Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 15

208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 14

Ha meg lemerül az aksi és nem tudja gyorsan átforgatni, be sem fog indulni.

Volt régen valami tricalor nevű csodaszer amivel simán alágyújtottak az olajteknő alá az volt a tuti, meg az akut sem fogyasztotta.

Egyébként meg a 344-es könnyen indul írták már sokan, hogy a MAN-okat a seregben a mai napig Csepellel húzzák be, már ha még van egyáltalán Csepel hadrendben.

Előzmény: a_motor (13)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 13
hirtelen ezt találtam róla a kez könyvben. nem egy bonyolult cucc, inkább azért "bírálják" sokan, mert állítólag a villanymotor sokat fogyaszt, és mire átmelegszik a víz, legyengül az akksi. ismétlem: én ezt csak hallottam, nem próbáltam
Előzmény: 208D (8)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 12

 

Csepel Toldi...
TAM fülke, TAM futóművek

Én is csak tegnap tudtam meg ezeket Malwin jóvoltából a "nagyvasakon", bár előző nyárom lőttem Keszthelyen.

208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 11

Az előmelegítő oldalán van egy izzító gyertyához hasonló "fűtőszál", amely meggyújtja a gázolajat, amelynek csapja a fülkében belül van a jobb oldalon közvetlen az üzemanyagtank hátsó falán. A felmelegített hűtővizet egy egyenáramú motorral hajtott "vízpumpa" keringésbe hozza, miáltal felmelegszik a "vizes henger" külső fala, ezáltal maga a henger és a motorolaj is.

Már én is terveztem, hogy kipróbálom, de tavaly kilyukadt egy fekete fém cső, amely a motor háta mögött azt megkerülve a blokkba van bekötve. Még nem heggesztettem meg, nem is lesz egyszerű, mert húzott csőnek tűnik és egy vonalban több hosszú lyukat is látok rajta. Most egy sima 3/4 colos dugós csővel van lezártam a blokk oldala.

Előzmény: a_motor (5)
Occi Creative Commons License 2006.01.30 0 0 10

Sajnos nincs vele tapasztalatom, nem igazán kellett...

Előzmény: a_motor (5)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 9

 

 

A motor!

Ezek az én gépeim, mindkettő üzemképes, a sárgát én csináltam meg, be volt állva a motorja, fagykárosodás...évekig állt a Bartók Bélán a tejgyár udvarán gépháztető nélkül. 

Előzmény: a_motor (-)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8

Az engem is érdekelne, a nevét sem tudtam eleddig.

Bekapcsolni nem mertem még soha, igaz szükség sem volt rá.

Egyszerűen fogalmazva, az nem egy elektromos gyújtású olajkályha, mely a motor hűtővizét melegíti és keringteti?

Állófűtésként is használható lenne? :-)

Előzmény: a_motor (5)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 7

igen, nézegettem, tényleg elszórtan foglalkoztatok vele, de nehéz megtalálni a tipusra vonatkozó infókat a magamfajta ritkán fórumozónak.

sőt volt megnyitott hasonló témában, de azok (talán a nevük miatt) nem működtek.

szeretnék egy helyet, ahol hozzám hasonló elvetemülteket találnék, ha benézek ide:))

Előzmény: Maz (4)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 6
jé, még egy Pannoniás. csak nem Te is? :))
Előzmény: Zoli_t5H (3)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 5

jé, még egy pannoniás! :))

én csak a saját kocsimat hajtottam, szal a katonaságnál kimaradtam belőle, csak a platón vittek pl. őrségben. :)

van tapasztalatod (használtál-e) előmelegítőt (TIB) mert mindenki szidja? Nekem csak az egyik kocsin van, de ott is kikötve a vízkörből.

egyenlőre -15C-ig jól indul, de szerintem nem viccből tették rá.

egyébként a TIB-ről bárkitől szívesen vennék szakvéleményt!

Előzmény: Occi (0)
Maz Creative Commons License 2006.01.30 0 0 4
Pillants bele a törzsasztalon a nagyvasak topikba.
2000 óta volt "pár" szó csepelekről is.
Előzmény: a_motor (-)
Zoli_t5H Creative Commons License 2006.01.30 0 0 3
Lehet, hogy nem P20-al kellett volna kezdeni.:))

Na, majd este, ha el nem felejtem, akkor teszek fel en is par jo sajat keszitesu kepet.
Előzmény: 208D (2)
208D Creative Commons License 2006.01.30 0 0 2

Kivánom ennek a fórumnak, hogy évekig működjön, mégha nem is lesz olyan pörgős, mint mondjuk a Pannónia!

 

Találjon ide sok, volt kiskatona és Csepel kedvelő.

Érkezzen sok színes és fekete-fehér kép, anekdota stb.

 

Azt ne hidd!

Nekem előbb volt 344-em, mint Pannóniám, de most már azon gondolkodom minek kellett nekem Pannónia, még hogy egyszerű!?

De ezt azért odaát a Pannónián nem merném leírni.

Csepel 344-et beindítottam, minden könyv és leírás nélkül, P20-nál már kezdem belátni, hogy csak leírás alapján szabad ezt megtenni.

 

Előzmény: Occi (0)
Riff-Raff Creative Commons License 2006.01.30 0 0 1

Unokatestvéremnek sokáig volt egy 344-ese. Tűzifát hordott vele a Bakonyban. Amikor megvette, nem nagyon ismerte a típust, csak azért vette meg pont a Csepelt, mert olcsó volt, és az öreg szerelő ismerősei rábeszélték, de aztán nem bánta meg, nagyon megszerette. Nagyon elégedett volt vele, a hihetetlen egyszerűségével, a félelmetes terepjáró képességével és teherbírásával.

Aztán amikor leáldozóban volt az üzlet, nem érte meg fenntartani, eladta egy favágó barátjának, és csináltak belőle egy rönkhúzó traktort. Állítólag messze jobban teljesít, mint az RKT, és csak feleannyiba került.

Előzmény: a_motor (-)
Occi Creative Commons License 2006.01.30 0 0 0
Lehet enyém a 0-ás? Anno sok D344-gyel foglalkoztam a honvédség alatt, mostanában inkább a 2 kerekű csepeli gyártmányokat szerelem/hajtom, azt azért 1*űbb :-)
Előzmény: a_motor (-)
a_motor Creative Commons License 2006.01.30 0 0 topiknyitó

A CSEPEL teherautók üzembentartása nem kisfokú megszállottságot feltételez. Aki mégis időt, pénzt, fáradtságot nem kímélve megőriz ilyen járművet az utókornak, megmentve a mostanában olyan gyakori haszonvaskénti összevágástól itt remélhetőleg sorstársakra, ötletekre, esetleg alkatrészekre találhat. Szabad a pálya...:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!