Hét budapesti járatából kettőt - Bréma és Frankfurt-Hahn - megszüntet a legnagyobb európai fapados társaság, a Ryanair - tudta meg a fapadosinfo.hu. Ezzel a magyar utasok elvesztenek két remek átszállási lehetőséget a cég más olcsóbb útvonalaira.
Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban
Ez a legelegánsabban fogalmazva is súlyos tévedés. Tessék csak rápillantani a Ryan desztinációs térképére! (Előbb persze letölteni a Silverlight-ot :-))
Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban, teht a számukra indítanak minél több desztináció felé járatokat.
no igen, ezért indít a ryan pld. Brémából kb 30, Hahnból pedig 50 helyre gépet, miként pld. Bergamóból is kb 50 felé. leszarják ők az ír és a brit utasokat is, pontosabban mindenkit boldogan kiszolgálnak, aki velük akar utazni. csak ehhez éppen attraktív desztinációk és piacismeret szükségeltetik. ez utóbbi nálunk egyelőre nem jön be a ryannek, sajnos.
Lehet itt mindenféle elméleti fejtegetésekbe bocsátkozni (szerintem mellesleg irodák nagyon is szerveznek a diszkontokra; a Ryanair hozzáállásáról és desztinációiról is nagyon más a véleményünk), de egy olyan rutinos utazó mint jazzcool, szerintem a tapasztalataira alapozva nagyon jól lát bizonyos tendenciákat, összefüggéseket, amelyekkel én is egyetértek.
viszont a nyelvet nem tudó irodával megy, ők meg nem szerveznek fapadosra. a fapados kifejezetten a bevállalósoknak - meg a kispénzűeknek - való. Pl. e topik látogatóinak.
Abban meg végképp nincs igaza, amit a Ryanről ír, miszerint ha repülnének innen Berlinbe, Münchenbe stb, akkor elsők lehetnének a piacon. Leszarják ők, hogy egy magyar piacon hanyadikok. Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban, teht a számukra indítanak minél több desztináció felé járatokat. Nem is szűnik meg a Dublin-Bp és a brit járatok, csak a németek. Mert azt mondják: ez nem az ő asztaluk. Nyilván nem hozta ez a 2 német-magyar járat a kellő nyereséget, tehát beszüntetik és kész. Nincs lelkiismeretfurdalásuk, hogy most mi hogy jutunk el Brémába.
Jazzcool ezt írta: de a magyar utasok döntő többsége - lássuk be - nem Liverpoolba akar utazni, vagy Brémába stb. és az átszállás sem opció a nagytöbbség számára, mert a menetrendek azért ritkán illeszkednek.
Nem tudom, miért látod máshogy, szerintem jazzcoolnak teljesen igaza van! A magyar utasok nagyon kicsi rétege utazik/-na LPL-be, BRE-ba, EMA-ba az én véleményem szerint is. A nagy többség nyelvet sem (vagy nem jól) tud, foglalni sem mer, szervezetten akar utazni, nagyrészt nyáron, szezonálisan. A menetrendilleszkedés ben is igaza van.
Ne ezekból a topikokból indulj ki, itt az átlagnál informáltabb, bevállalósabb, gyakoribb utazók vannak! Megint csak: szerintem.
már miért lenne marhaság? én is örömmel mentem Brémába, és még megyek januárban is, de a ryan, lássuk be, ebből nem élt meg. ha München, Berlin, Frankfurt (nem Hahn) lett volna a célpont, akkor ugyan verseny lett volna, de azt megnyerhette volna.
azért ez egy marhaság, amit írsz, már megbocsáss. Miért kellene mindenhol fővárosba menni? Én pl. nagyon hálás vagyok a Ryannek, mert tán soha nem jutottam volna el Brémába vagy Bristolba és a közeli Glastonburybe, ha nincsenek ezek a járatok. ha csak London lenne és Berlin, nem biztos, hogy eszembe jutottak volna olyan városok, amelyektől azután sok élményt kaptam. Igen, meg kell nézni a fővárosokat, és aztán más úticélokat is. Ma már szerencsére nem 3 évenként mehetünk Ny-ra, aki szeret utazni, évente többször is megteszi.
a főváros persze egy kicsit leegyszerűsítés volt részemről. Pld. Németország, Franciaország, Olaszország, vagy az Egyesült Királyság esetében a nagy távolságok és a 60-80 milliós népesség miatt más a helyzet. de a magyar utasok döntő többsége - lássuk be - nem Liverpoolba akar utazni, vagy Brémába stb. és az átszállás sem opció a nagytöbbség számára, mert a menetrendek azért ritkán illeszkednek.
abban egyetértek, hogy a Ryan úticélok önmagukban nem elég jó, vag ynem megfelelő desztinációk a magyar utasok számára, de a célpontokban elérhető más Ryan útvonalak javítanak ezen. Azzal, hogy fővárosba kell repülni, nem értek egyet, ha így lenne, akkor nem lenne ekkora a Ryan (Easy, stb.) hálózata. Ehhez az is hozzájárul, hogy a fapados megjelenése kellő marketinggel fokozhatja az utazási igény elég szépen, és bizony a Ryan hálózaon is találni településeket, amik jól futnának szvsz, ilyen pl. Marseille, vagy Pisa.
De Ryan marketinget nem túl sokat láttam, tavaly karácsonykor egy angol (no comment) nyelvű hirdetést a Népszabiban, aztán szevasz.
Mondjuk, ha a kedves légitársaság nem számol azzal, és nem reklámozza (lásd Sky anno), hogy pl. a Bolognai járata igen kiváló Firenze, vagy Ravenna elérésében is, akkor magára vessen.
szerintem a ryannek egyetlen normális járata sincs BUD-ról, normális alatt az európai fővárosokat értem. így nem csoda, hogy kivonul. a leszállási díj emelkedése mese.
az easy repül pld London Párizs Berlin. a wizz szintén London, majdnem Párizs, Madrid, Róma, majdnem Brüsszel stb. azaz nem összevethető Brémával, Hahnnal. de a többi, még meglévő desztinációval sem.
Egyébként nagyon úgy néz ki, hogy a pilóták is sztrájkolni fognak a malévnál, az egy fokkal nagyobb gáz lesz, mint így és valószínű, hogy a pilóták helyére nem tudnak majd hozni vendégmunkásokat.
Tudok a BA disznóságairól, de nem erre céloztam, hanem arra, a történelemből tanult tényre, ami a kapitalizmus kezdetén volt szokás - és ezek szerint már nem az? - hogy a sztrájkot szervező akárki, itt mondjuk a szakszervezet állja a sztrájkoló dologzók fizetését és a közben keletkezett kárt is. Ha ez így lenne, 1 percig nem lenne sztrájk.
Miért vonulnak ki a fapados légitársaságok tőlünk? Drágák vagyunk? Nincs elég utas ?
Úgy van. Ha nagyon nagyot lehetne kaszálni, nyilván nem kifelé mennének, hanem járatokat sűrítenének és új társaságok jönnének. Szerintem a legfőbb ok a fizetőképes kereslet hiánya, a túlzott szezonalitás a magyar utasok részéről; kisebb részben a nyelvtudás hiánya (pölö Ryanair-t csak angolul lehet foglalni). De a BA sem makulátlan persze 8lásd a mostani sztrájk is).
Egyébként van több diszkont társaság is természetesen nálunk.
mindenképpen rossz hír, akár emelkedtek a reptéri költségek, akár nem. már mindenki kártérítést követel a BA-tól, pedig eredetileg a sztrájkot szervezőkenk, azaz a szakszervezetnek kellene állnia a költségeket, pl. a kártérítését is. De úgy látszik, ezt nem lehet érvényesíteni - nincs is miből - ezért olyan nagy a mellénye Gaskónak is. (de az már egy másik topik témája lehetne).
Az ír fapados légitársaság a megemelkedett ferihegyi leszállási díjakkal indokolja, hogy 2009. január 19-én a hetente háromszor Brémából, 2009. január 20-án pedig a hetente kétszer Frankfurt-Hahnról Budapestre érkező járatát is megszünteti. A légitársaság szerint Budapest évi 70 ezer látogatót és velük együtt mintegy 7 millió eurót veszít a járatok törlése miatt.
Ennek kb a nagyede igaz csak, a többi, hm... füllentés (főleg amit dőlt betűssé tettem) :-))
Két járatát is megszünteti a Ryanair A Ferihegyi történésekkel egy időben, december 12-én a Ryanair közleményt adott ki, miszerint törli mindkét, Budapestet Németországgal összekötő járatát. Az ír fapados légitársaság a megemelkedett ferihegyi leszállási díjakkal indokolja, hogy 2009. január 19-én a hetente háromszor Brémából, 2009. január 20-án pedig a hetente kétszer Frankfurt-Hahnról Budapestre érkező járatát is megszünteti. A légitársaság szerint Budapest évi 70 ezer látogatót és velük együtt mintegy 7 millió eurót veszít a járatok törlése miatt. A megszüntetett járatokra már megváltott jegyek árát az elkövetkező két hétben fizetik vissza.
bár hazafelé igazoltattak az osztrák rendőrök,mit sem sejtve odaadtam a jogsimat meg minden papirt, aztán az osztrák rendőr közölte,hogy bocsi,de a jogsim le van járva.. és 100€-t kért mosolyogva
soha nem néztem addig mikor mim jár le,,,azóta állandóan :D