Ha meg lemerül az aksi és nem tudja gyorsan átforgatni, be sem fog indulni.
Volt régen valami tricalor nevű csodaszer amivel simán alágyújtottak az olajteknő alá az volt a tuti, meg az akut sem fogyasztotta.
Egyébként meg a 344-es könnyen indul írták már sokan, hogy a MAN-okat a seregben a mai napig Csepellel húzzák be, már ha még van egyáltalán Csepel hadrendben.
hirtelen ezt találtam róla a kez könyvben. nem egy bonyolult cucc, inkább azért "bírálják" sokan, mert állítólag a villanymotor sokat fogyaszt, és mire átmelegszik a víz, legyengül az akksi. ismétlem: én ezt csak hallottam, nem próbáltam
Az előmelegítő oldalán van egy izzító gyertyához hasonló "fűtőszál", amely meggyújtja a gázolajat, amelynek csapja a fülkében belül van a jobb oldalon közvetlen az üzemanyagtank hátsó falán. A felmelegített hűtővizet egy egyenáramú motorral hajtott "vízpumpa" keringésbe hozza, miáltal felmelegszik a "vizes henger" külső fala, ezáltal maga a henger és a motorolaj is.
Már én is terveztem, hogy kipróbálom, de tavaly kilyukadt egy fekete fém cső, amely a motor háta mögött azt megkerülve a blokkba van bekötve. Még nem heggesztettem meg, nem is lesz egyszerű, mert húzott csőnek tűnik és egy vonalban több hosszú lyukat is látok rajta. Most egy sima 3/4 colos dugós csővel van lezártam a blokk oldala.
Ezek az én gépeim, mindkettő üzemképes, a sárgát én csináltam meg, be volt állva a motorja, fagykárosodás...évekig állt a Bartók Bélán a tejgyár udvarán gépháztető nélkül.
Unokatestvéremnek sokáig volt egy 344-ese. Tűzifát hordott vele a Bakonyban. Amikor megvette, nem nagyon ismerte a típust, csak azért vette meg pont a Csepelt, mert olcsó volt, és az öreg szerelő ismerősei rábeszélték, de aztán nem bánta meg, nagyon megszerette. Nagyon elégedett volt vele, a hihetetlen egyszerűségével, a félelmetes terepjáró képességével és teherbírásával.
Aztán amikor leáldozóban volt az üzlet, nem érte meg fenntartani, eladta egy favágó barátjának, és csináltak belőle egy rönkhúzó traktort. Állítólag messze jobban teljesít, mint az RKT, és csak feleannyiba került.
Lehet enyém a 0-ás? Anno sok D344-gyel foglalkoztam a honvédség alatt, mostanában inkább a 2 kerekű csepeli gyártmányokat szerelem/hajtom, azt azért 1*űbb :-)
A CSEPEL teherautók üzembentartása nem kisfokú megszállottságot feltételez. Aki mégis időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve megőriz ilyen járművet az utókornak, megmentve a mostanában olyan gyakori haszonvaskénti összevágástól itt remélhetőleg sorstársakra, ötletekre, esetleg alkatrészekre találhat. Szabad a pálya...:)