Keresés

Részletes keresés

parajesus Creative Commons License 2005.03.29 0 0 874
Ne is említsd ezt a súly dolgot...
Idén eddig 0 ugrás és a lepedők száma is korlátozódott amiket a fejem fölé nyithatok :D
Előzmény: BZoltan (873)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.27 0 0 873
Mármint ugrásra? Én továbbra is a szugedieket ajánlom, mert őket ismerem. Szeged gyönyörű felülről.

Súlyba, hogy állsz ? :) A lagutóbb még voltak kihívásaid :)

z
Előzmény: hardenpont (872)
hardenpont Creative Commons License 2005.03.26 0 0 872
Hello BZoli!!!
Én még mindig itt vagyok , és várom a lehetőséget ....Segítenél , hogy mégis hol keressem ??? Hol Voltál egyébként ilyen sokáig ???
Üdvözöllek HARD K.
Előzmény: BZoltan (871)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.26 0 0 871
jíhaaa, ma a magam részéről egy kettesrelóval és egy gyakorló tandemmel megnyitottam a 2005-ös idényt :)

Mindenkinek kék eget és biztonságos ejtőernyőzést kívánok... aki pedig még nem próválta ki annak javaslom, hogy minél hamarabb találja meg amódját, hogy megtudja, miért is énekelnek a madarak :)

z
hardenpont Creative Commons License 2004.11.30 0 0 869
fúúú , ezt jól félre olvastam .....de mindegy , Téged is irigyellek , gir !!!! Ott már biztos hidegebb van mint nálunk .... meg a sör is jobb .... Üdv H.K.
Előzmény: gir (866)
hardenpont Creative Commons License 2004.11.30 0 0 868
Hello BZoltán !
Egy fél órája , hogy a kezemben volt egy melós kép róla ....egy igazi f@sznak látszik rajta....ha sikerül , és megint megtalálom a képet , megpróbálom feltenni ide ....
Irigyellek , hogy megint Finn-be készülsz ....gondolom ugrassz is ....én már lassan meggyógyulok , és tavasszal tényleg ráugrok erre a tandem - témára .... lehet hogy csak egyszer , de asszem ki kell ugranom valahonnan nagyon magasból .....dolgoztam már 300 méter magasban , és nagyon vonzzott a mélység .... Üdvözletem HARD K.
Előzmény: BZoltan (864)
BZoltan Creative Commons License 2004.11.19 0 0 867
hajrá... majd hívjál

z
Előzmény: gir (866)
gir Creative Commons License 2004.11.19 0 0 866
offintás:

eléggé úgy áll a dolog hogy vagy fél évre megyek vissza finnbe, ha véglegesedik a dolog akkor majd bejelentkezek oszt beverhetünk megint egy sört ha épp unatkozol én meg helsinkiben járok ;)
Előzmény: BZoltan (864)
kissrg Creative Commons License 2004.11.18 0 0 865
Szia!

Asszem, akire te gondolsz, annak Brezina a neve. Nem szegedi, hanem nyíregyházi, de jó pár éve itt lakott vagy dolgozott vagy nem tudom mit csinált.
Előzmény: hardenpont (863)
BZoltan Creative Commons License 2004.11.18 0 0 864
Szerintem ismerem, ha más nem látásból... bár így a polgári neve nem hangzik túl ismerősnek :) de eje körökben előfordul, hogy évekig Pityuznak valakit aki még csak nem is István :)

z
Előzmény: hardenpont (863)
hardenpont Creative Commons License 2004.11.17 0 0 863
Hello Zoli !
...nem irtad , hogy ismered -e azt a szegedi ejtőernyős csávót ....Brezovay Sándor ...vagy valami ilyesmi a neve....nem túl lényeges , csak úgy eszembe jutott....
Üdv HARD K.
Előzmény: BZoltan (856)
HA905 Creative Commons License 2004.11.06 0 0 862

Szia !!

 

Ott voltam!

 

Kék eget !

Előzmény: fősárkány (861)
fősárkány Creative Commons License 2004.11.04 0 0 861
A Magyar Aviatika tisztelt Művelői és Barátai!

 

Amikor ezeket a sorokat számítógépre vetem, tudom,

hogy alig két nap telik el még, és

- amint azt már korábban tudattuk Veletek -

szombaton, a Műegyetemen

Ph.D. aspiráns tudós, ifjú hölgyek és urak, a légtérhasználat nemzetközileg is elismert hazai ˝nagy öregjei˝, hazai pilótáink és irányítóink oktatói, tanárai tartanak nekünk ismertetőket, de előadnak nekünk ott majd

a jelen gondjaival személyesen birkózók, és a jövőért a gyakorlatban küzdő hétköznapi harcosok is. Én úgy gondolom, hogy légtérhasználat kérdésben avatottabb előadó gárda ma Magyarországon nincs és nem is képzelhető el.

 

Jöjjön el hát mindenki, aki csak teheti,

ha valóban szakszerű és korszerű ismereteket kíván elsajátítani,

de jöjjenek el azok is, akik  a légtérhasználat kérdéseivel

izgalmas képek, lélegzetállító filmek megtekintésével

kívánnak bepillantani.

 

Alaposabb tájékoztatást a

www.casb.hu

honlap HÍREK menüpontjának Nyílt szakmai fórum cikke alatt

a MEGHÍVÓ oldal ad.

A MEGHÍVÓN a Helyszín szóra kattintva beugrik egy térkép,

mely az előadás helyszínét pontosítja.

 

Találkozzunk

szombaton, november 6-án, 10 órakor,

a Műegyetem, Informatika Épület E007 sz. előadójában!

 

Fősárkány

 

 

 

HA905 Creative Commons License 2004.11.01 0 0 860

Az az igazság, hogy írígylem a Szegedieket ! Sőt általában minden klubot írígylek !

Írígylem azt a klubot akinek van reptere, röpülője, saját szakmai vezetője, egytől több oktatója, MHSZ-től örökölt felszerelése, ernyői. Netán tapasztalt ejtőernyősei.

 

A rendszerváltás után egy 450 ugrásos ujrakezdő EJÉS-ből + 0 ugrásosokból ált a klub. No meg a kevéske jószándékból és nagy akaratból.

Öt év alat volt öt szakmai vezetőnk. Ebből volt olyan év hogy három is volt. Közöttük volt akit nem láttam, mert egy hónapon belül továb adott minket.

És a megyében egedüli klub vagyunk és nem a megyeszékhelyen.

 

Világ csavargói vagyunk, ot ugrunk ahol meg tudjuk fizetni, és ahol hagyják!

Mindenhová rendezett dokumentációval megyünk mert az idegennek nincs kegyelem. Végül is ez természetes.

 

Ezek melet is curv@ jó ejtőernyőzni !!!!

 

Kék eget ! Sikeres földetérést!

 

incerfa Creative Commons License 2004.11.01 0 0 859

 HI Fiúg !

 

Szegeden van még D-1. Ezzel a tipussal mivelik az ún. "tömeges" képzést, akik csak meg szeretnék izlelni az önállú ugribugri izét.

Sok pasit szervez a Csorba Józsi, aki egyébiránt szerintem egy kifejlődött paramágus. Kiváló szervezőképességgel rendelkezik, azt hiszem ha jól emlékszem annó én vizsgáztattam úgy hatóságilag az eje oktatói szakszóvizsgáján elméletből és gyakorlatból.

Talán egy kicsit büszke is vagyok rá, mert a pályafutása kellemes számomra.

(megjegyezni kivánom egyébiránt, hogy csak Magyarországon van ekkora baromság, hogy az ejtőernyőzésben úgynevezett szakszolgálati engedélyt adnak ki. Ilyen hatóságosdi papir sehol a világon nem létezik.

Na mindegy ! Most úgyis szétesik az MRSz atomjaira, majd a csóró állam megszabadulván a felesleges álamigazgatási  "ál" szakembereitől, ezt a jogkört, hatáskört, vagy nevezzük bárminek kénytelen lesz átadni a megalakitandó szakmai szövetségnek, amit most nevezhetünk EJTŐERNYŐS SZÖVETSÉGNEK is.

Igaz, hogy ilyen létezik, csakhogy a tagjait, vezetőit nem elsősorban a sport szeretete vezérel, hanem a lóvészerzés kényszere.

Nem bántva Őket, rendes fickók, csak még mindig a volt rendszer hatása és kényszere alatt élnek.

Többüket a személyes sérelem és az irigység vezérli.

Éppen ezért van MO-n sok olyan klub, akit az Eje szövetség léte nem hat meg !

Hogy mikor áll be a normális kerékvágásba? Van véleményem, de nem irom le, mert ezzel "kedves barátaim" létszámát csak növelném.

Éppen ezért mint ahogy sokan mások egyenlőre figyelnek, végzik a maguk dolgát, aztán ha érdemes akkor bekapcsolódnak és megpróbálják majd a szekeret húzni !

Ezt teszem én is !

 

Aztán az RS téma ! A hatalmas baromság csimborasszója ! Kihajigálni azokat az ernyőket, amelyek ippeg hogy elmúltak10 évesek !

 Ilyen gazdagok vagyunk !

Én nem ezekkel váltanám meg a világot, pusztán csak egy lehetőség:

Egyszer már szerveztem ilyet, külföldi veteránoknak egy kis harci baromsággal összekombinált játékot. Mindezeket nem szükséges egy kis repülőtéren. Hatalmas az Alföld, elfér rajta egy gépnyi AIRBORNOS pasas. Hihetetlen sok jelentkező lenne odaátról.

Élőben bemutathatjuk az ősi szoci katonai virtust., kifestve, kimázolva, hatalmas harci üvöltésekkel fűszerezve. Ez hoz egy kis pénzt a szervező klubnak, amit vissza lehet forgatni a sportba.

Ez csak egy példa, de még ezen kivül még van sok lehetőség.

 

Természetesen a klubom RS-eit és a  BE-8 mentőernyőit féltve örzöm, óvom ápolom, várva a jobb időkre, amikor hátha !

Bocs a kitérőért.

 

Más: Izgat a vizibulis ernyőzés iránti érdeklődés, kellemesek és szakszerűek a

hozzászólások! Ez jó!!

Lenne véleményem a BASE buliról is, főleg, hogy itthon meghonosodott.

Nagyon jó jel ! A SZABADSÁG JELE! Ez is jó !

Napokban egyébként volt egy BASE katasztrófa, ha minden igaz (nem itthon !)

Ezekről talán legközelebb !

 

Kár, hogy a hazai eje. szakmai fórumai laposak mint a tehénszar, érdektelenek, gyengék, mint a kacsaseggéből a szellentés!!

 

 

Előzmény: HA905 (855)
BZoltan Creative Commons License 2004.10.31 0 0 858
Megeshet, pontosan nem tudom, hogy mi van nekik raktáron, de az fix, hogy vacsi tanulócuccokal meg Cypress-szel nyomják mostanság.
Én amúgy a Szegedi klubbot tartom Magyarország legjobb klubbjának, megvannak nekik is a maguk nyűgjei és nyilván nem ugranak tízezreket évente, de nem is magánzókkal és sumákokkal van tele a klubb, van helyben saját oktatásuk saját repülőből saját reptéren és alkalmanként még tisztes versenyeredményeket is érnek el. Van ott tapasztalt célbástól, relóson át a tandemoktatókon keresztül a korrekt riggerekig minden. Szóval amolyan követendő minta szerintem a Szegedi....
Gondolj bele, mit lehetne Budapesten csinálni ha egy olyan kis helyen mint Szeged ilyen korrekt klubb üzemel egész korrekten.

z
Előzmény: HA905 (857)
HA905 Creative Commons License 2004.10.31 0 0 857

Én ugy tudom hogy hivatalosan (már csak nekik van nem lejárt) cucuk! De lehet hogy ez a mult! Az idő nem áll meg csak a magasság fogy el.

 

Kék eget! 

Előzmény: BZoltan (856)
BZoltan Creative Commons License 2004.10.31 0 0 856
Szegeden egész biztosan nem használnak érvényes papírral nem rendelkező cuccokat. Néhány éve még lehetett D1-ygel ugrani náluk, de mostanság már légcellés képzés folyik.

z
Előzmény: HA905 (855)
HA905 Creative Commons License 2004.10.31 0 0 855

Sevasz!

 

A pletykák szerint (meg nem erősitett hirforrás) Szegeden, vagy környékén még használnak kiképzésre kőrküpolást. Hogy ez RS 4/4 -es vagy valami más!?

 

Szlovákiában bizonyosan van körkupolás bekötött kiképzés.

 

A seregben volt több vészhelyzet sérült ernyő miatt. Ezekután bezsüntették a további ugrásokst.

 

Kék eget! Sikeres főldetérrést!

 

Előzmény: parajesus (854)
parajesus Creative Commons License 2004.10.29 0 0 854
Remélem nem ijesztettünk el nagyon, csak a kép és az RS tapasztalatok szóltak. Amint látod már páran mondták is mivel érdemes próbálkozni és ha kitartó vagy talán találsz is valakit aki "már csinált ilyet és tudja hogyan kell".
A probléma nem az ötlettel van, hanem azzal hogy aki itt szólott nem tudja _pontosan_ melyik ernyőt és hogyan lehetne átalakítani, viszont azt mind tudjuk hogy az RS-t nem.
Viszont lehet belőle Laticellel kombinálva remek szánkót építeni :DDD

De nem mondom el hogyan mert az is van akkora baromság mint az RS-Parasail.

Viszont ha tavasszal kitartóan zargatod incerfát, BZolit vagy elkocogsz Börgöndre, Gödöllőre, akkor lehet találsz valakit aki tud segíteni a témakörben.
Esetleg még 1 RS-t is a nyakadba kaphatsz egy bekötött erejéig hogy megtudd milyen is az a dög :DDD

Tényleg van még polgári használatban valahol RS az országban?

BASE:
RIP
Előzmény: baltech (853)
baltech Creative Commons License 2004.10.29 0 0 853

Köszi a válaszokat.

Az az igazság hogy nem is sejtettem hogy ekkora baromságot csinálunk, nekem ez sokkal egyszerűbbnek tűnt.

Majd megpróbálunk beszerezni valami vontatásra alkalmas ernyőt.

 

Üdv

ZSo.

phoenix Creative Commons License 2004.10.29 0 0 852
MTItol pontosan....itt

A péntek a sporttragédiák napja volt Ausztráliában: egy raliversenyző után egy ejtőernyős is elhunyt, miután szakadékba zuhant. A Sydneytől 100 km-re délre fekvő Slot (Vájat) Canyonnál hajtott végre ugrást egy sportember, aki azért csapódott a földbe, mert a 275 méter mély szurdokban a széljárás hirtelen megváltozott és az ejtőernyő irányíthatatlanná vált. Egy héttel korábban egy ismert ausztrál extrém ugró, Roland Simpson halt bele fejsérüléseibe, melyeket Kína legmagasabb felhőkarcolójáról végrehajtott sikertelen kísérlete során szenvedett el.

De kar, hogy BASE jump volt es nem ejtoernyos ugras...
viricsi Creative Commons License 2004.10.29 0 0 851

Uraim!

A kérdés nyílvánvalóan csak beugratós volt.Ennyire bal... tech ember nem is létezhet.

Előzmény: baltech (846)
BZoltan Creative Commons License 2004.10.29 0 0 850
Jajjjj.. ne legyél barom cimbora! Vannak ernyőtíusok amik nem alkalmasak a vontatózásra... van amelyik azért nem, mert a gyártási tervezésénél fogva nincs semmilyen terhelésnél lényegi horizontális haladása (klasszikus körkupolák) és vannak amiknek olyan horizontális sebessége tud lenni (modern légcellások), hogy kimondotan irányítani kell őket és vontatáskor nagyon könnyen kitörnek a menetirányból és lefordulnak jobbra vagy balra.

Igazándiból egyetlen fajta ejtőernyő alkalmas az ilyen játékra, az pedig a ParaCommaner/Papilon stílusú (UT-15, SW-5), de ezeket is nyilvánvalóan módosítani kell az adott feladathoz, ami akárhogy is nézzük nem amatőr feladat.

z
Előzmény: baltech (846)
incerfa Creative Commons License 2004.10.29 0 0 849

Azannya!

RS-t vontatásra? Hümmmmm ?

Szóval az előttem felszólalók nagy okosságokat mondottak !

Ez az amikor a lejárt, illetve selejt ernyők ellenőrizetlenül kerülnek ki, sajna dilettánsok kezébe.

Tudjátok, hogy mire lehet a legokosabban használni ?

Napernyőnek, ha valaki nagyon szépen és kultúráltan tudja kitenni illetve kifesziteni.

Gödöllőn minden évben a klubom szalonnasütője fölé egyet kifeszitünk, nagyon jó néz ki, valamint jókat lehet eldumálni alatta.

Erre használjátok !

Vontatásra kialakitott ernyő az egy külön műfaj. Át lehet alakitani egy volt UT-15-öst vagy akár egy SW-t is, csak érteni kell az átalakitásához. A rések, a vontatási pont  valamint a leoldás rendszerét profi módon kell kialakitani, majd úgy használni !

Tehát lehet, csak szakembernek kell hozzányúlni, aki egy icipicit ért az aerodinamikához is

AZ RS nagy marhaság volt, ezzel már ölni is lehet, ha dilinyósok próbálkoznak vele.

Sőt ! Az RS márt ölt is embert a Dunán és a szolnoki holt Tiszán.

A fényképet nézve -  amit a cimbora feltett  - végezetül kiemelkedhet csak valójában fékernyőként szolgál a  szerencsétlen motorcsónaknak.

Talán egy atommeghajtású "rocsó" (Rocsó= magyarul rohamcsónak, szocreálul !)

tudná húzni, de kiemelkedni (felemelkedni) igencsak nem tudna, a szerencsétlen gyenguszka rései miatt !

 

Visszatérve az RS viziugrásokra, több éven keresztül voltan a dunai vizibaromságoknak az ejtőernyős főnöke, de minden akkor ugratott fickót profi módon készitettünk fel. Szegények úgy néztek ki mint a karácsonyfa. Volt rajtuk 1-1 db célszalagtartó tatyó, teli szines szalaggal  1 db.lelógó fenékzászló füstölővel, amit a nyitás után kellett leenegedni, de előtte a füstölőket begyújtani. Szóval aki kiérdemelte az aug-20-i részvételt, annak igazi élményben volt része.

Emlékszem a leggyengébb ugrásszámmal (60) résztvevő fickó volt a világ legboldogabb embere, hogy részt vehetett a bulin.

Szép élmények voltak a résztvevőknek, nekünk góréknak meg a frász és a meló.

De a hazatelepülés közbeni, kerepesi kocsmában  leguritott sör mennyisége mindent elfelejtetett.

Szóval szép élmények voltak, talán azért is mert abban a világban minden ingyé volt a résztvevőknek (ISSZUK IS MÉG MA IS AZ ÁRÁT DEREKASAN, AZ AGYAKBAN NEHEZEN ÁLL BE AZ AMI MÁSHOL MÁR RÉGÓTA TERMÉSZETES, ŐK VITTÉK IS VALAMIRE, ŐK EJTŐENYŐZNEK BOLDOGAN, NÁLUNK MÉG MINDIG CSAK IRIGYKEDNEK ÉS ACSARKODNAK)

Visszatérve az eredeti témához: mindent lehet csak okosan és bölcsen, kikérve a hozzáértők véleményét !

Egyébként a vontatásos vizi buli jó buli, főleg azoknak akik csak valóban a lebegés élményét szeretnék kipróbálni, majd a vizbe toccsanni !

 

(valamikor annó, a szociálizmusban volt egy olyan kiképzési tematika, hogy vontatásos ejtőernyős képzés, abból a célból, hogy a növendék gyakorolja az ereszkedést és a földetérést. Két fajta magasság volt, a rövid kötél volt a  75 méteres, a hosszú a 150 méteres.

A konstruktörét úgy hivták, hogy Kerekes Pali bácsi. A vontatás az akkor használatos reptéri gépkocsikkal (GAZ-51) történt.

A platóra volt felhelyezve a spulni, amit a kötél volt. Volt a platón egy zászlójelző pasi, aki intett, hogy mikor kell leoldani.

Az ernyő tipusa: 51 mintájú vontatásos ernyő.

Jó volt most visszaemlékezni !

 

Azok a cimborák akik meg akarják magukat vagy mások gyilkoltatni, inkább napozzanak alatta. Erre a célra szivesen adunk el leselejtezett kupolákat.

 

 

Előzmény: parajesus (848)
parajesus Creative Commons License 2004.10.28 0 0 848
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!
Elfelejteni de azonnal.
Alkalmatlan erre a feldatra, amikor épen megúszod az a mázli, nem a probléma a pech.
Persze mindenki úgy teszi tönkre magát ahogy akarja, de sajnos egy ilyen balesetnek az ejésekre nézve is rossz visshangja lehet.
Úgyhogy ha lehet kedves Jackass rajongó barátom (:D) ezt ne csináljátok.
Az erre a feldatra kiképzett ernyőket csak nagyon felületesen szemlélve lehet ejtőernyőnek nevezni, a házilag fabrikált dolgokból meg ritkán születik valami jó, ha a leoldást nem tekintjük annak.
Lehet nem mindenki ért egyet majd velem, de az ejéseknél a mai napig a vízre érkezést mint vészhelyzetet kezelik, a szándékos vízre érkezésre meg nagyon felkészült stáb kell.


Üdv
parajesus
Előzmény: baltech (846)
phoenix Creative Commons License 2004.10.28 0 0 847
UUUUgghh! Ti nagyon batrak vagytok, es remelem tudjatok mivel jaccotok.

Volt aki Dunaba erkezett vele, a mentes par masodpercel utana ert oda. 2 nappal kesobb talaltak meg, mert az ernyo belobbant a viz alatt es meg egy labhevedert nem tudott kioldani......
Előzmény: baltech (846)
baltech Creative Commons License 2004.10.28 0 0 846

Sziasztok ejtőernyősök!

 

Kérdésem:

Szereztem egy NDK-s veteránernyőt, -no nem ugrani szeretnék vele, hanem vontatni szeretnénk motorcsónakkal.

A nyáron kipróbáltuk, de inkább fékernyőként viselkedett, minthogy felemelkedett volna.

Amit vontatni szoktak ernyőket azoknak ki van vágva a hátuljuk.

A kérdésem az lenne, hogy hol kell kivágni az ernyőt, mekkora lyukat kell rajta csinálni, és hogyan?

 

 

Előre is köszi a segítséget.

hardenpont Creative Commons License 2004.10.27 0 0 845

...találtam egy pár jó képet ,

'96-os , Szolnok ....Bercsényisek...

Pátom + RS4.....

Üdv H.K.

 

HA905 Creative Commons License 2004.10.24 0 0 844

Serbusz-szilibusz!

 

Nen találtál ismerőst a képeken?

 

Be inditotta-é a fantáziádat a "magasról tandem" ? A terv 21 000 feet.

 

És még egy kép. 

o.t.
Előzmény: BZoltan (842)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!