Értem. Most már talán tavaszig tárgytalan, de pár napja illett volna feltölteni és bevetni, szerintem.
---
Nos, azóta utaztam is két ex-genfi busszal (rendszámokat nem írtam föl, bocs).
Egyfelől örülök, hogy itt vannak ezek a gépek, amelyeket már akkor megkedveltem, amikor Budapest még nem volt "elvolvósodva".
Másfelől úgy érzem, ha egyszer 8 éves kocsikról van szó, amit érzésem szerint még legalább ennyi ideig használni fogunk, kicsit alaposabb is lehetett volna a felújítás. Kicsit kiábrándító, hogy az ülések megereszkedve bólintanak előre, hogy a pótszékek rugója rossz, és hogy kissé csörög-zörög az egész, jó úton is.
A belső utastájékoztató kijelzőt is igazán ki lehetne használni, ha már van... Műnéni volt, ez helyes.
a légkondi most is működik, igaz úgy mint egy pár éves gépnél megszokhatjuk. másfelől a pilótáknak is belek kell hogy szokjanak a kezelésébe, mert teljesen más mint a pestieknek van. Így ha azt ismerte is a Nógrádos kolléga , most tanuhatja az újat.
Jövőre 4 évesek lesznek, most 3 évesek. Azokat most még talán el lehet adni normális áron, és még mindig jobb, mint leselejtezni őket egyszer. Szerintem.
Az biztos csak trükk, hogy azt hidd van benne klíma. :) A héten utaztam az egyiken, egy idősebb hölgynek melege volt a zárt ablakos buszon, mondta is annak, akivel együtt utazozott, hogy ott van a tetején a klíma, mégsem használják... :-S
Én úgy értem, hogy a Nógrád 11 kocsijából 4 lesz ex-stockholmi (korábban itt a fórumon 4-ről volt szó), a többi pedig ex-genfi, de lehet hogy nem jól értettem. Vajon a JOX-714 és JOX-715 átfényezett salgótarjáni 7700A-k (ex-athéni) maradnak majd Pesten?
Akkor ha jól értem, lesz 11 ex-stockholmi kocsi, ami 47-49V-n fognak járni Nógrád alatt? És akkor a genfiek mennek VT-hez? És mégegy kérdés:) Tkp. most mennyi genfi lesz az országban?
na csak lassan, hogy értsd....:-))) A Nógrád beszerzett 11 db VOLVO csuklós autóbuszt, ami használt volt. Ezek Svédországban dolgoztak, Stockholmban az ottani helyi közlekedésben alvállalkozónál. Három ajtóval rendelkeztek csak pl. Az arról "híres", hogy kb öt évig max a kötelelző javítást végzi el rajta, nem újítgatja javítgatja másképpen. Sérülés javítás is csak akkor van / már ha van sérülés / ha nagyon muszáj. ezért ezek a kocsik kissé leharcoltak. de sok munka árán az Alfabusznál Fehérváron megszépül átalakul. / ablakcsere, ajtóvágás, üléscsere, padlócser, fényezés, általános műszaki felújítás./ A beszerzési folyamat közben jött egy lehetőség arra, hogy a Genfben szolgáló 7000-es VOLVO-kat is meg lehetne venni, amelyek sokkal jobb állapotban voltak. Így kézenfekvő volt azok beszerzése is. Na most aug 21-re a Nógrád Volánnak ki kellett állni a Villpótlásra. Erre kellet volna készen lenni a kocsiknak. A genfi kocsik meg is lettek, de mivel a hatóság a Stockholmból jött kocsiknak az ügyintézésén ült a kocsik nem tudtak forgalomba állni, ezért az Alba Volántól kölcsönbe jött Pestre a Fehérváron közlekedő VOLVO csuklós busz / mivel átfesteni nem engedték Őket ezért lettek átfóliázva /, így tudott a Nógrád elindulni kedden a kocsikkal. Genfi+Alba volános+a már kész stockholm iállománnyal. ha készen lesznek a Nógrád saját kocsijai, akkor majd csere lesz persze. Remélem így már érthető a menet.