A légkondi az ajtó feletti sávban is működik, és hőfüggönyt von a nyitott ajtó elé, így nem tud betörni (annyira) a kinti forróság. A hőmérséklettel kapcsolatban kicsit tévedsz: nem bizonyos hőmérséklet (egyébként egy túl magas hőmérséklet) felett kötelező, hanem e fölött dönti el a diszpécser, hogy bekapcsoltatja-e. A bekapcsolási és kikapcsolási utasítás AVM-en érkezik, a tapasztalat szerint meglehetősen érdekes algoritmus szerint, néha öt percenként ki és bekapcsolva. A legrosszabb, hogy a ki és bekapcsolások lehetősége miatt nem tudják a vezérek kiálláskor bezárni az összes ablakot, vagy épp kinyitni, hiszen nem egész nap egy üzemmódban fog menni (ti. indulástól kora estig légkondival, vagy egész nap légkondi nélkül), hanem muszály nyitva hagyni a zárakat, hisz kell a levegő. De ha bekapcsoltatják a légkondit: akkor a nyanyák kinyitják az ablakot. Ez a nem mindegy.
Nem másztál bele sehova, a vélemény számomra szent dolog és nem kell azonosan gondolkodnunk. Viszont néhány állításod valótlan. Az én véleményem kitzárólag az FKU rendszámmal szerelt második sorozatu kocsikról szól. Ezek a zöld korlátosok.
1. A légkondi használata -utasítás van rá- KÖTELEZŐ. Metrópótló idején nyáron külön hőmérő volt kihelyezve a vonalon, ami mérte a külső hőmérsékletet. Nem emlékszem már hány C-foknál volt kötelező bekapcsolni a légkondit, ellenőrízve volt a használat. Az ajtó nyitás és zárás alatt a légkondi csökkentett teljesítménnyel üzemel, de lényegesen nem befolyásolja a működést. Jól tartja a hőmérsékletet.
Jó hogy szép lányok vannak, de én most konkrétan a VOLVO buszokra gondoltam, tudod azoknak mindnek / FKU rendszámtól / lányneve van. Ha gondolod mailben elküldöm a neveket. Egyébként a busz elején, a második és harmadik ajtónál levő üvegen olvashatod a nevét a busznak. Szóval én így gondoltam azt, hogy találj valami szépet a lányokban......
A tömeggel nem tudok mit kezdeni az adott..
Nem feltételeztem, hogy gondod van a BKV dolgozóival az írásod alapján.
Azért én hozzáteszem szerintem a pohár félig tele.
Utaztam már hátúl olyan buszon. De leglább nem fagyok oda. Általában ha végállomáson szállok fel és ilyen áll bent akkor a második ajtó mögé ülök. Ott legalább párnás. De mért nem lehetett rögtön mindenhovi ilyen üléseket rakni?
Ezzel szemben a TW-k nem koppannak bele 20 centis gödrökbe úgy, hogy az ember azt hiszi, helyből gerinctörést kap. Utazd végig egyszer a 7-est narancssárga kapaszkodóson, a hátsó sorban ülve, egy nehezebb talpú sofőrrel... A második széria már OK, remélem az üléseket az elsőn is fel fogják tunningolni.
Még mindig jobb az a kemény ülés ami buszokban van, mert van rajta vmi borítás. Ezzel szemben a Tw6000es villamoson a műanyagra űlsz le. És hiába van a villamoson fűtés ha elötted nem űlt ott senki odafagyasz. A buszon is tud azért hideg lenni az ülés de sose fagytam rá.
Ugyérzem mintha kicsit belemásztunk volna a lelkivilágodba :P
1/ Légkondi ide vagy oda ha lesz is benne vagy éppen van a Te felettesed elsö mondata azlesz , hogy ne használd mert csak fogyasztasz ! Hameg esetleg beis kapcsolod talán dugoban érzödni fog a hatás, addig mig kinem nyitód az ajtókat :) /De érthetö nemkaphat mindenki a légkondibol ha nemfizetik ki a jegy árát.
2/ Szép-Szép lányok vannak....körübelül annyi mint büdös ember és 1 pár hajléktalan akik miatt még a fejemet is kidugnám az ablakon de közben még a sok zsebesre is figyeljek de ott a légkondi :)
3/ Ritka a puha ülés olyan mint 1 fapados járat csak az ár egyezik ! /nem 100km eket utazok, hogy elfolyak a székben nade mégis !/
4/ Ésha dühitemis migamat az csak a tömeg miatt van ésakkor add hozzá a leirtakat !
Ui: Félreértések elkerülése végett semmi bajom a "bkv"dolgozoival, jopár ismerösöm ,barátom dolgozik ott. A buszra van csak panaszom meg a fentebb leirtakkal , embertársaimmal, de mint szegény Magyarnak nekemse jó semmi !!
Nem zavar az a kis tény, hogy légkondi van a buszban / illetve lesz / így nyáron kötve hiszem, hogy izzadni fogsz. Persze lehet, hogy neked még így is meleged lesz, mert dühíted magad a buszon és a belső feszültséged hevít. Javaslom a probléma megszüntetésére, keress magadnak pozitív dolgokat a "lányokon", hidd el rengeteg van rajta.
Nemteccenek az uj buszok ! Kemény rugozás 1 kátyú-1 orvérzés. Bár padlos és "MÉG" nem csörög ugy mint az ikarus. Nyáron a szellözést figyeljétek majd.....mert leveköt se kaptok a sok nyithato ablaktol ! No comment ;) 50/100 pont
Megjegyezném, hogy Flóra / fku-911/a héten túllépte a 40000-km-ét különösebb gond nélkül teljesít. Remélem így teszi továbbra is. Nekem fontos lene.....
"Akár több százezer forintos kárt is okozhatnak a kátyúk egy-egy fővárosi busznak. A 20-30 centi mély gödrökben ugyanis már nemcsak az autósok, de a buszok is elakadhatnak. A közterület-fenntartó munkatársai szerdán is több száz lyukat tömtek be. Mivel eső nem esett, ezek már tartós javítások."