Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
A MAVAMSZ honlapján amuzeáis minősítés címszó alatt kétdolgot tölts le és tanulmányozzigen figelmsesn.
1. muzeális jellegű jármű minősítő vizsgálat jegyzőkönyv A változat. (Ez a négy- vagy többkerekű járművekre érvényes9
Ez egy kérdőív kb. 80 kérdéssel. Ezeket a szempontokat vizsgálják-nézik egy kocsin, ezek legyenek rendben!
2. Nem árt, ha megnézed a minősítés irányelveit is, de csakis a kizáró okokat. Hogy még véletlenül se fuss bele valami csapdába.
Ha az autón nincs kizáró ok és nagyjából rendben van, NEM bukhat meg. A megfelelőséghez el kell érned a 75-ös pontátlagot. (Mert ugye minden kérdést 0-tól 100-ig pontoznak és az öszesnek veszik az átlagát!)
Ha nem vagy finnyás és nem akarsz minden áron egy 99 pontátlagú csúcsot, akkor oké. Ha nem éred el valamilyen okból a 75-öt, EL KELL KÉRNED a pontozási jegyzőkönyvet és MEG KELL VELÜK INDOKOLTANI. hogy mit miért úgy pontoztak, ahogyan.
Én a mai fejemmel már akkor ott, május 15.-én nem lettem volna hajlandó átvenni a jegyzőkönyvet és semmit se aláírni és fizetni, amíg nem indokolják meg ott a döntéseket!!!!!!!!
Hát maga a puszta papírmunka tényleg nem vészes. Én is viszolygok mindenféle esztelen bürokráciától, de ezt az egészet még én is egészen jól viseltem...
Ha nem szopatnak meg az első alkalommal, ahogy megtették, akkor még élveztem is volna az egészet....
Ha már restauráltál autót, akkor nem lehet gond a részletekkel. És porscheszakmailag se nagyon...
De ha lehet, akkor a békesség kedvéért abba az északeletmagyarországi városba menj minősíteni, amiről annyit olvashattál....
De a kocsinak nagyjából ott is rendben kell lennie!!!!
ha már az unioba valaki beléptette bevámolta akkor nem bonyolult a dolog.
átgurulsz a határon akár lábon is, bejelented veteránvizsgára, ha sikeresen veszed akkor elmész vámelőminősítőre ( semmi köze a vámhoz csak egy 20 ezer forintos lehúzás az egész )
utána mehetsz műszakira csak olyan helyre ahol első forgalombahelyezést csinálhatnak, pld. mozaik.
ezek után ocsmányiroda fizetsz jó sok pénzt és már kész is a dolog.
Írtam Neked, hogy SZEMÉLYESEN kell jelen lenni!! Egyelőre ezt: a muzeális jármű behozatalát a rendszámig "kulcsra készen" nem nyújtják komplett szolgáltatásként...
Megkereshetsz előtte egy szakembert és a szakműhelyt, ahol felkészítik a kocsidat, illetve már előtte megmutathatod ott a képeket a kocsiról, hogy mit szólnak hozzá...
A bukással az a baj, hogy viszonylag nagyon kevés a vizsgaidőpont. Nem úgy van, mint a Felügyeletnél, hogy ha kivágnak hétfőn, elvben akár pénteken visszamehetsz kijavítva...
Ha budapesti vagy, lehet, hogy legközelebb Pécsre vagy Debrencenbe kell menned a legközelebbi szabad vizsgaidőpontra - ha nem akarsz esetleg egy hónapot is várni....
Nagyon jól sejted-érzed, hogy a muzeális minősítés körül sok minden nincs igazán rendben és ha kihúzod a gyufát (mint én) akkor nagyon ki tudnak baszni veled... még olyan nyilvánvaló jogtalanságokat is szemrebbenés nélkül megtehetnek, mint ami velem történt és TELJESEN védtelen vagy, mert ez a bizonyos "minősítő bizottság" jogilag megfoghatatlan - nem úgy, mint elvben a jogi személyként fungáló Közlekedési Felügyelet - ahol ennyire nyilvánvaló koholmányok nem is fordulhatnak elő, mint amit pl. velem megtettek....
De ismételjük: ha nagyjából rendben van a gép, akkor semmi gond.
"sokan nincsenek megelégedve a minősítés menetével" - ne tévesszen meg a gyakoriság és a terjedelem, azokat a hozzászólásokat gyakorlatilag egyvalaki írta. A virtuális térben így torzul a valóság.
Ohh,akkor ez-ezek szerint-nem olyan,mint a "külföldről hozott járművek első forgalomba helyezés elötti viszgálata",ha elbukik,lehet addig vinni,amig nem jó????
A MAVAMSZ honlapja nem sok ujdonságot ir,de ott nem irnak olyanról,ki az,aki eszt az egésszet végigvinné,és GARANCIÁVAL!
Én komolyan azt hittem,-a visszaolvasott irások alapján-sokan nincsennek megelégedve a minősitések menetével,egyes személyek tulbuzgó okoskodásaival,
az elérhetetlen,megfoghatatlan bizottsággal....szóval valami büzlik az "OT"körüli dolgokkal!!!
Én,azért gondoltam-ami teljesen legális-hogy valaki,aki tudja,mit,hol,miért,mennyi-szóval aki megmondja nekem a dolgok menetét!Dijjazásért,ugye,ő sem a "márkatársi baráságból" él.....
Nos, én kettő ilyen "előzetes instruálást" hallottam, az egyiket ugyebá saját önnön magam, de az egyértelműen fikázás volt a javából ezerrel, nem jószándékú "előminősítés"...
Ezt a műfajt inkább ne feszegessük, válasszuk inkább a szakműhelyt és szakembert.
Ez nem egészen így van... Az esetek többségében tényleg nem kötnek Beléd.
Nálad előbb inkább adminisztrativ lépéseket kell tenni az USA papírok miatt, tehát bevámolni az unióba....
Itthon tényleg nem árt előtte egy hozzáértővel átnézetni, hogy nagyjából korhű legyen és rendben legyen, ez sem sokkal drágább, mint egy Jóker Joli... Mondjuk egy 912-esben azért lehetőleg ne legyen 6 hengeres motor, mert ez pl. ab start kizáró ok.....
Bevámolod kint az Unióba, behozod, elviszed egy olyan szervizbe ahol láttak már veterán autót, még jobb ha Porschét is, megmondják mit csinálj meg rajta, elviszed minősítésre az emígyen kijavított autód, a többi a szokásos agy azaz ügymenet.
Nem jól szűrted le az olvasott anyagot, ami nincs lezsírozva az is átmegy ha jó. Zsírzásról nincs tapasztalatom, nem is lenne egyszerű ügy az én olvasatomban.
Mindenesetre kicsit vegyél visszább, nem sok jó barátot fogsz ezzel a "megveszlek kilóra" hozzáállással találni itt szerintem.