesztelésen, terheléspróbán, vagy töréspróbán át kell esnie. Ha ezeken a vizsgálatokon megfelel akkor lehet használni. Ez a világon mindenütt így van, csak sajnos sokan nem tartják be ezt.
A kisgépes képzésnél a légijog, légterek használatát, repülési tervek készítését, stb.. bindenképpen oktatni kell, hiszen ezt nem csak azért kell tudni, mert csak ezekkel lehet repülni, hanem azért is mert ez a repülős tudásszint megfelelően magasan tartásával csökkenteni lehet a baleseteket. Egyébként nekem az a véleményem, hogy a repülős társadalomban nemigen marad meg sokáig az alulképzett, nagyképű, brahizó ember, hamar kiveti magából ez a társadalom, vagy egyszerüen kihal.

Előzmény: ms (87)
ms Creative Commons License 2001.06.15 0 0 87
RepülőgépÉpítő!

Szerintem tényleg a rövid megfogalmazás az oka a félreértelmezhetőségnek! Ugyanis a repülés megtanulható élvezhető egy vitorlázógéppel, sárkánnyal, UL-l, vagy repülőgéppel is. Sőt jónéhány ULt ismerek ami a Cessnák és egyéb "igazi" repülőgépek paramétereit túl is haladják. Sajnos egy dologról sokan megfeledkeznek, hogy a repülésnek csak kb. 50-60%-a a tényleges repülés, a többi része adminisztráció, rádiózás, meteorológia (ez most nagyon aktuális is! Sajnos...RIP!), stb.
Sok nemzetközi repülőtér nem fogad UL gépeket (szintén annak ellenére, hogy sok paraméterben túl is szárnyalják az igaziakat)! Hiányoznak a megfelelő tanusítások (alkatrészekre), gyártói engedélyek, üzembentartási kritériumok, stb. stb. ezek mind pénzbe kerülnek. Az UL-t sok esetben saját magad összerakhatod, szervizelheted, elmész a "barkácsboltba" alkatrészért, stb. Ha megnézel egy alkatrészt amelyik TSOd, FAA v. JAA approved legalább a 2-3szorosába kerül mint amelyik nem. A repülőkbe pedig csak ilyen építhető (főleg ha IFR).
Szóvak aki sportként repül, tisztában van a fenti információkkal és úgy dönt hogy Ő ezt szeretné csinálni akkor ez így jó.
Viszont mikor egy iskola így hírdeti magát az nem jó! Hogy fog eligazodni a növendék már pilótakorában a légijoggal? Lát-e egyáltalán AIP-t a tanfolyam közben. Ki tud-e tölteni repülési tervet? Tudja azt hogy ellenőrzött légtérben mik a teendők, vagy ez egyszerűen számára tabu marad, mert azt tanították neki?
Én igenis örülök, hogy végre kúltúrált repülőtérről repülhetek (Ferihegy), és mivel én is úgy kezdtem (fűves reptér, környéken senki, egyszer sem voltunk Ferihegyen, stb) most látom ez mekkora hiba volt a kiképzésem során. Utána csak ezeket próbálom bepótólni.

Szóval a repülés és repülés között óriási különbség van. Szerintem mindenki megfér egymás mellett és így jó is. Csak a leendő pilótákat ne kábítsuk el azzal, hogy ő most 2-300e-ért majdnem ugyanazt kapja mint 2millióért, mert ez igy nem igaz. Mondjunk el nekik mindent és hagyjuk őt választani. Végülis az ő pénztárcájáról és életéről van szó!

Jó repülést, ms

Előzmény: Törölt nick (85)
Szabados András Creative Commons License 2001.06.15 0 0 86
Szia RepülőgépÉpítő!

Tudnál nekem segíteni, hogy hol lehet UL géppel megszerezni a szakszót?
Segítségedet előre is köszönöm!

Üdvözlettel!

Előzmény: Törölt nick (85)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.14 0 0 85
ms!

Ne haragudj, de vitatkozni szeretnék veled. Lehetséges, hogy a "rövid" megfogalmazásod miatt van, de a szavaidból az derül ki, hogy csak ez az egy járható út. Egy hasonlattal élve, a tanulóvezetőnek a Forma I.-es autón kell megtanulnia vezetni. Tudom, hogy a hasonlat kicsit erős, de jobb nem jutott eszembe.
Nagyon sok olyan pilcsit ismerek, aki csak néha repkedni akar a maga örömére, nem akar versenyezni, nincs igénye egy Cesna-ra, megelégszik egy kisebb Ul géppel is, esetleg csak szabadsága alatt akar repülni néha. Ezek az emberek évente 10-50 órát repülnek. Ebben az esetben már irreális magasak az álltalad említett kiképzési árak.

Ha valaki arra adja a fejét, hogy az általam említett módon akar repkedni, annak lehetősége van most is egy UL géppel is megszereznie a szakszót, 2-300 ezer forintból. Ha még ráadásul a saját UL gépén tanul, a saját üzemeltetési költségén, és csak az oktatót kell fizetni akkor kb a feléből is megúszhatja. Ha ezekután mégis úgy dönt, hogy Cesnával is akar repülni akkor elvégezheti a 3-5 órás átképzést.

Véleményem szerint nem szabad elriasztani a repülni vágyókat azzal, hogy irreális magas kiképzési árakat mondunk nekik. A teljesebb képhez ezt a megvilágítást is figyelembe kell venni.

Előzmény: ms (84)
ms Creative Commons License 2001.06.14 0 0 84
Hali!

Hát definiálni kéne mi is a drága! Mostanában (Júl. 1 után) már 45 órát kell repülni ha valaki az elején kezdi. (ez a nemtúlnagyteljesítményű, nemtúl nagy repülőtereken üzemelve is minimum 1-1.3 millió Forint! Ha kicsit komolyabban akarod venni akkor ez meg sem áll 1.6-1.9 között. Ez nem a drága hanem ez a normális. A drága az lehetne hogy pl. egy vadi új géppel, aminek európában mindenhová érvényes bizosítása van, kezdenél el repülni (ilyet még itthon nem tatláltam (kivéve néhány UL-t)).
Ha szinvonalas oktatást akarsz, szinvonalas repülőtérről, szinvonalas géppel akkor ezek az árak kifejezetten "olcsók". Ja az meg egy óriási tévedés hogy csak vezetni kell a gépet! (repülési terv, rádiózás, légijog, repülés ellenőrzött légtérben, stb. stb.)
Ezért is lakik egy gép amit én szoktam javasolni kedves ismerőseimnek kiképzésre Ferihegyen! Természetesen az iskolakörözés nem itt történik de mindig innen indul és érkezik a kiképzés! Viszont egy csomó mindent már az elejétől fogva lát és tanul a növendék ami máshol teljesen elképzelhetetlen!
Ha további infóra van szükséged irhatsz emit is!
Ja a gépet pedig megnézheted a http://www.skylux.hu -n.
Üdv, ms

Előzmény: Herold (83)
Herold Creative Commons License 2001.06.11 0 0 83
1. Mitől olyan drága a Cessna oktatás, mikor az az egyik legkönnyebben vezethető kisgép?
2. Mit jelent a gyakorlatban a "szakszolgálati" kifejezés?
sjesz Creative Commons License 2001.06.05 0 0 82
Ez egy jó kérdés... mivel a Movit júli 1-től jogosítás, ezért akár a TELJES időt is lerepülheted vele..... Mind motorosra, mind vitorlára....

Egyébként ha 1 szakszód lereülted (pl. vitorla) akkor a másikmak (motoros, kávédaráló) csak a felét kell repülnöd.....

Előzmény: famadar (77)
sjesz Creative Commons License 2001.06.05 0 0 81
Ha pontosan érdekel, 5/2001 (II.6.) KöViM rendelet, érvényes július 1-től.

Éjszakai VFR jogosítás feltételei:

Betöltött 19. év,
Érvényes PPL,
Legalább 100 repült óra parancsnoki beosztásban,
legalább 3 óra éjszakai repülés oktatóval, ebből 1 óra útvonal,
5 éjszakai felszállás és 5 éjszakai leszállás teljes megállással.

+ Hatósági elméleti vizsga:

Előzmény: Gilice (78)
famadar Creative Commons License 2001.04.20 0 0 80
hal9000!
én a kötelező óraszámra gondoltam amit 2évente fel kellene mutatnod! bocs az okvetetlenkedésért !
Üdv:famadar
Előzmény: hal9000 (79)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!