Bizonyos modelleken azért nincsen olajnyomásjelző, mert nincs fizikai értelemben vett olajnyomás. Ugyanis szóró olajzású. Az olajpumpa csak a szűrőn viszi át az olajat és juttatja el azokra a helyekre, ahonnan már szórással kerül tovább. Ha nem jól írtam, majd stunt kijavít. Keresek majd az olajzásról egy ábrát.
Amúgy meg nemtudom hogy értesültetek e róla hogy toronymagasan az SXV nyerte a supermoto bajnokságot!1 hengereseket a porba alázza.Csak tudni kell vezetni.
KTM ről meg ne beszéljünk mert sokkal drágább és olyan alapvető dolgokat hagynak le egyes modellekről mint az olajnyomás visszajelző.Nem 1 ember szívta meg ezzel.És máris bosszankodik az ember hogy kb 100.000Ft ot költ az ember rá amikor egy sima visszajelzővel megoldhatta volna a gyár.De egyébként minden szempontból jó a KTM.Erős, könnyű, drága.Versenyzésre született.
Apriliának meg az a hátránya hogy olasz.Erős motor, igényes kidolgozás meg minőségi alkatrészek.De a fenntartása sok pénzt kíván.És azért mert aprilia minden 3szor annyiba kerül hozzá mint máshoz.
Mindenkinek szíve joga hogy mit választ.Én mondjuk Apriliából csak utcait vennék :) Nem lenne szívem összesarazni meg eldobni vagy valami.KTM et direkt erre gyártották.Nem is néz ki jól tisztán :D
Alkalmam van hogy itt legyek Östersundba a Sved Enduro VB-n.Ma erkeztem föl,15cm-ho,a motorokon szöges gumi, mint a F1-en,csapatkamionok, a depo egy repulogephangarba van,ahol tele szerelökkel,alkatresz hegyek stb.Ha valaki megmondja nekem,hogy hogyan tudom fölrakni a videot,akkor szivesen megosztanam veletek az elmenyemet.Majd irok me´g,most megyek aludni,hogy holnap friss es ude legyek.
Most lehet hogy sokan haragúgni fognak rám, de ha több pénzem lett volna, akkor biztos én is KTM-t vettem volna. Az indokom az, hogy nekem is vannak barátaim akik a sárgával mennek, de Ők nem ülnek annyit a fórumok elött mint én, és nem költenek rá még kb. 300e hogy végre motorozni lehessen vele.Kitartó vagyok az a szerencse.
Érdekes a meglátásod. Volt már EXC-d egyáltalán? Nekem 200 üóra van benne és még nem volt bontva a blokk. Én inkább motorozom, mint azon agyaljak, hogy miért nem indul. Az újakon már hosszabb az olajcsere periódus is, mert osztott olajterűek lettek.
Szerintem nem lehet egy exc-t és egy rxv-t összehasonlítani. Az exc full verseny enduró, aprilia-t meg nem is lehet sehova besorolni,pont ez benne a kuriózum! A szervízintervallumokról meg ne is beszéljünk!Az olajat leszámitva 3x annyit elketyeg minden szervizig mint egy ktm! Újitgassátok a hengerfelyet,és dugozzátok az EXC-ket ügyesen!!! üdv.:egy RXV tulaj.
Mic -nek igaza van, ha nem akarsz idegeskedni,és nem vagy szerelő, és ha van pénzed is a drágább motorra, akkor tényleg Ktm-et végyél.
Viszont ha valamicskét értessz a motorhoz, és van időd megismerni az apró kis csintalanságait a motornak, na meg persze rájönni, hogy mik azok a gyári dolgok, amit azonnal ki kell cserélni, miután megvásároltad a mocidat, akkor szerintem válaszd a 2 hengerest.
Én most készülök motort venni ebben a hónapban és az Apriliára gondoltam.(sxv 550) De az itt leírtak alapján kicsit elment tőle a kedvem, de annyira tetszik hogy most már nemtudom mit csináljak!
Egy új motorhoz minek még szerelő!! Én úgy gondoltam veszek egy új motort,és ha motorozni támad kedvem, felöltözöm, megnyomom a start gombot és már megyek is. Hát ez most nem így van.Előbb megpróbálom beindítani,ha netán sikerül akkor majd csak utána öltözködöm fel. Máriapócson a Szupermoto-versenyen láttam Kiskökényt versenyezni az aprilliával ,hát nagyon szenvedett az biztos. Két motort hozott magával az egyik csak két kört bírt ki. Lövöldozött,durrogott alig bírt visszajönni a depóba. Kérdi tőle a szerelője- na mivan? Nagyon mérgesen azt mondta -milenne már megint nem megy.A szerelők nem is próbálták megcsinálni inkább oldalra tolták és elővették a másikat.
Mindenki szótlanul álldogált,nagyon kínos volt a helyzet mindenkinek.
Nekem tuti, én KTM-ezem jópár éve :) Én csak azt nem értem, hogy miért jó neked ez így? Már egy lelki terror, ha csak arra gondolsz, hogy elmész motorozni. Erről egy ismerősöm jut eszembe, aki a méregdrága Audijával járt hasonlóan. Átvette az autót és már az állatkertnél nem ment benne a hifi. Volt még pár váltó és egyéb hiba. A második alkalomkor már közölte, hogyha visszakapja a kocsit és megint elromlik, akkor Európa összes tvcsatornáját meghívva a Parlament előtt felgyújtja a kocsit és ad egy interjút. Ezek után tréleren elvitték tőle a kocsit a németekhez és kb 2 hónap után visszaadták neki a pénzt.
Szerintem 1baj van. A fórumokat olvasva, nem értenek itthon a motor beállításához.Azt írják nincs rosz motor, csak béna szerelő.
Bízok bennük, nem adom föl.
Mic71 neked most jó elvettük a kedvedet a márka megvásárlásától mi????
A használatra a válaszom az, hogy az elején még a folytás benne volt, addig arra fogták a motor hibás működését,most kint van belőle a garancia azonnal elszált, és még mindig nem működik tökéletesen.Mondjuk ez csak az 1 hidegindításnál van, utána hibátlan, sőt az ember el is felejti, hogy mekkora szo...ás beindítani. Most írtam az apriliába, hogy azt a szerelőt szeretném, aki a Kökénynek az Apriliáját szervizeli. Majd meglátjuk mi lesza válasz.
Ahogy így elnézem, egy csinos kis summa...:( A KTM-et szokták lehordani, de ez egy rémálom. Nem próbálkoztatok a fogyasztóvédelemnél? Nem hinném, hogy ez a rendeltetésszerű használat.
Nem bírom tovább magamban tartani,ígyhát én is írok egy pár sort a "híres rxv-röl.
Az elsők között vettem,azóta vagyok boldogtalan tulajdonosa!
Ránézésre nagyon jó motor, és már el is fogyott minden jó tulajdonsága.
A beindítása élményszámba megy! De csak azért, mert álltalában nem sikerül.
Ha mégis akkor sincs túl nagy öröm benne.Iszonyatos csörömpölés,kerregés,és füstölés. Sok motorom volt már,csak a jobbakat említeném,cbr-600,ktm-640,drz-400, crf450. Mindegyiknek voltak jó tulajdonságaik,na az rxv-nek szerintem egy sincs.
A világon semmi előnye nincs az egyhengeresekhez képest,csak hátránya.
Biztos vagyok benne hogy egy-két éven belül eltünik a színpadrol,és nem is fog hiányozni senkinek.
Ha ezekután valaki ilyenröl álmodik csak szóljon szívesen eladom neki.
Sziasztok itt vagyok egy kicsit késve de ennél több infom van.
Tehát kezdeném a szokásos hidegindítási problémákkal, amivel még mindig küszködöm.Rosszul indul hidegen, nemtudták még mindig rendesen beállítani a motorját.Nem beszélve a hanyag összeszerelésről, amit a trafóról leeső kábel bezonyította, nem volt összeszorítva a sarú.Az aksija folyamatosan lemerült a sok indítózás miatt, (kb.3-4 percig bírta), mire kicseréltettem .Teljes enduró kittet kellet vennem az amúgy enduró motorra,mert használhatattlan volt például a hátsó rendsz.tartó,első lámpa stb.Nem beszélve már a 2. garnitúra gyertyánál tartok, mival állandóan elégeti a gyári gyertyát.Ha megy akkor viszon bámulatos, a hangja gyönyörű, nekem nagyon bejön.Ja és majdnem elfelejtettem.Vásárlás után azonnal ki kell belőle vetetni a folytást, mivel használhatattlan vele. Nem indul be, köhög-zörög.
Fontos dolgok amit tapasztaltam cserére szorul:
1.Papírlevegőszűrő csere- Twinair szivacsra
2.Gyertya csere-NGK CR8EIX-re
3.Kipufogó csere-Akra vagy Silmoto
4.Az ECU mappát kiválasztani hozzá(legnehezebb)
Itt vannak a mappák:
ECU Software
Mapping Numbers
DescriptionSXV 450
14000, 14001, 14002, 14003, 14008†, 14018‡
de-restricted with standard exhaust
14004, 14009†
de-restricted with Termignoni exhaust
14005, 14010†, 14021‡
de-restricted with Silmotor exhaust
14022‡
de-restricted with Akrapovic exhaust, for use only on VDB bike version
14006, 14011†, 14019‡
restricted with standard exhaust, for use with 95 RON and 85 MON fuel (USA)
14007, 14012†, 14020‡
restricted with standard exhaust, for use with 100 RON fuel (Japan)
SXV 550
15001, 15002, 15007†, 15017‡
de-restricted with standard exhaust
15003, 15008†
de-restricted with Termignoni exhaust
15004, 15009†, 15020‡
de-restricted with Silmotor exhaust
15021‡
de-restricted with Arrow exhaust, for use only on VDB bike version
15022‡
de-restricted with Akrapovic exhaust
15005, 15010†, 15018‡
restricted with standard exhaust, for use with 95 RON and 85 MON fuel (USA)
15006, 15011†, 15019‡
restricted with standard exhaust, for use with 100 RON fuel (Japan)
RXV 450
24000, 24001, 24002, 24003, 24007†, 24020‡
de-restricted with standard exhaust
24004, 24009†
de-restricted with Termignoni exhaust
24005, 24010†
de-restricted with Silmotor exhaust
24013†, 24023‡
de-restricted with Akrapovic exhaust
24006, 24011†, 24021‡
restricted with standard exhaust, for use with 95 RON and 85 MON fuel (USA)
24007, 24012†, 24022‡
restricted with standard exhaust, for use with 100 RON fuel (Japan)
RXV 550
25001, 25005†, 25016‡
de-restricted with standard exhaust
25003, 25007†
de-restricted with Silmotor exhaust
25010†, 25019‡
de-restricted with Akrapovic exhaust
25004, 25008†, 25017‡
restricted with standard exhaust, for use with 95 RON and 85 MON fuel (USA)
25006, 25009†, 25018‡
restricted with standard exhaust, for use with 100 RON fuel (Japan)
† 6-second limit on starter motor ‡ 6-second limit on starter motor, as well delayed fuel injection when starting (cold start improvement)
Hasznos linkek, tuning dolgok:
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=171http://xvasylum.wikidot.com/
Sok szerencsét mindenkinek, ha kérdés van szívesen válaszolok
Tom
Engem speciel nagyon érdekel a történeted, mert én is egy ilyenben gondolkodom. Ha nem akarod a nagynyilvánossággal megosztani privátban küld el : duke@uw.hu
Tudnátok adni 1 pici segítséget? Factory tulaj lettem (hurráááá) és keresnék valami topicot, ahol ezekről a gépekről lehetne csevegni. Ha van címetek kérlek tegyétek fel!
Együtt tudok érezni veled mert már én is voltam hasonló cipőben!
Szintén motoros balest csak 1989-ből.
Lábszár-boka-sarok törés a ballábamon. Három hónapos fekvő sin és egy éves mankózás után + még három alkalom fémkivétel után ugy döntöttem hogy a motorozást nekem kerülni kell.
Megis tudtam állni öt évig!
Azóta vallom: akit egyszer megfertőz a kétkerék , az már csak a jó szerencsében és az égiek áldásában bizhat..