A BKV 7700 típusa bírna többet, mint 50 sőt tud is többet magától. Kb 65-nél van szoftveres korlát benne. Ezt az adatot megfelelő licencek birtokában lehet állítani magasabbra, de alacsonyabbra is akár.
Az ex-genfiek máshol vannak korlátozva eredetileg. A felújítás során pedig a megrendelő kérésének megfelelően lesz szabályozva a kérdés.
A 7500-as pedig gazdaságosabban üzemeltethető, mint a mostani kocsik. A fogyasztása azonos a most futó bkv-s kocsikkal, illetve alacsonyabb. A motor két literrel nagyobb és a teljesítménye is jóval több. Viszont ugyanúgy csak egy sofőr kell hozzá.....:-)
Ha figyelembe vesszük, hogy Göteborgban ez a típus tartja el a vonalát és nullszaldósra jön ki az üzemeltetlés, akkor gondolom itt is megérné nekünk valami hasonló.
...na de konkrétan nem ezért néztem ide be, hanem Volvo-szakértőkhöz volna egy, illetve néhány pusztán elméleti kérdésem:
A BKV Volvo 7700A buszai bírnák-e az 50-nél magasabb tempót? A hajtáslánc mennyit bírna? Van-e ebből a szempontból különbség az első kettő, és a (hatsebességes) utolsó széria között? És az ex-genfiek ebből a szempontból eltérnek-e a budapestiektől?
Ezzel tökéletesen egyetértek. Nagyon szép megfogalmazás. Gratulálok! Nekem is óriási élmény volt kipróbálni a Volvo 7500-ast. Remek gép, bár nem én vezettem, de nekem nagyon tetszik. Remélem a BKV vesz belőle egy párat, bármennyibe is kerül!
azt gondolom nekünk itt nem azzal kellene foglalkozni, hogy mennyibe kerül a kocsi, hanem azzal hogy volt egy magyar akinek adtak a svédek a szavára és elhitték neki van keresnivalója ennek a busztípusnak magyarországon és ezért kölcsönadták. Aztán volt négy bátor buszvezető aki 1600 km-t megtett a busszal, hogy idehozza nekünk, majd Budapesten sokfelé megfordult vele, olyan helyen ahol eddig nem is láttak ilyen buszt. Így rengeteg budapesti és nem budapesti láthatta utazhatott vele próbálhatta ki. Nekem személyszerint egy álom teljesült be ezzel a busszal ( olyan lehet mint olimpiai aranyat nyerni ) és remélem azt hogy ezt az örömöt sikerült átadnom azoknak akik részesei lehettek ebben a próbafutásban, akár utasként, akárcsak nézelődőként a pesti utcán. azt gondolom jó volt budapestinek lenni mert a sok látványosság és szépség mellé tudtunk egy kis pluszt is mutatni pár napig. Remélem nemsokára Budapest egyik nevezetessége is lehet ez a duplacsuklós autóbusz.
Nekem tetszik így képekről, amennyit láttam belőle. Tényleg egészen megkímélt példányok ezek így 7 év után. Ami többek között külön megtetszett nekem, az az, hogy a busz baloldalán is van lehetőség viszonylatszám kijelzésre, ez apróság, de ilyen pl. a pestieken nincs. A másik meg a 2., 3., 4. ajtók bekamerázása. Az nagyon komoly! :-)) Talán a mozgáskorlátozottak, babakocsik számára kialakított helyről ki lehetne szerelni a lehajtható pótüléseket, mert lehet, hogy Svájcban tudták őket ésszerűen (= rendeltetésszerűen) használni, de itt pesten egész más a közlekedési "kultúra". Az egy kicsit fura, hogy a hátsó rendszámnak kialakított hely nem középen van, hanem baloldalt, de ez is apróság. :)
Egyelőre ennyi, élőben még nem találkoztam vele, akkor többet tudnék róla mondani.
Egy kis BKV-sítás (utastájékoztató rendszer, jegykezelő készülékek) után pedig egészen otthonos lenne. :-DD