Keresés

Részletes keresés

ogyp Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1101
Koszi!

Kicsit faj a bokam, majd ha rendbejon, utana megyek megint.
Dunaujvarosban egy Lili nevu Cessnabol ugrottam. A IX. kernel vagyok tanulo amugy.

ogyp
Előzmény: BZoltan (1098)
phoenix Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1100
phoenix Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1099
Gratu! Az elmeny ismeros.
Előzmény: ogyp (1097)
BZoltan Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1098
az igen! gratulálok... mikor mész legközelebb? Hol nyomtad, milyen gépből?

z
Előzmény: ogyp (1097)
ogyp Creative Commons License 2007.06.05 0 0 1097
Szombaton vegrehajtottam eletem elso ugrasat (1000m, bekotott korkupolas).
Kicsit faj meg a bokam, de nem bantam meg. :)

Udv.: ogyp
parajesus Creative Commons License 2007.05.29 0 0 1096
Hát van benne kék ég, meg Jézus Birdman ruhában. Nem elég? :)
Előzmény: BZoltan (1095)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1095
és mond, ennek mi a franc köze van az ejtőernyőzéshez???
Előzmény: gacsat (1094)
gacsat Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1094
http://www.youtube.com/?v=Hcp9WsH5TBg
Előzmény: parajesus (1093)
parajesus Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1093
Ancsa
Előzmény: parajesus (1092)
parajesus Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1092
Ancsa.
Előzmény: rolsky (1091)
rolsky Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1091

45 perc alatt 3000-re egy ancsával..... eléggé gyenge a gép akkor:D

Nálunk földtől-földig ancsával 3000-re 24-25 perc! :) De magasabbra menni tényleg nem éri meg vele.

pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1090

Nem kell mindent rogton magunkra venni! "Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)" erre tettem fel!

 

Aze azt gondoltam, hogy Te lattal mar L-410-et(kivulrol, belulrol):)

Előzmény: phoenix (1089)
phoenix Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1089
Szerinted nem lattam meg L-410et? Vicces vagy. Mutassak Ancsat vagy keresel magadnak? :)
Előzmény: pitu (1088)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1088

Ket kep az L-410-rol

 

 

.Ez is L-410

L-410
Előzmény: phoenix (1087)
phoenix Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1087
Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)
Előzmény: pitu (1084)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1086
Jaja.. csak erre írtam, hogy a tandem az 4km-ről megy és 1500 méteren nyit... az 50 sec. Kár is arról gondolkozni, hogy dehátha párszáz méterrel magasabbról és alacsonyabban...

A saját ugrás az más.. mondjuk én ott is 900-on nyitok rendesen.
z
Előzmény: pitu (1085)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1085

Termeszetesen nem is szabad feszegetni a hatarokat! Itt nem arrol van szo, hogy elesek es megkarcolom magam! Egyeni ugrasnal a sajat mig tandem ugrasnal az utas eleteert is felel az ember!

 

 

 

Előzmény: BZoltan (1083)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1084
Hat erre termeszetesen nem lehet mit mondani:) Nyert az Ancsa! :)
Előzmény: gacsat (1082)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1083
A zuhant idő elsősorban az ugrási magasságtól, másodsorban a nyitási magasságtól és nem elhanyagolandó módon a ruházattól és a zuhanási pozíciótól függ.

Nyilván, ha magasabbról ugratnak mint 4000 méter akkor 50 méterenként plusz egy másodperc játszik be ahogy ha alacsonyabban nyit az oktató akkor ugyanígy növelhető a zuhant idő.

Ezzel együtt érdemes tudni, hogy nem ok nélkül 4000 méter a szabványos ugratási magasság... 4200-on még hidegebb van és még kevesebb az oxigén... nem mondom, hogy radikálisan, de megváltoztatja azért a matekot. Én ha négyezret mondok az utasnak akkor négyezerről akarok vele ugrani. Ráadásul ahol én ugrom ott a szabály szerint a négyezer méter fölötti ugrásnál oxigénpalacknak kell lenni a gépben... Ez persze kukacoskodásnak hangzik, de ha 4200-ről ugrunk és a leszálláskor eltörik az utas lába akkor ha a hatóság nagyon akarja akkor belémköthet amiatt, hogy 200 méterről magassabról ugrottam a tandemet és ez befolyásolhatta azt, hogy mennyire bírja felemelni az utas a lábát....csak hog ymondjak egy szélsőségesen kisarkított példát.

Ugyanígy a nyitási magasság sem tréfa...A szabályzat szerint 1000 méteren meg kell hozni a döntést, hogy leszállható-e az ejtőernyő avagy sem... ha 1300 méteren nyitok akkor cirka 1100 méteren lesz nyitva a főernyő ami csak 100 méterre van a döntéshozatali magasságtól. Szóval lehet feszegetni a határokat :) csak nem biztos, hogy egészséges.

z
Előzmény: pitu (1080)
gacsat Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1082
 Az asszony akar ugrani,és ő nem ejtőernyős. Az Ancsa szebb.
Előzmény: pitu (1076)
BJani Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1081
"hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak."

Gondolom azért, mert a gép FL140-re emelkedik ilyenkor. Az 1013hpa szerint 4268méter, tehát nagyon más légnyomás esetén sem tér el.
Előzmény: pitu (1080)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1080

Azzal maximalisan egyetertek, hogy az utas nem eres kulonbseget a zuhant idok kozott!

 

Az meg, hogy most 60 vagy 50 masodpaerc a szabadeses az azert fugg egy par dologtol. Azert is irtam az L-410-es mivel ugy is irjak az uzemeltetok, hogy az ugratasi magassag 4000 meter meg egy kicsit! Legutobb amikor ugrottam 4200-rol ugrattak.

 

Es meg attol is fugg a zuhant ido, hogy egy tandempilota mikor nyitja az ernyot. Van olyan weboldal ahol 1300 metert irnak a nyitasra.

 

De tenyleg nem a zuhant idot akarom eloterbe helyezni hanem a gepet, bar tudom nagyon sok helyen az Ancsat hasznaljak mert nincs mas. De ha ki lehet probalni mast is...

Előzmény: BZoltan (1079)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1079
3000-ről 1500-ig 30 másodperc a szabadesés, négyezerről pedig 50 másodperc. Érezni azért nem érzez sokat az utas, mert nincs viszonyítási alapja...de azért van különbség és nem is elhanyagolható.

z
Előzmény: phoenix (1077)
BZoltan Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1078
"A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses."

1000 méter szabadesés cirka 20 másodpercet jelent nem pedig 15-öt.

z
Előzmény: pitu (1076)
phoenix Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1077
Na ne mondd, hogy barmelyik utas erez barmifele kulonbseget a 3000m es 4000m kozott...
Előzmény: pitu (1076)
pitu Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1076

Szia! Ha meg aktualis a tandem. Van kecskeden repter de ott tudtommal csak cessna c-182-es(kisgep) megy. Nem tudom parod mennyire ragaszkodik az Ancsahoz de ha tenyleg ugrana akkor inkabb javasolnam az L-410-et. Az Ancsa max 3000-re megy mivel nem eri meg magasabbra menni vele es 3000-re is ugy 45 perc alatt kuzdi fel magat. Az L-410 4000 meterre megy es ugy 15 perc alatt feler.

 

Magyarorszagon egy L-410 uzemel, az is Kaposujlakon.

 

A kulonbseg meg a 3000 es a 4000 meter kozott, 15 masodperc szabadeses.

 

Ha tenyleg erdekel a tandem akkor az ejtoernyozes.lap.hu nagyon jo infokakl szolgalhat de en is szivesen segitek.

 

Megmondom oszinten en az L-410-et preferalom mint ejtoernyos:)

 

P.

Előzmény: gacsat (1053)
rolsky Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1075

Kínában talán gyártanak vmi hasonlót.

Van olyan ország, ahol már állítottak le gépeket.

Persze van, ahol repülnek, de nem mindenhol azonos "jogokkal", pl.: van, ahol csak experimental kategóriában repülhet sok-sok megkötéssel. Persze lehetünk optimisták, de akkor sem egyértelmű, hogy mi lesz.

viricsi Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1074

A MN jó szokáshoz híven, csupa feltételes mód és értesüléseink szerint.

A hírértéke kb. annyi, mintha a szomszédasszony mondaná. :)

phoenix Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1073
Előzmény: BZoltan (1071)
gacsat Creative Commons License 2007.05.09 0 0 1072
 Szerintem az Ancsákat még gyártják is.
Előzmény: rolsky (1070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!