Keresés

Részletes keresés

pa34 Creative Commons License 2008.01.25 0 0 161
Azt hallottam, hogy Baján a műszaki főiskolán , indul most pilótaképzés, akár részletfizetéssel is. Igaz?
tomxxtom Creative Commons License 2007.12.08 0 0 160

www.attalasarkany.atw.hu

 

 

Ez egy új lap az attalai sárkányrepülők oldala. Motorossárkán oktatása.

 

Üdv:  Tamás

Beszitop Creative Commons License 2007.12.04 0 0 159
Sziasztok!

 

Ettől a héttől már részletre is tanulhat mindenki nálunk kb. 30% befizetéssel akár hatvan hónapos részletre is (16 %-os thm).

PPL , NVFR, Multi Engine , IFR képzés nagyon kedvező árakon. Helyben van ügyintézés tehát nem kell bankba menni és már bejelentett minimálbér és közüzemi számlák is elegendőek a hitelfelvételhez.

Csak ízelítő az árakból: PPL 1 000 000 Ft + áfa és a 45 órában igény szerint akár 3 típusvizsga is benne van (C150, C172, PA28).

Tököli helyszínen vagy igény esetén még két másik reptérről történik az oktatás.

Több info a   www.beszitop.hu   oldalon vagy e-mailben.

 

Jó repülést mindenkinek!

 

 

SZ.GY. Creative Commons License 2007.11.26 0 0 158
BOCS, nem tudok számolni!
2008.02.15.-ig lehet jelentkezni pilótának, azaz közel három hónapotok van még a jelentkezési határidőig.
Előzmény: SZ.GY. (157)
SZ.GY. Creative Commons License 2007.11.26 0 0 157
VADÁSZPILÓTA SZERETNÉL LENNI?

JELENTKEZZ A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAKÁNAK LÉGIKÖZLEKEDÉSI HAJÓZÓ SZAKIRÁNYÁRA, KÖLTSÉGTÉRÍTÉSES KÉPZÉSRE!

A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM 7 HALLGATÓVAL KÖT TANULMÁNYI SZERZŐDÉST,FEDEZI A KÉPZÉS KÖLTSÉGÉT ÉS HAVI 36800 FT ÖSZTÖNDÍJAT IS AD.

MÁR CSAK KÉT HÓNAPOD VAN, HOGY ÉLJ EZZEL A LEHETŐSÉGGEL!

A JELENTKEZÉSI LAPRA A MEGJEGYZÉS ROVATBA ÍRD BE A HM. SZÓT ÉS AKKOR KECSKEMÉTRE KÜLDÜNK REPORVOSIRA.

A FŐISKOLAI NYÍLT NAP 2008. 01 08.-án és 01.29.-én 10 órakor lesz, ahol minden kérdésedre választ kaphatsz.

BŐVEBB INFORMÁCIÓ ADDIG IS: 06-30-407-4932
Bernoulli Creative Commons License 2007.10.26 0 0 156
a könyv nem rossz, bár ha van egy kiváló oktatód - mint nekem is volt - akkor szükségtelen bármilyen könyv (annak ellenére, hogy nekem megvan a jepi is és kiválónak tartom). két különböző szemléletről van szó, a magyar és környéke eléggé akadémikus szeret lenni, az amerikai sokkal inkáb user friendly.
pa34 Creative Commons License 2007.10.25 0 0 155

Ha valakit érdekel, Multiengine kiképzés, PA34-200 on, 79000.-ft/h ért, irjon.

 

 

pa34@citromail.hu

Bering de la Cruz Creative Commons License 2007.09.26 0 0 154
Amikor én csináltam a PPL-t akkor 1.8 M Forintban volt.
DBazsy75 Creative Commons License 2007.09.26 0 0 153

Hali!

 

Én új vagyok ebben a repülés témában. Most készülök a CPL-re.

Nekem megvan ez az új magyar PPL tankönyv. Szerintem nagyon rendben van. Most vagyok a vizsga előtt. Korábban én is mindenféle jegyzetből, könyvekből, netről igyekeztem felkészülni, ebben a könyvben gyakorlatilag minden, a vizsgához szükséges anyag benne van elég jól struktúráltan.

Bandipilot Creative Commons License 2007.09.16 0 0 152

Sracok, en nem ismerem az otthoni helyzetet, de azert sok felrevezeto dolgot lattam leirva az elozo oldalakon.

 

 Eloszor is, egyaltalan nem kell milliardokat kolteni a repulesre, sot meg tizmilliokat sem. Szerintem minden csak elhatarozas kerdese, ezen kivul nagyon fontos a szorgalom, az idozites, a kapcsolatok epitese es a folyamatos tajekozodas a munkaeropiac igenyeirol es a munkalehetosegekrol. Emellett fel kell keszulni arra, hogy igenis aldozatokat kell hozni a karrier epitese soran, ez szerintem elkerulhetetlen. Aztan a tobbi a szerencsen mulik, lehet hogy valakinek az olebe esik egy jol fizeto munka, masnak meg evekig kell nyomorognia mire eleri a celt. A lenyeg az, hogy pozitivan kell hozzaallni mindenhez es soha nem szabad magunkat es a kepessegeinket alabecsulni. Lepesenkent kell haladni, es kis lepesekkel elobb-utobb az ember eljuthat a kijelolt celig. Azt is figyelembe kell venni, hogy a piac nagyon dinamikusan valtozik honaprol honapra, olyan mint egy hullamvasut. Az egyik evben oriasi hiany van pilotakbol (pl. jelenleg) maskor viszont sok embert elbocsajtanak, masoknak csokkentik a fizeteset. Viszont a repules elterjedesevel elore jelezheto, hogy meg ha lesznek is idoszakos stagnalasok a munkaeropiacon, valoszinuleg ezen a teren mindig lehet majd munkat talalni. Azsiaban pl. oriasi hiany van pilotakbol, Amerikaban is elindult a piac felfele. Europaban nem tudom mi a helyzet, de ez egy globalis uzletag ezert gonodolom ott is hasonlo a helyzet. Aki most akarja elkezdeni a repulest az szerintem a legjobb idoben van, kezdje el valahogy a PPL-t, tanuljon angolul, probaljon beiratkozni egy gyrostalpalo fosulira, epitsen ki kapcsolatokat es mire megvan a PPL addigra sokkal jobb ralatasa lesz a dolgokra, akkor konnyebb lesz eldonteni hogyan tovabb. Csak kis lepesekkel elore, ez a lenyeg. Ha elesik az ember, az sem baj... a lenyeg hogy mindig elore essen. ;)

 

 

Nincs lehetetlen, csak tehetetlen! ;)

 

 

Mindenkinek kitartast es sok szerencset!

 

 

Bandi

 

 

 

 

 

 

 

Fligge Creative Commons License 2007.09.15 0 0 151

Hi,

 

tegnap volt szerencsém kb 20 másodperc erejéig belenézni a könyvbe. Első gyors átlapozásra logikus, átgondolt, igényes kiadványnak tűnik. További részletek, majd ha lesz időm részletesen átolvasni :)

Előzmény: SzGergely (150)
SzGergely Creative Commons License 2007.09.14 0 0 150

Hello!

 

A Jeppesen könyv valóban nagyon más CsePeti is jól tudja mert ős is tapasztalta az USA-ban lévő különbségeket én is ahogyan mondtam én  ott tanultam repülni és előtte semmi közöm nem volt a repüléshez űgyhogy első kézből mondhatom ezt.

Ott nem attól repül a repülő mint itthon. Itthon az a fontos hogy milyen egyezmény volt Hágában és Tokióban  meg milyen hőlába van egy gyujtógyertyának, milyenek a futóműbekötések stb.  ezek után pedig az átlag pilóta elindul 2000 ft-en egy nem teljesen kitöltött nav log-gal útvonalra úgy hogy súlypontszámításról fogalma sincs teljesítményszámításokat az adott napra nem végzett stb. sok szerencsét neki.

Ott az a fontos hogy megtanuld kezelni a súlypont számító görbéket, teljesjménydiagrammokat , reptervet és nav logot kitölteni és jó magasan utazni, mert ugye ha megáll a motor 2000 lábon akkor nem sokat lehet siklani lefelé a pl.7-8000 lábas utazóhoz képest. Szóval a gyakorlatra helyezik a hangsúlyt és nem a hülyeségekre. Nemcsak a CPL tananyag részének kéne lenni a súlypontszámításnak vagy a többinek ami nem része a magyar PPL anyagnak pedig ugyanúgy bele lehet halni ha valaki Jakabszállásról akar felszállni egy túlpakolt géppel nyár közepén.

Kicsit elkanyarodtam de a lényeg hogy miután ilyen könyv eddig nem volt ezért az árát sem hasonlítanám a Jeppesen sorozathoz mivel nem amerikában vagyunk.

Azt kell számolni hogy fél óra repülés ára.

Nálam már van egy példány és ajánlom mindenkinek , de kicsit elfogult vagyok mert jóismerősöm a könyv szerkesztője.  Azt biztosan garantálom hogy aki megveszi a könyvet és mellé még a Sándor Valéria repülésmeteorológia tankönyvet plusz egy térképet az minden további könyv és jegyzet nélkül képes lesz 100%-os eredményt elérni az elméleti vizsgán. (puskázás nélkül).

 

Előzmény: Tamasssss (148)
CsePeti Creative Commons License 2007.09.14 0 0 149

Nincs igazad.

Nyiss ki egy jeppesen konyvet es meglatod miert. Masok a szempontok egy FAA vizsgara felkeszito konyv eseteben, mint egy olyannal amelyiket ugy szerkesztettek hogy lefedje a magyar hatosagi kovetelmenyeket. A ket kulturaban mason van a hangsuly. Ezert nem adhatsz oda egy jepi konyvet valakinek magyarorszagon, hogy vigye haza es keszuljon fel a vizsgara. Amerikaban ezt megteheted (mas kerdes, hogy ertelme van-e).

Szoval szerintem, ha valaki komolyan veszi a repulest, az legalabbis csak az ara miatt nem fogja leszolni ezt a magyar konyvet.

Amugy tenyleg irja mar meg valaki, aki mar megvette, hogy milyen.

Előzmény: Tamasssss (148)
Tamasssss Creative Commons License 2007.09.14 0 0 148

Én egy percig nem vitatom, hogy szükség van e rá. Igen szükség van. A kérdés az, hogy érdemes e megvenni. Egyszóval ha valaki megvette kérem írja meg, hogy megérte-e. A repülős könyvek álltalában mindig drágábbak részben a kis példányszám miatt, részben meg azért mert ugyis megveszik...de emlékeim szerint még egyik sem volt ennyi a hazai kiadások közül. A jeppesen könyvek lehet, hogy kerülnek ennyibe de minimum 2x ennyi minden van benne.

Én részemről ezzel a 60% nem értek egyet, mert Mo.-on is ugyan attól repül a repülő, ugyanazok a műszerek az időjárás is hasonló, az emberi tényezők stb stb. Az eljárásokban /legijogban lehetnek különbségek de ez azért nem 60%. Szerintem aki a jeppesent (private pilot manual) tudja  az már jóval többet tud mint amit az spl en kérdeznek.

 

Zizikém

Nekem volt szerencsém 5 év alatt elvégezni a BME-t és voltak még rajtam kivűl jó páran. Igaz 5 évig csak ezzel foglalkoztam, de mégsem éreztem pazarlásnak.  Sajnos sokan ott töltenek 8-10 évet amit nyilván elvesztegetett időnek éreznek teljesen jogosan.

Szép napot!

T.

 

 

Előzmény: SzGergely (146)
zizikém Creative Commons License 2007.09.14 0 0 147

Kis C! Ne töltsd az időt a BME-n amit senki sem végez el 5 év alatt! S még utána akarsz PPL-t csinálni? Ha eltervezted az életedet, ez rengeteg elpazarolt idő. Menj a Nyíregyházi Főiskolára ahol már másodév végén PPL-es vagy. És ne áltasd magad hogy a Malévhoz ME-vel azonnal felvesznek. Ez még a végzett Frozen ATPL-es cimboráknak sem sikerül.

SzGergely Creative Commons License 2007.09.13 0 0 146

Sziasztok!

 

Igazad van az ebay-en sőt nemcsak az ebay-en hanem bármely pilótaboltban az USA-ban be lehet szerezni olcsóbban a Jeppesen könyveket. "DE, 

 abból nem fogod megtanulni az európai v. magyar tananyagot mert 60-65%-ban máshogy vannak a dolgok ott. (én tudom ugyanis 0 órától -CPL,ME,IR-ig (425 óra) New Yorkban tanultam repülni)  és a Jeppesen könyvek jók de akkor ha itthon tanulsz akkor nem ajánlom.

Továbbá azt hiszem hogy aki kifizeti a PPL 1-1.5 millió Ft-os árát annak inkább örülni kellene hogy valaki összeszedte a teljes tananyagot és kiadta 15 000-ért ,mert oktatóként látván az itthoni növendékek elméleti felkészültségét elkeserítőnek találom a jelenlegi helyzetet és remélem hogy ez a könyv változtatni fog ezen a dolgon. (ugye a hatóság vizsgáztatási szokásai miatt szinte mindenki minden elméleti vizsgán puskázik és nem hullik ki a "férgese" ezért aki megkapta az SPL-t az azt hiszi hogy ő már mindent tud ezáltal nem is igényel később egy egy igényesebb könyvet.)

A gyakorlati órák alatt is folyamatosan karban kellene tartani az elméleti tudást mert akkor érti meg a dolgok lényegét a legtöbb növendék és arra szintén alkalmas a könyv.

A korábban emlegetett könyvek pedig meg sem közelítik ennek a kiadványnak a részletességét és használhatóságát.

A másik fő probléma a "magyar" hozzáállás ugye hogy van egy könyv és beszkenneljük lemásoljuk (vagyis lopunk) és onnan CD-n terjesztjük kézen közön.

Szóval inkább örüljünk hogy végre megjelent egy ilyen átfogó kiadvány megfelelő minőségben és a maga nemében abszolút elsőként kis hazánkban.

 

 

 

 

Előzmény: Tamasssss (140)
RJancsi Creative Commons License 2007.09.12 0 0 145

Gondolom több okból is ennyi:

1. Mint minden ami a repülésről szól luxus, tehát aki erre adja a fejét, fizessen :(

2. Elég kevés pilótát képeznek kishazánkban, tehát ha mindegyikük meg is venné a könyvet, akkor is nehezen térülne meg a nyomdaköltség. (A siklóernyősök pl. CD-n adták ki a "tankönyvüket", nagyon baráti áron. Aki akarta, megoldotta a nyomtatást.)

3. Jó magyar szokás szerint valószínű, hogy a néhány megvásárolt könyv pillanatok alatt fellelhető lesz fénymásolt, beszkennelt stb. illegális de occsó változatban. Ez sem csökkenti a könyv árát.

Előzmény: Tamasssss (140)
robicsek Creative Commons License 2007.09.12 0 0 144

én a hétkötetes angolt vettem meg, angol nyelv nem gond, de lehet, ha akkor lett volna magyarul, azt vettem volna....

jó ötlet kiadni hasonlot, remélem üzletileg is nyereséges dolog lesz.

Előzmény: kaszikanet (142)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.12 0 0 143
Volt egy könyv,Farkas Csaba,és v...milyen Emese irta,az kb 4000ft,mi abból tanultunk.Az nem lehet még jó ppl képzésre?
Előzmény: kaszikanet (142)
kaszikanet Creative Commons License 2007.09.12 0 0 142

Csak tartalomjegyzékét láttam a magyar könyvnek, de szerintem nagyon jó ötlet.
A Jeppesen könyvvel annyi a gond, hogy angolul van, én tudok angolul, de egy teljesen új területet ahol egy csomó szakszó van szívesen olvasok magyarul, és emellett van egy csomó ppl pilóta aki nem nem tud olyan folyékonyan angolul.

Légterek felosztása, típusai mások, repülőterek eljárásai, szokások teljesen mások.

Rádiózás igazából nincs benne.

Előzmény: Tamasssss (140)
Tamasssss Creative Commons License 2007.09.12 0 0 141

Kis C!

 

A BME mindenképp jó indulásnak szerintem. Én gépészmérnökként végeztem tavaly és tudom, hogy vannak sokkal kevesebb erőfeszítést igénylő iskolák, de én nem ismerek senkit aki elvégezte a BME t és megbánta volna, hogy odajárt. Egyrészt lesz egy diploma a kezedben ami bármikor jól jöhet még, másrészt jó tréning a megpróbáltatásokra amik várnak rád :) Ha komolyan fogod csinálni akkor kb semmire se lesz időd szóval kicsit elfogsz távolodni a repüléstől. Viszont ha végzel játszva kaphatsz olyan állást valahol külföldön amivel 2-3 év alatt meg tudsz keresni annyit, hogy megcsinálj egy komplett kiképzést.  Akkor persze ott lesz a kérdés, hogy hajlandó vagy e feladni a jólétet egy rosszul fizető kezdő pilóta állásért. Ha a válasz igen akkor valószínűleg a többi már könnyen fog menni.

A Malév pilóták otthoni viszonylatban jól keresnek, de megnézhetsz néhány másik céget is pl Ryanair F/O 2 év után kb 100eEur/ev (Az első 2 évben levonják tőle a type rating árát, amit sok más cég nem tesz meg.) Mindenesetre szerintem nem sok pilótát találsz aki a pénzért csinálja.

Sok sikert!

T.

 

Előzmény: Kis C (129)
Tamasssss Creative Commons License 2007.09.11 0 0 140

Kivancsi vagyok mi lehet ebben a könyvben, hogy 15 000 ft.

Ebayen Jeppesen könyveket ennél olcsóbban is be lehet szerezni.

T.

Előzmény: lavocskin (139)
lavocskin Creative Commons License 2007.09.10 0 0 139
Üdv mindenkinek

szeretném a figyelmetekbe ajánlani, hogy csütörtöktől (09.13.) kapható az első magyar
nyelven megjelnő PPL-A tankönyv, mely lefedi az egyész hatósági tematikát.

Ennek birtokában végre lehetséges a hatósági írásbeli vizsgára való korrekt felkészülés.

A könyvet ismertető oldal: www.pplkonyv.hu
CsePeti Creative Commons License 2007.08.20 0 0 138
Agyilag tok-zokni vagyok.
Kosz man szepen!
Előzmény: Miocsó (137)
Miocsó Creative Commons License 2007.08.18 0 0 137


Üdv

Menj a helyes. De a részleges hasonulás szabály szerint "meny"-nek ejtik.

Üdv
Előzmény: CsePeti (136)
CsePeti Creative Commons License 2007.08.18 0 0 136

Egyreszt a faszikam kozben szerintem megszerezte a diplomajat.

Masreszt ha csak a penzt nezed ne is mennyj (ezt a szot kb otvenszer irtam most at, es meg mindig nem vagyok biztos benne, igy irjak-e. Ha valaszolsz javitsd mar ki legyszi, mert megorulok tole) pilotanak, annyival tobb hely jut az olyanoknak, akik a szakmaert csinaljak.

Ma kicsit agressziv vagyok.

Szerintem megyek es leugatom a fopilota helyettesemet.

Puszi

Előzmény: Spocky5 (135)
Spocky5 Creative Commons License 2007.08.17 0 0 135

Kis C!

 

Amit tudok elmondom, remélem hasznos lesz mindkettőnknek(visszajelzés birtokában). A BME Közlekkarán végeztem 2004-ben, igaz nem repülőmérnöki szakon, hanem anyagmozgató-gépészként, de most ez nem lényeg. 2 év után kell (fő) szakot választanod, közlekedésmérnök vagy gépészmérnök. Mind a kettő esetében tovább szakosodhatsz (ezt már szakiránynak nevezik) repülésre. Az előbbivel légi közlekes leszel, tehát nagyon penge leszel abban, melyik városból-városba kellene indítani járatot, mikor induljon, stb. hogy az a legjobban jövedelmezzen egy légitársaságnak. Akkor alkalmas leszel a légi közlekedéssel kapcsolatos cégeknél (pl. szállítmányozó) közlekedésmérnöki munkát vállalni. Fogsz tanulni a repterek berendezéseiről is. Ha gépész leszel (na ide kell a kitartás és erő) repülőket tervezhetsz. Én ha mégegyszer csinálnám, valami villamosmérnöknek tanulnék főiskolán. Nem nézik a két papír közti különbséget (egyetem-főiskola), viszont 2 évvel többet kell a padban ülnöd. Tanulj ki valamit, amivel közben jó pénzt tudsz keresni (pl. PLC programozás).

MALÉV fizetések: nem ismerem pontosan, ezért kérem a segítségeteket, engem is érdekelne, a kezdő F/O hol kezd, és hol a vége egy főpilótánál? Érzés szerint ez a tartomány a bruttó 400-800ezer/hó körül lehet. Szóljatok ha tévedek!

Mérnöki fizetések: itt kezdődnek. Ha már BME-t végzel, MO-n több pénzt is tudsz keresni mérnökként, mint Malév pilótaként.

Kanadai példa: twin turbopropon F/O 20-25000 kanadai dollárért (173 HUF/CAD), Air Canada 50.000 dollár (talán innen indul ha repidőben rendben vagy (tejes ATPL+jet idő, esetleg típus)), ugyanitt tűzoltó kezdő fizu 45-55000 dollár. Mérnök-üzletkötőként láttam már 85000+15000 dolláros álláshirdetést is 5 éves gyakorlattak automatizálás területen (éves összegek). Adózás: 15-30%-át csippantják le az itthoni 52%-hoz képest.

 

Miki

 

Előzmény: Kis C (129)
Szumma=1 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 134
 

Üdv Mindenkinek!

 

Kérlek tájékoztassatok, hogy hol tudnék idén ősszel másod magammal MCC+JOC képesítést a lehető legolcsóbban, de nem silány minőségben megszerezni.

 

Köszi:-)

Bernoulli Creative Commons License 2007.06.12 0 0 133
sziasztok,
egy kis akció repülőgépet bérelni akaróknak Diamond gépekre:

DV20 Katana 210 000 forint
DA-40 TDI 300 000 forint
Da-40 TDI G1000 360 000 forint.

(10 óra egyösszegű befizetése esetén)

Ne csak repülj, szárnyalj!
www.pannonair.hu

Üdv:
PAS
Atrox Creative Commons License 2007.06.11 0 0 132
Hali!

Engem az érdekelne, hogy Falkéra mennyibe kerül a kiképzés. És utána mennyiért lehet egy órára kibérelni a gépet kb?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!