Keresés

Részletes keresés

pakk88 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12703

Hali!

 

Még egy adalék. Nekem tizenegynéhány év után, pedig nem vagyok "sittes", jócskán nem éri el az órabérem a kezdő villamosvezetőét. Sajnos a szakszervezet is csak a többi üzemággal együtt szokott lépni, külön nem. Szerintem kéne egy kb 5 éves konzepció a HÉV járművezetők bérfelzárkóztatására.

Előzmény: andand (12673)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12702
Most nézem átlépted a 12700.hozzászólást!
Előzmény: efeszté (12700)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12701

Nincs mit,nem kell meghálálnod.....

Előzmény: efeszté (12700)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12700
Köszönöm szépen,megkaptam!Majd meghálálom valamivel!:)
Előzmény: kopaszkapitany (12699)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12699
Galamb beakar költözni hozzád,engedd be légyszíves...........
Előzmény: efeszté (12698)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12698
Emilcímem küldtem postagalambbal! :))
Előzmény: kopaszkapitany (12696)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12697
:((((((((
Előzmény: kopaszkapitany (12695)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12696
Sajnos ez sincs a tarsolyomban....:-((((

Mail nem publikus igy nem tudom elküldenia képet....
Előzmény: efeszté (12694)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12695
Sajnos nincs a tarsolyomban....:-(((
Előzmény: **BPO-700** (12689)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12694

Óóóóóóóóóóó de gyönyörű kép!Ezt el tetszik küldeni nekem emilben is?:)

Azért a 948-asnak jobban örültem volna... :(

 

Előzmény: kopaszkapitany (12684)
FLR-726 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12693
Van még róla képed?Ha igen feltennéd?
Előzmény: kopaszkapitany (12684)
FLR-726 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12692
Az nem kifejezés!!!!:)
Előzmény: ICS MÁNIÁS (12690)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12691

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (12690)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12690
DE SZÉP!!!!
Előzmény: kopaszkapitany (12684)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12689
998
Előzmény: kopaszkapitany (12688)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12688
ilyen psz-ú HÉV nincs ilyen....:-))))
Előzmény: **BPO-700** (12687)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12687
Öööööööö.......
Előzmény: kopaszkapitany (12686)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12686
Az melyik?
Előzmény: **BPO-700** (12685)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12685
Kedveskémről van?
Előzmény: kopaszkapitany (12684)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12684


Battyhány téren

Infós Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12683

Na?

Ha publikus, mesélj! ;-)

Előzmény: IKARUS 435 (12665)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12682
Köszönöm a bíztatást,igen Obuda állomás
Előzmény: **BPO-700** (12681)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12681

Hát, hajrá!

 

Ez Óbuda állomás?

Előzmény: kopaszkapitany (12677)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12680
Így nem lehet látni,próbáld fehérrel vagy ne a sötét részre rakd a feliratot
Előzmény: kopaszkapitany (12679)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12679


Így jobb?

Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12678
Te jobb színt nem találtál?Ez olyan ....tudodmilyen:-DDDD
Előzmény: kopaszkapitany (12677)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12677


Nem tudom mióta fórumozok a HÉV mániásoknál,de képet raknék fel....

Infós Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12676

Az a baj, hogy kéne egy pontrendszer, ami tartalmazza a személyi kompetenciákat, a tanfolyam elkezdéséhez egyáltalán szükséges általános műveltségi és műszaki ismereteket, valamint a tanfolyam (vagy bármilyen kiképzés) esetén átadandó tudásanyag mennyiségét, és persze színvonalát. Ezen kívül ebben a pontrendszerben kéne súlyozni, hogy a dolgozók munkavégzése, a munkavégzés körülménye mennyire nehézkes, mennyire ergonómikus, mennyire egészségromboló. Például utóbbi alapján nyilván többet keresne egy gőzmozdonyvezető, mint egy tipp-topp új villamos motorvonat motorkocsivezetője.

Azonkívül — mivel a bérben óhatatlanul megjelenik — fontos lenne figyelembe venni azt, hogy az adott ágazatra (vagy akár csak az adott dolgozóra) mekkora szükség van, mennyire fontos ő a társaság életében (ez alapján keres sokat egy menedzser), mekkora hasznot hoz.

Persze megjenne óhatatlanul is a fluktuáció valamilyen formában benne, mert ugye a nagy mozgás a cégnek sem tesz jót egy értéken felül (meg egy érték alatt sem, de az inkább az ökonómia asztala).

Ha van egy abszolút pontrendszered, akkor a cégen belüli munkaviszonyok értékelhetőek, összemérhető, hogy pl. hányszor fontosabb egy művezető, mint egy vállalati jogász.

(Egyébként ennek a pontrendszernek neve is van, és alapvetően nem hülyeség, a MÁV HR-e alkalmazza is, de ez itt OFF.)

Ha ki tudod deríteni, hogy miért hány pontot adnak, akkor azt is meg fogod tudni, hogy ki miért annyit kap, amennyit. :-)

(Persze ehhez hozzájön a cég adott gazdasági helyzete, és persze a Mt. és a többi vonatkozó jogszabályelőírásai a bérek megállapítására.)

 

Tartok tőle, hogy egy trolival nehéz manőverezni, a kiképzésük viszonylag bonyolult, meg merem kockáztatni, hogy több stressz éri őket, mint egy autóbuszvezetőt (nyilván fajlagosan, és azért több, mert egy trolis nem tud úgy kikerülni valakit/valamit, mint egy buszos. Meg a buszosnak nincs váltója), kicsit olyan, mint a villamosvezető és a buszvezető egyben. :)

Egyébként érdekes, hogy a trolikat a Közlekedési Főfelügyelet Vasúti Felügyelete (vagy valami hasonló) vizsgáztatja. - mert kötöttpályás jármű. :)))

A fogasnál pedig el tudom képzelni, hogy — mivel nyáron komoly kirakatvonalként üzemel —, a túljelentkezésből adódó válogatási lehetőségek miatt ilyen magas a bér.

Metrónál a pszichológiai alkalmasság kemény, hiszen csak egy csőben kell egész nap (egész életben?) rohangálni, alagúti pótlékot is kapnak (bár azt kap a Batthyány téri forgalmi szolgálattevő is), de csak megviselheti az embert hosszú távon..

 

Persze ezek csak tippek, jogosítványom egyik felsorolt járműre sincsen. :)

Sajnos nagyon sok érvet lehetne felhozni mellette és ellene, bármelyik ágazatról is beszélünk, lehet, hogy itt is egy szép kis vita fog kialakulni megint...

 

 

Előzmény: andand (12673)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12675
Tessékmondani hol járnak ilyen szinezésű hévek?:-DDD
Előzmény: M41 2143 (12674)
M41 2143 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12674

 

:-)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!