A 81-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:
1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.
1945.05.17.
81A jelzéssel Moszkva tér és Szépilona között közlekedett a villamos.
/Ez volt az első budai villamosjárat (a 83-as villamossal együtt) a II. világháború óta./
1945.08.03.
A 81-es villamos Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.
1955.05.16.
A 81-es villamosjárat viszonylatjelzését 58-asra módosították.
/A 81A villamos sorsáról nincs információm./
1979.08.27.
81-es jelzéssel immár trolibuszként Örs vezér tere és Fogarasi út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 131-es és 133-as autóbuszok közlekedtek./
Sziasztok!
Itt csak látogató vagyok, de budaörsi.
"1980.08.01.
A budaörsi végállomás átkerült a Szabadság utcához..."
A "Kötő u." végállomás volt a Szabadság úton. Ekkor a "Lévai u." lett a végállomás, kicsit kijjebb, nem a Szabadság úton. A mai végállomás 1989 első fele óta működik ("Lakótelep", még kijjebb, nem a Szabadság úton).
"Járműkihasználatlanság miatt az alábbi járatok szűntek meg:
--- 40E jelzésű expresszjárat"
Reggel befelé tele volt, kifelé üres - délután fordítva.
A valós ok inkább az volt, hogy Budapest kevésbé volt hajlandó tovább pénzelni az agglomerációs közlekedést.
"2001.05.01.
A 140-es autóbusz ismét közlekedik, ezúttal Budaörsi lakótelep és Törökbálint, Bevásárló központ között."
Ez persze már egy másik járat, csak ugyanazzal a számmal.
"2002.05.07.
Ismét közlekedik a 40E jelzésű autóbusz Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között, az M7-es autópályán át.
(Érdekes az 1995.02.28.-i indok!)"
Ezt a járatot már Budaörs pénzeli. Kihasználtsága kb. olyan, mint a korábbi expresszé.
(Önkorm. választási kampány idején vezették be, mint az éjszakait. Még megvannak.)
"1946.11.04.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz Városliget és János Kórház között Kossuth hídon át.
1947.09.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 12-es autóbuszok Kossuth híd helyett Margit hídon át közlekedtek, ezúttal Széll Kálmán (Moszkva) térig;
--- Megindult a 12A jelzésű autóbusz is.
/Sajnos a 12A végállomásai számomra ismeretlen./
..."
Mikor került a pesti vá. a Boráros térre?
Vmikor a 60-as évek elején lett a 12-es a Karolina úti körforgalom, addig a 45-ös volt.
Ekkor indult a 12A.
Egy kis adalékkal kiegésziteném a 14-es,114-es busz közlekedés történetét.
Azt én se tudom,hogy a Móricz Zs.körtér helyett mikortól indultak a Kosztolányi D.térről.
Viszont a 114-es busz 1984-ben nem szünt meg.
Hanem 1984.től Kosztolányi D.tér-Baross Gábor telep,Ispiláng utca között közlekedett.
1984 előtt Kosztolányi D.tér-Budatétény,Lőtéri bekötő út között járt.
Üdv:ARIBOY
A 14É járathoz még annyit, hogy a 182É busz és a 14É villamos megszűntetésével indult el a 14É, valamint az 50É busz útvonala meghosszabbodott (Pestszentlőrinctől Belvároson át Gyöngyösi utcáig!)
A 14-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:
1928.10.15.
A 14-es autóbuszok Döbrentei tér és Fiumei út között közlekedtek.
1929.06.15.
A 14-es autóbuszok Népliget - Kőris utca - Illés utca - Práter utca - József körút - Rákóczi út - Erzsébet híd - Döbrentei tér - Clark Ádám tér útvonalon közlekedtek.
1930.
A 14-es autóbuszok Népliget - Erzsébet híd - clark Ádám tér - Alagút - Krisztina körút - Csaba utca - Városmajor útvonalon közlekedtek.
1933.12.15.
A 14-es autóbuszok útvonala két irányban meghosszabbodott:
--- Pest: ...Ludoviceum utca - Örömvölgy utca - Sárkány utca - Orczy út;
--- Buda: Alma utcáig.
1936.11.30.
A 14-es autóbuszok Erzsébet híd helyett Lánchídon át közlekedtek.
1930-as évek végén
A 14-es autóbuszok Orczy út (Család utca) - Sárkány utca - Örömvölgy utca - Ludoviceum utca - Romanell utca - Práter utca - József körút - József utca - Reviczky utca - Mikszáth Kálmán tér - Baross utca - Kálvin tér - Kecskeméti utca - Apponyi tér - Duna utca - Váci utca (Petőfi Sándor utca - Szervita tér - Bécsi utca) - Vörösmarty tér (Harmincad utca) - Dorottya utca (József nádor tér - Gr. Tiszai István utca) - Ferencz József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Attila utca - Krisztina körút - Csaba utca - Városmajor utca - Alma utca útvonalon, illetve 8,4 km-es távon közlekedtek.
/Menetideje: 28 perc volt!/
1940.07.02.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.
1940.08.24.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.
1941.04.03.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.
1944.
A 14-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1948.05.03.
A 14-es autóbuszok Baross tér és Sashalom között közlekedtek.
1948.05.10.
A 14-es autóbuszok már Mátyásföldig közlekedtek.
1949.05.15.
A 14-es autóbuszok immár Cinkotáig közlekedtek.
?
A 14-es autzóbuszjárat megszűnt.
1950-es évek végén
A 14-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Baross Gábor telep között közlekedtek.
?
A 14-es autóbuszok Kosztolányi Dezső térről indultak Budatétény felé.
?
Elindult a 114-es autóbuszjárat Kosztolányi Dezső tér és Baross Gábor telep között.
1984.11.01.
A 114-es autóbuszjárat megszűnt.
?
Ismét közlekedett a 114-es autóbusz.
1997.09.30.
14É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kispest, Határ út és Káposztásmegyer, Szilas-patak között.
/Ez a járat a 14-es villamos és az É-D-i metró éjszakai üzemszünet ideje alatt közlekedett. Ilyen értelemben a 14-es alapjárathoz semmilyen kapcsolata nincsen!/
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):
Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106)
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107)
A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133)
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104)
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)
Az 1-es villamos közlekedés története (96)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)
A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
A 22-es villamos közlekedés története (109)
A 32-es villamos közlekedés története (110)
A 34-es villamos közlekedés története (112)
A 39-es villamos közlekedés története (113)
A 43-as villamos közlekedés története (132)
A 45-ös villamos közlekedés története (135)
Az 57-es villamos közlekedés története (114)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)
A 33-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG (1995):
1949.02.14.
A 33-as autóbuszok Szent István park - Csanády utca - Ferdinánd híd - Izabella utca - Jósika utca - ottenbiller utca - Orczy út - Haller út - Soroksári út - Dandár utca útvonalon közlekedtek.
1955.10.10.
A 33-as autóbuszok útvonalát Hegedűs Gyula utcán át a Dráva utcáig hosszabbították meg.
1979.08.26.
A 133-as autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására indult be a 81-es trolibusz./
/Sajnos a 133-as autóbusz rákosfalvai útvonal beindításának időpontja ismeretlen./
1981.01.19.
33V jelzéssel villamos-pótló autóbuszok közlekedtek Bécsi út - Árpád híd - Marx (Nyugati) tér útvonalon.
1983.11.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 33-as autóbusz útvanala Dandár utcától Élmunkás (Lehel) térig rövidült;
--- A 133-as autóbuszok Élmunkás (Lehel) tér - Vizífogó lakótelep (Sporttelep) között közlekedett.
1984.11.06.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 33V jelzésű villamospótló járat megszűnt;
--- A 133-as autóbuszok a Dagály utcán át Árpád híd, metróállomásig közlekedtek.
1990.07.01.
A 133-as autóbuszok a Rákoppatakot is érintik.
1995.06.11.
A 33-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés, valamint takarékossági okok miatt - megszűnt.
A 45-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1963):
1913.
A 45-ös villamos Zugliget - Margit híd - Váczi körút - Központi Városháza - Ferenc József híd - budai rakpart - Fogaskerekû vasut - Zugliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 43-as villamos közlekedett./
?
A 43/45 körjáratú villamosok közlekedése megszűnt.
1940-es évek közepén
A 45-ös villamosok Nagyvárad tér - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Margit híd - Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.
1944.
A 45-ös villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.07.19.
A 45-ös villamosok Nagyvárad tér - Üllői út - Kiskörút - Berlin (Nyugati) tér útvonalon közlekedett.
1948.08.01.
A 45-ös villamosok a Szent István körúton, a Margit hídon, a Mártírok útján (Margit körút), a Széll Kálmán (Moszkva) téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.
?
A 45-ös villamosjárat megszűnt.
1952.10.26.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Március 15-e tér útvonalon közlekedtek.
1960.07.08.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Felszabadulás tér (Ferenciek tere) útvonalon közlekedtek.
1962.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Astoria útvonalon közlekedtek.
1963.11.07.
A 45-ös villamos viszonylatjelzését 44A jelzésre módosították.
Egy kis adalék a 12-es busz történetéhez.
1995.Augusztus 1.től rövidült meg a 12-es busz útvonala.Azóta jár a Boráros tér és BAH-csomópont között.1995.Aug.1.előtt Boráros tér és a Moszkva tér között járt az alábbi útvonalon:Boráros tér-Petőfi híd-Október23.utca-Bocskai út-Karolina út-Vilányi út-BAH csomópont-Alkotás utca útvonalon érte el a Moszkva teret.Gondolom 89-ig meg körforgalmas járat volt a 12-es?
Üdv:ARIBOY
A 12-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE ?-TÓL NAPJAINKIG:
?
A 12-es autóbuszok Vörösmarty tér és János Kórház között közlekedtek.
/A 12-es autóbusz indulási ideje számomra ismeretlen./
1928.02.28.
A 12-es autóbuszok János Kórháztól a Vörösmarty téren és a Wesselényi utcán át Városligetig közlekedtek.
1930.
A 12-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 5-ös autóbusz közlekedett./
1932.01.25.
A 12-es autóbuszok Boráros tér - Nagykörút - Vígszínház útvonalon közlekedtek.
1932.03.14.
A 12-es autóbuszok Boráros tér - Margít híd - Királyhegy utca útvonalon közlekedtek.
1932.05.17.
A 12-es autóbuszok Boráros tér - Margít híd - Széna tér útvonalon közlekedtek.
1940.07.02.
A 12-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz.
1940.08.24.
A 12-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz.
1944.12.
A 12-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1946.11.04.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz Városliget és János Kórház között Kossuth hídon át.
1947.09.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 12-es autóbuszok Kossuth híd helyett Margit hídon át közlekedtek, ezúttal Széll Kálmán (Moszkva) térig;
--- Megindult a 12A jelzésű autóbusz is.
/Sajnos a 12A végállomásai számomra ismeretlen./
1948.09.28.
Elindult a 12-es operai járata is.
/Megszűnés időpontja ismeretlen./
1952.03.
Elindult a 12B jelzésű járat is Moszkva tér és Blaha Lujza tér között.
1952.11.21.
A 12B jelzésű autóbuszjárat – a 45-ös autóbusz üzembe helyezése miatt – megszűnt.
1971.12.23.
Elindult a 112-es gyorsjárat is.
/Végpontjai ismeretlenek./
1979.05.01.
112-es jelzéssel Irányi utca – Erzsébet híd – Szendrő utca útvonalon közlekedtek.
1983.01.25.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszok az új Boráros téri végállomásról indultak Nagykörút felé.
1983.05.17.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszok immár Közraktár utcából indultak.
1987.12.31.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszjáratok – a túlzsúfolt nagykörúti forgalom miatt – megszűntek.
1989.09.02.
A 12-es autóbuszok Boráros tér – Petőfi híd – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
/Ezzel 57 év után megszűnt a nagykörúti buszközlekedés!/
1990-es évek első felében
A 12-es autóbuszok Boráros tér – Petőfi híd – BAH-csomópont útvonalon közlekedtek.
/Sajna nem tudom a pontos dátumát! :(/
***
A fentiekben látható, hogy a 12-es autóbuszokról nincsenek pontosabb adataim! Információm van arról is, hogy járt a 12Agy (ex112-es gyors) is! A 12-es Karolina úti végpontjáról is tudok, de sajnos nem tudom mióta közlekedtek körforgalomban!
A 43-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1983):
1913.
A 43-as villamos Zugliget - budai rakpart - Ferenc József-híd - Központi városház - Váczi-körut - Margithíd - Fogaskerekû vasut - Zugliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 45-ös villamos közlekedett./
?
A 43/45 körjáratú villamosok közlekedése megszűnt.
1920-as évek végén
A 43-as villamosok Kispest, Gyár utca - Üllői út - Mária Terézia laktanya útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 43-as villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1949.03.21.
A 43-as villamos Szent László laktanya - Ady Endre út - Kispest, Tóth Árpád utca útvonalon közlekedtek.
1956.
A 43-as villamosok Nagyvárad tér és Kispest, Tóth Árpád utca között közlekedtek.
1961.
A 43-as villamosjárat megszűnt.
1963.01.01.
A nagytétényi BHÉV megszűnése miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 43-as villamos Móricz Zsigmond körtér - Nagytétény útvonalon közlekedett;
--- A 43A jelzésű villamos Móricz Zs. körtér - Budatétény útvonalon közlekedett.
1972.12.31.
A 43-as és a 43A jelzésű villamosok rövidebb útvonalon (Budafok, Varga Jenő [Városház] tér - Nagytétény) közlekedtek.
1983.11.30.
A 43-as és a 43A jelzésű villamosjárat közlekedése szünetel.
/Sajnos azóta sem indult el...!/
Kedves Blöky:Köszi a további infót a 25-ös járatról.Igen a 70-es busz jár a Rákospalota,Medimpexig.(Bosnyák tértől)
Én is kivánok minden kedves topikba irónak valamint a topikot olvasónak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Üdv:ARIBOY
"A 25Y gyors járat volt?"
Nem (akkor pl. 125Y lett volna).
"mikortól indult a 25GYORS járat?"
Most nem t'om fejből, de BPO-700 hozzászólásában megvan a válasz.
"A 25A is gyorsjárat volt?"
Ez nagyon izgalmas kérdés, mert az idők során ebből is több létezett...
1970 körül volt olyan verzió, hogy a sima 25 csúcsban a Medimpex(?)-ig járt, napközben és 7végén 25A a Sípos Dénes (= Székely Elek) utcáig.
Később ez +szűnt, ma asszem a 70-es jár a Medimpexig egész nap, és a 25-ös a Székely E.u.-ig.
Később született a gyors25A, eredetileg csak a Hubay térig. 1990 decemberében az Újpest-központ metróállomásig hosszabbították (és fut egy tiszteletkört István út - Tél u. - Rózsa u. vonalon).
*-*-*-*
BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNOK A TOPIC MINDEN OLVASÓJÁNAK!
1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek"
A kettő között valamikor a 25-ös belső vá.-át visszahelyezték a Hősök terére.
25A mint olyan akkor per pillanat nem létezett.
"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)"
Igen, de ez a számváltozás jó 10 évvel korábban következett be. Hogy helyt adjon a következőnek:
"/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/"
Nem 25A, hanem 25Y(II) volt, 1967-ben v. 68-ban indult, eredeti útvonala:
Kacsóh P.uti aluljáró - Kacsóh Pongrác út - Rákospatak u. - Ungvár u. - Kassai tér - Kelen József (=Vásárhelyi B.?) u. - Amerikai út - Erzsébet kné.útja - Mexikói út - Kacsóh uti aluljáró, körforgalom.
(Ezt biztosan tudom, mert 68-ban költöztünk a Kacsóh Pongrác uti ltp.-re)
1969: A 25Y-t a Kacsó Pongrác úton, ill. az Ungvár utcán épült új hidakon a Miskolci u.-ig hosszabbítják.
A felüljáró építésének megkezdése miatt a vá.-okat áthelyezik a Korong u.-ba.
1971: a 25Y-t a Csáktornya parkig hosszabbítják, csuklós kocsikat kap (Ik180).
1972.03.hó: az Erzsébet kné. útja átépítése miatt a 25, 125 az Amerikai út helyett kifelé Kacsóh - Rákospatak u. útvonalon, befelé a Mexikói út helyett Rákospatak u. - Ungvár u. - Kelen J.u. útvonalon közlekedtek.
(A lakótelepi utasok ált. felszálltak a jóval sűrűbben közlekedő 25-ösre, ezért a 25Y csuklósai kihasználatlanok lettek...)
1972.12.23: a 25Y helyét a 74, 74A veszik át (ekkor még autóbusz!)
Köszi az infót!
Adalékként még annyit hozzátenék,hogy 1996.Március 1.től a 70-es busz Rákospalota,Medimpexig közlekedik.
Ha jók az infóim.
Egyébként,ha nem titok honnan szerzed ezeket az adatokat?
Üdv:ARIBOY
A 25-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.11.20.
A 25-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út és az István út kereszteződéséből kiindulva Városliget - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákospalota - Pozsonyi utca útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 25-ös autóbuszok Hősök tere - Hermina út - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákos út - Arany János utca - Bocskai út - Szentmihályi utca - Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.
1940.07.02.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1940.08.24.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1941.04.03.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1944.
A 25-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1946.10.09.
A 25A jelzésű autóbusz Őv utca és Rákospalota, Hubay Jenő tér között közlekedett.
/A járat megszűntetésének időpontja nem ismert! Feltételezésem szerint a 25-ös autóbusz újraindításakor szűnt meg./
1948.02.16.
A 25-ös autóbusz ismét közlekedett (Hősök tere - Hubay tér).
1948.07.12.
A 25-ös autóbuszok - csatlakozva a 7-es autóbuszokhoz - Bosnyák térről indultak Rákospalota felé.
1949.01.10.
A 25-ös autóbuszok útvonalát Károlyi Mihály utcáig hosszabbították meg.
1961.06.15.
25Y jelzéssel Bosnyák tér és Rákospalota, sípos Dénes (Székely Elek) úti raktárváros között közlekedett.
1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek.
/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/
1970.09.01.
125-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Mexikói út és Rákospalota, raktárak között.
1970.11.22.
A 25-ös, a 25Y és a 125-ös gyors autóbuszok az új Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomásról indultak külső végpontjuk felé.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)
125 - 25gy
1985.06.17.
125-ös jelzéssel Újpest, Szilágyi utca és Káposztásmegyer, Szílas-patak között közlekedett Leiningen Károly utcán át.
1987.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 25gy autóbuszok Rákospalota, Compack Vállalatig közlekedtek;
--- 25Agy jelzéssel Kacsóh Pongrác út - M3 út - Tóth István utca - Irány utca - Rekettye utca - Rákos út - Arany János utca - Eötvös utca - Rákospalota, Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.
1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt - az É-D.-i metró újabb szakaszának átadása miatt:
--- A 25Agy útvonalát Árpád úton át Újpest, Központig hosszabbították meg.
/Mexikói út felé Tél utca - Titó utca közlekedtek./
--- A 125-ös autóbuszjárat megszűnt.
1993.07.01.
A 25-ös autóbuszok Rákospalota, MEDIMPEX-ig közlekedtek.
/Korábban 170-es autóbuszok közlekedtek, ezen az ipari szakaszon./
1996.03.01.
A 25-ös és a 25gy útvonalát Rákospalota, Székely Elek utcáig rövidítették meg.
2001.10.25.
Ismét közlekedett a 125-ös autóbusz Káposztásmegyer, Szilas-patak és Dunakeszi, AUCHAN között.
Köszi az 5-ös és 8-as buszokról az infót.A 105 ös busz 1995.Március 18.tól(?)közlekedik röviditett útvonalon.Apor Vilmos tér-Deák Ferenc tér(Erzsébet tér).
Kimaradt:
A 30-as évek közepén megkezdték a Boráros téri híd építését. Akkortól a 30, 32 Boráros - Soroksári út - Gubacsi út - Pestszt.Erzsébet útvonalon közlekedtek.
(Ekkor indult meg a Mester utcán a 22-es)
A háború után már nem állt vissza a Boráros tér - Mester u. kombináció, tehát...
"1945.04.30.
A 32-es villamosok Boráros tér - Mester utca - Pesterzsébet, Szabótelep útvonalon közlekedtek"
...valszeg fals (de megnézem a villamos.budapest.hu-n is)