Keresés

Részletes keresés

efeszté Creative Commons License 2007.02.26 0 0 12723

..és ráadásul azt a modern technikát valakinek ki kell csengetni,ami ugyebár nem kevés pénz.Szerintem ettől a közeljövőben nem kell féljünk,féljenek az unokáink.. :-)

Előzmény: V46 021 (12722)
V46 021 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 12722

 

...Azért egy automata bizberrel, amit egy kájefté tart karban...

 

Hmmm.!!

Ezt jól végig gondoltad?

 

sok embert meglehet spórolni...

 

Nézőpont kérdése!

Hozol egy "modern" technikát. Megspórólhatsz x közepesen képzett embert az üzemeltetésnél.

A másik oldalon viszont y jobban képzett kell a fenntartáshoz. És ragozhatnánk még tovább, tovább...

 

Előzmény: Dash 9 (12719)
M41 2143 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 12721

Az én hülye fantáziámban...

:-)))))))))))))

Előzmény: Sir Rooth (12675)
Dash 9 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 12720
Egyezik. A 950ft/órára SEMMI pótlék nem jön. És pontosabban 900+50ft/h.
Előzmény: Törölt nick (12718)
Dash 9 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 12719

Üdv!

 

Hát...! Azért egy automata bizberrel, amit egy kájefté tart karban, esetleg új motorvonatokkal amiket mondjuk 30 éves karbantartással vesznek meg, sok embert meglehet spórolni. De a mv-ket is robotpilótára lehet cserélni, bár ez inkább alagutas rendszernél használatos.

Előzmény: V46 021 (12713)
G. Bear Creative Commons License 2007.02.26 0 0 12717

Üdv Mindenkinek!

 

Az 500,- Ft-os órabér különbség egy dolog. Talán "bosszantó" lenne, de nem több, ha 12867,- helyett 12367,- Ft lenne egy HÉV jv órabére csak azért, mert ő a HÉV-nél van, nem a trolinál. Nézzük az arányokat! :((( Inkább ne...

 

Buszra, trolira nincs jogsim, de azokkal manőverezni nem rosszabb, mint egy teherautóval (garázsban elég is a buszra a "C"), arra pedig van. Valamilyen rendszerbeli hiányosság folytán HÉV-re is kaptam vezetői engedélyt. Az utasok kb. egyformák, csak éppen a busznál mindössze 3-4 ajtón, nálunk meg 9-24 ajtón mocorognak. A busznál a megállóban 12-20 métert kell áttekinteni, nálunk 50-105 méterre van tőled az utolsó ajtó. A busz fékútja és a megállási idő még simán belefér abba, ameddig egy átlagember előrelátása terjed, tehát könnyebben el tudja kerülni a veszélyes dolgokat, ha akarja, még ha jóval több is van belőlük. A HÉV vészfékezéssel 130 méter körüli távolságon és jó 15 mp alatt áll meg 60-ról, ennyire előre kombinálni, hogy mi lesz, vagy még inkább mi lehet, az már nem egyszerű. Pedig a szabálytiszteleten túlmenően ez kell leginkább ahhoz, hogy elkerüld a balesetet.

 

Hol is van az a gyalogos a gázolás előtt 15 másodperccel a sínektől, aki normál tempóban, 60 fokos szögben, a vonatnak háttal halad a sínek felé? Sokszor nem is látod!!! Nem akarom misztifikálni, de sztem maradhatunk annyiban, hogy az a HÉV járművezető, aki nagyrészt eseménymentesen vezet, az legalább ugyanakkora értékű munkát letesz az asztalra, mint a busz-, troli-, vagy villamosvezető, a fogasról meg tán ne is beszéljünk! Örülök, ha van valaki, aki ezt a rendszert érti, már ha egyáltalán van benne bármi racionalitás. Sztem csak "így alakult". Nem akarom lebecsülni a fogast, de megy 30-cal se, van egy útátjárójuk, és ők sem szállítanak  több külföldi turistát, mint a gödöllői vagy a szentendrei vonatok, a hivatásforgalmuk meg minimális.

 

Ehhez képest nézzük már meg, hogy a HÉV egy viszonylatkm-re vetítve hányszorosát viszi el a busznak, vagy a trolinak??? Nézzük már meg, hogy az egy férőhelykm-re, utaskm-re vagy akármire vetített balesetek száma hol mekkora? És abból mennyi is a saját hibás? Amíg akár csak egy baleset is van nálunk, addig nem lehetünk nyugodtak... de akkor milyen idegesek lehetnek a busznál, trolinál, stb??? És még a hibaelhárításról nem is beszéltünk, de azt hiszem mindenki tudja, hogy sokkal nagyobb gebaszt okoz egy fekve maradt HÉV, mint 10 lerobbant trolibusz. Hogy innen nézve az alap-órabér miért kb. fele a HÉV-nél, mint a trolinál? Hát azért mert:

1. ...,

2. ...,

x. CSAK!

 

Halihó!

Simmons Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12716
Bocsi,hogy bele szólok de ha te hibázol szemet hunyhatnak felette de ha a vezér akkor neki nem nézik el és ezért nincsenek megfizetve nem ugy mint ti.Ja és a bedolgozó is jobban keres szerintem ez igenis szomoru dolog. A vezér nem kap plusz pénzt a mindennapos munkájáért nem ugy mint a kaller aki azért kap pluszt ami a kötelessége azaz a jegy árusítás és pótdíjazás !!!!!!! SZERINTEM ez a CIKI
Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12715
A keveiek elkönyvelhetnek az ujitásért egy hatalmas pirospontot tőlem :-))))
Megérett már a cserére!
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12714

OKÉ, majd meglátom, végülis a sok gratulációt megköszönném. :))))

De először jussak el odáig, hogy valamit, ha mást nem el kezdjek tanulni, (pl.: pénztáros), így cégen belül is!!!

Mindenesetre köszönet előre is, hogy ennyire érdeklődsz sorsom felől!:-)))

Előzmény: Infós (12710)
V46 021 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12713

 

De ha nincs pályás, felsős, bizt.ber.-es, a műszak nem tolja a feneke alá a bádogdobozt, a bakter nem hajigálja a vasat, a szolgálattevő nem húz jelzőt akkor a vezér urunk nagyon árva marad!

 

A vasutasdi társasjáték, egyik szereplőjét sem lehet kihagyni.

 

Előzmény: andand (12711)
Vasútmodellező Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12712

Halihó,

Érdeklődőm, a Gödöllői utasonak meddig kell várni a fejlesztésekre?

Mert a BKV honlapján feltettek, egy prezentációt, hogy most 120 éves a HÉV.

De abban a Gödöllői vonalat meg se emlitik, és fejlesztések érdekes módón csak a másik 3 vonalra mentek? :(

Miben reménykedjünk igy?Egyáltalán megmarad a HÉV vagy azt is összecsomagolják, és lehúzzák a rólót? Jó múltkoriban hallottam járművezetőket beszélgetni, és ők se sok jót jósóltak a vonalnak , nem is csodálkozom, olvasva az előző hozzászólásokat, ha ennyi pénzért nem maradnak meg a HÉV-nél.

 

andand Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12711

Szijóka,

Nem igazán érted mit akartam feszegetni...

Lehetnek, több milliárd értékű új szerelvények ... lehetnek bármilyen jól karbantartva, lehet az ellenőr bármilyen jól kvalifikált, és több nyelven beszélő.

Ha nem vezeti a járművet senki, akkor csak a koncsiszínben fog csillogni, az ellenőr meg csak a megállóban állhat rostokolva ...

Erre gondoltam speciálisan ...

 

Előzmény: Infós (12708)
Infós Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12710

Hááát... :)

De csak ha akarod.... :)))

Előzmény: IKARUS 435 (12709)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12709

Ezt most nem értem pontosan!:(

Miről kéne mesélnem, ami esetleg publikus?:)))

Netán munkával kapcsolatban gondolod, hogy osszam meg veletek majd amire jutottam?????:))))

 

 

Előzmény: Infós (12683)
Infós Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12708

Gondolom a különböző bérek között itt a létszám játszik.. Mindig is a buszosok voltak a legtöbben... Ez rohadt nagy összeg, ha belegondolsz, hiszen a Cégnek vannak járulékos kiadásai is minden munkavállaló után, gondolj csak akár a természetbeni egyenruha-ellátásra, vagy a EHO-ra. A tavaly megszűnt 62-es vasútvonal (egy része) legnagyobb költsége a munkabér volt, ami nem meglepő, de az egyenruha is tetemes összeget emésztett fel.

 

"(...), szerintem a vasúti közlekedés sokkal veszélyesebb mint a közüti, abból a szempontból nézzve, ha történik valami, annak szomorú a vége általában ..."

Igen, de összegszerűen több baleset történik városi közlekedési járművekkel, mint vasúti járművekkel.. Bekanyarodó autó a villamos elé, nem megfelelő oldaltávolság tartása a busznál.. Törnek azért szépen a BKV járművei..

Tudod, hogy hányan halnak meg a közutaton egy évben és hányan vasúttal összefüggésbe hozott balesetben (a vasúti útátjáró is ide számít!)? Durva...

 

"Másrészt amit feszegettél, ha teljesen logikusan végiggondoljuk, akkor a járművezetők tartanak el mindenkit a cégen belül, hiszen ők szállitják az embereket..."

Ha így nézem, akkor igen... Ha úgy, akkor meg a legfontosabb a jó megjelenésű, legalább kommunikáció szakos diplomával rendelkező jól fésült ellenőr, mert a céget rajta keresztül ítélik meg a legtöbben. Abból pedig sok kéne, nagyon sok ismerve a városlakók ezzel kapcsolatos hozzáállását.. Viszont egy jól kvalifikált személyt meg meg kell fizetni, különben nem (úgy) csinálja.

Viszont nagyon fontos a menetrend, fontos a járművek általános műszaki állapota, fontos a különféle utastájékoztató rendszerek hatásfoka (megjelenített adatok, rendelkezésre állás etc.), szóval akkor a legtöbbet a külső Kft. takarítói, a karbantartók vagy a távközlősök keresnék... Sehogy sem jó, ez így. :))))))

Ezért jó ez a pontrendszer. És persze azért nem, mert igen nehézkesen mérhetőek azon értékek, ami alapján a pontozás zajlik.

 

Sztem érdemes lenne a bedolgozó, az a másodállású dolgozók bérét is górcső alá venni. Ha már lúd... :-)

Előzmény: andand (12707)
andand Creative Commons License 2007.02.25 0 0 12707

Szióka,

Azért bennem logikusan megfogalmazódik a kérdés, amit ezzel kapcsolatban feszegettél.

Tényleg jó lenne egy pontrendszer, szerintem a vasúti közlekedés sokkal veszélyesebb mint a közüti, abból a szempontból nézzve, ha történik valami, annak szomorú a vége általában ...

Másrészt amit feszegettél, ha teljesen logikusan végiggondoljuk, akkor a járművezetők tartanak el mindenkit a cégen belül, hiszen ők szállitják az embereket...

Ha ők nem lennének egy közlekedési cég se tudna megélni, tehát a művezető, a menedzser se tudná milyen munka után megkapni a pénzét.

Kezdő villamosvezető 950 Ft,

A kezdő beuszvezető 750 FT körül mozog ...

Andi

Előzmény: Infós (12676)
bernard2 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12706

Üdv,

Kezdőnek bruttó 560/óra.

Tanfolyam 7 hónap.

Előzmény: andand (12673)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12705
Mérlegelésre viszik a 861-862őt?
Előzmény: rendezők (12704)
rendezők Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12704

Üdv.

 

Keddi szállítás: 853-637-854 Cinkota-Lágymányosi híd, innen gépmenet Kén utcáig, onnan 861-631-862 Cinkotára. Indulás: 553-kor Cinkotáról.

pakk88 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12703

Hali!

 

Még egy adalék. Nekem tizenegynéhány év után, pedig nem vagyok "sittes", jócskán nem éri el az órabérem a kezdő villamosvezetőét. Sajnos a szakszervezet is csak a többi üzemággal együtt szokott lépni, külön nem. Szerintem kéne egy kb 5 éves konzepció a HÉV járművezetők bérfelzárkóztatására.

Előzmény: andand (12673)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12702
Most nézem átlépted a 12700.hozzászólást!
Előzmény: efeszté (12700)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12701

Nincs mit,nem kell meghálálnod.....

Előzmény: efeszté (12700)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12700
Köszönöm szépen,megkaptam!Majd meghálálom valamivel!:)
Előzmény: kopaszkapitany (12699)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12699
Galamb beakar költözni hozzád,engedd be légyszíves...........
Előzmény: efeszté (12698)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12698
Emilcímem küldtem postagalambbal! :))
Előzmény: kopaszkapitany (12696)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12697
:((((((((
Előzmény: kopaszkapitany (12695)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12696
Sajnos ez sincs a tarsolyomban....:-((((

Mail nem publikus igy nem tudom elküldenia képet....
Előzmény: efeszté (12694)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12695
Sajnos nincs a tarsolyomban....:-(((
Előzmény: **BPO-700** (12689)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12694

Óóóóóóóóóóó de gyönyörű kép!Ezt el tetszik küldeni nekem emilben is?:)

Azért a 948-asnak jobban örültem volna... :(

 

Előzmény: kopaszkapitany (12684)
FLR-726 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12693
Van még róla képed?Ha igen feltennéd?
Előzmény: kopaszkapitany (12684)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!