Keresés

Részletes keresés

hardenpont Creative Commons License 2005.04.02 0 0 933
Egy órája mondta be a rádió , hogy a Lakihegyi adótorony tetejéről ugró ejtőernyős ernyője nem nyílt ki és persze meghalt ...ilyen alacsonyról gondolom eleve nyitott ernyővel indult , csak nem lobbant be valamiért ...( monnyuk én nem tudhatom :-( )

Az a torony 300 méter magas . Volt szerencsém a legfelső piros egységet felújítani , pár éve , de csak a legfelső részre ( meg a kitolható csúcsra ) volt lóvé ... Ha a nulláson haladtok , lehet látni , hogy intenzívebben sötét ( piros ) színű a teteje...

Egyébként az ejtőernyősnek volt ugrási engedélye...csak sajnos szerencséje nem ..
Üdv H.K.
englishman Creative Commons License 2005.04.02 0 0 932

  "Rövidtávon esetleg, valahogy működik."

 

Akkor számítsak rá, hogy Slavnica nemsokára becsuk? <:0

Előzmény: BZoltan (931)
BZoltan Creative Commons License 2005.04.02 0 0 931
" a többi nélkül is működhet a dolog kiválóan."

Rövidtávon esetleg, valahogy működik.

De a hosszútávon életképes jó ejőernyős közösség csak az általam felsorolt feltételek esetében jön létre, hosszú évek munkájával.

Hidd el, nem a hasamra csapva mondtam ezt...láttam klubbokat, DZ-ket Floridától, Portugálián át Spanyolországban, Svédországban, Finnországban és Oroszországban... nameg Magyarországon is.

Igen Hawaii-on meg a Kanári szigeteken életképes és nyereséges a csak tandemező DZ és Amerika/Ausztrália/Új-Zéland megannyi csont kereskedelmi DZ is élteképes..de érdemes lenne a fizetőképes kereslet, a piac és a kultúrális hátteret is figyelembe venni.

z
Előzmény: englishman (928)
phoenix Creative Commons License 2005.04.02 0 0 930
Börgönd neve ma már Alba Airport, még 3 éve van mint sport reptér ha jól tudom.

Jó a humorod április elsején!

Börgönd Repülőtér

ICAO kód / ICAO code
Név / Name Börgönd
Pozíció / Location 10km/5nm SE Székesfehérvár
Koordináta / Co-ordinates N470750 E0183000
Magasság / Elevation 130m 427ft
Hívójel / Callsign Börgönd Repülőtér (Unicom)
Frekvencia / Frequency 135.7
NAV AID Nincs/Nil
Forgalmi kör / Traffic Pattern LH, RH 1000ft AGL
Repülőtér kat. / Airport Category Nem nyilvános fel- és leszállóhely/Non public take-off and landing Ground
Üzemelés / Operating hours SR-SS
NVFR Nincs/Nil
IFR Nincs/Nil
Utolsó frissítés / Last update 2004-05-07
Időjárás / Weather
Előzmény: parajesus (929)
parajesus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 929
Börgönd neve ma már Alba Airport, még 3 éve van mint sport reptér ha jól tudom.
Nem hivatalos infó ne vegyétek készpénznek meg rémisztgetésnek, mert Börgönddel kapcsolatban ezt már halljuk vagy 5 éve minimum.
englishman Creative Commons License 2005.04.01 0 0 928

  "Egy klubb vagy DZ attól kezdve vehető komolyan, hogy állandó madara van és saját tanuló meg tandemcuccai vannak, helyben karbantartóműhellyel, riggerekkel és fullos oktatási rendszerrel meg oktatókkal."

 

Ebből a madárral egyetértek, a többi nélkül is működhet a dolog kiválóan.

A példáért megint ne menjek messzebb Salvnicánál...

 

Ha egy DZ kiszámíthatóan üzemel, akkor "odatelepülnek" az oktatók, riggerek, tandempilóták, stb.

Előzmény: BZoltan (923)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 927
Borgondon sem volt mindenki az. Majd kiderul mi lesz.
Előzmény: englishman (926)
englishman Creative Commons License 2005.04.01 0 0 926

  "Khm. Majd 3 ev, nem egy jol sikerult buggie."

  "Mas kerdes, hogy mi lesz iden."

 

Ja, pl. mire elkezdene jól működni majd valaki megfúrja.

Lásd Matkópuszta esetét pár éve.

Előzmény: phoenix (924)
englishman Creative Commons License 2005.04.01 0 0 925

Melléduma!!!!

 

Persz hogy hozhatnak gépet, meg mindent. De ha ez megéri akkor nem igaz, amit írtál miszerint:

  "A gépfenntartás és üzemelteteés messze olcsóbb mint euópában bárhol máshol."

 

===

 

  "Ameddig ők fölözik le azt amit Magyarországon kellene addig ez mindegy..."

 

Ez meg irreleváns a jelen vitában.

Én azt látom, hogy tőlünk nem messze ez jól működik, nálunk meg nem.

Nálunk vagy van gép, üzem stb, vagy nincs. Ha reggel telefonálsz megtudod, hogy aznap ugrasz-e vagy vagy valaki elhappolta a gépet az üzem elől.

Ellenberger pl. Slavnicában előre közzétett menetrend van. Kiszámítható a dolog.

 

Előzmény: BZoltan (921)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 924
Te is tudod, hogy semmit nem jelent az, hogz 1-2 hétig változó helyen jó áron megy az ugrójegy.
Itt sportkultúráról és közösségépítésről és kiszámítható jövőről van szó. Ezeken pedig nem segít egy jól sikerült boogie.


Khm. Majd 3 ev, nem egy jol sikerult buggie.

Egy klubb vagy DZ attól kezdve vehető komolyan, hogy állandó madara van és saját tanuló meg tandemcuccai vannak, helyben karbantartóműhellyel, riggerekkel és fullos oktatási rendszerrel meg oktatókkal.
Na ezt parx leirtad mar itt.

Borgondon volt madar, oktatok, tanulok, tanulo cuccok, tandempilotak, tandemcuccok, tandemutasok, ejtoernyosok, es akar AFF oktatas is, ha volt ra igeny.

Mas kerdes, hogy mi lesz iden.
Előzmény: BZoltan (923)
BZoltan Creative Commons License 2005.04.01 0 0 923
Te is tudod, hogy semmit nem jelent az, hogz 1-2 hétig változó helyen jó áron megy az ugrójegy.
Itt sportkultúráról és közösségépítésről és kiszámítható jövőről van szó. Ezeken pedig nem segít egy jól sikerült boogie.

Egy klubb vagy DZ attól kezdve vehető komolyan, hogy állandó madara van és saját tanuló meg tandemcuccai vannak, helyben karbantartóműhellyel, riggerekkel és fullos oktatási rendszerrel meg oktatókkal.

Ilyen tudommal nem sok van Magyarországon.... pedig ez az alap.


Na mindegy :) sok a szöveg, inkább megyek és ugrom egyet, ha már ilyen szép napos idő van.

z
Előzmény: phoenix (922)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 922
Ameddig ők fölözik le azt amit Magyarországon kellene addig ez mindegy...

???

Tavaj Borgondon egesz jo arak voltak. Nem hiszem, hogy az arak miatt erdemes volt Szlovakiaba, Csehorszagba menni.
Előzmény: BZoltan (921)
BZoltan Creative Commons License 2005.04.01 0 0 921
Seni nem tiltja, hogy madarat is meg kerót is hozzanak onnan ahonnan csak tudnak. Magyarország (és főleg Észak-Dunántúl) geopolitikailag messze jobb mint bármelyik Szlovák reptér.
Tőlem akár a cefót is hordhatnák onnan ahonnan olcsóbb :) Ezért EU az AU...

"Szlovákia és Csehország annyival nagyobb?"

Ameddig ők fölözik le azt amit Magyarországon kellene addig ez mindegy...

z
Előzmény: englishman (917)
parajesus Creative Commons License 2005.04.01 0 0 920
Szia!

Szerintem próbáld meg inkább a ww.eje.hu fórumon arra felé többet mászkálnak katonások.
Amúgy polgári kluboknál ilyen jellegű felszerelést ritkán találsz.
Az eje.hu-n is érdemesebb valami pörős topikba írni.

Üdv
para
Előzmény: WooDoo (919)
WooDoo Creative Commons License 2005.04.01 0 0 919

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem, elkoptak a csörlőkötél végére kötött fékernyőink. Még az MHSZ-es időkben kaptunk néhány zöld szinű nyitóernyőt, amit talán a leselejtezett RS8-ból szedtek ki. Ezek a fékernyők nagyon jól beváltak, a csörlőkötél alig ért le a földre, de már nincs több a klubban. Nem tudjuk hogy anno ki szerezte és honnan.

Gondolom az ernyőket most is leselejtezik egy bizonyos idő után, tehát valahonnan biztosan lehet szerezni nyitóernyőket. Ha tudtok segíteni, nagyon hálásak lennénk.

phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 918
2001ben voltam Slavnica-ban. Igen jol szervezett a hely.
Előzmény: englishman (917)
englishman Creative Commons License 2005.04.01 0 0 917

  "A gépfenntartás és üzemelteteés messze olcsóbb mint euópában bárhol máshol.... "

 

Hát ezzel azért vitatkoznék... Akkor nem érné meg átjárni a szomszéd országokba ugrani, meg a szomszéd országból hozni gépet (meg kerozint) itthoni üzemhez.

 

  "Magyarország ... túl kicsi aaz amerikai típusú professzinális DZ-hez."

 

Szlovákia és Csehország annyival nagyobb? Slavnica meg Prostejov sem a klubból él, hanem az odajáró német/osztrák/magyar/stb ugrókból.

Előzmény: BZoltan (914)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 916
Kimaradt, Bp 100km korzeteben....
Előzmény: phoenix (915)
phoenix Creative Commons License 2005.04.01 0 0 915
Ezt a "dal"t mar parszor hallottam. Vannak dolgok, amikben igazad van, vannak, amikben nincs.

Egy klubban senki sem megelhetesert ejtoernyozik.....
Viszont, ha a tandem sajat zsebre megy, akkor ebbol nem a klubbok gyarapodnak.

Vajon miert van kb 100km korzeteben N+1 klubb?

Előzmény: BZoltan (914)
BZoltan Creative Commons License 2005.04.01 0 0 914
"DropZone != Klubb"

Tévedsz, a piac mérete határozza meg a dolgot. Magyarország elég nagy piac ahogy egy fantasztikusan működő klubrendszert hozzanak létre és túl kicsi aaz amerikai típusú professzinális DZ-hez.

Úgy tűnik nem érted (ne aggódj nem vagy egyedül) azt mit aziménti nemrövid hozzászólásban próbáltam megvilágítni... Hogy _nincs_ ejtőernyős sport csak úgy, hogy ugyanazon rendszeren belül az oktatás és a tandem ynereségével dotáljuk a többi ejtőernyős ugrását... Ez még a kereskedelmi DZnál is így van. A DZ és a klubb közöt a különbség ott van, hogy a keresedelmi tevékenység szükségszerűbben drágább és ezt az árkülönbséget nem biztos, hogy a piac tudja tolerálni.
Meg amúgy is... ha lehet akkor miért ne legyen olcsóbb klubbrendszer?

"Te sem venned szivesen, ha vki elvenni a tandem papirodat es azt mondana, hogy marpedig csak igy vihetsz utast es foleg ha a draga felszereles is a tied lenne."

Nem érted, de nem baj.

Ami miat Finnországban nincs magántandem az azért van, mert központilag szabályozva vagyon, hogy ejtőernyős oktatást csak olyan szervezeten belül lehet végezni ahol van a légügyi törvényben előírt oktatási rendszer.
A tandem pedig eje oktatás... vagyis csak akkor ugorhatsz tandemet, ha az oktatási tananyagod elfogadott és rögzített és van főoktató meg szakmai vzető. Ez fontos része az okatási minőségnek és következetességnek.

Továbbá az is elő van írva, hogy oktatni csak olyan felszereléssel lehet amit a a légügyi szabályozás által elfogadott karbantartó rendszer üzemeltet.
A tandem pedig oktató ugrás, vagyis a tandemhez jogosítvánnyal rendelkező karbantartó szakember gárda kell.
Az is elő vagyon írva, hogy a tanulóugrásokra _rendes_ biztosításnak kell lennie...nem párszázforintos átverésnek, hanem a valódi kockázatokat fedő baleset biztosításnak és az oktatót védő felelőségbiztosításnak.
Nálunk többtízezer eurós baleseti biztosítás jár minden tandemhez és a tanuló ha akarja sem tudja beperelni a tandempilótát.


Namost kiváncsi vagyok, hogy ezen feltételek mikor és hogyan teljesülnek Magyarországon.

Az meg hogy Magyarország elindultva a kerskedelmi eje felé az egy baromság...A magyar eje toporog a 80-as évek vége fele és az anarchia meg a fejetlenség indult be. Miközben a korrekt klubbok szenvednek mint a kutya.

"3 magyar osszejon - civodik."

Szerintem ez csak akkor igaz, ha az a 3 magyar az 3 hülye magyar...

z
Előzmény: phoenix (913)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 913
DropZone != Klubb

Nem tom Malmit vagy Hankot miert akarjatok annak becezni.

Magyarorszagon elindult a vonal a dropzone es a profi eje fele. PONT.
Azt hiszem, hogy nincs visszaut.

Te sem venned szivesen, ha vki elvenni a tandem papirodat es azt mondana, hogy marpedig csak igy vihetsz utast es foleg ha a draga felszereles is a tied lenne.

A magyar egyenletbol kihagytal vmit: az embert.
Nezz mar korul: 3 finn osszejon - sorozik
3 magyar osszejon - civodik.
Előzmény: BZoltan (912)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 912
Az a baj, hogy ez még nem elég... ugrani ott lehet ahol van ugrás. Ugrás meg ott van ahol hatékony oktatás van. Olyat meg csakakkor lehet csinálni, ha korrekt és rendes oktatási rendszer van.
Minden az oktatáson múlik... és ezzel bizony problémák vannak Magyarországon, nem is kicsik.

Én már évek óta mondom magyar eje cimboráimnak, hogy röhely és szégyen, hogy Magyarországon ahol Bécs, Belgrád, Prága, Budapest és Pozsony egy olyan néhányszáz kilométeres körön belül van aminek a közepe Magyarországon van... 15-20 milliós potenciáilis ejtőernyős piac van egy olyan helyen aminek a klímája _tökéletes_ az ejtőernyős sporthoz. Az ország jogi környezete a legteljesebb mértékben kivállóak az ejtőernyős sporthoz. Túristák milliószámra járnak Magyarországon, szóval tandemparadicsom is lehet az ország... A gépfenntartás és üzemelteteés messze olcsóbb mint euópában bárhol máshol.... Erre megy a tehetetlenség és az amatőrség.

Egyetlen dolga lenne a magyar ejtőernyős társadalomnak... összefogni, leülni egyszer közösen. Alapítani egy demokratikus és működő ejtőernyős szövetséget és koncentrálni a huszonmilliárd jelentéktelen klubbot egy nagy klubba és lehetetlenné tenni a kereskedelmi, klubbon kívüli oktatást és tandemezést és a klubbosított rendszerben évente garantáltan magas áron kiképzett sokszáz tanuló és sokezer tandem nyereségéből fenntartani egy világszinvonalú klubbrendszerű DropZone-t és biztosítani a vidéki klubbok megélhetését is.

Aki nem hiszi az nézze meg, hogy hogyan működik Gryttjom-ban a svéd klubb vagy hogyan működik a mi klubbunk 40 éve Helsinkiben...és még sorolhatnám...


z
Előzmény: phoenix (911)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 911
Nem tom mi lesz otthon. Egyet tudok: hagyjanak bekes es ugrani is. A tobbi az O dolguk.
Előzmény: BZoltan (910)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 910
Amikor én kezdtem akkor még nem volt ugrásszámhoz kötve a szárnyterhelés. Persze volt egy íratlan szbály amit ha nem tartott be az ember akkor a főoktató egyszerűen bevonta a jogosítványt és szerbusz :)
Annyi volt, hogy tanulóknak 1.1 lbs/sqft kellett hogy legyen maximum...de a szabadeső tanulóknak (cirka 30 ugrás) a főoktató engedélyezhette a saját felszerelés használatát amiben nem lehetett elliptikus nagy terhelésű kupola és kötelező volt az automata is.
Namost akkoriban látták a klubbtérsk és az oktatók is, hogy 170-es Sabréval simán le tudok szállni és miután ugrottam a klubb 150-esével néhányat és az oktatók látták, hogy nem trappolva és nem eltaknyolva szállok le, így minden különösebb akadékoskodás nélkül engedélyt kaptam a 150-es ernyőre amivel akkor 50-80 ugrással volt a cirka 1.3-as terhelésem.
Azóta már szigorult nálunk is a rendszer, de a lényeg megmaradt...vagyis nem szabályzatban és rendeletben van szabályozva a dolog központilag és márványba faragva, hanem a klubb főoktatóján múlik leginkább a dolog.

Olyat még nem láttam, hogy valakit mérlegre állítottak volna... :)

Az viszont nagyon-nagyon érthetetlen számomra, hogy Magyarországon miért így csinálják ahogy...

Van egy oktatói képzés ami során az ember megkapja a szakszolgálati engedélyét, komoly vizsgával és alkalmasságival... erre az ugorható ejtőernyő méretét a FAI jogosítványoktól teszik függővé... amiket viszont szakszóval rendelkező oktató nem adhat ki, csak úgynevezett FAI oktató, akiket viszont minden különösebb rendszer nélkül Totya nevez ki.

Hogy ebben mi a logika, én nagyon nem értem. Ebben a struktúrában mi értelme van a hagyományos szakszónak és milyen rögzített oktatási rendszer alapján kapja meg valaki a FAI oktatói státuszt???

Nem lenne ésszerűbb a FAI A/B/C jogosítványok kiadását a klubbok és a klubbok oktatóinak és szakmai vezetőinek hatáskörébe utalni? Hamár úgyis le van írva, hogy mik a követelményei az egyes jogosítványoknak akkor egy pécsi/szegedi/debreceni tanulónak miért kell elmennie Börgöndre, Gödöllőre vagy Szlovákiába, hogy egy felkent FAI oktató (nyilván nem ingyen) megnézze, hogy tud-e jobspirál-balspirál manővert csinálni?
Miért nem adhat a szakosztályvezető vagy a szakmai vezető FAI C jogosítványt olyan ejtőernyősnek akinek mondjuk 500 feletti ugrásszáma van és rojtosra relózta a kamásliját? Miért kell egy országot átbumliznia pusztán azért, hogy egy kis seggnyalás után megkapja a C papírját, hogy ugorhasson azzal a történetesen elliptikus kupolával amivel sok éve ugrik???

Szóval nem értem... A 2/2005-ös rendelet nekem szimpatikus és a szándék kimondottan jó...de azért át lehetett volna gondolni a feltételeket és a jogosítványok remdszerét egy kicsit jobban, ha már attól tesszük függővé a dolgot.

Mert ez az egész FAI dolog eröltetése Magyarországon egy szép és jó szándék...de ha egy kicsit körülnéznek a magyar ejtőernyőzés vezetői a nagyvilágban akkor látnák, hogy a FAI dokumentumok _NEM_ kötelező szabályok és az egyes FAI tagországok a saját viszonyaikhoz igazítva a FAI ajánlások szellemét követik. Szóval nem kellene _törvénynek_ venni a FAI dokumentumait.

Nálunk Finnországban sem veszik annak... Mondjuk nálunk úgy rendelet nem születik, hogy előtte arról az ország összes klubbelnöke és főoktatója meg eje-biztonsági főnöke nem tartanak megbeszélést és nem hoznak úgy rendeletet, hogy meg sem kérdezik a vidéki klubbokat, hogy ők hogyan látják a dolgokat.

z
Előzmény: phoenix (907)
BZoltan Creative Commons License 2005.03.31 0 0 909
"Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))"

inkább azt mondom, hogy manapság vizet iszom, mert a bor elfogyott :) és ehez igazítva manapság vizet is prédikálok... :)

z
Előzmény: englishman (906)
englishman Creative Commons License 2005.03.31 0 0 908

Álljunk csak meg egy szóra:

 

Amit idéztem BZ kollégától:

 

   "Szóval igen... egy ilyen szabályzat engem is érzékenyen érintett volna"

 

Amit írtam:

 

  "Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))"

 

Amit Te írtál:

 

  "Azt hiszem tevedesben vagy."
  "...ra a magyar szabalyok aztan nem tartoznak/vonatkoznak."

 

Hol is említettem, hogy nem így van?


BZ írja, hogy ez a rendelkezés őt is bántotta volna, meg az is (nagyjából), hogy helyesli.

 

Szóvalakkor hogyisvanez virágelvtárs?

 

 

 

Most már, engem sem igazán érint, de azért eléggé zavar...

 

 

Előzmény: phoenix (907)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 907
"Szóval igen... egy ilyen szabályzat engem is érzékenyen érintett volna"



Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))


Azt hiszem tevedesben vagy.

BZnek nincs magyar eje papirja. Igy ra a magyar szabalyok aztan nem tartoznak/vonatkoznak.

Ra a finn szabalyok vonatkoztak mar akkor is. Ha jol emlexem a C vizsgasnak WL1.3 vagy 1.35 a max 250 vagy 500 ugras alatt.
Előzmény: englishman (906)
englishman Creative Commons License 2005.03.31 0 0 906

Kolléga úr....

 

  "...nem azért nem ugranak Magyarországon az ejtőernyősök, mert a csúnyabácsik midnenféle szabállyal lehetetlenné teszik, hanem azért, mert Szlovákiában _olcsóbb_."

 

Amíg "csak" olcsóbb volt, addig azért valahogy többen ugrottak itthon.

De aztán a "szabályozás", meg néhány prominens személy hathatós közreműködése eléggé elvette sokunk kedvét az itthon ugrálástól.

 

    "Szóval igen... egy ilyen szabályzat engem is érzékenyen érintett volna"

 

Bort prédikál, oszt vizet iszik... :))

 

 

  "...és az első veszélyes manőver után csont nélkül tiltotják le a kolbászt aki barmul.
"

 

Egen, ennek pl. van értelme. Egy kisebb kupolával is lehet ésszel (biztonságosan), ugrani, meg egy nagyobbal is baromnak lenni.

 

  "Jópár évvel ezelőtt a hajnalig tartó ivászat után 2-3 óra ájulással kipihenve mentünk reggel ugrani. Manapság bizony szondázás van nálunk a nagyobb bulik utáni reggeleken."

 

Hát igen, ennek is több értelme van, mint a kupolaterhelést adatokat szabályzaba vésni....

Előzmény: BZoltan (884)
englishman Creative Commons License 2005.03.31 0 0 905

  "Eddig is ugrottak magyarok kulfoldon, ez utan is fognak."

 

Igen. 6 éve 90% ugrott itthon, most meg 90% külföldön...

 

Jó, ez nem csak a szabályozás (esetleg szabályozatlanság és kekeckedés) következménye, de az is benne van rendesen.

 

És most nemcsak a 1-2/2005, hanem a tokbiztosítás körüli mizéria és még sok más....

Előzmény: phoenix (883)
phoenix Creative Commons License 2005.03.31 0 0 904
Gyarto dolga nem?

De akkor ezek szerint tenyleg nem kell egy ilyen rendelkezesbe(2/2005) belevenni az ernyo anyagat, ugye?
Előzmény: BZoltan (903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!