Tegnap láttam az Europán a Lost Highway-t. Azaz nem néztem meg, mert azt reméltem, szinkron nélkül adják. Hát nem. Komolyan mondom, szégyen, amit ezzel a filmmel csináltak. A szinkronszínészek annyira bénán hangsúlyoztak, fix, hogy nem látták előtte a filmet. Azért ez nem a Trópusi hőség...
Szerinem is Lynch filmjeinek a lényege a hangulat. A hatás amit elér velük. Én is meg fogom nézni újra a Mulholland Drive-ot, hátha jobban megértem azok alapján amit leírtatok, de nekem úgy is nagyon bejött, hogy nem értettem. Pont azért mert olyan hatást váltott ki belőlem, amit még eddig egy film sem.
Kérdés, mit értünk mondanivaló alatt. Mertz szerintem olyan intenzív hangulata van minden filmjének, hogy maga a hangulat a mondanivaló. A Lost Highway-nek pedig igen direkt mondanivalója van :)
Valahol lejjebb már kifejtettem egy fikciót ami ugyanaz mint a tiéd, de az is elbukik megnyugodhatsz. Pláne, ha figyelembe veszed a megoldókulcsot! Bár valahol itt kell közelítened a valósaghoz, de ezen már régen túl vagyunk itt a fórumon. A megnyílvánulásaidat sztem tartsd inkább a főnöködnek, biztosan előléptet érte...
Csak mert amit leírtál pár mondat magyarázatnak, azzal már sztem a topic indulás előtt mindenki tisztában volt :)
Már hogyne lenne az ha az egész egyetlen emberi lény agyában zajló folyamatokról szól:lefekvéstől másnap napközbeni öngyilkosságáig.Vagy a visszaemlékezéseket időutazásként kezeled?Nagyon konkrétan kiderül mettől-meddig álmadik a kiscsaj,és az is elég világos hogy felébredése után mikor éber,mikor emlékezik vissza és mikor halucinál,hogy hogyan cipeli át álombeli démonjait a valóságba.Ha a film első kéthermadában lezajló álomjeleneteket veszed valóságnak természetesen jól megkavarnak a valós emlékek ébredés utánról.A sztori rendkívül egyszerü.A módszer ahogyan tálalva van az zseniális.Ha továbbra sem világos valami belemehetünk a részletekbe,de pont ezt szeretném elkerülni.
Krisztián
Én most nemrég láttam csak a filmet, és óriási hatással volt rám. A vége után egy órával is még úgy vert a szívem, hogy majd kiugrott. Baromira féltem utána. Meg nem tudnám mondani az okát.
Ugyan elég nehezen raktam össze, miről is szól a film, de azért tetszett. Bár az elejét még most sem igazán értem. A második fele tiszta, de az első... Ugyanezek a kérdések merültek fel bennem is, olvasva a rövid leírást.
kösz.igy már ok.
A film második felére igaz is lehet, hogy beleszeret a szinésznőbe és ki akarja nyiratni, mert az a rendezőhöz menne hozzá feleségül, de akkor mikor álmodik, és mikor jön rá, hogy mit tett?
A film első felével mi a helyzet?
A sztoriddal nincs gond, de a filmben szerintem nem lehet elhelyezni mindent, amit irtál.
Bár én már elég régen láttam a filmet, igy lehet, hogy tévedek valamiben.
A szöszke csaj megnyer egy vidéki táncversenyt,felkerül holivúdba beleszeret egy szinésznőbe,mikor az hozzámenne egy rendezőhöz és szakítani akar vele ,egy bérgyilkossal kinyiratja.Lefekszik aludni,álmában lassan tudatára ébred,hogy mit tett,reggel amikor felébred és meglátja a kulcsot szép lassan beleőrül és kinyírja magát.Röviden ennyi.A részletekhez meg lusta vagyok.
gratulálok. orulok, hogy epen és egeszsegesen megusztad a vegigolvasast. De az ertelmes hozzaszolasod helyett beirhattad volna akar a tortenetet a te ertelmezesedben. Mert igy eleg hiteltelen a hozzaszolasod. A faszsagokat pedig tetelesen is megemlithetted volna az altalanos kinyilatkoztatas helyett. Nem engedte a rencer, hogy ISTEN vagy TOKELETES legyen a nicked? :-)
Ez egy teljesen világos,lineáris vonalvetésű film ,akit a bemutató után ennyi idővel még mindig érdekel a története,az bátran forduljon hozzám ímélben, egy-két nap és válaszolok a kérdéseire(ha egyáltalán értelmezhetőek).Utólag, de nem feltétlenül figyeleztetés nélkül a hozzászóláshoz hozzátartozó tény,hogy a topicot képtelen voltam végigolvasni a rengeteg faszság miatt.Ennyi.
Valaki meg tudna mondani, hogy mikor hitman a fekete konyvert megy, es a hulla mar az asztalon van, miert olyan erdekes a haja? Az agyvelotol megkemenyedett, vagy mi? Ezt komolyan kerdezem, mert ez volt szamomra az egyik legerthetetlenebb kep :)))))))))))))))))
Nekem ugy tunt, hogy Barna Camilla buntudataban akarja levagni a hajat, mert fajdalmat erez szerelme irant, aki meghalt - pontosabban, Betty idealizalt-/alomvilagaban igy viselkedne.
Nekem ugy tunt, hogy a film elso resze nagyreszt valakinek az alma (legyen ez elsonek mondjuk Diana/Betty), azonban mintha a alom elott tortent esemenyek is megjelennenek kozben a vasznon (bergyilkos, cowboy+rendezo), es mintha Betty hiaba szeretne, ha almaban vagyai szerint tortennenek a dolgok, mintha kulso erok, vagy Betty valos ismeretei befolyasolnak ezt (pld. szineszno valasztas).
Betty es Diana tenyleg ugyanaz a szereplo? Pedig biztos karcosra tekergettem a dvd-t, de nem birtam eldonteni, hogy azonos-e, vagy sem.
Azonos is elgondolkodtam, hogy mivan, ha a film elejetol kezdve (ruth neni tavozik) a film kozepeig (kek doboz lezuhan, ruth neni elokerul) alig par perc telik el, mert ruth neni visszament megnezni valamit a lakasban? Bar ez lenne szamomra a legzavarosabb "megoldas".
Egyebkent nekem kezd egyre "linearisabbnak" tunni a tortenet, ha az elso alom-valosag kevert reszet nezem, illetve a 2. resz idorendben kevert valosagat.
"Amikor a hajléktalan nézegeti a kék dobozt és beleteszi egy papirzascskóba, akkor egy fényes tárgy is látszik a zacskóban (nekem fülbevalónak tünik; lásd rendörök beszélgetése, akik mintha leletek volna egy fülbevalót a baleset után, s arra mondják: valaki hiányzik. "
Pár érdekesség, ami talán tovább erősíti az álom vonalat. Az Álmoskönyv szerint:
- Doboz : Titok. Doboz, amit nem tudsz kinyitni: nem szívesen gondolsz egy dologra, amin pedig jó lenne törnöd a fejed; elhessegetsz magadtól egy kényelmetlen emléket. - Haj: Megbúvó érzelmek, rejtett gondolatok. Levágott haj: elveszett szerelem. Ha magad vágod a hajad: elkövetett hibádért megharagszanak rád. Ha más haját vágod: haragszol.
- Sírás: saját sírásod: múló bánat; megszabadulás, megkönnyebülés.
- Pénz: (papírpénz:) felmentésre, megbocsátásra vágysz.