...kösz és bocsáss meg, hogy kicsit offoltam, de nagyon felháborított a cikk, s úgy gondolom, hogy a két kis ember története lassan olyan szimbolikát hordoz, ami talán jobb irányba visz pár embert az ide betérők közül...
Egyelőre nincs véleményem, pro és kontra. A gépkocsioszlop előzése, záróvonalátlépéssel stb. továbbra is jól megfogható, bizonyítható ámokfutás marad. Amit meg kellene fogni. Kamerapárti vagyok.
Ahogyan a ZöPö által idézett oldal egyik előző cikkében is felvetettek számos olyan problémát, amelyek megoldásához nem annyira költségvetési milliók, inkább némi szemléletváltás kellene.* Talán éppen a fentebb linkelt cikk okán nem háborít fel ez a másik, a lézeres radar-detektorokról szóló. Sőt, örülök neki.
Nem akarok én felrúgni szabályokat. Ha a szabályok jók, akkor fárasztó és veszélyes áthágni őket, mert "cserébe" érdemi és biztos szankciók várhatóak. De a szabályzás, a törvény néhol tehetetlen, máshol meg túl szigorú. És igen sok esetben elszomorítóan mellőz minden gyakorlatiasságot, vagy józan észt. Ilyenkor előfordul, hogy a közlekedők többsége egyik-másik szabályt, korlátozást vagy tiltást felülbírálja, és egyfajta többségi konszenzust alakítva ki, nem a szabályoknak megfelelően közlekedik. Ilyenkor azok, akik ezt a többségi konszenzust nem fogadják el, és mereven ragaszkodnak a szabályok betartásához, kisebbségbe kerülnek, és forgalmi akadályként tűnnek fel. Arról pedig azt hiszem, sokunk tudna mesélni - akár az elszenvedés jogán! - milyen nemtelen eszközöket is bevetnek néha egyesek az előttük lévő (forgalmi) akadályok leküzdésére... Megannyi veszély- és baleseti forrás. :-(
Nos, többek között pl. ezért van nekem egy 25 éves keleti autóval 100-110-es utazóm lakott területen kívül, és ezért megyek lakott területeken, amennyiben az út- és forgalmi viszonyok megengedik, 70 körül. Ha kamion jön mögöttem, akkor akár 90-nel, mert inkább menekülök előle, mintsemhogy elkezdjen 95-tel tökön-paszulyon át előzni - megtették már néhányszor velem, vagy éppen azokkal, akiknek az autójában utasként ültem, és rettegtem ilyenkor.
De említhetnék egy konkrét esetet is: a 8-as főúton egész nyár közepétől a múlt hétig 40(!!!!!!!) km-es sebességkorlátozás volt érvényben teljes útfelújítás, vasúti átjáró és hidak építése miatt, kb. 10-12 km-en át. Éjjel és nappal hét közben és hétvégén egyaránt. Ott is, ahol dolgoztak, ott is, ahol nem. Ott is, ahol egy sávon, lámpával irányították a váltakozó forgalmat, és ugyanott hónapokkal később is, amikor már a padkát tömörítették és már a felezővonalat is felfestették! Nyáron még 60-70-nel mentek az emberek, és figyelték a lámpákat. Ősszel, télen már 100-110 körül haladt a forgalom zöme, és lesték a rendőröket...
Barátnőm az ilyenek miatt jegyezte meg egyszer, hogy a sebességkorlátozó táblákat néha ki kéne egészíteni egy kis felirattal akkor, amikor a tábla ottlétének valós oka van. A "Kivétel célforgalom", meg a "6.00-18.00" mintájára elhelyezett kis lapocskán ez állhatna:
40 De tényleg! _________________________________
*A fenti linkelt cikkhez kapcsolódva hadd említsek meg egy kiragadott példát arra, hogyan lehet a törvényt érvényesíteni némi odafigyeléssel akkor is, ha egyéb, a mostaninál különb eszközök nem állnak rendelkezésre. Van egy kollégám, aki motorozik. Van egy másik, akinek tetszenek a nagytestű robogók, és erősen gondolkodik rajta, hogy vesz egyet. A-s jogosítványt azonban nem akar szerezni, mert sajnálja az idejét rá. A már említett motoros kolléga egyszer a jelenlétemben magyarázta el neki, hogy Magyarországon száguldó motorost - ha az nem hajlandó megállni - rendőr nem üldöz, és nem állít meg. Innentől viszont már csak bátorság kérdése, ki mit mer megcsinálni... Elkeserítően hangzik, nem? Ám a rendőrök általában a motorosokat igyekeznek parkolókban, benzinkutakon ellenőrizni, legalábbis erre már több példát is láttam. És ez nagyon jó megoldás a botcsinálta öngyilkosjelöltek kiszűrésére, ha már nem is ad pl. a gyorshajtás büntetésére lehetőséget. Apró, szemléletbeli példa, sok ilyen kellene még.
"No meg, amíg jogkövető, szabálytisztelő magatartást tanúsítva úgy érzem, hogy engem valakik szívatnak, kíváncsi vagyok a kiskapukra."
Pont ezért tartom nagyon fontosnak a lehető legkorrektebb szabályozást, ami se nem túl szigorú, se nem túl engedékeny. Azaz kétoldali szabályozás, nem úgy, mint most, ahol egyoldalú, azaz "inkább tegyük ki a 40-es táblát a nyílegyenes útra, abból nem lehet baj"... persze, ott nem is, csak nem tartja be senki, mint azt a 40-est se, ami egy iskola elé van kitéve....
Kétségtelenül van némi reklámértéke az írásnak az ilyen jellegű ketyerékre nézve. De a létezésük ettől még kétségbevonhatatlan tény. És ha már egyszer léteznek, hadd tudja meg mindenki, hogyan is működnek a gyakorlatban! Elkerülhető vele a túlmisztifikálás, és az, hogy bizonyos feltételezett felhasználói köröket látatlanban elítéljünk érte. No meg, amíg jogkövető, szabálytisztelő magatartást tanúsítva úgy érzem, hogy engem valakik szívatnak, kíváncsi vagyok a kiskapukra.
Azért azt már hadd tudjam én jobban, hogy hány gyereke van az öcsémnek! :-))) Nevezhetsz ronda zsarnoknak vagy szellemi terroristának, de ezt akkor is ÉÉÉÉÉN tudom jobban! :-DDDDDD
én már szóltam be párszor a Fakabát Rt-nek, hogy az M7 az érdi emelkedőn a Balaton felé áll és a marhák nekiállnak tolatni a leállósávon, majd a Törökbálinti felhajtón, ami rohadtmód balesetveszélyes, mert a felhajtó nem számít rá, hogy szembe mennek vele.
Szerinted történt valami? Meg ugye a bő 2 perces hívásfogadási idők....
Vagy az M1-en Győr után Skoda Octavia szembe állt a belső sávban és civilek bóklásztak körülötte. 2 perc, mire felvették, elmondom, erre közlik velem, hogy az már a mMosonmagyaróvári kapitányság területe és kapcsolnak. Mondom ne kapcsoljon, hanem mesélje el ő. Hát kapcsolt....
Van értelme? Nincs! Ha a Fakabát Rt. akarná, akkor a Budaőrsi úton a leállósávon menőket minden reggel kiszedhetné, de nem teszik.... Sokkal kényelmesebb egy kintfelejtett értelmetlen sebességkorlátozás mögé kiállni a traffipaxszal és fényképezgetni.
Én az egy szem (1) drágaságról beszéltem, ha figyelmesen elolvasod, hogy mire válaszoltam, akkor kiderül, hogy miért hangsúlyos az egyes szám. Köszönöm, hogy nem javítasz ki! :-))
2.: sajnos nem egyértelmű egy telefon, SMS, mert a szabálytalanságok nagy része "alkalmi", nem érhet oda helyszínelő, Te nem fogsz másik tanút fogni, egy tanú meg nem tanú, hiszen akár rosszindulatú is lehetne, s bizonyíték nem mindenre adódik.
Nem kell megbékélni ezzel a sok vonatkozásában hazug világgal, meg kell próbálni tenni ellene itt és ott is, s remélni, hogy jobb lehet. Ennyit tehetünk, s ez nem biztos, hogy kevés. Társadalmi szemléletre kell nevelni magunkat, gyermekeinket, környezetünkre ilyen módon kell hatni, nem elmenni dolgok mellett, s talán ebből a nagyonkapitalizálódott, egyre inkább elidegenedő valóban való világból jobbat faraghatunk magunknak. Tenni kell érte minden nap, s minél több embernek. Talán kellene egy apolitikus Tégy a jobb világért mozgalom (nézzetek be, most nyitottam), ki tudja létre lehetn-e hozni ilyet.
en is itt vagyok, olvasom a topikot a legeslegelejetol kezdve.. sajnos. ird le, mondd el, kerlek.. mi itt vagyunk, olvasunk... ne erezd magad egyedul..
Ez az önsegélyező csoport elve, amit leírsz. Valóban, leginkább ezzel tudsz kezdeni valamit, bármilyen krízishelyzetben.
Magam nem vagyok érintett. Ha valamiben segítségére lehetek olyannak, aki az, állok rendelkezésre. Többek között ezért is járok ide. Ezen túl olyanokat keresek, akik bár maguk nem érintettek, de szintén akarnak tenni az ámokfutók és a korrupt magyar jogszolgáltatás ellen.
Először is: BESZÉLD KI MAGADBÓL! Ez az, ami rövid távon segít. Ebben a topicban mindig találni fogsz valakit, aki meghallgat.
Kérdéseidre: az ír urat elítélték ugyan távollétében, de "természetesen" nem kopogtatott be egyik Magyarországi börtönbe sem, hogy letöltse. "Tartózkodási helye ismeretlen." Bencéknél született egy kistesó, ő a család szeme fénye.
Kedves SzBK... azt hiszem vagyunk errefelé egy páran, akik rendszeresen visszatérve várjuk a híreket, érzéseinkről halovány szavakkal írunk, s ebben azt fejtjük ki, hogy bár ismeretlenek vagyunk, s nem éltük át saját életünk részeként a tragédiáitokat, azért őszintén és mélyen együttérzünk Veled, Veletek is... jómagam mérhetelenül tisztelem a kitartásukért, emberségükért a két kis ember szüleit, akiknek volt ereje kapaszkodni... s nagyon szurkoltunk nekik, példát idéztünk, hogy vállaljanak fiatalon másik porontyot, aki nem pótolja az elveszetteket, de segít továbbélni az életet... talán ezek a sorok, néha csak egy-egy szó egy pici támaszt adhat Neked, Nektek is mély gyászotokban...
Engem nem ért ilyen tragédia, s így is nagyon megrázó, amit írtál. Látom, a fórumon új vagy: itt nem feltélten számíthatsz gyors válaszra, attól függ, ki jár éppen erre. Ha nem is ír épp senki, sokan olvassák. És amit írtál, arra nem is könnyű válaszolni, a közhelyek meg úgysem érnek semmit.
Nekem egy olyan balesetem volt, amiben semmi esélyem nem volt, de szerencsére személyi sérülés nem történt. Autópályán elbambult a mögöttem jövő és belémszállt. Hiába nem sérültem meg, még így is nyomot hagyott bennem.. Mint az is, amikor régesrég bicajosként (nagyon ritkán bicajozom) 10 centire mentek el mellettem az autók és majd' letszított az útról, két alkalommal is.
Ne várj csodát itt se senkitől, attól se aki átélt hozzád hasonlókat. Aki ügyesen akar segíteni, az nem tanácsot ad, meg megmondja az igazságot, hanem ügyesen tud kérdezni.. (én nem tudok elég ügyesen...)
Előre is elnézést szeretnék kérni ha nagyon fel kavarlak benneteket az írásommal,és ha nem szeretnétek beszélni velem,mert érzelmileg nagyon fájó,vagy bármi más okból,azt is megértem.Nem szeretnék tolakodó lenni.Csak azt gondolom hogy csak az érti meg igazán a fájdalmunkat aki átélte ezt a szőrnyűséget.Ezért fordultam hozzátok.Mert én most eléggé kilátástalannak látom a jövőt.És a kívűlállok mindig mondanak okos tanácsokat,de ők honnan tudnának hogy úgy van ahogy gondolják.Pl.majd az idő segít,az első év a legrosszabb stb.De a ti tanácsotokat elhinném mert sajnos ti is átéltétek.Bocsi ha túl bonyolultan fogalmaztam.
1hete találtam rá erre a fórumra,és elsősorban a szülőkhöz szeretnék szólni.Napok óta gyűjtöm az erőt hogy tudjak írni,mert az enyhe kifejezés hogy érintett vagyok a témában.Nagyon felnézek rátok,hogy ezzel a hatalmas fájdalommal és rengeteg indulattal tudtok élni.És ha nem túl nagy kérés a segítségeteket szeretném kérni,hogy adjatok tanácsot hogy hogyan kell.Mi az ami segíthet ilyenkor?
Megróbálom röviden leírni a történetem.Bár ez nekem szőrnyen nehéz,már reszketek.2005 áprilisában a 47es főúton balra akartam lekanyarodni,szabályosan,jó előre jeleztem,besoroltam,és közvetlen kanyarodás előtt hátulról belénkjött egy ittas állat kb170el.A kocsinkat felére összenyomta,MINDENKI MEGHALT,a 22hónapos egyetlen pici fiam Barnus aki bevolt kötve az üllésbe,de a hatalmas sebesség neki nyomta a kocsi tetejének,és 5helyen is bevérzett a pici agya.Az Édesanyám és az Édesapám,akik a biztonsági öv bekapcsolása mellett 20-40méterre repültek ki a kocsiból.Valami csoda folytán én sajnos életbe maradtam,bár nélkülük már 100ezerszer kívántam a halált.Esetünkben az egyetlen idézőjelbe jó hogy azóta is előzetesbe van az az "ember". De az ítélet még nagyon messze van és elég gusztustalanul védi az ügyvédje.Részletezni itt nem merem,nehogy valaki olyan is olvassa aki az ő pártját fogja és kiforgassák a szavaimat.Ha érdekel eimélezhetünk bármiről. Szeretném megkérdezni,hogy jól értelmeztem hogy azt az ír szemetet még le se csukták? És egy személyes kérdés,azt hallottam azóta két kistesó is született,ha így van gratulálok és nagyon sok örömöt és megnyugvást kívánok nektek.
Nyitottam erre egy topicot, a topicnyitóban le is írtam egy gazdasági alapon, a(z elkapott) szabálytalonkodók kontójára megvalósítható és szerintem emberileg korrekt, visszatartó erejű megoldást, olvasd el:
Ezt ki lehetne azzal egészíteni, hogy a polgári kezdeményezésű-finanszíroású sebességmérők 'feljelentő' adatai IS szolgálhatnának ügyindítási alapul ilyen renitenseknek... no meg az önkormis trafipaxok... ha lesznek... s ha lesz hozzá önkormányzati ember, aki kezelje, s ért is hozzá...
Legyen úgy, ahogy mondod.. én ebben sajnos nem bízom, hogy ez működni fog. Ha csak az autósok 1%-a, 0,1% őrült állat, akkor, ha kimész az utcára, akkor garantáltan találkozol eggyel. És ez a töredéknyi rész leszarja a szabályokat, mint ahogy most is, később is. Hiába megy lassan a 99,9%, ha az a 0,1% csinál bajt. Hiába megy 99,9% 40-el, ha a 0,1%-ot ez irritálja és rohanna..
A tüneti kezelés - ha az alapprobléma nem oldódik meg magától - csak súlyosbítja a betegséget, mert elfedi a bajt, de nem oldja meg.
A baromarc baromarc marad.
"E ha az általad említett kilóra megvevő autós naponta fog fizetni ÉS egyszer csak más következményei is lesznek a szabályok tudatos leszarásának, akkor majd egyre rosszabb időket fog megérni a t. barom."
Ebben sajnos nem hiszek, pedig szeretnék... A t.baromot meg pont az jellemzi, hogy magára bármit elkölt és nem sajnálja, de ha bemegy a t.cégbe, ahol főnök, akkor iszonyat odítást tud rendezni, hogy miért fogyott 2 tekerccsel több WC papír, mint a múlt hónapban.. csak még szorosabb lesz a kapocs a haverral, aki mindent elintéz. Ez csak a korrupciót erősíti és pont az ellenkezőjét fogja elérni, amit a második részben írtál, szerintem. De, ne legyen igazam...
Az olyan megoldásokban hiszek, amelyek (anyagi) érdekeltségi viszonyon alapulnak és még jók is. Pl. az egyik ilyen álmom, hogy a biztosítók a saját infrastruktúrájuk igénybevételével alapítsanak egy alapítványt/egyesületet és karolják fel a hibás táblázások ügyét, hogy a jelzések ne legyenek balesetveszélyesek, a jelzések feleljenek meg a valóságnak és korrektek legyenek. Az autósok bejelenthessék, az alapítvány vizsgálja ki, a biztosítók kényszerítsék ki a változtatást (megvan hozzá a tőkerejük) Egy balesetveszélyes hely megszüntetése pedig megéri: csökkennek a károk miatt kifizetett költségek. Tehát, gazdasági alapon működhetne és jó is lenne. Akár a nagyon balesetveszélyes állatokra is rászállhatnának. Sok életet megmenthetne...