Nem kell mindent rogton magunkra venni! "Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)" erre tettem fel!
Aze azt gondoltam, hogy Te lattal mar L-410-et(kivulrol, belulrol):)
Jaja.. csak erre írtam, hogy a tandem az 4km-ről megy és 1500 méteren nyit... az 50 sec. Kár is arról gondolkozni, hogy dehátha párszáz méterrel magasabbról és alacsonyabban...
A saját ugrás az más.. mondjuk én ott is 900-on nyitok rendesen. z
Termeszetesen nem is szabad feszegetni a hatarokat! Itt nem arrol van szo, hogy elesek es megkarcolom magam! Egyeni ugrasnal a sajat mig tandem ugrasnal az utas eleteert is felel az ember!
A zuhant idő elsősorban az ugrási magasságtól, másodsorban a nyitási magasságtól és nem elhanyagolandó módon a ruházattól és a zuhanási pozíciótól függ.
Nyilván, ha magasabbról ugratnak mint 4000 méter akkor 50 méterenként plusz egy másodperc játszik be ahogy ha alacsonyabban nyit az oktató akkor ugyanígy növelhető a zuhant idő.
Ezzel együtt érdemes tudni, hogy nem ok nélkül 4000 méter a szabványos ugratási magasság... 4200-on még hidegebb van és még kevesebb az oxigén... nem mondom, hogy radikálisan, de megváltoztatja azért a matekot. Én ha négyezret mondok az utasnak akkor négyezerről akarok vele ugrani. Ráadásul ahol én ugrom ott a szabály szerint a négyezer méter fölötti ugrásnál oxigénpalacknak kell lenni a gépben... Ez persze kukacoskodásnak hangzik, de ha 4200-ről ugrunk és a leszálláskor eltörik az utas lába akkor ha a hatóság nagyon akarja akkor belémköthet amiatt, hogy 200 méterről magassabról ugrottam a tandemet és ez befolyásolhatta azt, hogy mennyire bírja felemelni az utas a lábát....csak hog ymondjak egy szélsőségesen kisarkított példát.
Ugyanígy a nyitási magasság sem tréfa...A szabályzat szerint 1000 méteren meg kell hozni a döntést, hogy leszállható-e az ejtőernyő avagy sem... ha 1300 méteren nyitok akkor cirka 1100 méteren lesz nyitva a főernyő ami csak 100 méterre van a döntéshozatali magasságtól. Szóval lehet feszegetni a határokat :) csak nem biztos, hogy egészséges.
Azzal maximalisan egyetertek, hogy az utas nem eres kulonbseget a zuhant idok kozott!
Az meg, hogy most 60 vagy 50 masodpaerc a szabadeses az azert fugg egy par dologtol. Azert is irtam az L-410-es mivel ugy is irjak az uzemeltetok, hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak.
Es meg attol is fugg a zuhant ido, hogy egy tandempilota mikor nyitja az ernyot. Van olyan weboldal ahol 1300 metert irnak a nyitasra.
De tenyleg nem a zuhant idot akarom eloterbe helyezni hanem a gepet, bar tudom nagyon sok helyen az Ancsat hasznaljak mert nincs mas. De ha ki lehet probalni mast is...
3000-ről 1500-ig 30 másodperc a szabadesés, négyezerről pedig 50 másodperc. Érezni azért nem érzez sokat az utas, mert nincs viszonyítási alapja...de azért van különbség és nem is elhanyagolható.
Szia! Ha meg aktualis a tandem. Van kecskeden repter de ott tudtommal csak cessna c-182-es(kisgep) megy. Nem tudom parod mennyire ragaszkodik az Ancsahoz de ha tenyleg ugrana akkor inkabb javasolnam az L-410-et. Az Ancsa max 3000-re megy mivel nem eri meg magasabbra menni vele es 3000-re is ugy 45 perc alatt kuzdi fel magat. Az L-410 4000 meterre megy es ugy 15 perc alatt feler.
Magyarorszagon egy L-410 uzemel, az is Kaposujlakon.
A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses.
Ha tenyleg erdekel a tandem akkor az ejtoernyozes.lap.hu nagyon jo infokakl szolgalhat de en is szivesen segitek.
Megmondom oszinten en az L-410-et preferalom mint ejtoernyos:)
Persze van, ahol repülnek, de nem mindenhol azonos "jogokkal", pl.: van, ahol csak experimental kategóriában repülhet sok-sok megkötéssel. Persze lehetünk optimisták, de akkor sem egyértelmű, hogy mi lesz.