Indul az első igazi fapados járat Ázsiába
Óriási felhajtás közepette felszállt Kuala Lumpurból az Air Asia X első londoni a Stansted repülőtérre. Az Air Asia X anyacégének számító Air Asia a kontinens legnagyobb fapados légitársasága, s nagyjából akkora sikersztoriként tartják számon arrafelé, mint Európában a Ryanairt. A hosszú távú utakra szakosodott Air Asia X első járata 2007 novemberében szállt fel az ausztráliai Gold Coast felé, tavaly pedig újabb ausztrál útvonalak mellett egy kínai is beindult, Hangzhouba. A londoni járatot régóta tervezték és többször is elhalasztották az indulást. A cég nem az angolokból kíván megélni, hanem egész Európából. Stanstedet épp azért választották célpontként, mert ide közel 150 reptérről hozzák az utasokat az európai fapadosok. Az útvonal másik végéről, Kuala Lumpurból is több mint 100 célállomásra spriccelnek szét a fapadosok, döntően épp az anyacég Air Asia gépei.
fapadosokon is csak akcióban olcsó, és ezek a jegyek sosem nyárra szólnak...egyébként nemrég voltam Frankfurtban, és igazán meglepő felfedezést tettem: a Lufthansánál a kora reggeli járat minden napra 150 ezer körül volt, később, de reggel 90 000, du. meg 24ezer, illetékkel együtt. Bármelyik napra néztem. így du mentünk, és egy 48 eurós/ fő szerény szállással együtt is olcsóbb volt, mintha reggel mentünk volna. természetesen az átszállás miatt kellett volna reggel mennünk, de tudja ezt a Lufi is, azért így alakítja az árait. Tehát a drágának tartott társaságok árait is figyelni kell, a malév tööbb mint 2xesébe, 52e került volna)
Kb annyira antifapados áraik vannak,mint a wizznek PMI-ra.Június közepén 1163. juró négyünknek hasonlóan horror,mint a wizz 384.000.-Ft.-os ára,fejenként 80 illetve 90. rugót meghaladó retúr jegy irreális.
Germanwings: mediterrán célállomások Ferihegyről
A Germanwings március 29-én életbe lépő nyári menetrendjében népszerű nyári célállomásokat kínál Ferihegyről. A légitársaság gördülékeny átszállást biztosító, ún. smart connect szolgáltatása segítségével ugyanis - többek között - már Marseille-be és Palma de Mallorcára is el lehet jutni Budapestről.
A 2007-ben bevezetett, smart connect elnevezésű termékkel a Germanwings az európai diszkont légitársaságok között elsőként kínált utasainak transzfer összeköttetést. A smart connect használata igen egyszerű: az utasok a www.germanwings.com honlapon ugyanúgy választják ki átszállással egybekötött ("One-Stop“) járatukat, mintha közvetlen ("Non-Stop“) járattal utaznának, ugyanakkor a két útvonal költségét egyszeri fizetéssel egyenlítik ki.
Az utasoknak az első és második járatra is be kell csekkolniuk, de az átszállást megkönnyítik a kiemelt eljárást biztosító check-in pultok, amelyek mindössze néhány méterre találhatók az átszálló utasok poggyászfelvételének helyszínétől. A Germanwings Budapestről Marseille-be 2009. március 31. és október 24. között, Palma de Mallorcára pedig április 4. és október 24. között kínál smart connect járatokat a magyar utazóközönségnek.
A Wizz Air megnyitotta temesvári bázisát és további terjeszkedést jelentett be A Wizz Air diszkont légitársaság megnyitotta harmadik romániai bázisát Temesváron (Bukarest és Kolozsvár után). Ez sorban a tizedik Wizz Air bázis a régióban. A bázison egyelőre egy vadonatúj Airbus A320-as repülőgép állomásozik. A légitársaság 5 új járatot indított a február 19-től a meglévő 3 mellé, így jelenleg Rómába, Londonba (Luton), Dortmundba, Milánóba (Bergamo), Barcelonába, Párizsba (Beauvais), Valenciába és Velencébe (Treviso) indít járatokat Temesvárról, ezzel a megye legnagyobb útvonalválasztékát kínálva az utazni vágyóknak. A jelen expanzió annak a tervnek a része, amely szerint a Wizz Air idén megduplázza méretét Romániában. A Wizz Air februárban 34%-os piaci részesedés mellett átvette a piacvezető szerepet a diszkont légitársasági szektorban Romániában. Ezzel egyidőben Váradi József vezérigazgató Prágában arról beszélt, hogy a már bejelentett egy Airbus A320-as repülőgép mellé - amit a cég a júniusi bázisnyitás kapcsán helyez Prágába - júliusban megérkezik a következő új repülőgép. A kapacitásbővítés lehetőséget teremt arra, hogy növeljék a sűrűséget a légitársaság római, brüsszeli, párizsi és eindhoveni járatain, illetve beindítsák a madridi, malmöi és nápolyi járatokat a cseh fővárosból. További két új járatot még az elkövetkezendő hetekben bejelentenek. A cég egyébként már megkezdte a közel 70 fős cseh személyzetének felvételét. A Wizz Air 5,9 millió utast szállított 2008-ban, ami 41% növekedésnek felel meg 2007-hez képest. A cég jelenleg 21 Airbus A320-as repülőgéppel üzemel, 10 bázissal rendelkezik (Budapest, Katowice, Varsó, Gdansk, Poznan, Szófia, Bukarest, Kolozsvár, Temesvár, Kiev) és több mint 120 útvonalon közlekedik. A légitársaság Magyarországon 18%-os növekedés mellett 825 ezer utast szállított 2008-ban, ezzel az ország legdinamikusabban fejlődő légitársaságának mondható. Budapesten idén nyáron egy harmadik Airbus A320-sal bővül a Wizz Air flotta.
Még nem. Ne feledd, hogy nem klasszikus átszállásról van szó. A járat megvár(ja, hogy felszállj), de a csomagodat neked kell felvenni, majd újra feladni.
Hét budapesti járatából kettőt - Bréma és Frankfurt-Hahn - megszüntet a legnagyobb európai fapados társaság, a Ryanair - tudta meg a fapadosinfo.hu. Ezzel a magyar utasok elvesztenek két remek átszállási lehetőséget a cég más olcsóbb útvonalaira.
Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban
Ez a legelegánsabban fogalmazva is súlyos tévedés. Tessék csak rápillantani a Ryan desztinációs térképére! (Előbb persze letölteni a Silverlight-ot :-))
Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban, teht a számukra indítanak minél több desztináció felé járatokat.
no igen, ezért indít a ryan pld. Brémából kb 30, Hahnból pedig 50 helyre gépet, miként pld. Bergamóból is kb 50 felé. leszarják ők az ír és a brit utasokat is, pontosabban mindenkit boldogan kiszolgálnak, aki velük akar utazni. csak ehhez éppen attraktív desztinációk és piacismeret szükségeltetik. ez utóbbi nálunk egyelőre nem jön be a ryannek, sajnos.
Lehet itt mindenféle elméleti fejtegetésekbe bocsátkozni (szerintem mellesleg irodák nagyon is szerveznek a diszkontokra; a Ryanair hozzáállásáról és desztinációiról is nagyon más a véleményünk), de egy olyan rutinos utazó mint jazzcool, szerintem a tapasztalataira alapozva nagyon jól lát bizonyos tendenciákat, összefüggéseket, amelyekkel én is egyetértek.
viszont a nyelvet nem tudó irodával megy, ők meg nem szerveznek fapadosra. a fapados kifejezetten a bevállalósoknak - meg a kispénzűeknek - való. Pl. e topik látogatóinak.
Abban meg végképp nincs igaza, amit a Ryanről ír, miszerint ha repülnének innen Berlinbe, Münchenbe stb, akkor elsők lehetnének a piacon. Leszarják ők, hogy egy magyar piacon hanyadikok. Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban, teht a számukra indítanak minél több desztináció felé járatokat. Nem is szűnik meg a Dublin-Bp és a brit járatok, csak a németek. Mert azt mondják: ez nem az ő asztaluk. Nyilván nem hozta ez a 2 német-magyar járat a kellő nyereséget, tehát beszüntetik és kész. Nincs lelkiismeretfurdalásuk, hogy most mi hogy jutunk el Brémába.
Jazzcool ezt írta: de a magyar utasok döntő többsége - lássuk be - nem Liverpoolba akar utazni, vagy Brémába stb. és az átszállás sem opció a nagytöbbség számára, mert a menetrendek azért ritkán illeszkednek.
Nem tudom, miért látod máshogy, szerintem jazzcoolnak teljesen igaza van! A magyar utasok nagyon kicsi rétege utazik/-na LPL-be, BRE-ba, EMA-ba az én véleményem szerint is. A nagy többség nyelvet sem (vagy nem jól) tud, foglalni sem mer, szervezetten akar utazni, nagyrészt nyáron, szezonálisan. A menetrendilleszkedés ben is igaza van.
Ne ezekból a topikokból indulj ki, itt az átlagnál informáltabb, bevállalósabb, gyakoribb utazók vannak! Megint csak: szerintem.
már miért lenne marhaság? én is örömmel mentem Brémába, és még megyek januárban is, de a ryan, lássuk be, ebből nem élt meg. ha München, Berlin, Frankfurt (nem Hahn) lett volna a célpont, akkor ugyan verseny lett volna, de azt megnyerhette volna.