OK, a youtube-on megtaláltam a trailereket, promókat, a pilot-ból kihagyott rendőrös jelenetet, de amit igazán szeretnék megnézi, az maga a pilot, ami a tervezett sorozat első része lett volna, de visszadobták, amit aztán Lynch átszabott Mulholland Drive-vá.
Az IMDB szerint a két film közös szereplői és egyéb alkotói: Scott Coffey, Mark Pellegrino, Gaye Pope, Jennifer Syme, Jessica Vogl, Naomi Watts.
A színelméletek kedvelőinek érdekes lehet, hogy a rendező és az asszisztens figurája (MD-ben Adam Kesher és Julie Chadwick) már az EP-ben is Camilla-mód fekete, a fekete szemüvegeket is beleértve.
Jennifer Syme, Lynch balesetben meghalt asszisztense, akinek Lynch a MD-t ajánlotta, az EP-ben még él, és asszisztenst (Casting chick) játszik. Az MD-béli megfelelője (Julie Chadwick - Lisa K. Ferguson) elég jelentősen hasonlít az elhunytra.
Megnéztem az Ellie Parkert. Szerintem ez nemcsak a Watts, de a MD rajongóknak is kötelező.
Első látásra van egy rakás kapcsolat a két film között. Olyan, mintha egy csomó karakter és jelenet innen ment volna át a MD-ba. Persze ez csak spekuláció, amit hirtelen nem tudok ellenőrizni. Éppen lehetséges, mert mindkettőt 2001-ben mutatták be, de hogy a forgatások mikor voltak, arról foglalmam sincs. Most arra tippelnék, hogy Scott Coffey (az EP rendezője, a MD-ban Willkins) jónéhány ötletét átadta Lynchnek. Spekuláció OFF.
A valóságban az álmodó mindig önmagáról álmodik. Valamilyen módon résztvevője az álom minden pillanatának. Ebben a filmben Diane rengeteg dolgot összeálmodik úgy, hogy ő nincs jelen. Ez persze nem baj, mert ettől függetlenül hatalmas film. :) Unalmas is lenne, ha mindig őt látnánk a képernyőn.
>Ez most álom vagy valóság??? Uis a valós részben Diane nagynénja halott, csak az álom részben utazik el.
Megmondtad a megfejtést: mivel megjelenik, tehát csak álom lehet. Gondolom Diane ébredezik, a szobából már eltüntette magát is, Ritát is, nem kell már a lakás, jöhet vissza a nagynéni. Akivel szegény Dinane már álmában sem tud találkozni...
I was alright for a while I could smile for a while but I saw you last night you held my hand so tight as you stopped to say hello oh you wished me well you couldn't tell that I'd been crying over you crying over you and you said so long left me standing all alone alone and crying crying crying crying it's hard to understand but the touch of your hand can start me crying
I thought that I was over you but it's true so true I love you even more than I did before but darling what can I do for you don't love me and I'll always be crying over you crying over you yes now you're gone and from this moment on I'll be crying, crying, crying, crying over you
Nekem is az álom, utána valóság elképzelés tetszik a legjobban, a filmet tegnap láttam előszőr (profi) és bevallom, fél éjszaka nem tudtam aludni, annyira izgatott a sztori, próbáltam magamban ide-oda pakolni a dolgokat.
Amire viszont nem tudtam magyarázatot találni, hogy a doboz leesésekor betty/Diane nagynénje bejön a szobába, megnézni mi keltette a zajt. Ez most álom vagy valóság??? Uis a valós részben Diane nagynénja halott, csak az álom részben utazik el.
Van valakinek valami ötlete?
(Ma amúgy megnézem mégegyszer, bár TP rekordot nem fog dönteni, ha hússzor nem,akkor egyszer sem láttam a sorozatot, és még ma sem unom):)
Köszönöm az elismerő szavakat! Természetesen ellenvéleménynek mindig helye van - ez amolyan több szem-többet lát elv. No és persze nem hagyhatjuk figyelmen kívül a néző alkotói szuverenitását, amit persze egy Lynch-rajongónak felesleges is volt megemlítenem:)
neofrix baszmacs
„Manapság bevett módszer (példának Lynch-et meg Tarantinot szokták emlegetni), hogy a film története, a szereplők jelleme, élete sokkal mélyebben ki van dolgozva, mint ahogy az a filmen megjelenik.”
Nos ezt az eszközt a modern művészetben legelőször Umberto Eco használta a Rózsa nevében (lásd utószó a könyvhöz). A többiek csak a regény nyomán újraéledő posztmodern kavalkádban fedezték föl maguknak. Amúgy persze teljesen igazad van.