Nem a genfiek nem készültek el, hanem a svédországból hozott kocsik nem lettek készen, és a papírjaik is több ideig intéződnek mint kellene. Ezért kaptak fóliát az albás kocsik. Az eredetileg 3 ajtós svéd buszok 4 ajtóssá válnak és nyitható ablakuk is lesz. Nemsokára azok is feltűnnek pesten.
A KVW rendszámúak Genfi volvok sajnos nem tudom, hogy pontosan mennyi idősek 5 és 8 között lehetnek, de ez nem biztos. Ezeket a buszok a Nográd Volán vásárolta. És az Alfa busznál lettek BKV kékre fényezve.
A JOX rendszámúak Alba volános járművek (előtte pedig, ha jól tudom Athénban szolgáltak), csak kölcsönbe kapta a Nográd Volán, mivel még nem készült el az összes Genfi volvo. A buszok érdekessége, hogy nem fényezték át őket, csak átmatricázták, ezért lettek sötétebb kékek. (Ez látszik is a lenti fotón)
Sziasztok! Van-e valakinek az itt járt Volvo 7500 duplacsuklós buszról, és a Pesten használatos 7700-asokról jellegrajza? akinek netán van, várom a publikus E-mail címemre. Előre is köszönöm a segítséget.
Üdv mindenkinek! Hazafele jövet… ezt láttam 18óra magasságában Nem tudom, hogy mi lehetett vele, de kb. 20perce ment Csepelre FLR-744 gondolom pótolni őt.
A BKV 7700 típusa bírna többet, mint 50 sőt tud is többet magától. Kb 65-nél van szoftveres korlát benne. Ezt az adatot megfelelő licencek birtokában lehet állítani magasabbra, de alacsonyabbra is akár.
Az ex-genfiek máshol vannak korlátozva eredetileg. A felújítás során pedig a megrendelő kérésének megfelelően lesz szabályozva a kérdés.
A 7500-as pedig gazdaságosabban üzemeltethető, mint a mostani kocsik. A fogyasztása azonos a most futó bkv-s kocsikkal, illetve alacsonyabb. A motor két literrel nagyobb és a teljesítménye is jóval több. Viszont ugyanúgy csak egy sofőr kell hozzá.....:-)
Ha figyelembe vesszük, hogy Göteborgban ez a típus tartja el a vonalát és nullszaldósra jön ki az üzemeltetlés, akkor gondolom itt is megérné nekünk valami hasonló.
...na de konkrétan nem ezért néztem ide be, hanem Volvo-szakértőkhöz volna egy, illetve néhány pusztán elméleti kérdésem:
A BKV Volvo 7700A buszai bírnák-e az 50-nél magasabb tempót? A hajtáslánc mennyit bírna? Van-e ebből a szempontból különbség az első kettő, és a (hatsebességes) utolsó széria között? És az ex-genfiek ebből a szempontból eltérnek-e a budapestiektől?
Ezzel tökéletesen egyetértek. Nagyon szép megfogalmazás. Gratulálok! Nekem is óriási élmény volt kipróbálni a Volvo 7500-ast. Remek gép, bár nem én vezettem, de nekem nagyon tetszik. Remélem a BKV vesz belőle egy párat, bármennyibe is kerül!
azt gondolom nekünk itt nem azzal kellene foglalkozni, hogy mennyibe kerül a kocsi, hanem azzal hogy volt egy magyar akinek adtak a svédek a szavára és elhitték neki van keresnivalója ennek a busztípusnak magyarországon és ezért kölcsönadták. Aztán volt négy bátor buszvezető aki 1600 km-t megtett a busszal, hogy idehozza nekünk, majd Budapesten sokfelé megfordult vele, olyan helyen ahol eddig nem is láttak ilyen buszt. Így rengeteg budapesti és nem budapesti láthatta utazhatott vele próbálhatta ki. Nekem személyszerint egy álom teljesült be ezzel a busszal ( olyan lehet mint olimpiai aranyat nyerni ) és remélem azt hogy ezt az örömöt sikerült átadnom azoknak akik részesei lehettek ebben a próbafutásban, akár utasként, akárcsak nézelődőként a pesti utcán. azt gondolom jó volt budapestinek lenni mert a sok látványosság és szépség mellé tudtunk egy kis pluszt is mutatni pár napig. Remélem nemsokára Budapest egyik nevezetessége is lehet ez a duplacsuklós autóbusz.