Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.07.04 0 0 196
amit most te mondasz az pontosan a logikai buktató. az én személyes véleményem azhogy a sci fi sajátossága a tudományos megközelítés, vagyis a logika és a tudományos eredmények hiteles használasta, nem összekeverendő a "fantasy" sítlussal. Csakhogy Speilberg ha jól emlékszem a War of the Worlds-el egy sci fi filmet akart alkotni nem egy "Fantasy"t? ügye? vagyis elvárható lett volna a logikai buktatók sorának hiánya.  (Érdekes hogy még a Star Warsban is maradt egy két óriás galaktikus logikai buktató: hogy a legynagyobbat mondjam: C3PO: aki mindvégigi tudta ki Luke Skywalker apja, és mégsem figyelmeztette erre őt. (Amikor "alkotójához" fohászkofdott valójában Vader hez foházkodott. És hogy hogy nem ismerte fel???. Ügye!)
Előzmény: hustonbajvan (191)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.04 0 0 195
cinematrix nem = könyvmátrix
Előzmény: hustonbajvan (192)
slynus121 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 194
Pont ezt mondtam. Miután felocsúdtam a rideg valóságból éppen ezt mondtam. Tudjátok mikor lenne ez a film igazán jó? Ha a végén kampec. És nem hősiesen. Egszerűen kampec. És az utolsó filmkocka az volna,hogy egy háromláb elsétál a kamera előtt. Akkor gondolkozna el igazán az ember. Miért kell azzal áltatni,hogy győzhetünk egy ilyen harcaban? Olyan szuper lett volna. Mert bennem például végig az volt,hogy úristen milyen gyengék lenneénk egy ilyen háborúban. És mi lesz? Hogy jövünk ki ebből a szarból? SEHOGY! Na ez odatett volna. Ray-t felkapja a monstrum és kivégzi. A lány szintúgy. És az emberiségnek annyi. Mert sajna ez a valóság.
Előzmény: Törölt nick (193)
hustonbajvan Creative Commons License 2005.07.04 0 0 192
De a könyv is lényegében erről szól.
Előzmény: Törölt nick (190)
hustonbajvan Creative Commons License 2005.07.04 0 0 191
Ezt utálom én is az ilyen "jönnek az ufók" filmekben, hogy a lényekről nem tudom elhinni, hogy ezek képesek lennének meghúzni egy csavart is. Ha a delfinek így néznének ki, akkor tuti, hogy az űrlényeket meg delfin formájúra csinálnák. Ezért sem hiszek egyébként abban, hogy valaha is járt a földön "idegen", mert mindegyik szemtanú azt mondja, hogy meztelen volt. Pedig, ha idáig eljöttek, akkor valah ők is végeztek már űrsétát meg ilyeneket. Azt is meztelenül csinálták volna?
Előzmény: Törölt nick (188)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.04 0 0 190
ha eltekintünk a logikai buktatók sorától, a bugyuta színészi játéktól, és a történet eszement rövid és semmitm londó sztorijától és a gyermetegen kurta furcsa befejezéstől és csak a lecsupaszított HATÁSÁT nézem akkor azt kell mondanom, hogy nekem azt sugallta a film: "ha jön egy erősenbb nekünk végünk, és újra állatokká vállunk mert nem mi leszünk a vadászok többé hanem a vad, és semmi esélyünk. csak a szerencsén és nem rajtunk múlik életben maradunk-e" az USA ellenesek pedig ezt látják benne. sz@rrá verték a beképzelt bunkó amerikaikata. s csak a bacikon múlt hogy nem tüntek el mindörökké.  szóval ez esetben sem
Előzmény: slynus121 (189)
slynus121 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 189
Na figyelj!
Ezeket a kérdéseket kár feltenni. A film nem ezért készült el.
Ha Spielberg minden részletre kiterjedően megcsinálta volna a filmet akkor nem szolna másról mint arról,hogy 20 perc alatt meghal a föszereplő. Nézd. EZ EGY FILM! MInden filmnek ami pusztán kitaláció van egy főhőse aki végigvezeti a nézőket azon amin kell. Ha a támadók a pincés jelenetben hőkeresőt használtak volna akkor vége a filmnek. Ha a támadok ledobták volna az atomot a világra mert ismeretében vannak a sugárzás megszűntenésének akkor nincs is film. Filmet kellet csinálni ami hosszú izgalmas és tele van hibákkal.Mert ha nincs hiba akkor két perc lenne a film. Ennek a filmnek a lényege nem a tökéletesség volt. Hanem hogy átérezd közben,hogy igenis össze kell fognunk. Mert egy többmilliárdos család vagyunk akiknek betörtek a házába. És ez a ház a miénk és nem adjuk oda a legkisebb kavicsszemét sem holmi idegen civilizációnak. És az emberi fajnak egyként kell harcolnia. Én is számos hibát fedeztem fel benne,de nem baj mert a mondanivalója tökéletesen átjött. Azt gondoltam közben,hogy nem hagyhatjuk magunkat ha ilyen van és oda kell vágnunk de piszkosul. Nem értitek hogy ezzel Spielberg azt mondta,hogy "emberek nézzetek már magatokba. Nem vagytok senkik ha egymagatok vagytok. Csak ha összefogtok vagytok képesek győzni." És az ellenség nem odakinn van a világürben,hanem itt a földön. És úgy hívják önzőség, terror, kapzsiság, becsvágy, pénz. A magunk földönkívülijei vagyunk. A világ most is lángol csak nem magyarországon. Még. Ezért van a film megalkotva.
Előzmény: Törölt nick (188)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.04 0 0 188

logikai buktatók:

- miért mennek a katonai járművek és a hajók ha minden más leállt?

- hogy menekül meg a fia?

- miért meztelenül vannak ezek az egyébként fejlett UFO lények? még űrrhuára sem tellik?

- hogy lehet, hogy egy eygsezrű vírus vagy baktérium fertőzés ellen ezen értelmes lények nem tudnka védekezni?

- mi köze a fertőzésenek a gépek tönkremeneteléhez?

Böjtös Gábor Creative Commons License 2005.07.04 0 0 187

"Szerinted ez normális?"

 

Nem. De ezt eddig is tudtam és a film sekélyes mondanivaója nem adott hozzá többet.

Előzmény: slynus121 (183)
hustonbajvan Creative Commons License 2005.07.04 0 0 186
Egyetértek veled. Viszont: ha Spielbergnek ez lett volna az első filmje, és a hetvenes évekbeli technikával csinálja meg, de ugyanezzel a gondolkodással, mint most, akkor ez a film kultfilm lesz. Csak Cruise helyet Dreyfuss játszik. És azért lesz kultfilm, mert ez a faszi zseni. De manapság nagyon nehéz kultfilmet csinálni, ezért nem lenne az a Párbaj, ha most csinálná meg. A kill bill is az lenne, ha Tarantinónak az az első filmje. De nem lenne az a Donnie Darko, ha mondjuk Kelly csinál előtte mondjuk egy James Bond filmet, vagy a Memento sem lenne az, ha Nolan a Batman után készíti el. Nem rosszabbak Spielberg mostani filmjei sem, csak nagyok lettek az elvárások. És tedd a szívedre a kezed, ha egy év múlva bemutatnák az ET-t, akkor nem mondanád, hogy ez meg mi a franc volt?
Előzmény: kannibál Kovács (185)
kannibál Kovács Creative Commons License 2005.07.04 0 0 185
Még egy megjegyzésem lenne: Spielberg pályafutásában egy éles határ húzható meg a Jurassic Park és a Schindler listája  között. Előtte szórakoztató kalandfilmeket készített, bámulatosan jó cselekménnyel, olyan feszültségteremtő érzékkel és humorral, ami akkor is odaszögezi a nézőt, ha tizedszer nézi meg a filmet. A Schindler-film óta (ami egyébként jó film) Spielberg mintha meghibbant volna: mindenáron művészkedni akar, "fontos" és "tanulságos" dolgokat elmondani, hogy a néző "elgondolkodjon". Eltűnt a filmjeiből az az utánozhatatlan könnyedség és hősteremtés, amit annyira imádtam régen (A Párbajt - ha egyszser elkezdem nézni - hiába ismerem már az összes kockáját, nem tudom menetközben otthagyni). Hiába látványosak a filmjei, meg vannak tele sztárokkal, mégis üresek és lelketlenek. Ray Ferrier nyomokban sem hasonlít Brody rendőrfőnökre vagy az őslénykutató Alan Grantre (ahhoz, hogy hasonlítson, talán Kevin Spaceynek vagy Edward Nortonnak kellett volna eljátszania). Lehet, hogy kasszasiker lesz a War of the worlds, de ha egyszer játszani fogja három év múlva az RTL Klub, nem fogok késztetést érezni arra, hogy fölvegyem videóra. A hét végén az ID4-et fölvettem végre. Hiába bugyuta film, de annak a hősei biztosan nem hajtanának bele autóval a menekülő tömegbe, és inkább leütnék a Robbie nevű fiukat, hogy az eszméletét vesztett srácot a hátukra kapva rohanjanak a lányuk után 8nehogy elhurcolja egy idegen), de nem hagynák, hogy ez a kamaszgyerek odarohanjon a tripodok tüzébe...
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.04 0 0 184

a film nagy csalódás.

 

Tipikusan azon filmek egyik jeles példája ahol túl jól sikerült a beharangozás és ne tagadjuk a rendező eddigi munkái is jelentős várokazást és komly érdeklődést keltettek.

 

Ezzel szemben a valóság:

* megdöbbentően egygyügyü forgatókönyv, bár jelentős technikai bravúr a jelenetek képeiben, hangjaiban.

* a legnagyobb csalódás:

- a bugyuta , kurta furcsa befejezés.

- a történet amúgy is tele volt logikai buktatókkal

- Tom Cruis nevetségesen primitív színészi játéka: az eröltetett bunkó apa klisséje, nem beszélve hogy az operatőr állandóan Tom fenekét filmezte, már már egy meleg film szagot hozva létre.

* ami hatásoso volt: a félelemkeltés: bár rövid ideig, és a hangeffektusok egy része nagyon szuper volt.

 

slynus121 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 183
Nem a filmeket kell hibáztatni illetve a rendezőjüket. Hanem az emberek unalmasak,hogy hányszor kell még elmondani vagy így vagy úgy miközben minden ember el van szállva magától,hogy ő mekkora nagy király,mert feltalált ezt meg azt. Csak az ennek meg annak a 70%-a vagy halálos ránk vagy azzá teszik,hogy legyen még több olaj amit még több kocsi tud használni,hogy mégnagyobb legyen a környezet szennyezés. Tényleg királyok vagyunk! Lassan ahogy élem az életem évről évr kialakul bennem valami. És ez a valami az,hogy szégyellem az emberi mivoltomat. 24 vagyok de hánynom kell az emberektől. Szétverni valakinek a fejét,mert egy másik focicsapat drukkere, vagy mert kék az ég. Tök mindegy. 200 ft-ért bármelyik ember eladná az anyját is. A sok gyökér nap mint nap elmegy ezek mellet a gondok mellet és be van szarva magától mert nike cipője van és oakley szemüvege. Ettől hányok leginkább. Nekem is van de tisztába vagyok azzal mennyit érek. És azzal is hogy ha valóban egy ilyen támadás érne minket félnem kéne a fajtársaimtól is. Mert most is van rá okom amikor semmi külső veszély nem fenyeget. Mikor értik már meg az emberk? Hogy emberek vannak nem négerek meg reformátusok és zsidók. És hogy csak magunkra számíthatunk majd. Mert most még nem. Megmarad az isten aki hagyja hogy ezek történjnek. Ja persze. :-) Akkor olvassuk a bibliát és hagyjuk hogy az emberiség kipusztuljunk ahelyett,hogy a magunk urai lennénk és nem egy buta törzs. Hanem egy feltörekvő faj ami harmónikusan képes élni magával és a környezetével a fennmaradás és fejlődés érdekében. Aki érti saját magát és az őt körülvevő világot. Aki tudja,hogy bármit amit tesz az hatással van a környezetére. És ha nem vigyáz rá akkor kipusztul. Tudod az ember mit csinál? Képzeld azt hogy halak vagyunk. És elkezdjük meginni a vizünket. Addig isszuk amíg már fuldoklani kezdünk. De mivel egyre kevesebb van megöljük azokat akik gyengék vagy kevesebben vannak,hogy inni is tudjunk és élni is. Aztán végül már nem marad semmi. Szerinted ez normális?
Előzmény: Böjtös Gábor (182)
Böjtös Gábor Creative Commons License 2005.07.04 0 0 182

Ez rendben is volna, csak a témát már hatszázszor eljátszották, méghozzá sokkal jobban.

Ha azt akarom látni, hogy a társadalmunk 80 százaléka pimitívebb, mint egy papucsállatka, akkor kinézek az ablakon.

Ez elég gyenge mondanivaló, pláne ha azt vesszük, hogy a filmnek igen kis hányada szól erről.

Előzmény: slynus121 (179)
slynus121 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 181
Tudod mi a szomorú!
Hogy amint írtam ugye kijöttem a moziból és végignéztem az arcokat. Mert tudtam mit fogok látni. Ez sem gondolkoztatja el az embereket. Bármi a mi a látszólag nyugodt kis életüket felzaklathatja, bármilyen gondolat vagy tény legyen is az nem jut el az agyukig. Mert nem akarják. Félnek tőle. Félenk belegondolni.Azt hiszik az az út a félelemmel leélt életbe vezet. Igen. Egészen addig amíg nem tömegek gondolkznak al. Ha "mindenki" elgondolkozna akkor az az út egy összfeogott emberiségbe vezetne. Egy valóban intelligens fajhoz. Miért kéne félnünk egy olyan világban amelyikben tudjuk azt,hogy ugyan bármikor megtámadhat minket egy civilizált faj,de abban a pillanatban ahogy ez bekövetkezik a buszon melletem álló ember nem menekülni fog velem vagy ellenem harcolni hanem válvetve küzdeni a betolakodók ellen. Ezek a méhek. Mondtam hogy állathatározó. Ők már képesek erre. Ugyan nincs tévéjük,de máris okosabbak.
Előzmény: hustonbajvan (180)
hustonbajvan Creative Commons License 2005.07.04 0 0 180
Ebben teljesen egyetértek. Pár éve láttam egy iráni filmet. Abban egy család menekült az irakiak meg a háború elől. Részletkérdés, hogy ki kit támad meg. Az idegeneket behelyetesíthetjük az amcsikkal ugyanúgy, mint a terroristákkal. Kurvára mindegy, mert mindenki szemét. Ez egy sima háború, ugyanezt megcsinálhatták volna a vietnámiak, a koreaiak, mi magyarok 56-tal, az afrikaiak, az indiánok, a skótok, az írek, a baszkok. Nincs a világnak olyan pontja, és a történelemnek olyan időszaka, ahol ez már ne történt volna meg. Wells is ezért írta meg, csak azért idegenekkel, mert tudta, hogy az emberek így jobban elgondolkoznak majd. Ezért is lett volna hiba a századfordulós Londonba helyezni a történetet most, mert az nem gondolkoztatná el úgy az embereket, ahogy ez teszi.
Előzmény: slynus121 (179)
slynus121 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 179
Sziasztok!
Ne legyetek birkák. Vegyétek már észre miről van szó. Magas ívben le kell sz*rni,hogy milyen a film. A mondanivalót nézzétek. Amikor kijöttem a moziból a barátnőmmel mindketten ki voltunk borulva. Körülöttünk viháncoltak az emberek és már nem is érdekelte őket az egész. A film azt mondja,hogy az emberiséget bármikor érheti egy ilyen támadás. Bármikor kiírthtatnak minket és mi csak futunk és egymásnak esünk,mert primitívek vagyunk. Olyannyira,hogy nem is csoda,ha így dönt egyszer egy civilizáltabb faj. Mert létezhet ilyen. Marha nagy a világűr. És mi egymást írtjuk vallási, anyagi megfontolásból. Az olajat kergetjük és bőrszín szerint ítélünk. És nagyon tetszett a filmben az amikor az emberek egymásnak estek. Azon a részen kéne elgondolkodni. Barmok vagyunk. Egy csapat delfin okosabb 1000 embernél. Lehet bármilyen szuperfegyverünk, aki megtámad minket eleve nyertes csatát vív. Mert az emberek képtelenek egy irányba nézni. Ha gond van lesz*rják egymást. Gyilkolnak, fosztogatnak, rohannak ahelyett,hogy összefognának. És valahol az az igazság,hogy földönkívüliek sem kellenek. Lehet,hogy sosem támadnak meg minket mert felesleges. Kihalásra vagyunk ítélve. És ha vannak és figyelnek minket akkor csak nevetnek és várnak. Nézzétek meg az arab térséget. Az Íreket. Afrikát stb.. És lassan elterjed mindenhová az esztelen erőszak. Megölni a másikat mert nem hisz istenben vagy hisz benne de nem abban. És még csak be sincs bizonyítva hogy létezne bármilyen isten. Vagy azért mert olaj van a földjén. Az ember egy degenerált faj. Nem intelligens és nem civilizált. Csupán vannak műszakicikkei. És tud beszélni meg írni. De ennyi. Ahogy néztem a filmet rájöttem valamire. Az emberi fajnál a saját bolygóján is élnek intelligensebb lények. Nyisd ki az állat vagy növény határozót bárhol és megláthatod őket. Ennyi.
Alex2002 Creative Commons License 2005.07.04 0 0 178
Szvsz itt nem a realizmus/hihetőség a kérdés. Engem az zavart, hogy Spielberg totál hülyének tekinti a nézőt. Ez a film ordító közhelyek undorító szemétdombja. Az elvált szülők, a problémás gyerek, a vacsorát készítő kétbalkezes apuka, az Ébredjetek címlapjáról lemásolt filmvégi családi tabló, a nagy összeborulás, az amerikai lobogó. Ez a film az idióta csipszzabáló amerikai tömegeknek készült. Elnézést, de például a Stalker is inváziós film, akkor is, ha csak utalásszerűen, éppen hiányánál fogva van jelen az invázió, de százezer Világok harca sem hasonlítható össze a Stalker egy percével. A Világok harca egy nagy üres semmi: jöttek a földönkívüliek, kinyírják az emberiséget, aztán megöli őket a papucsállatka. Nahát. (érdekes módon a papucsállatka a gépekre is hat, hiszen a végén megszűnik az erőtér a tripodok körül - analógia: ha Józsi bácsit elviszi az ételmérgezés vezetés közben, akkor ugye logikus, hogy a kocsija sem működik többé, hehhe)
Dorien Creative Commons License 2005.07.04 0 0 177
Ezzel egyetértek. Deep Impact rulez. :)
Előzmény: kannibál Kovács (176)
kannibál Kovács Creative Commons License 2005.07.04 0 0 176

1. Amiket javasoltam, azok szinte kivétel nélkül a Wells-regény cselekményéből lettek merítve. Tehát Wells a gyenge sci-fi író, és ez a  film lenne a remekmű?

2. Spielbergnek már volt egy hasonló alaphelyzetet boncolgató apokaliptikus sci-fije, mégpedig a Deep Impact. Tény, hogy ott nem rendező volt, hanem producer, de ettől az még a Spielberg-filmek nagycsaládjába tartozik. A DI-ben is benne volt minden olyan dolog, amit javasoltam: világvége hangulat, az átlagos kisemberek szemével láttatott cselekmény, ám ugyanakkor egyszerre több szálon futó sztori, űrhajók, atomrobbanás, szökőár, New York elpusztulása, érzelmes családi drámák, a rendkívüli helyzetben rendkívüli hősökké váló önkéntes mártírok, a filmnek volt eleje közepe és vége, és biztos, hogy egy néző sem állt fel csalódottan a végén. Az a film is realista volt, pedig elnök is volt benne, meg csillagsávos zászlók is, ám egy közel sem keltette azt a visszataszító hatást, mint az Armageddon.

Előzmény: jamamura szadakó (149)
Böjtös Gábor Creative Commons License 2005.07.04 0 0 174

Bocsánat. Az én érvem az, hogy nem kellett volna Tom Cruise-t (cselekményileg) teljesen egyedül véggfuttatni a filmen, miközben körülötte mindenkit kiirtanak. Több szálon, több szereplővel hitelesebb lett volna... de megtette volna az is, ha Tom mellett kisebb csapatok is túlélik a találkozásokat.

Ahogy az is hitelesebb lett volna, ha az autó nem működik a repülő után, és valami más megoldással mennek tovább.

 

Hihetetlen, hogy az ember semmi rosszat nem mondhat a filmről, mert akkor hülye. Nem amiatt szídtam, hogy a pincében túlélik a becsapódást, nem amiatt, hogy Tom Cruise két kézigránáttal nekiáll partizánkodni. Még csak nem is a gyerekek igazán értelmetlen viselkedése miatt, hanem azért, mert teljesen felesleges volt egy emberre összpontosítani az egészet, miközben sok-sok ezer ember hal meg körülötte, és ő az egyetlen túlélő. Erre még Superman sem volt képes a filmjeiben. Egy mese meg ne attól legyen mese, hogy ha egy autóra ráesik egy hatalmas repülőgép, akkor az utána minde gond nélkül beindul. Azt hiszem, A végtelen történet sem ilyen blődségekkel lett világhírű.

Előzmény: Törölt nick (168)
hustonbajvan Creative Commons License 2005.07.04 0 0 173

Ami eszembe jutott a film után.

Marha jól indult. Szerintem ebből marha jó kis családi melodrámát lehetett volna csinálni: karakterek jók voltak (Cruise, Dakota, morcos gyerek, terhes angol színésznő). A második: A helyszín nagyon jól lett kiválasztva (mármint Tom otthona), olyan ember közeli, se nem nagyon lerobbant, se nem kacsaláb effektus.

A harmadik: ahogy kijöttek a tripodok az is fasza, hamvasztás szintén, és nagyon jó volt az, ahogy hazament "hamvas" arccal, az is elég hihető volt, mert nem kezte rögtön átölelni a kölyköket, meg ilyenek.

Négy: ezután kicsit leült, de a családi dráma rész még mindig jól kidolgozott, a tömegjelenetek kiválóak.

öt: szerintem a Tim Robbinsos rész is jó volt szerintem, ráadásul nem véletlen, hogy nem egy ismeretlen, a válogatásra behívott színész kapta a szerepet, mert ehhez a szerephez egy ilyen kaliberű színész kellett. Viszont: idegen barátaink olyan fejlett technológiával rendelkeznek, hogy fényéveket utazgatnak, de csak egy fémkígyóval tudják, hogy vannak-e a házban? Ezt már a magyar hadsereg is simán megoldja anélkül, hogy bemenne egy házba.

hat: jobb lett volna, ha az emberek győzik le az idegeneket. Nem kellett volna a védőpajzs nekik, és akkor az első pillanatok utáni meglepetésből kitörve fasza kis háború lehetett volna.

hét: egyszer már jó lenne olyan idegen lényeket "csinálni" amelyikről elhiszem, hogy képes arra, hogy összedobjon egy űrhajót vagy bármi mást. De ezek megint jobban hasonlítottak valami ismeretlen állatfajra, mint inteligens lényekre.

De összeségében jó volt, nem az az igazi "hős katasztrófa film" volt, ami az előnyére vált szerintem.

Dorien Creative Commons License 2005.07.04 0 0 172
A SciFi ugya olyan mese, es semmi koze racionalis dolgokhoz. Eppen ezert felesleges irracionalitasra hivatkozva biralni egy tudomanyos fantasztikus filmet.

Azért ez a film sokkal valóságközelibb, mint pl. a Star Wars. Viszont szvsz. sokkal gyengébb is.
Előzmény: Törölt nick (164)
Dorien Creative Commons License 2005.07.04 0 0 171
Én ma néztem meg a Kossuthban és remélem te nem tartoztál azok közé a bunkók közé, akik azon röhögtek, hogy a folyón hullák százai úsztak, vagy amikor a tripodok szénné égették az embereket, vagy amikor az emberek vérével szórták be a földeket...

Azok a "bunkók" talán képesek megkülönböztetni a valóságot a szórakoztató médiától.
Előzmény: sajtoskenyér (145)
sajtoskenyér Creative Commons License 2005.07.03 0 0 170

 

 Egyébként az általános filmes jelenség, hogy a hősök általában mindent túlélnek és fatális véletlenek folytán menekülnek meg. Na most képzeljük el azt, hogy a repülőgép letarolja az autót is. Lehet innen folytatni? Igen, gyalog mennek tovább, akkor viszont jön a duma, hogy a tripodok simán utolérték volna őket a VALÓSÁGBAN.

 Elképzelhetetlen, hogy mielőtt egymillió évvel ezelőtt eltervezték volna a támadást, még nem éltek a Földön olyan mikrobák, gombák, vírusok, amelyek számukra halálosnak bizonyultak napjainkban? Tudom, de erre rájöhettek volna, hiszen régóta tanulmányoznak minket és biztos küldtek ide kutatóexpedíciókat. De mi van, ha nem küldtek, mert elbízták magukat? Ez összefügghet azzal, hogy miért nem támadtak korábban, mikor még a fákon ugráltunk. Talán az egymillió évvel ezelőtt kutatóexpedíciók telepítették a Földre a tripodokat, hogy ha majd az idegenek saját bolygója túlnépesedik, egyszerűen áthozzák a pereputtyot. Talán azért csak most jöhettek, mert a csillagközi utazást nem féregjáratokon bonyolítják, hanem az ideális bolygóállások, a gravitációs mezők kihasználásával. Így még a legközelebbi lakható bolygóról való utazás is több tízezer, akár százezer évet is igénybe vehet.

 A lényeg az, hogy ezekkel a film nem foglalkozik, mert nem ez a lényege. Nem hagyományos sci-fi, hiszen e műfajnak egyik jellemzője a tudományoskodó álmagyarázatok halmozása (lásd Star Trek). Ez a film nem erről szólt, Spielberg a fantáziánkra bízta a kérdések megválaszolását, ez szerintem erény.

 Ha már Függ. napja. Az idegenek anyahajójának tömege a Hold negyede volt, ahogy a filmben is elhangzott. Egyetlen űrszonda vagy földi, földközeli teleszkóp sem észlelte az általa okozott gravitációs anomáliát. Egy ekkora tömegű tárgy még a Mars pályáját is módosíthatta volna.

Allesmor Obranna Creative Commons License 2005.07.03 0 0 169
Ha valaki rámondja erre a filmre, hogy Sci-Fi, majd kijelenti, hogy annak meg szar, akkor annak a szar sem elég keserű...-szokták az ilyenre mondani.

Nem volt ezzel a filmel semmi baj.

Ha van Manhattan Szabadság szobrostúl, akkor az a baj, ha meg nincs akkor az.

De most komolyan: idejön egy szupercivilizáció.
Mennyi az esélyünk, ha gonoszak, de most tényleg?
Ha reálisan nézzük semmi.
Idejönnek, durrogtatnak aztaán az emberek meg kipurcannak, a nézők meg felháborodnak, hogy ehez az üres perverzióhoz minek kellenek nézők?
Ezért az ilyen látványos, inváziózós, apokaliptikus filmekhez mindig kell egy heppiend.
Ezt azonban csak kurtán-furcsán lehet, lásd ID4, Jelek, War Of Worlds...
Hirtelen vége a harcnak, az emberek meg lesik, hogy mi maradt az addigi életükből, hogy ez az egész most mire volt jó tisztelt marslakók?!

A másik megoldás az álcázott idegenes mint pl. az Astronaut's Wife és a többi thrilleres -pszichós, ahol senki sem tudja, hogy itt vannnak, aki meg igen, azt hülyének nézik stb stb...

De az nem katasztrófás-inváziós.

Itt a rendező nemtitkolt szándéka a menekülős semmit sem értős, családapás, balekos, kisemberes sztori megalkotása.
Az a kocsi is csak egy kellék volt, ami meg arealitást illeti, nos hol megvolt, hol nem.
Ha akarom belemagyarázhatok egy csomó mindent, ebbe is, a Jelekbe is, meg az ID4-be is.
Itt az idegeneknek az elektronika kikapcsolós képességük nem volt végtelen hatótávú, nem minden virusra voltak felkészülve.
Nem számít, hogy egymillióéves technikát használtak, (ezt is csak a Tim Robins mondta, továbbá a busmanok is tízezer éve ugyanazt a fegyvert forgatják, ha már a realizmusnál tartunk)
Satöbbi Satöbbi

Akinek nem tetszett, az valszeg nem ezt várta, csalódott.
De mégis mit várt?
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.03 0 0 168

nem arrol van szo, hogy nem akarlak gyozni, mert nem erdekel, hogy mi a velemenyed a filmrol. De milvel ez egy nyilvanos forum, ugy tartottam jonak, hogy felhivom az olvasok a figyelmet a te ertekelesedben talahtao (szerintem) elegge teves szempontrendszerre, es jo lenne, ha esetleg az ide tevedo olvaso lassa a te erveid hibait, es mas szempontok szerint is elgondolkodjon

 

Előzmény: Böjtös Gábor (165)
jamamura szadakó Creative Commons License 2005.07.03 0 0 167
nem is nézett ki máshogy.
Előzmény: paraszthajszál (151)
jamamura szadakó Creative Commons License 2005.07.03 0 0 166
szinte tuti, hogy nem lesznek kivágott jelenetek a dvd-n. spielberg azért dolgozik olyan hatékonyan, mert soha nem forgat le olyan jelenetet, ami később nem fog szerepelni a filmben. "rendezés közben össze is vágja a filmet" - szokták rá mondani.
Előzmény: paraszthajszál (151)
Böjtös Gábor Creative Commons License 2005.07.03 0 0 165

Miért akarsz mindenáron meggyőzni a saját igazadról? Én sem akarom erőszakosan megmagyarázni a dolgokat, és meggyőzni, akkor ugyan lehessen már nekem is saját gondolatom.

Nekem ez a véleményem és kész. Bármit csinálhatsz, akkor sem látom meseként a filmet és akkor sem fog tetszeni, és akkor is nevetségesnek találom a mindent túlélő családot, meg a minden robbanást kibíró autót.

Azért 27 éves fejjel már talán hagyhatnád, hogy én döntsem el, számomra mi mit jelent.

Előzmény: Törölt nick (164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!