Ezzel tökéletesen egyetértek. Nagyon szép megfogalmazás. Gratulálok! Nekem is óriási élmény volt kipróbálni a Volvo 7500-ast. Remek gép, bár nem én vezettem, de nekem nagyon tetszik. Remélem a BKV vesz belőle egy párat, bármennyibe is kerül!
azt gondolom nekünk itt nem azzal kellene foglalkozni, hogy mennyibe kerül a kocsi, hanem azzal hogy volt egy magyar akinek adtak a svédek a szavára és elhitték neki van keresnivalója ennek a busztípusnak magyarországon és ezért kölcsönadták. Aztán volt négy bátor buszvezető aki 1600 km-t megtett a busszal, hogy idehozza nekünk, majd Budapesten sokfelé megfordult vele, olyan helyen ahol eddig nem is láttak ilyen buszt. Így rengeteg budapesti és nem budapesti láthatta utazhatott vele próbálhatta ki. Nekem személyszerint egy álom teljesült be ezzel a busszal ( olyan lehet mint olimpiai aranyat nyerni ) és remélem azt hogy ezt az örömöt sikerült átadnom azoknak akik részesei lehettek ebben a próbafutásban, akár utasként, akárcsak nézelődőként a pesti utcán. azt gondolom jó volt budapestinek lenni mert a sok látványosság és szépség mellé tudtunk egy kis pluszt is mutatni pár napig. Remélem nemsokára Budapest egyik nevezetessége is lehet ez a duplacsuklós autóbusz.
Nekem tetszik így képekről, amennyit láttam belőle. Tényleg egészen megkímélt példányok ezek így 7 év után. Ami többek között külön megtetszett nekem, az az, hogy a busz baloldalán is van lehetőség viszonylatszám kijelzésre, ez apróság, de ilyen pl. a pestieken nincs. A másik meg a 2., 3., 4. ajtók bekamerázása. Az nagyon komoly! :-)) Talán a mozgáskorlátozottak, babakocsik számára kialakított helyről ki lehetne szerelni a lehajtható pótüléseket, mert lehet, hogy Svájcban tudták őket ésszerűen (= rendeltetésszerűen) használni, de itt pesten egész más a közlekedési "kultúra". Az egy kicsit fura, hogy a hátsó rendszámnak kialakított hely nem középen van, hanem baloldalt, de ez is apróság. :)
Egyelőre ennyi, élőben még nem találkoztam vele, akkor többet tudnék róla mondani.
Egy kis BKV-sítás (utastájékoztató rendszer, jegykezelő készülékek) után pedig egészen otthonos lenne. :-DD
Ha már beleszólhatok talán a táblák kinézete helyett beszéljetek a kocsi jó oldaláról! Arról hogy milyen jó állapotban van 6 év után, pl meg hogy milyen kellemesen erős motor van benne és hogy kényelemes e- stb stb stb. Mert ha már vita akkor a viszonylatjelző típusa mellé / mátrix, tábla kitekerő / azon is menhetne a beszéd, hogy milyen a jegykezelő bennük? Mert elég gáz 2007-ben ha nincs elektromos lukasztó......... Vagy talán mégsem? lehet nem ez tesz jó vagy rossz véleményt egy buszról, szerintem
Ezzel meg én nem értek egyet. Magyarisztánban lehet, hogy a mátrixkijelző olvashatóbb, de ha végiggondoljuk, fölösleges. Az kell az utasnak, hogy messziről lássa a számot, majd a célirányt is. A 260/415 ilyen szempontból elég pocsék. Más lehetőséged az van, hogy extra méretű táblát használsz, lásd szegedi Volvo és Citaro, vagy külön van a szám és a szöveg. Ráadásul egy járműnél alapesetben nem is kell a számot átírni, nagyrészt ugyanott közlekedik egész nap. Hollandoknál Amsterdamban a tujának a száma műanyag lapon van a helyi eredetű színkódokkal együtt. Reggel berakják a táblát, és kiállnak a vonalra. Nem hülyék az utasok, a "18 - Nieuw Sloten"-re tudják, hogy fel lehet szállni. Ha bedöglik, akkor ráírják, hogy üzemen kívül. De olyat is láttam, hogy a viszonylat neve elé egy X-et írnak, ha a tábla érvénytelen. Ha "18 - Buiten bedrijf" vagy "18 - Naar Tramremise" van kiírva, akkor valszeg kocsiszínbe megy. Egy jól leárnyékolt és megkonstruált karakter sokkal jobban látható, mint a mátrixtábla. Sőt, ha bedöglik a tábla, akkor nem mindegy, hogy a 8-asból lesz 6-os, vagy a végállomás egy betűje nem olvasható.
Egyébként meg egyáltalán nem mindegy. Arra kéne törekedni, hogy a friss beszerzésű járművek utastájékozató rendszere egységes legyen a többi nem régen beszerzett járműével. A tekergetős nyomtatott viszonylatszám kijelzővel szemben a csak digitális kijelzőkkel felszerelt buszok memóriája jóval könnyebben frissíthető és bővíthető. Ha már van egy jól működő rendszer (Na nem olyan, mint a Fok-Gyem!) a Volvo 7700-asokban, a Solaris trolikban, meg a Localókban, akkor érdemes lenne azt a többi "új" járműbe is beépíteni. Gondolok itt a Vultron - Buse párosra.
Állítólag Júl. 10-től fog járni a 47V-n. Még nagyon sok átalakításra lesz szükség forgalombaállítás előtt, mint pl. utastájékoztató (vagy legalábbis a mikrofon) helyreállítása, indításjelző beszerelése...