Nekem tetszik így képekről, amennyit láttam belőle. Tényleg egészen megkímélt példányok ezek így 7 év után. Ami többek között külön megtetszett nekem, az az, hogy a busz baloldalán is van lehetőség viszonylatszám kijelzésre, ez apróság, de ilyen pl. a pestieken nincs. A másik meg a 2., 3., 4. ajtók bekamerázása. Az nagyon komoly! :-)) Talán a mozgáskorlátozottak, babakocsik számára kialakított helyről ki lehetne szerelni a lehajtható pótüléseket, mert lehet, hogy Svájcban tudták őket ésszerűen (= rendeltetésszerűen) használni, de itt pesten egész más a közlekedési "kultúra". Az egy kicsit fura, hogy a hátsó rendszámnak kialakított hely nem középen van, hanem baloldalt, de ez is apróság. :)
Egyelőre ennyi, élőben még nem találkoztam vele, akkor többet tudnék róla mondani.
Egy kis BKV-sítás (utastájékoztató rendszer, jegykezelő készülékek) után pedig egészen otthonos lenne. :-DD
Ha már beleszólhatok talán a táblák kinézete helyett beszéljetek a kocsi jó oldaláról! Arról hogy milyen jó állapotban van 6 év után, pl meg hogy milyen kellemesen erős motor van benne és hogy kényelemes e- stb stb stb. Mert ha már vita akkor a viszonylatjelző típusa mellé / mátrix, tábla kitekerő / azon is menhetne a beszéd, hogy milyen a jegykezelő bennük? Mert elég gáz 2007-ben ha nincs elektromos lukasztó......... Vagy talán mégsem? lehet nem ez tesz jó vagy rossz véleményt egy buszról, szerintem
Ezzel meg én nem értek egyet. Magyarisztánban lehet, hogy a mátrixkijelző olvashatóbb, de ha végiggondoljuk, fölösleges. Az kell az utasnak, hogy messziről lássa a számot, majd a célirányt is. A 260/415 ilyen szempontból elég pocsék. Más lehetőséged az van, hogy extra méretű táblát használsz, lásd szegedi Volvo és Citaro, vagy külön van a szám és a szöveg. Ráadásul egy járműnél alapesetben nem is kell a számot átírni, nagyrészt ugyanott közlekedik egész nap. Hollandoknál Amsterdamban a tujának a száma műanyag lapon van a helyi eredetű színkódokkal együtt. Reggel berakják a táblát, és kiállnak a vonalra. Nem hülyék az utasok, a "18 - Nieuw Sloten"-re tudják, hogy fel lehet szállni. Ha bedöglik, akkor ráírják, hogy üzemen kívül. De olyat is láttam, hogy a viszonylat neve elé egy X-et írnak, ha a tábla érvénytelen. Ha "18 - Buiten bedrijf" vagy "18 - Naar Tramremise" van kiírva, akkor valszeg kocsiszínbe megy. Egy jól leárnyékolt és megkonstruált karakter sokkal jobban látható, mint a mátrixtábla. Sőt, ha bedöglik a tábla, akkor nem mindegy, hogy a 8-asból lesz 6-os, vagy a végállomás egy betűje nem olvasható.
Egyébként meg egyáltalán nem mindegy. Arra kéne törekedni, hogy a friss beszerzésű járművek utastájékozató rendszere egységes legyen a többi nem régen beszerzett járműével. A tekergetős nyomtatott viszonylatszám kijelzővel szemben a csak digitális kijelzőkkel felszerelt buszok memóriája jóval könnyebben frissíthető és bővíthető. Ha már van egy jól működő rendszer (Na nem olyan, mint a Fok-Gyem!) a Volvo 7700-asokban, a Solaris trolikban, meg a Localókban, akkor érdemes lenne azt a többi "új" járműbe is beépíteni. Gondolok itt a Vultron - Buse párosra.
Állítólag Júl. 10-től fog járni a 47V-n. Még nagyon sok átalakításra lesz szükség forgalombaállítás előtt, mint pl. utastájékoztató (vagy legalábbis a mikrofon) helyreállítása, indításjelző beszerelése...