Keresés

Részletes keresés

viricsi Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1074

A MN jó szokáshoz híven, csupa feltételes mód és értesüléseink szerint.

A hírértéke kb. annyi, mintha a szomszédasszony mondaná. :)

phoenix Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1073
Előzmény: BZoltan (1071)
gacsat Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1072
 Szerintem az Ancsákat még gyártják is.
Előzmény: rolsky (1070)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1071
Ez még mindig egy nagy bides semmi... hol és milyen forrás van arról, hogy ez az EASA milyen formában és hogyan korlátozza a tagországok légügyi hatóságait?

Amúgy én láttam a sajét szememmel Antonovakat repülni több EU-s országban és lehet, hogy nem vagyok egy túl tájékozott aviátor, de tudtommal mindenhol a helyi légügyi hatóságok adják ki és vonják be az engedélyeket nem pedig valami brüsszeli bürokrata...

Jelzem roppantul meglepődnék, ha letiltanák az összes Antonovot Észtországban, Lengyelországban, Csehországban és az összes volt keleti blokk országában...

Ez megint csak egy olyan baromság minthogy nem lehet majd disznót vágni és tiltv a lesz az egyenes banán... ökörség.

z
Előzmény: rolsky (1070)
rolsky Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1070

Nah röviden:

Magyaro. EU tag, így az EASA (http://www.easa.eu.int/home/index.html) előírásai kötelezőek ránk nézve. An-2-esnek több régi orosz típussal együtt nincs EASA type certificate-je. Ezért nem akarják, hogy repüljenek. Szerintük nem biztonságosak ezek a gépek, mert a tervezéskor nem olyan szempontokat vettek figyelembe, mint amit az EASA elképzel, elvár tervezéskor. Ettől még lehet megfelelnek a gépek az EASA-s előírásoknak, azonban ehhez meg kellene csinálni a szükséges dokumentációkat, amit sok gyár nem vállal fel a költségek miatt (vagy már nem is létezik a gyár/tervező iroda).

DE! Az Ancsa egy külön kategória, ugyanis az ún. Annex 2 vonatkozik rá.... ez egy olyan típus, amit (ha jól tudom) több, mint 25 éve terveztek, s régóta nem is gyártanak már. Ezért lehet tovább üzemeltetni most jelenleg. De hogy meddig, arról még nem jött ki hivatalos álláspont. A Kamovok pl.: 5 évet kaptak!

Többet nem tudok, kérem kapcsolja ki!:D

gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1069
 Nagyon bízom az igazadban.
Előzmény: BZoltan (1068)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1068
A tévében az illetékes elftársak is hülyeséget beszélnek.... Mondom, majd ha valaki rendeletet idéz, vagy szabályzatot mutat és forrással indokol akkor érdemes lehet foglalkozni a dologgal. Addig csak pletyka-rémhír-kamu kategória.

z
Előzmény: gacsat (1067)
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1067
 Itt csak ezt találtam,de a TVben valami illetékes elvtárs is szólott a néphez.  Pont azután volt,hogy több Kamov is leesett.
Előzmény: BZoltan (1066)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1066
Amúgy meg idegrángást kapok az ilyen idétlen rémhírterjesztéstől... tessék jogszabálykivonatot és rendelkezést mutatni vonatkozó dokumentumokkal. Majd akkor érdemes lesz foglalkozni a kérdéssel.

Európa szerte az ancsák köszönik szépen és jól vannak... röpülnek és ugratnak úgy mint eddig és az égvilágon semmi jele nincsen annak, hogy gyártási ország szerint bármilyen légijárműt letiltsanak bárhol.

Az ilyen hírek csak a bulvársajtó kreténségeire fogékony imbecil vákumagyúaknak való maszlag egészen addig ameddig konkrét és egyértelmű forrást nem hoz valaki.

z
Előzmény: gacsat (1063)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1065
szerintem nagyon nem komoly...
Előzmény: gacsat (1063)
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1064
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1063
 Ez nagyon komolynak tünt. An2,Ka26.Mi2,kaput.
Előzmény: BZoltan (1062)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1062
Baromság, nem kell minden hülyeséget elhinni. Lehetséges, hogy vannak bizonyos légügyi feltételek amiknek meg kell felelni minden gépnek, de ez nem újdonság.
Előzmény: gacsat (1060)
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1061
 És úgy néz ki,mint 1 repülőgép. Manapság  már ez is ritkaság!
Előzmény: BZoltan (1059)
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1060
 Az egész EUban az összes orosz tipusét,kivéve,amit a gyár megújittat.Pár 7es hír.
Előzmény: BZoltan (1059)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1059
Vissza? Honnan? Kik? Miért?

Én ilyenről nem hallottam (mondjuk ez nem biztos, hogy sokat jelent). Kiválló repülőgép az AN2-es, igen jó repülési tulajdonságai vannak és nagyon biztonságos és a szervízköltsége valamint az üzemköltsége elfogadható. Szerte a világon nagy népszerűsége van az AN2-nek, az egyik legjobb madár ejtőernyős oktatásra. Tágas, kényelmes és alacsony az átesési sebessége.

z
Előzmény: gacsat (1058)
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1058
 Úgy tudom,vissza akkarják vonni az Ancsák engedélyét (is).
Előzmény: BZoltan (1057)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1057
A tandemezés is klubbozással meg tanfolyammal jár... csak jóval kevesebbel mint más oktatási forma. Mert a tandemugrás az ugyanúgy oktatás mint a bekötött képzés vagy a gyorsított szabadesős képzés csak éppen jóval egyszerűbb és rövidebb mint az utóbbi kettő, merthogy az oktató ott van az ugrás során a tanulóval és így a vészhelyzeteket nem a tanulónak kell megoldani :)

Amúgy a klubbozás kimondottan jó poén, nincs azzal semmi baj, érdekesebbnél érdekesebb halakkal lehet megismerkedni az ejtőernyős klubbokban :) van ott aztán mindenféle arc. A tanfolyamokat meg nem úgy kell elképzelni mint egy iskolai tanfolyamot... az osztálytermi üldögélős része az ejtőernyős tanfolyamnak csak nagyon kis részre... a tanfolyam túlynomórészt a felszereléssel való ismerkedés és a különféle vészhelyzetek megoldása és gyakorlása... kimondottan érdekes és izgalmas. Nehéznek pedig semmiképpen nem mondható :)

A tandem leginkább azoknak jó akik csak ki akarják próbálni a sportágat, vagy éppencsak egy őrült poénnak szánják a dolgot.. ha felmerül a godnolat, hogy hobbiszerűen ejtőernyőzzön valaki akkor érdemesebb egy klubbot megkeresni beiratkozni.

AN2 egyébként van bőséggel az országban... a legtöbb vidéki klubb Ancsából nyomja az üzemet.

z
Előzmény: gacsat (1056)
gacsat Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1056

 A nejem akar,de csak An-2esből.

 A Klubbozással,meg tanfolyammal mindentől sikeresen el lehet venni bárki kedvét. Először ugrani,azután ha bejött,lehet tanulni.

Előzmény: BZoltan (1055)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1055
ha ejtőernyőzni akarsz akkor ejtőernyősklubbot keress :)
Az eje.hu-n egyébként gyorsan és biztosan kapsz segítséget.

z
Előzmény: gacsat (1053)
Mbazsika Creative Commons License 2007.05.07 0 0 1054
Nem, banantorta :-))

Gugli: Kecsked
Előzmény: gacsat (1053)
gacsat Creative Commons License 2007.05.06 0 0 1053
A kugli kecskédet írja. Van ott 1általán reptér?
Előzmény: BZoltan (1052)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.06 0 0 1052
Szegeden biztos lehet... szerintem Dunaújvárosban is.

z
Előzmény: gacsat (1051)
gacsat Creative Commons License 2007.05.06 0 0 1051
Lehet valahol An2esből tandemugrani?
phoenix Creative Commons License 2007.03.25 0 0 1050
Tegnap ugorhattam egy tandemet es ingyen!
BZoltan Creative Commons License 2007.03.23 0 0 1049
igen és? Gondolom feltűnt, hogy nem múltidőben fogalmaztam... megeshet hogy direkt.
Előzmény: phoenix (1048)
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1048
A legutobbi nemzetit nem Caravanbol ugrottad? :)
Előzmény: BZoltan (1046)
viricsi Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1047

"...Az, hogy Caravan, Twin-Otter vagy L410 az tényleg majdnem teljesen mindegy..."

 

Nono, csak finoman az efféle kijelentésekkel. :))

1983. augusztus 11.-én Brnoban, ha jól tudom én voltam az első magyar, aki L-410-ből ugrott, akkor nem gondoltam volna így a dolgot a géptipusról.

Ami nektek ma semmiség, az nekem akkortájt fontos volt. :)

Előzmény: BZoltan (1044)
BZoltan Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1046
Én például azért szeretek nálatok a karavánból ugrani mert ugyanazon az oldalon van az ajtaka mint a TwinOtternek amiből a nemzetin ugrunk.

z
Előzmény: phoenix (1045)
phoenix Creative Commons License 2007.03.22 0 0 1045
A C130-on kivul ugrottam mindbol, amit csak mondtal es meg masokbol is.

Vannak akik nalunk megorulnek, ha a Caravan-bol tudnak ugrani, nem igazan ertem, mert a C207T sokkal kenyelmesebb meg ha egy picit lassabb is, de a legszebb kilatas akkor is a C172bol van.
Előzmény: BZoltan (1044)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!