A gravitavio az egyetlen meghajtas: a helyzeti energiat alakitjuk mozgasi energiava. A cel az, hogy minnel tobb energiat vigyunk az ejtoernyosbol es ejtoernyobol allo rendszerbe, amit a megfelelo pillanattol kezdve lehetoleg vizszintes repules soran hasznalunk fel. A vizszintes repuleshez sebesseg kell, ami elobb utobb el fogy....
Ok azt mondjak, hogy ezzel kezdeni olcsobb es biztonsagosabb.Hja, az tuti, hogy elve erkezel, de hogy harckepes allapotban.... Par ev es buszke lehet, hogy ugrottal ilyennel.. :)
Az iranyithatosagrol annyit, hogy mivel nehezen tudtam kimaszni a Cessnabol, a 6-os ut tuloldalan levo kukoricasba erkeztem, nem a repterre... :)
A korkulopa eleg sok setaval jarhat. :)
Tegnap megvolt az avatas is. Kihagytam volna... :)Kivancsi leszek, hogy hany ev kell meg, hogy kimenjen a divatbol az eje. katona fele avatas. Ismerek olyan oktatot, aki ez nem hagyta a tanuloin.
Ugyan kérlek :) a D1 a mai napig az egyik legfrankóbb kupola amivel valaha ugrottam.
Szerintem lehet vele fordulni, csak türelem és erő kell hozzá :) A célbaugrás pontossága pedig ugyebár mint majd minden körkuplás ejtőernyőnél az ugratás helyén múlik :)
Azért a D-1-es sem volt akármi! Fordulni akkor lehetett vele ha keresztben fogva húztad a hevedereket. Örűltünk ha a reptérre estünk. Ennyi volt a célzás.
Az UT-15 nagyjából úgy nézett ki, mint egy mai vizi ernyő. Lehetett vele rendesen perecelni. Mit ne mondjak, ég és föld volt a különbség az UT-15 és az akkortájt használatos RL-10 paplan között. A cálbaugrás pontosságában is. Vágytunk is rá rendesen. Szinte botrányos volt hogy én, és egy tehetséges sporttárs anno száz ugrás alatt (91) paplant kapott a hátára, természetesen egy kis vizsgaügyeskedés után.
Nekem csak RS 4/A jutott. 9bol 1x ugy ertem foldet, ahogy az ember 1 lepcsofok lelep. A tobbi kozott volt par kemenyebb is es ez nem rajtam mult... Az UT-15-hoz nem volt szerencsem, de nem is volt velem egy kategoria.
Azok a boldogságos UT-15-ös idők. Akkortájt még a kiugrási helyet illett jól betájolni és már lehetett is 5,1 m/s merülési sebességgel a célkeresztre öszpontosítani.
No, persze ez már a sporternyő volt. Nem fájlaltuk a bokánkat, (minden más csontunkat igen) mert néha abban sem voltunk biztosak, hogy rendben földetértünk, vagy lezuhantunk e. :)))
Nem kell mindent rogton magunkra venni! "Latta a parod mar kozelebbrol, belulrol? Mert akkor mar lehet, hogy az L-410-et valasztotta volna. :)" erre tettem fel!
Aze azt gondoltam, hogy Te lattal mar L-410-et(kivulrol, belulrol):)
Jaja.. csak erre írtam, hogy a tandem az 4km-ről megy és 1500 méteren nyit... az 50 sec. Kár is arról gondolkozni, hogy dehátha párszáz méterrel magasabbról és alacsonyabban...
A saját ugrás az más.. mondjuk én ott is 900-on nyitok rendesen. z