Ok azt mondjak, hogy ezzel kezdeni olcsobb es biztonsagosabb.Hja, az tuti, hogy elve erkezel, de hogy harckepes allapotban.... Par ev es buszke lehet, hogy ugrottal ilyennel.. :)
Az iranyithatosagrol annyit, hogy mivel nehezen tudtam kimaszni a Cessnabol, a 6-os ut tuloldalan levo kukoricasba erkeztem, nem a repterre... :)
A korkulopa eleg sok setaval jarhat. :)
Tegnap megvolt az avatas is. Kihagytam volna... :)Kivancsi leszek, hogy hany ev kell meg, hogy kimenjen a divatbol az eje. katona fele avatas. Ismerek olyan oktatot, aki ez nem hagyta a tanuloin.
Ugyan kérlek :) a D1 a mai napig az egyik legfrankóbb kupola amivel valaha ugrottam.
Szerintem lehet vele fordulni, csak türelem és erő kell hozzá :) A célbaugrás pontossága pedig ugyebár mint majd minden körkuplás ejtőernyőnél az ugratás helyén múlik :)
Azért a D-1-es sem volt akármi! Fordulni akkor lehetett vele ha keresztben fogva húztad a hevedereket. Örűltünk ha a reptérre estünk. Ennyi volt a célzás.
Az UT-15 nagyjából úgy nézett ki, mint egy mai vizi ernyő. Lehetett vele rendesen perecelni. Mit ne mondjak, ég és föld volt a különbség az UT-15 és az akkortájt használatos RL-10 paplan között. A cálbaugrás pontosságában is. Vágytunk is rá rendesen. Szinte botrányos volt hogy én, és egy tehetséges sporttárs anno száz ugrás alatt (91) paplant kapott a hátára, természetesen egy kis vizsgaügyeskedés után.
Nekem csak RS 4/A jutott. 9bol 1x ugy ertem foldet, ahogy az ember 1 lepcsofok lelep. A tobbi kozott volt par kemenyebb is es ez nem rajtam mult... Az UT-15-hoz nem volt szerencsem, de nem is volt velem egy kategoria.
Azok a boldogságos UT-15-ös idők. Akkortájt még a kiugrási helyet illett jól betájolni és már lehetett is 5,1 m/s merülési sebességgel a célkeresztre öszpontosítani.
No, persze ez már a sporternyő volt. Nem fájlaltuk a bokánkat, (minden más csontunkat igen) mert néha abban sem voltunk biztosak, hogy rendben földetértünk, vagy lezuhantunk e. :)))
Nem kell mindent rogton magunkra venni! "Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)" erre tettem fel!
Aze azt gondoltam, hogy Te lattal mar L-410-et(kivulrol, belulrol):)
Jaja.. csak erre írtam, hogy a tandem az 4km-ről megy és 1500 méteren nyit... az 50 sec. Kár is arról gondolkozni, hogy dehátha párszáz méterrel magasabbról és alacsonyabban...
A saját ugrás az más.. mondjuk én ott is 900-on nyitok rendesen. z
Termeszetesen nem is szabad feszegetni a hatarokat! Itt nem arrol van szo, hogy elesek es megkarcolom magam! Egyeni ugrasnal a sajat mig tandem ugrasnal az utas eleteert is felel az ember!