Na ezekkel azért már nem biztos, hogy egyetértek! Gondolj bele! Péntek du. (mondjuk 3óra körül) elindul a 4-5 főből álló bringás különítmény, mondjuk a 4es / 6os, vilingerrel, ahol mondjuk minden második megállóban "csatlakozik" egy-egy szmogot (egyébként teljsen jogosan) gyorsan és (főleg) balesetmentesen kikerülni vágyó bringás egyén. Szerinted mi lenne mire a Moszkvára érne a tuja?
Nem mondom a fogasról letiltani nem szép dolog, de azért ne akarjunk már átesni a paci ama oldalára.
Na Demszky, és az álatala támogatott autóspolitikája is nagyon megvan. Csak azt nem értem, hogy minek kell a biciklisekre bűntetést kiszabni? Na meg Aba Botondnak is nem 1 hülye ötletei vannak jól tudja a BKV-t csődbejuttatni. Én meg ellentétben jobban támogatnám a bicikliseket, a metrón, a kéregvasúton, a trolibuszon, az autóbuszon, és a villamoson is támogatnám a biciklis közlekedést, és a HÉVen meg több helyet csinálnék neki. Erre technológiailag lehet megoldást találni, még 1 biciklisbérlet is bevezetésre kerülne, ami nem csak a tömegközlekedésen lenne használható, hanem még (talán kiegészítéssel) a kerékpáros centrumokban, megőrzőkben, motelokban is, vagy ottan kedvezményre jogosúlhatnának. A bicikliseknek ajánlott útvonal állapota szőrnyű, sok helyenként meg van szakítva, és az odavezető út sem olyan jó, ezért is jobb lenne ha biciklibarátabb lenne a BKV, minthogy ellene. Kis plusszként tudnám fizetni a kerékpáros bérletet, ami pedig olcsóbb lenne, mint annyi biciklire külön kiváltható jegy.
Gratulálok Demszky úr, ez aztán a korrekt, liberális megoldása egy -talán valóban létező- problémának. Persze a bringásokba könnyű belekötni némi népszerűségi-index emelkedés reményében. Egyszer basszus az autósokkal szemben is lehetne ilyen bátor. Komolyan mondom ha ezt bevezetik minden nap felviszem egyszer a bringámat a Fk-űn. Kerül amibe kerül...
hihi
A büdös füstös bibcikliszmogra lehet számítani a nyári bringadömpingben. A főváros kitiltja a felettéb környezetromboló járműveket, vagy becseréli benzinre....
Én már vittem metrón országútit. Nem szóltak érte, pedig hajnalban volt csúcsforgalomban. Sőt villamoson is, és buszon is vittem már. Csak még ellenőrrel nem találkoztam:)
Vhogy jó lenne megoldani a belvárosi büdös kikerülését, egy 10kms úton fél liter nyálat+taknyot csullantok el, és még így is csikorog a fogam alatt a por...
Elvileg a mozgólépcső a szűk keresztmetszet (szó szerint és átvitt értelemben is). A 4-es metróhoz épülnek majd felvonók is, így kerékpárral és kerekesszékkel is elérhető lesz majd a peron.
Egy nemet ismerosom (190 centis) volt egyszer egy honapig Pesten egy olyan biciklivel, amin rendes valto volt, de talan 16-os kereke lehetett. Ossze tudta csukni egy perc alatt es egy taskaban tudta vinni a BKV-n. Sajnos tobb, mint ezer euroba kerult :-(
Mindenesetre jó lenne, ha korlátozott számban legalább a metrón lehetne közlekedni biciklivel.
Ne kelljen átkerekeznem a büdös városon, azért mert Pesterzsébetröl mondjuk a nyugatiba akarok érni, elég nekem 10 km-t biciklizni a metróig, illetve mondjuk Kismarostól Kóspallagig. Ne kelljen a városi büdösben még 15 km-t tekernem.
Delkaliforniaban, amikor ott dolgoztam, olyan busz jart a kornyeken, aminek az elejen lehajthato biciklitarto volt ketto darab jargany szamara, termeszetesen ingyen. Nalunk sem lenne rossz egy ilyen rendszer.
Direkt ki van jelölve a kerékpárosoknak a hely. A fogaskerekű ráadásul üresen közlekedne ha a bringások nem lennének. Egyébként meg ha két k. nagy bőrönddel szálok fel a zsúfolt négyeshatosra, akkor sem kell pluszjegy. Arról nem is beszélve, hogy aki bringával közlekedik valahol mindannyiunk érdekét szolgálja.