Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Van ennek valami (elektronikus/hidraulikus/mechanikus) vezérlése, vagy egyszerűen a rugóerő ellenében az ékszíj által szétfeszített tárcsák szabályoznak automatikusan?
A DAF 66 (1672-75) az 55 (1967-72) külsejében (eleje) kissé módosított változata. Az erőátvitel ugyanúgy De Dion h. tengely Daf Variomatic erőátvitellel. A 66-osból volt kétajtós limuzin, coupe, kombi és kisteher. 1975-ben a Volvo vette át az üzemet, és Volvo 66 néven tovább gyártották a gépet, de már csak limuzin és kombi kivitelben 1980-ig. Az átvételkor már készen álltak a DAF 77 tervei, ez lett végül a Volvo 343. 1967-ig a DAF saját fejlesztésű 850 cm-es boxermotort használt, de 1967-től közös DAF-Renault fejlesztésű 4 hengeres soros motort. Ezt a Volvo is továbbb folytatta, pl. a 343-ban R12 (Dacia) motor volt.
Kár hogy most egérmozi üzemmódban vagyok, de majd megnézem. Eszerint kissé átdolgozott kiadása a DAF rendszernek. Vajon a Volvo 343 is difis már? Mert elvileg annak még a hátsó hídja is DeDion, lehetne az eredeti két ékszíjas DAF megoldás. Úgy rémlik a 343 tĺpus holland fejlesztés, csak átvette, megvette a Volvo.
A helyzet az, hogy ma hozzájutottam egy kitűnő állapotban lévő 79-eshez, ( Ebay ) igy ez feleslegessé vált. Örülök, ha másnak örömöt szerezhetek vele.
Egyébként megértem a fejlövésedet, én is jártam már hasonlóan. Persze ez az Autorevue a közelébe sem jön a Te esetedhez. Megragadnám az alkalmat és ugyanígy felajánlanék Peug. 305-ös vadi új fényszórót, és hozzá nénány jelentéktelen apróságot ( pl. fütéscsap).
Keresztmotor elsőkerékhajtás. Diffi az van, nézd meg a képen. A Daf-ban azért nincs diff.mű, mert két szíj hajt, azaz oldalanként el tud differálni a Variomatic.
Ne légy ilyen nagylelkű, mert ez még saláta állapotban is egy vagyont ér...
Te megérted, Neked elmesélhetem.
Pár éve belebolondultam a Voisin márkába. Megjelent róla egy csodálatosan gazdag és fantasztkiusan kivitlezett könyv. Megrendeltem postai úton direkte Franicaországból. Az ára volt vagy 350 FF. Aztán a postaköltségreá még plusz egy horror, valami 100 FF. Pár hétmúlva banktól is megjött acecch, az utalás is ugyanennyi. Szóval cakk-pakk sikerült úgy 600 FF-ért megvennem a könyvet...
Pár hónapra rá Essenben az angol könyves cég standján embermagaságú hegyben állt a számozott csudakönyv: á 85.-DEM.
Csendes fejlövés....
Éppen tegnap olvasom, hogy ma már 600.-EUR-ért sem lehet hozzájutni sehol Európában....
(Éppen egy hónapja érkezett meg az első Voisin-em.
Nicht bekacken, egy modell, 1:43-as. Detalán enek is majd így fog emelkedni az értéke, hiszen Voisin még modellben is elég ritka állat a halpiacon...)
Faterod biztos tudja mi a jó :) Nagylelkű az ajánlat, de nem szeretem mások féltett kincseit közúton próbálgatni. Akkor inkább csak megnézem majd jóidőben. Várjál! Az eredeti Variomatic-ban nincsen difi és hátsókerékhajtású! Fiesta?????
Te azt állítod ,hogy 912-es a kiszemelt a Porsche. amit Laci jól tud, hogy 1969-ig gyártottak, tehát nehezen lehet 1972-es... Illetve 1976-ban csináltak egy sorozatot kizárólag az USA részére 2 literes injektoros 4 hengeres VW motorral 912E jelzéssel.
Ami a leglényegesebb: a 912-esben 4 hengeres motor van...
A 911-esben 6 hangeres motor van és 1971-ben valóban létzetett 911E jelzésű is.
Akkor most 4 hengeres vagy 6 hengeres lenne a drágám???