Azzal maximalisan egyetertek, hogy az utas nem eres kulonbseget a zuhant idok kozott!
Az meg, hogy most 60 vagy 50 masodpaerc a szabadeses az azert fugg egy par dologtol. Azert is irtam az L-410-es mivel ugy is irjak az uzemeltetok, hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak.
Es meg attol is fugg a zuhant ido, hogy egy tandempilota mikor nyitja az ernyot. Van olyan weboldal ahol 1300 metert irnak a nyitasra.
De tenyleg nem a zuhant idot akarom eloterbe helyezni hanem a gepet, bar tudom nagyon sok helyen az Ancsat hasznaljak mert nincs mas. De ha ki lehet probalni mast is...
3000-ről 1500-ig 30 másodperc a szabadesés, négyezerről pedig 50 másodperc. Érezni azért nem érzez sokat az utas, mert nincs viszonyítási alapja...de azért van különbség és nem is elhanyagolható.
Szia! Ha meg aktualis a tandem. Van kecskeden repter de ott tudtommal csak cessna c-182-es(kisgep) megy. Nem tudom parod mennyire ragaszkodik az Ancsahoz de ha tenyleg ugrana akkor inkabb javasolnam az L-410-et. Az Ancsa max 3000-re megy mivel nem eri meg magasabbra menni vele es 3000-re is ugy 45 perc alatt kuzdi fel magat. Az L-410 4000 meterre megy es ugy 15 perc alatt feler.
Magyarorszagon egy L-410 uzemel, az is Kaposujlakon.
A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses.
Ha tenyleg erdekel a tandem akkor az ejtoernyozes.lap.hu nagyon jo infokakl szolgalhat de en is szivesen segitek.
Megmondom oszinten en az L-410-et preferalom mint ejtoernyos:)
Persze van, ahol repülnek, de nem mindenhol azonos "jogokkal", pl.: van, ahol csak experimental kategóriában repülhet sok-sok megkötéssel. Persze lehetünk optimisták, de akkor sem egyértelmű, hogy mi lesz.
Ez még mindig egy nagy bides semmi... hol és milyen forrás van arról, hogy ez az EASA milyen formában és hogyan korlátozza a tagországok légügyi hatóságait?
Amúgy én láttam a sajét szememmel Antonovakat repülni több EU-s országban és lehet, hogy nem vagyok egy túl tájékozott aviátor, de tudtommal mindenhol a helyi légügyi hatóságok adják ki és vonják be az engedélyeket nem pedig valami brüsszeli bürokrata...
Jelzem roppantul meglepődnék, ha letiltanák az összes Antonovot Észtországban, Lengyelországban, Csehországban és az összes volt keleti blokk országában...
Ez megint csak egy olyan baromság minthogy nem lehet majd disznót vágni és tiltv a lesz az egyenes banán... ökörség.
Magyaro. EU tag, így az EASA (http://www.easa.eu.int/home/index.html) előírásai kötelezőek ránk nézve. An-2-esnek több régi orosz típussal együtt nincs EASA type certificate-je. Ezért nem akarják, hogy repüljenek. Szerintük nem biztonságosak ezek a gépek, mert a tervezéskor nem olyan szempontokat vettek figyelembe, mint amit az EASA elképzel, elvár tervezéskor. Ettől még lehet megfelelnek a gépek az EASA-s előírásoknak, azonban ehhez meg kellene csinálni a szükséges dokumentációkat, amit sok gyár nem vállal fel a költségek miatt (vagy már nem is létezik a gyár/tervező iroda).
DE! Az Ancsa egy külön kategória, ugyanis az ún. Annex 2 vonatkozik rá.... ez egy olyan típus, amit (ha jól tudom) több, mint 25 éve terveztek, s régóta nem is gyártanak már. Ezért lehet tovább üzemeltetni most jelenleg. De hogy meddig, arról még nem jött ki hivatalos álláspont. A Kamovok pl.: 5 évet kaptak!
A tévében az illetékes elftársak is hülyeséget beszélnek.... Mondom, majd ha valaki rendeletet idéz, vagy szabályzatot mutat és forrással indokol akkor érdemes lehet foglalkozni a dologgal. Addig csak pletyka-rémhír-kamu kategória.
Amúgy meg idegrángást kapok az ilyen idétlen rémhírterjesztéstől... tessék jogszabálykivonatot és rendelkezést mutatni vonatkozó dokumentumokkal. Majd akkor érdemes lesz foglalkozni a kérdéssel.
Európa szerte az ancsák köszönik szépen és jól vannak... röpülnek és ugratnak úgy mint eddig és az égvilágon semmi jele nincsen annak, hogy gyártási ország szerint bármilyen légijárműt letiltsanak bárhol.
Az ilyen hírek csak a bulvársajtó kreténségeire fogékony imbecil vákumagyúaknak való maszlag egészen addig ameddig konkrét és egyértelmű forrást nem hoz valaki.
Baromság, nem kell minden hülyeséget elhinni. Lehetséges, hogy vannak bizonyos légügyi feltételek amiknek meg kell felelni minden gépnek, de ez nem újdonság.
Én ilyenről nem hallottam (mondjuk ez nem biztos, hogy sokat jelent). Kiválló repülőgép az AN2-es, igen jó repülési tulajdonságai vannak és nagyon biztonságos és a szervízköltsége valamint az üzemköltsége elfogadható. Szerte a világon nagy népszerűsége van az AN2-nek, az egyik legjobb madár ejtőernyős oktatásra. Tágas, kényelmes és alacsony az átesési sebessége.
A tandemezés is klubbozással meg tanfolyammal jár... csak jóval kevesebbel mint más oktatási forma. Mert a tandemugrás az ugyanúgy oktatás mint a bekötött képzés vagy a gyorsított szabadesős képzés csak éppen jóval egyszerűbb és rövidebb mint az utóbbi kettő, merthogy az oktató ott van az ugrás során a tanulóval és így a vészhelyzeteket nem a tanulónak kell megoldani :)
Amúgy a klubbozás kimondottan jó poén, nincs azzal semmi baj, érdekesebbnél érdekesebb halakkal lehet megismerkedni az ejtőernyős klubbokban :) van ott aztán mindenféle arc. A tanfolyamokat meg nem úgy kell elképzelni mint egy iskolai tanfolyamot... az osztálytermi üldögélős része az ejtőernyős tanfolyamnak csak nagyon kis részre... a tanfolyam túlynomórészt a felszereléssel való ismerkedés és a különféle vészhelyzetek megoldása és gyakorlása... kimondottan érdekes és izgalmas. Nehéznek pedig semmiképpen nem mondható :)
A tandem leginkább azoknak jó akik csak ki akarják próbálni a sportágat, vagy éppencsak egy őrült poénnak szánják a dolgot.. ha felmerül a godnolat, hogy hobbiszerűen ejtőernyőzzön valaki akkor érdemesebb egy klubbot megkeresni beiratkozni.
AN2 egyébként van bőséggel az országban... a legtöbb vidéki klubb Ancsából nyomja az üzemet.