Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Ma is szépen letörölgetem a Rovert, aztán beindítom és átpöfögök Budára megmutatni őtaz Autó Motor kedves munkatársainak, meg egykicsit jövök-megyek vele. Lehet, hogy egy időre leparkolok a Dózsa György 87 (v. 78?) előtt és kiteszekaegytáblát az ablakába...
Na milyen felirat legyen rajta????
Apropó törölgetés. Tudod, min röhögök megállás nélkül? Ha a kocsi kinn áll az utcán a levegőn, két nap múlva olyan koszos, pettyes lesz, hogy alig látszik a hírhedt festési hiba.... Kár volt fikáznia a pribéknek.....
Hát hazai eseményeken nem láttál tolongani. mondjuk idén egyetlen versenyen nem voltam ott. Egyedül a visegrádira szerettem volna elmenni, de akkor éppen voltunk valahol és a BPCGP sem jött össze. (Bár az amúgyis kimaradt volna...)
Egyedül Hévizen voltam, félszivvel, mert a nejem akarta. A látszólagos békeségkedvéért. De mivel én azzal az egész nyálfürdővel nem értettem egyet, főleg abban formában, ezért szivem szerint oda se mentem volna. Lett is balhé belőle...
A hazai fikázós bámészkodás nem érdekel és a fikázók sem. Külföldre nagyon szivesen, bármikor. Csak pénz kéne hozzá....
A "klubéletről" pedig egy szót se, mert klub nincs, ez a vonal pedig eleve életképtelen.
Irogatni egy bizonyos egyetlen, najó, talán két ok miatt irogatok itt, és ha nem hagy cserben a bölcsességed, akár magadtól ki is találhatod, hogy miért......
Dehogy vagy el, kamu duma. Legalább magadnak ne hazudj. Ha egyedüli nagy magányodban jól éreznéd magad, nem írkálnál még mindig erről és nem jelennél meg bizonyos veterános rendezvényeken csak úgy nézelődőként. A klubéletről nem is beszélve.
De nekem végülis tökmindegy, csak nem mondj olyat, hogy nem érdekel, mikor a véredben van és enélkül nem tudsz élni.
Az említett két, jogás zvégzettségű topictárs rételemes véleménye melélett én nem nagyon emlékszem hasonlóan "konstruktív" megszólalásokra....
De soha ne mtagadtama méretes amnéziámat és felmutatsz leglaább 3 további hsz.-t, ami nem mengem pocskondiáz, hanem valami értlemse is állít, akkor persze visazvonok mindent..
Ezen nemúljon a béke.. Bár háború sincs... Nekem itt nnicsenek barátaim, legfeljebb ész nélküli elelnségeim, de hát ők engme nem érdekelnk. Minta hogya vateránozás magasem érdekel, énel vagyok egymagamban a Roverkámmal és a Sunbeamommal...
Fölfogták, fölfogtuk. De ha másodszor is elmondod ugyanazt, akkor sem tudjuk még egyszer fölfogni, és ha századszor ismétled, akkor is csak egyszer tudjuk fölfogni. A többi 99 fölösleges szájtépés szófiabeszéd; nincs értelme. Annak pedig még kevésbé van értelme, hogy korábbi barátokat haragíts magadra a minősítéssel.
Egyetlen épkézláb, értelmezhető véleményt nem mondtak... Most komolyan nem vetted észre a véleményeket? Mert elég sok volt.
Nem mondasz igazat. Gondolod, hogy ez viszi előbbre az "ügyedet"?
Az hagyján, hogy nem létezik és nem jogi személy..
De a jármű üzmbehelyezése ugyebár egy közigazgatási határozat. Egymuzeális jellegű járműnél az üzembehelyezés feltételei a muzeális minősítés és a műszaki vizsga megléte.
A műsazki vizsga is egyközigazgaátsi haátorzat. DE MI a nemlétező MMB döntése egy fecni stencilezett papíron, mindenféle cím és pecsét nélkül??????
Miként lehet egy közigazgatási határozat kibocsátásának egyik előfeltétele egy nemlétező valaminek a nem hitelesített fecnije????????
Az érintettek miatt hadd ne részletezem ,hogy mit mondott B.K. ....
De talán ha elmélyednél az egyéb furcsaságaiba az MMB nemlétezését illetően és erről fejtenéd ki a véleményedet, annak jobban örülnénk és látnánk itt tisztábban néhányan......
A MMB minősítés ellen fellebezhetsz - amit a MagyarAutóklubhoznyújthatsz be. Mert a MMB tagjaként a MAK semmi mást nemcsinál, csak a minősítéstechnikai és adminsztrativ lebonyolítását végzi. És a kékruhás pribékje fikázza a vizságra megjelent járműveket -ha úri kedve így szottyantja...
Mivel a fellebezés öszes dokumentumain csakis a MAK neve és címe szerepel, ezért a Fővárosi Biróság is IDE küldi az irományokat. És INNEN válaszol egy sima, egyszerű, hófehér, bármiféle cégjegyzés, fejléc nélküli A4-es papírlapon X.Y. aki csak annyit ír az olvashataltan neve alá, hogy "Muzális Minősítő Bizottság"....
Erre varrjon az Alkotmánybíróság gombot - havégreveném afáradságot ésbeadnélk egyiylen törvényeségi kérelmet.....
Hmm, hihetően hangzik, mármint az hogy felhívták, bár el nem tudom képzelni hogy milyen tanácsot tudott BK telefonon adni, ami segíthetett a jelen lévő négytagú bizottság gondján. Esetleg azt is tudod hogy konkrétan mit beszéltek a telefonon ? De jó, vegyük úgy hogy 100-ból kettő. ez még nem jelenti azt, hogy az MMB egyenlő a Mavamsz-al. Ez megint a dolgok teljes és tévesztő hatású összemosása.
Én nem olvastam sehol, hanem a saját fülemmel hallottam és láttam, hogy Veszprémből végső kétségbeesésükben felhívták B.K.-t, mert egy kacifántos brit járműben sehol a boga istennek nem találták azt a számot, ami a brit forgalmiban volt...
A másik eset hiteles fültanúk szerint (mivel az ismerősöm kocsijáról és alvázszámáról volt szó) az ország homlokegyenest másik részében történt, ott isvégül B.K.-t hivták fel, hogy most mitévők legyenek....
Akkor ezek serint ő a MMB???
Érdekes, mert azon a levelen, amit onnan kaptam, NEM ez a név szerepelt. CSak egy olvashatlan aláírás és szokásosan se cím, se elérhetőség. CSak úgy jött az égből, egy kedves angyalkától????....
De nem nagyon lehet olyan komolyan megcsinálni az autót. Mert az annyiba kerülne, amennyit nem ér az egész. EGy 500 000 forintos csoffadványra egy fillért nem fognak rákölteni, nemhogy százezreket. Egy komolyabb mai autón meg annyi azonosító van elrejtve, hogy egyszerűen lehetetlen mindet kicserélni. Egyébként persze, lehúzás, de ennek legalább valami kevés értelme azért van.
Tökéletes biztonságban sosem lehetünk, de azért a lehetőségek nagy részét kiszűri a vizsga. Persze meg lehet csinálni úgy is, hogy ne vegye észre az eredetvizsgás, csak a legtöbb esetben nem éri meg. Nagy munka, sok pénz. És akkor később még mindig kiderülhet a turpisság. Az elmúlt két évben összesen kettő olyan autóval találkoztam, aminek gond volt az alvázszámával: az egyik simán kirohadt, a másik vágva volt. (Csak érdekességképp: ez utóbbit egy banktól vettem, makulátlan eredetvizsgával...)
Én csak arra vagyok nyügös, hogy a rozsdát miért nekem kell levakarni a számsorról. Talán magyarázat lehet, hogy a bürokrácia rettegett tabuvá tette az azonosítókat. A legtöbb egyszerű ember nem mer hozzá nyúlni az alvázszámhoz, mert fél, hogy valami rosszat csinál, neadjsten bűncselekményt. Megpucolni, pláne drótkefével átdörzsölni? Hát azt nem szabad! Legalábbis így gondolják. Amúgy én örülök az eredetvizsgának, tényleg rendet rakott a kétséges származású autók között.
Egyébként tényleg túllihegjük ezt a számügyet. Az esetek DÖNTŐ többségében nincs probléma, simán zajlik a minősités. Az elenyésző résznek is a nagyrészében kisimulnak a ráncok. nem érdemes erre ennyi sort fecsérelni. Én csak arra vagyok nyügös, hogy a rozsdát miért nekem kell levakarni a számsorról. De itt most megsúgok nektek valamit. Ha én nem vakarom le, akkor nem tudjuk azonosítani és akkor mi történik ? Na hát ezért kellene a tisztelt tulajdonos otthon megkeresse a számot és megtisztitsa, ami egyébként a kötelessége lenne. Ne az én körmöm törjön bele.
Nem akarom ismételgetni magam,hogy ezt meg mán hol olvastad ? Én, illetve mi még soha nem hívtuk fel BK-t. Ha hívnunk kellet (nagy ritkán ) valakit, akkor olyant hivtunk aki jobban ismeri (még)nálunk is az adott típust, bár ezt nem kellett volna bevallanom, mert azonnal akad itt valaki aki azt mondja hogy nááá uuugye olyanok minősitenek akik nem értenek hozzá.
győzike: ne higgy a misztifikálóknak. Nem olyan ördöngősség a veteránminősítés ha szép és eredeti állapotra van az autó helyre állítva nem lehet vele gond. Ha porsche-s (356,911) problémád van szivesen segítünk nem csak üzleti hanem márkatársi alapon is! www.classiccar.hu/szerviz
Nem is várom el, hogy egy veteránhoz kapjak a szervízben alkatrészt.
Milyen autód van?
Nekem furcsa, hogy ha egy gyártó nem örül annak, hogy életben tartják a vewterán modelleket és szépen megcsinálva hazsnálható állapotban van, ennél nagyopbb rekklám nem kell egyetlen gyártónak sem.
Ha én autógyártó lennék aminek vannk gyökerei akkor létrehoznék egy külön kis részleget ahova lehetne fordulni segítségért esetenként még külön alkatrész legyártással is segíteném a restaurálókat.
És a gyártónak is jó, hogy ha a múltjából minél több szakszerűen megcsinált autó van forgalomban. Általában biztos így van, de pont az én egyik autóm a furcsa ellenpélda, kivétel: a hivatalos gyári történelem átugorja a korszakot, a gyári kiadványok nem is említik (húsz év autóiról van ám szó!), a szervizben alkatrészt nem kapsz hozzá (illetve igen, a lelkes szervizesek összeszedik innen-onnan, szerte Európából, ugyanis a gyárnak nincs alkatrésze).
Én ilyen képes tájékoztatóval nem találkoztam, de nagyon örülök ha nyitott kapukat döngetek.
Viszont akkor ezt a képes könyvet jobban kellene reklámozni esetleg letölthető lenne a mavamsz honlapról az jó lenne.
Egy kicsit még beszélgetünk itt és szép lassan megolsjuk a problémákat már csak az kellene, hogy az illetékesek ezt írásba is foglalják és akkor mindenki happy lenne.