A 44-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG:
1949.03.14.
A 44-es autóbuszok Nagyvárad tér és Ecseri út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 13-as autóbuszok közlekedtek./
?
A 44-es autóbuszjárat megszűnt.
1950-es évek közepén
A 44-es autóbuszok Szabadsajtó út – Rákóczi út – Kerepesi út – Cinkota (Vidámvásár utca) útvonalon közlekedtek.
1957.07.01.
A 44-es autóbuszok Madách tér – Rákóczi út – Kerepesi út – Cinkota, Gyógyszergyár útvonalon közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 46A jelzéssel közlekedtek./
1960.08.20.
A 44-es autóbuszok Madách tér – Rákóczi út – Kerepesi út – Mátyásföld, Margit utca – Ikarus gyár – Rákosszentmihály, Budapesti út útvonalon közlekedtek.
/A kieső szakaszon a 92-es autóbusz pótolja./
1961.06.15.
44Y jelzéssel Madách tér és Cinkota között közlekedett.
1970.04.30.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 44-es autóbuszjárat megszűnt;
--- A 44Y jelzésű járat megszűnt;
--- 144-es gyorsjárat Örs vezér tere és Békési Imre utca között;
--- 144A jelzésű gyorsjárat Örs vezér tere és Budapesti út között közlekedtek.
/Pontosabban átszámozás történt útvonal rövidítéssel, illetve módosítással./
1977.01.01.
Az alábbi változás történt:
--- A 144-es gyors viszonylatjelzése 44gy jelzésre;
--- A 144A gyors viszonylatjelzése 44Agy jelzésre módosult.
?
A 44Agy autóbuszjárat megszűnt.
?
A 44gy autóbuszok Örs vezér tértől már Szlovák utcáig közlekedtek.
1987.07.01.
44Agy jelzéssel Örs vezér tere és Centenáriumi lakótelep között közlekedett az autóbusz.
2003.03.03.
144gy jelzéssel Örs vezér tere és Centenáriumi lakótelep között közlekedtek, Rákosi úton át.
//Sajnos a 144-es és a 144É jelzésű autóbuszokról nincsenek adataim. Információim szerint ezek a járatok a megszűntetett rákosszentmihályi HÉV pótlására indultak be.//
A 81-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:
1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.
1944.12.
A 81-es villamos közlekedése - a Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.05.17.
81A jelzéssel Moszkva tér és Szépilona között közlekedett a villamos.
/Ez volt az első budai villamosjárat (a 83-as villamossal együtt) a II. világháború óta./
1945.08.03.
A 81-es villamos Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.
1955.05.16.
A 81-es villamosjárat viszonylatjelzését 58-asra módosították.
/A 81A villamos sorsáról nincs információm./
1979.08.27.
81-es jelzéssel immár trolibuszként Örs vezér tere és Fogarasi út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 131-es és 133-as autóbuszok közlekedtek./
A 81-ES VILLAMOS-TROLIBUSZ KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK VÉGÉTŐL NAPJAINKIG:
1920-as évek végén
A 81-es villamosok Széll Kálmán (Moszkva) tér és Zugliget között közlekedtek.
1945.05.17.
81A jelzéssel Moszkva tér és Szépilona között közlekedett a villamos.
/Ez volt az első budai villamosjárat (a 83-as villamossal együtt) a II. világháború óta./
1945.08.03.
A 81-es villamos Moszkva tér és Zugliget között közlekedett.
1955.05.16.
A 81-es villamosjárat viszonylatjelzését 58-asra módosították.
/A 81A villamos sorsáról nincs információm./
1979.08.27.
81-es jelzéssel immár trolibuszként Örs vezér tere és Fogarasi út között közlekedtek.
/Ezen a vonalon korábban 131-es és 133-as autóbuszok közlekedtek./
Sziasztok!
Itt csak látogató vagyok, de budaörsi.
"1980.08.01.
A budaörsi végállomás átkerült a Szabadság utcához..."
A "Kötő u." végállomás volt a Szabadság úton. Ekkor a "Lévai u." lett a végállomás, kicsit kijjebb, nem a Szabadság úton. A mai végállomás 1989 első fele óta működik ("Lakótelep", még kijjebb, nem a Szabadság úton).
"Járműkihasználatlanság miatt az alábbi járatok szűntek meg:
--- 40E jelzésű expresszjárat"
Reggel befelé tele volt, kifelé üres - délután fordítva.
A valós ok inkább az volt, hogy Budapest kevésbé volt hajlandó tovább pénzelni az agglomerációs közlekedést.
"2001.05.01.
A 140-es autóbusz ismét közlekedik, ezúttal Budaörsi lakótelep és Törökbálint, Bevásárló központ között."
Ez persze már egy másik járat, csak ugyanazzal a számmal.
"2002.05.07.
Ismét közlekedik a 40E jelzésű autóbusz Móricz Zsigmond körtér és Budaörsi lakótelep között, az M7-es autópályán át.
(Érdekes az 1995.02.28.-i indok!)"
Ezt a járatot már Budaörs pénzeli. Kihasználtsága kb. olyan, mint a korábbi expresszé.
(Önkorm. választási kampány idején vezették be, mint az éjszakait. Még megvannak.)
"1946.11.04.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz Városliget és János Kórház között Kossuth hídon át.
1947.09.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 12-es autóbuszok Kossuth híd helyett Margit hídon át közlekedtek, ezúttal Széll Kálmán (Moszkva) térig;
--- Megindult a 12A jelzésű autóbusz is.
/Sajnos a 12A végállomásai számomra ismeretlen./
..."
Mikor került a pesti vá. a Boráros térre?
Vmikor a 60-as évek elején lett a 12-es a Karolina úti körforgalom, addig a 45-ös volt.
Ekkor indult a 12A.
Egy kis adalékkal kiegésziteném a 14-es,114-es busz közlekedés történetét.
Azt én se tudom,hogy a Móricz Zs.körtér helyett mikortól indultak a Kosztolányi D.térről.
Viszont a 114-es busz 1984-ben nem szünt meg.
Hanem 1984.től Kosztolányi D.tér-Baross Gábor telep,Ispiláng utca között közlekedett.
1984 előtt Kosztolányi D.tér-Budatétény,Lőtéri bekötő út között járt.
Üdv:ARIBOY
A 14É járathoz még annyit, hogy a 182É busz és a 14É villamos megszűntetésével indult el a 14É, valamint az 50É busz útvonala meghosszabbodott (Pestszentlőrinctől Belvároson át Gyöngyösi utcáig!)
A 14-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1928-TÓL NAPJAINKIG:
1928.10.15.
A 14-es autóbuszok Döbrentei tér és Fiumei út között közlekedtek.
1929.06.15.
A 14-es autóbuszok Népliget - Kőris utca - Illés utca - Práter utca - József körút - Rákóczi út - Erzsébet híd - Döbrentei tér - Clark Ádám tér útvonalon közlekedtek.
1930.
A 14-es autóbuszok Népliget - Erzsébet híd - clark Ádám tér - Alagút - Krisztina körút - Csaba utca - Városmajor útvonalon közlekedtek.
1933.12.15.
A 14-es autóbuszok útvonala két irányban meghosszabbodott:
--- Pest: ...Ludoviceum utca - Örömvölgy utca - Sárkány utca - Orczy út;
--- Buda: Alma utcáig.
1936.11.30.
A 14-es autóbuszok Erzsébet híd helyett Lánchídon át közlekedtek.
1930-as évek végén
A 14-es autóbuszok Orczy út (Család utca) - Sárkány utca - Örömvölgy utca - Ludoviceum utca - Romanell utca - Práter utca - József körút - József utca - Reviczky utca - Mikszáth Kálmán tér - Baross utca - Kálvin tér - Kecskeméti utca - Apponyi tér - Duna utca - Váci utca (Petőfi Sándor utca - Szervita tér - Bécsi utca) - Vörösmarty tér (Harmincad utca) - Dorottya utca (József nádor tér - Gr. Tiszai István utca) - Ferencz József tér - Lánchíd - Clark Ádám tér - Alagút - Attila utca - Krisztina körút - Csaba utca - Városmajor utca - Alma utca útvonalon, illetve 8,4 km-es távon közlekedtek.
/Menetideje: 28 perc volt!/
1940.07.02.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.
1940.08.24.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.
1941.04.03.
A 14-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 14-es autóbusz.
1944.
A 14-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1948.05.03.
A 14-es autóbuszok Baross tér és Sashalom között közlekedtek.
1948.05.10.
A 14-es autóbuszok már Mátyásföldig közlekedtek.
1949.05.15.
A 14-es autóbuszok immár Cinkotáig közlekedtek.
?
A 14-es autzóbuszjárat megszűnt.
1950-es évek végén
A 14-es autóbuszok Móricz Zsigmond körtér és Baross Gábor telep között közlekedtek.
?
A 14-es autóbuszok Kosztolányi Dezső térről indultak Budatétény felé.
?
Elindult a 114-es autóbuszjárat Kosztolányi Dezső tér és Baross Gábor telep között.
1984.11.01.
A 114-es autóbuszjárat megszűnt.
?
Ismét közlekedett a 114-es autóbusz.
1997.09.30.
14É jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kispest, Határ út és Káposztásmegyer, Szilas-patak között.
/Ez a járat a 14-es villamos és az É-D-i metró éjszakai üzemszünet ideje alatt közlekedett. Ilyen értelemben a 14-es alapjárathoz semmilyen kapcsolata nincsen!/
Ebben a topicban olvasható néhány közlekedés történet is (zárójelben a hozzászólás száma):
Az 1-es autóbusz-család közlekedés története (20)
A 2-es autóbusz-család közlekedés története (47)
A 5-ös autóbusz-család közlekedés története (106)
A 8-as autóbusz-család közlekedés története (107)
A 12-es autóbusz-család közlekedés története (133)
A 25-ös autóbusz-család közlekedés története (121
A 30-as autóbusz-család közlekedés története (73)
A 31-es autóbusz-család közlekedés története (7)
A 33-as autóbusz-család közlekedés története (136)
A 39-es autóbusz-család közlekedés története (42)
A 40-es autóbusz-család közlekedés története (53)
A 43-as autóbusz-család közlekedés története (70)
Az 52-es autóbusz-család közlekedés története (36)
Az 54-es autóbusz-család közlekedés története (33)
Az 55-ös autóbusz-család közlekedés története (104)
A 69-es autóbusz-család közlekedés története (59)
A 73-as autóbusz-család közlekedés története (9)
A 77-es autóbusz-család közlekedés története (43)
A 99-es autóbusz-család közlekedés története (79)
Az 1-es villamos közlekedés története (96)
A 7-es villamos közlekedés története (22)
A 11-es villamos közlekedés története (23)
A 16-os villamos közlekedés története (27)
A 17-es villamos közlekedés története (38)
A 21-es villamos közlekedés története (29)
A 22-es villamos közlekedés története (109)
A 32-es villamos közlekedés története (110)
A 34-es villamos közlekedés története (112)
A 39-es villamos közlekedés története (113)
A 43-as villamos közlekedés története (132)
A 45-ös villamos közlekedés története (135)
Az 57-es villamos közlekedés története (114)
Az 58-as villamos közlekedés története (30)
A 81-es villamos közlekedés története (30)
A 33-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1949-TŐL NAPJAINKIG (1995):
1949.02.14.
A 33-as autóbuszok Szent István park - Csanády utca - Ferdinánd híd - Izabella utca - Jósika utca - ottenbiller utca - Orczy út - Haller út - Soroksári út - Dandár utca útvonalon közlekedtek.
1955.10.10.
A 33-as autóbuszok útvonalát Hegedűs Gyula utcán át a Dráva utcáig hosszabbították meg.
1979.08.26.
A 133-as autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására indult be a 81-es trolibusz./
/Sajnos a 133-as autóbusz rákosfalvai útvonal beindításának időpontja ismeretlen./
1981.01.19.
33V jelzéssel villamos-pótló autóbuszok közlekedtek Bécsi út - Árpád híd - Marx (Nyugati) tér útvonalon.
1983.11.07.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 33-as autóbusz útvanala Dandár utcától Élmunkás (Lehel) térig rövidült;
--- A 133-as autóbuszok Élmunkás (Lehel) tér - Vizífogó lakótelep (Sporttelep) között közlekedett.
1984.11.06.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 33V jelzésű villamospótló járat megszűnt;
--- A 133-as autóbuszok a Dagály utcán át Árpád híd, metróállomásig közlekedtek.
1990.07.01.
A 133-as autóbuszok a Rákoppatakot is érintik.
1995.06.11.
A 33-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés, valamint takarékossági okok miatt - megszűnt.
A 45-ÖS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1963):
1913.
A 45-ös villamos Zugliget - Margit híd - Váczi körút - Központi Városháza - Ferenc József híd - budai rakpart - Fogaskerekû vasut - Zugliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 43-as villamos közlekedett./
?
A 43/45 körjáratú villamosok közlekedése megszűnt.
1940-es évek közepén
A 45-ös villamosok Nagyvárad tér - Vilmos császár (Bajcsy Zsilinszky) út - Margit híd - Zsigmond tér útvonalon közlekedtek.
1944.
A 45-ös villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.07.19.
A 45-ös villamosok Nagyvárad tér - Üllői út - Kiskörút - Berlin (Nyugati) tér útvonalon közlekedett.
1948.08.01.
A 45-ös villamosok a Szent István körúton, a Margit hídon, a Mártírok útján (Margit körút), a Széll Kálmán (Moszkva) téren át Déli pályaudvarig közlekedtek.
?
A 45-ös villamosjárat megszűnt.
1952.10.26.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Március 15-e tér útvonalon közlekedtek.
1960.07.08.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Felszabadulás tér (Ferenciek tere) útvonalon közlekedtek.
1962.
A 45-ös villamosok Keleti pályaudvar - Rákóczi út - Astoria útvonalon közlekedtek.
1963.11.07.
A 45-ös villamos viszonylatjelzését 44A jelzésre módosították.
Egy kis adalék a 12-es busz történetéhez.
1995.Augusztus 1.től rövidült meg a 12-es busz útvonala.Azóta jár a Boráros tér és BAH-csomópont között.1995.Aug.1.előtt Boráros tér és a Moszkva tér között járt az alábbi útvonalon:Boráros tér-Petőfi híd-Október23.utca-Bocskai út-Karolina út-Vilányi út-BAH csomópont-Alkotás utca útvonalon érte el a Moszkva teret.Gondolom 89-ig meg körforgalmas járat volt a 12-es?
Üdv:ARIBOY
A 12-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE ?-TÓL NAPJAINKIG:
?
A 12-es autóbuszok Vörösmarty tér és János Kórház között közlekedtek.
/A 12-es autóbusz indulási ideje számomra ismeretlen./
1928.02.28.
A 12-es autóbuszok János Kórháztól a Vörösmarty téren és a Wesselényi utcán át Városligetig közlekedtek.
1930.
A 12-es autóbuszjárat megszűnt.
/Pótlására 5-ös autóbusz közlekedett./
1932.01.25.
A 12-es autóbuszok Boráros tér - Nagykörút - Vígszínház útvonalon közlekedtek.
1932.03.14.
A 12-es autóbuszok Boráros tér - Margít híd - Királyhegy utca útvonalon közlekedtek.
1932.05.17.
A 12-es autóbuszok Boráros tér - Margít híd - Széna tér útvonalon közlekedtek.
1940.07.02.
A 12-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz.
1940.08.24.
A 12-es autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz.
1944.12.
A 12-es autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1946.11.04.
Ismét közlekedett a 12-es autóbusz Városliget és János Kórház között Kossuth hídon át.
1947.09.16.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 12-es autóbuszok Kossuth híd helyett Margit hídon át közlekedtek, ezúttal Széll Kálmán (Moszkva) térig;
--- Megindult a 12A jelzésű autóbusz is.
/Sajnos a 12A végállomásai számomra ismeretlen./
1948.09.28.
Elindult a 12-es operai járata is.
/Megszűnés időpontja ismeretlen./
1952.03.
Elindult a 12B jelzésű járat is Moszkva tér és Blaha Lujza tér között.
1952.11.21.
A 12B jelzésű autóbuszjárat – a 45-ös autóbusz üzembe helyezése miatt – megszűnt.
1971.12.23.
Elindult a 112-es gyorsjárat is.
/Végpontjai ismeretlenek./
1979.05.01.
112-es jelzéssel Irányi utca – Erzsébet híd – Szendrő utca útvonalon közlekedtek.
1983.01.25.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszok az új Boráros téri végállomásról indultak Nagykörút felé.
1983.05.17.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszok immár Közraktár utcából indultak.
1987.12.31.
A 12gy és a 12A jelzésű autóbuszjáratok – a túlzsúfolt nagykörúti forgalom miatt – megszűntek.
1989.09.02.
A 12-es autóbuszok Boráros tér – Petőfi híd – Moszkva tér útvonalon közlekedtek.
/Ezzel 57 év után megszűnt a nagykörúti buszközlekedés!/
1990-es évek első felében
A 12-es autóbuszok Boráros tér – Petőfi híd – BAH-csomópont útvonalon közlekedtek.
/Sajna nem tudom a pontos dátumát! :(/
***
A fentiekben látható, hogy a 12-es autóbuszokról nincsenek pontosabb adataim! Információm van arról is, hogy járt a 12Agy (ex112-es gyors) is! A 12-es Karolina úti végpontjáról is tudok, de sajnos nem tudom mióta közlekedtek körforgalomban!
A 43-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1913-TÓL NAPJAINKIG (1983):
1913.
A 43-as villamos Zugliget - budai rakpart - Ferenc József-híd - Központi városház - Váczi-körut - Margithíd - Fogaskerekû vasut - Zugliget útvonalon közlekedett.
/Ellenkező irányban 45-ös villamos közlekedett./
?
A 43/45 körjáratú villamosok közlekedése megszűnt.
1920-as évek végén
A 43-as villamosok Kispest, Gyár utca - Üllői út - Mária Terézia laktanya útvonalon közlekedtek.
1944.09.26.
A 43-as villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1949.03.21.
A 43-as villamos Szent László laktanya - Ady Endre út - Kispest, Tóth Árpád utca útvonalon közlekedtek.
1956.
A 43-as villamosok Nagyvárad tér és Kispest, Tóth Árpád utca között közlekedtek.
1961.
A 43-as villamosjárat megszűnt.
1963.01.01.
A nagytétényi BHÉV megszűnése miatt az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 43-as villamos Móricz Zsigmond körtér - Nagytétény útvonalon közlekedett;
--- A 43A jelzésű villamos Móricz Zs. körtér - Budatétény útvonalon közlekedett.
1972.12.31.
A 43-as és a 43A jelzésű villamosok rövidebb útvonalon (Budafok, Varga Jenő [Városház] tér - Nagytétény) közlekedtek.
1983.11.30.
A 43-as és a 43A jelzésű villamosjárat közlekedése szünetel.
/Sajnos azóta sem indult el...!/
Kedves Blöky:Köszi a további infót a 25-ös járatról.Igen a 70-es busz jár a Rákospalota,Medimpexig.(Bosnyák tértől)
Én is kivánok minden kedves topikba irónak valamint a topikot olvasónak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Üdv:ARIBOY
"A 25Y gyors járat volt?"
Nem (akkor pl. 125Y lett volna).
"mikortól indult a 25GYORS járat?"
Most nem t'om fejből, de BPO-700 hozzászólásában megvan a válasz.
"A 25A is gyorsjárat volt?"
Ez nagyon izgalmas kérdés, mert az idők során ebből is több létezett...
1970 körül volt olyan verzió, hogy a sima 25 csúcsban a Medimpex(?)-ig járt, napközben és 7végén 25A a Sípos Dénes (= Székely Elek) utcáig.
Később ez +szűnt, ma asszem a 70-es jár a Medimpexig egész nap, és a 25-ös a Székely E.u.-ig.
Később született a gyors25A, eredetileg csak a Hubay térig. 1990 decemberében az Újpest-központ metróállomásig hosszabbították (és fut egy tiszteletkört István út - Tél u. - Rózsa u. vonalon).
*-*-*-*
BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNOK A TOPIC MINDEN OLVASÓJÁNAK!
1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek"
A kettő között valamikor a 25-ös belső vá.-át visszahelyezték a Hősök terére.
25A mint olyan akkor per pillanat nem létezett.
"1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)"
Igen, de ez a számváltozás jó 10 évvel korábban következett be. Hogy helyt adjon a következőnek:
"/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/"
Nem 25A, hanem 25Y(II) volt, 1967-ben v. 68-ban indult, eredeti útvonala:
Kacsóh P.uti aluljáró - Kacsóh Pongrác út - Rákospatak u. - Ungvár u. - Kassai tér - Kelen József (=Vásárhelyi B.?) u. - Amerikai út - Erzsébet kné.útja - Mexikói út - Kacsóh uti aluljáró, körforgalom.
(Ezt biztosan tudom, mert 68-ban költöztünk a Kacsóh Pongrác uti ltp.-re)
1969: A 25Y-t a Kacsó Pongrác úton, ill. az Ungvár utcán épült új hidakon a Miskolci u.-ig hosszabbítják.
A felüljáró építésének megkezdése miatt a vá.-okat áthelyezik a Korong u.-ba.
1971: a 25Y-t a Csáktornya parkig hosszabbítják, csuklós kocsikat kap (Ik180).
1972.03.hó: az Erzsébet kné. útja átépítése miatt a 25, 125 az Amerikai út helyett kifelé Kacsóh - Rákospatak u. útvonalon, befelé a Mexikói út helyett Rákospatak u. - Ungvár u. - Kelen J.u. útvonalon közlekedtek.
(A lakótelepi utasok ált. felszálltak a jóval sűrűbben közlekedő 25-ösre, ezért a 25Y csuklósai kihasználatlanok lettek...)
1972.12.23: a 25Y helyét a 74, 74A veszik át (ekkor még autóbusz!)
Köszi az infót!
Adalékként még annyit hozzátenék,hogy 1996.Március 1.től a 70-es busz Rákospalota,Medimpexig közlekedik.
Ha jók az infóim.
Egyébként,ha nem titok honnan szerzed ezeket az adatokat?
Üdv:ARIBOY
A 25-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:
1929.11.20.
A 25-ös autóbuszok Aréna (Dózsa György) út és az István út kereszteződéséből kiindulva Városliget - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákospalota - Pozsonyi utca útvonalon közlekedtek.
1930-as évek végén
A 25-ös autóbuszok Hősök tere - Hermina út - Erzsébet királyné útja - Körvasút sor - Rákos út - Arany János utca - Bocskai út - Szentmihályi utca - Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.
1940.07.02.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.
1940.07.07.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1940.08.24.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.
1940.09.09.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1941.04.03.
A 25-ös autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.
1941.04.20.
Ismét közlekedett a 25-ös autóbusz.
1944.
A 25-ös autóbuszjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.
1946.10.09.
A 25A jelzésű autóbusz Őv utca és Rákospalota, Hubay Jenő tér között közlekedett.
/A járat megszűntetésének időpontja nem ismert! Feltételezésem szerint a 25-ös autóbusz újraindításakor szűnt meg./
1948.02.16.
A 25-ös autóbusz ismét közlekedett (Hősök tere - Hubay tér).
1948.07.12.
A 25-ös autóbuszok - csatlakozva a 7-es autóbuszokhoz - Bosnyák térről indultak Rákospalota felé.
1949.01.10.
A 25-ös autóbuszok útvonalát Károlyi Mihály utcáig hosszabbították meg.
1961.06.15.
25Y jelzéssel Bosnyák tér és Rákospalota, sípos Dénes (Székely Elek) úti raktárváros között közlekedett.
1965.07.07.
A 25-ös és a 25A jelzésű autóbuszok Kacsóh Pongrác úttól közlekedtek.
/Figyelem! Ez a 25A jelzésű autóbusz a mai 74A trolibusz útvonalán közlekedett: Kacsóh Pongrác út - Csáktornya park. Sajnos ennek beindulása, illetve megszűnése számomra ismeretlen!/
1970.09.01.
125-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Mexikói út és Rákospalota, raktárak között.
1970.11.22.
A 25-ös, a 25Y és a 125-ös gyors autóbuszok az új Kacsóh Pongrác úti autóbusz-végállomásról indultak külső végpontjuk felé.
1977.01.01.
Az alábbi viszonylatszám változások történtek:
25Y - ??? (Útvonalából itélve: 70)
125 - 25gy
1985.06.17.
125-ös jelzéssel Újpest, Szilágyi utca és Káposztásmegyer, Szílas-patak között közlekedett Leiningen Károly utcán át.
1987.09.01.
Az alábbi forgalmi változás történt:
--- A 25gy autóbuszok Rákospalota, Compack Vállalatig közlekedtek;
--- 25Agy jelzéssel Kacsóh Pongrác út - M3 út - Tóth István utca - Irány utca - Rekettye utca - Rákos út - Arany János utca - Eötvös utca - Rákospalota, Hubay Jenő tér útvonalon közlekedtek.
1990.12.11.
Az alábbi forgalmi változás történt - az É-D.-i metró újabb szakaszának átadása miatt:
--- A 25Agy útvonalát Árpád úton át Újpest, Központig hosszabbították meg.
/Mexikói út felé Tél utca - Titó utca közlekedtek./
--- A 125-ös autóbuszjárat megszűnt.
1993.07.01.
A 25-ös autóbuszok Rákospalota, MEDIMPEX-ig közlekedtek.
/Korábban 170-es autóbuszok közlekedtek, ezen az ipari szakaszon./
1996.03.01.
A 25-ös és a 25gy útvonalát Rákospalota, Székely Elek utcáig rövidítették meg.
2001.10.25.
Ismét közlekedett a 125-ös autóbusz Káposztásmegyer, Szilas-patak és Dunakeszi, AUCHAN között.
Köszi az 5-ös és 8-as buszokról az infót.A 105 ös busz 1995.Március 18.tól(?)közlekedik röviditett útvonalon.Apor Vilmos tér-Deák Ferenc tér(Erzsébet tér).