Cane of Corpus: mindenféle komolyabb experimentáció nélkül nekem mindig az volt az intuitív meglátásom, hogy hiába nyiffan ki szinte 100%-ban az, akire a CoC-vel rásózok, a kirijutsu miatt a pusztakezes pofon-ofonra ugyanez jellemző volt, csak sokkal többször támadt íly módon derék katonám...
Elírtam, bakker, a monk 13. szinten 4-et támad, sőt már a 11. szinten is, míg a ninja egészen a 14. szintig csak 3-at...
Ööö, remélem nem untatok senkit ezekkel a statisztikákkal:)
Naszóval, ugyebár nijna és monk esetében a támadások száma sokkal fontosabb, mint hogy hányt ütést osztanak ki egy támadás alatt, már csak a criticalok miatt is, mivel magas szinten elméletileg a legtöbb támadás criticallal végződik... ezek alapján nagy szomorúsággal tapasztaltam, hogy nem véletlenül húzott el annyira a felpurr monk. Egészen a 15. szintig kellett várni, hogy a faerie ninja utolérje támadásokban. 15. szinten tehát jobb a ninja, no de vajon mi lesz a 16. szinten, muhaha? (Micsoda izgalom. Minő kiváncsiság.)
(Most már arra is nagyon kiváncsi vagyok, hogy a ninja mit produkálna a Cane of Corpus + másodlagos fegyver kombóval... mert ha ugyanezt a támadás/ütésszámot hozná...)
Ööö, alább következik, ha vkit esetleg érdekelne:), a felpurr monk és a faerie ninja összehasonlítása támadás/ütés szám tekintetében, szintenként lebontva, muhaha:
amivel csekkolni lehet a tulajdonságokat, és az alábbiakat fedeztem fel:
A monk 13. szinten 18-as sebességgel körönként 3-at támad, támadásonként 3 ütéssel.
A ninja 12. szinten 17-es sebességgel körönként 3-at támad, támadásonként 4(!) ütéssel. (Ninja le van maradva kb. 100.000 XP-vel, asszem a 11.-ennyivel kell neki több.)
Tehát egész biztosan race feature. Főleg, hogy a wikipédián eztet írják:
"Each race has a certain statistic value attached to them, before bonuses:
Strength determines carrying capacity and melee damage.
Intelligence affects the number of skills learned, and the strength of spells.
Piety affects the amount of spell points a character has to use.
Vitality determines HP, and resistance to disease.
Dexterity determines number of attacks per round and thieving skills.
Speed determines number of total attack rounds available and initiative.
Personality determines how likely a character is to make friends with neutral or hostile NPCs. "
Tehát a kezdőérték a lényeg, egy dracon 20-as speeddel se lesz sose olyan gyors mint egy fearie mondjuk 16-os speeddel... Ámen.
Hát ha csak nincs valami "race feature", amitől a faerie gyorsabb lehet, mint a dracon, akkor egyforma volt a sebességük, mindkettőnek huszas (szintlépéseknél felment ugye 18-ra, meg voltak valami tárgyak, amiket használva húszig lehett felvinni az alaptulajdonságokat).
Ühüm, a dracon elég lassú, asszem 7-es vagy 8-as a speed-je, míg a fearie-nek 14, a felpurrnak pedig 12. Legközelebb felpurr monkkal nyomasd.:)
Most már 13. szintűek és a monk kezd még jobban elhúzni. Érdekes, hogy kezdettől fogva a legtöbb körben ő támad elsőnek...
Ja és meg vmi: a fearie ninja néha körönként 4-et(!) üt a 12. szinttől. Azér bízok benne, hogy magasabb szinten mégiscsak többet támad majd mint a felpurr. Bár elég nehéz számolni, mert a vége legtöbbször critical, de azt azér nagy öröm látni, amikor a pici kezeivel és lábacskáival 3x20-at belebikázik egy böhöm umpani orrszarvúba és a végén még meg is küldi egy instant kill-el... állat ez a játék...
Én anno végignyomtam egyszer két karakterrel, egy faerie ninjaval és egy dracon monkkal, az előtápolás után váltottak a végleges classukba (ninja, monk), mindketten puszta kézzel aprítottak, maxos kirijutsuval. A ninja magasan vezette végig az MKS-t.
Igazából csak az insanity-t okozó spellek voltak veszélyesek, ha az elkapott valakit, egy pillanat alatt lecsapta a másikat, ha betalált. =)
a felpurr monkom nagyobb király mint a faerie ninja (pedig ez utóbbi a kis
kedvencem). Most vagyunk Ukpyr-ban, mindketten 11. szintűek, a monk kb. 1150
MKS-el, míg a ninja kb. 1040-el.
Teljesen egyformán fejlődtek, előtte mindketten szamurájok voltak a kirijutsu
(critical kill) skill növelése miatt. A monk szamurájként elég jól elhúzott, mer
ugye katanával többször talált és nagyobbakat ütött mint a picurka kis faerie a béna
pálcikájával, aztán a jelenlegi kasztjukban, puszta kézzel és ahogy nőtt a kirijutsu, a fearie elég jól kezdte behozni, de a 11. szintlépést követően ez megállt. Nagyjából 40 a 30-hoz az összes gyilkosságok %-ában a monk javára. (Ketten tehát együtt kb.
az enemy 70-75 %-át nyírják ki.)
Jelenleg mindketten 3x támadnak egy körben, minden támadásnál 2-t ütnek/rúgnak. (11. szint után néha elvétve mindegyiknél becsúszik egy-egy extra 3. ütés is.) És
valószínüleg a monk a ninjához hasonlóan meg fogja kapni a 3x3-as támadás/ütést
következő szinten.
Asszem ez azt jelenti, hogy a felpurr monknak és ninjának is jobb lehet mint a
faerie. Kézikönyvben írják is, hogy ők ketten a két leggyorsabb faj. Annyi
talán, hogy a faerinek vmivel jobb a natural AC-je, de a Felpurrnak meg ugye ott
8. Be expecting snakes (Snakes...why did it have to be snakes?). Go north, turn west. Slog west, and take your second turn south. Go south till you hit your first right turn. Take it, and slog west, through probably about a gazillion snakes. Go one north at the wall, then keep going west to the wall. Go north to the wall. Turn west again. Go west, and take your first left. Follow that to the wall, and turn right. Follow that passage west, south, west, south (through a slime) to the wall, then west, and south again until Drake screams "OW! My foot!" He just kicked a control cylinder. Grab it. Go all the way back to the stairs up and climb back up to the lower ruins of Stonekeep. You might want to go visit the fountain to heal up now. Assuming you do, go north from the fountain to the intersection, then turn west. Go to the wall, and turn south. Go to and through the door. Go south to the wall, and turn west. Walk up to that funny looking thing in the wall. Use the cylinder on it. You've just opened a few floodgates below, which you needed to do to get the othercylinder.
Go back to the sewer (SHEESH!) and go as follows: North, west, second corridor south, first left, second left (through the now-open floodgate) and proceed south. Turn west, go 1 square, head south. STOP one square before the south wall (there should be a passage on your right). Trust me; you do NOT want to go one more square south. Just trust me. Go west, north, take your west turn, to the wall, south to the wall, west one square, and south. Proceed south. When you come to the little room, turn right (west) and deal with the Sharga captain. He's pretty tough. Once you finish him off, go south to the wall. Turn west, and go that way. Waste the two Sharga guards, then turn south. Go to the wall, turn east. Go to the wall, and turn south. Right ahead is the other cylinder...
Te a Wiz7-ről beszélsz most ? A 8-ba nincs kirijutsu meg godzylly.
Senki se játszik Stonekeeppel ??? Akit érdekel, le lehet tölteni 10 dollárért a www.gog.com oldalról. Hibátlanul működik xp-n is, nem kell semmi marhaságot letölteni hozzá, csak install és kész.
De elakadtam a csatornában. Már megtaláltam az egyik cylindert, de azt olvastam, hogy kell egy másik is. De az hol a túróba van ??? Már mindent átkutattam, de a víztől semmit se lehet látni.
A faerie ninja a legdurvább karakter a gaméban. Nem ez a titok. Hanem az, hogy a Cane of Corpust - attól függetlenül, hogy a legjobb fegyver a játékban, mégsem használtam szinte soha. Miért? Mert az előző állítással ellentétben a legjobb fegyver a játékban a pusztakezes faerie ninja. Mert ő maga A FEGYVER!
Cane of corpus: kétszer támad egy körben (ha jól emléxem, 4 ütés összesen), ha megszakadsz is. Ez az esetek 99%-ában azt jelenti, hogy azok az ellenek, akiket megütsz, ki is nyiffannaka. De!
Puszta kézzel az überninja 3-szor (háromszor!!!) támad, ami alatt lead vagy hat ütést és három rúgást! Az kimaxolt kirijutsu-val potenciálisan 9 kill, akár Godzyllyk ellen is!!!
Nem ehhez a forumhoz tartozik, de nem találtam ehhez topicot, igy ide irok. Ismeritek vagy játszottatok a STONEKEEP nevű rpg-vel ? Csak azért kérdem, mert elakadtam benne a csatornában, és hátha tudtok segíteni.
Pontosan ez az amit sok szerepjátékban utálok. Amikor kockadobás dönti el, hogy mekkorák legyenek a tulajdonságpontok. Baldurs Gate-ben, ID-ben stb. tök sokáig tart, mire rendes karit tud az ember csinálni. Jobban szeretem a Wizardry 8 vagy az Icewind Dale 2, vagy NWN karaktergenerálási rendszerét.
Mage. Tényleg legjobb faerie-t választani, mert gyorsan ellövi a spelleket, meg
neki jönnek vissza a leggyorsabban a manapontjai.
Priest-alchemist. Az alchemist tényleg életmentő lehet a cloud típusú
spellekkel, de a priest sokkal több pontot kap az elején a gyógyításhoz: most
mindkettőt indítottam...:)
Eddig sose játszottam bárddal, de basszus ez a poet's lute tényleg nem egy rossz
szerszám... szal bárd nem árt, és később át lehet váltani vmi komolyabb harcosba.
A tulajdonságpontokra figyelj, mert véletlenszerűen nőnek és a 10. és 11. szint
közötti XP kb. ugyanannyi, mint 1-10-ig. Szal 9-10. szinten érdemes kasztot
váltani. Egy elf mage-nek például 2 pont kell, hogy priest-be váltsd, de már 16 hogy pcionic-ba. Szal karaktergeneráláskor érdemes jó bónuszpontokat pörgetni, és megtervezni előre hogy kiből mi lesz.
És még kockás füzet se kell, mert ezen az oldalon a térképek is fent vannak.
Parti, hát mittomén, sokan aszondják, hogy tök mindegy, mer a végén úgyis mindenkiből ninja lesz...:)
Aszondják érdemes úgy váltogatni a kasztokat, hogy előbb-utóbb mindenki megtanulja a rejtőzködést és a kirijutsut (ez osztja a critical killt). Nemtom, én nem voltam ennyire maximalista, a varázslókkal pölö nem tanultattam kirijutsut/ninjába se váltottam őket, hanem bishop lett belőlük a végére. (Szerepjáték rulez.)
A legelején alchemist/priest mindenképp kell, mert ezek gyógyítanak. Meg mage is, ugye, varázsolni. (Ezeket lehet váltogatni, priestet mage-be meg fordítva, így gyógyítani meg killerkedni is tudnak. Aztán bishop) Nem árt egy tolvaj se. A többinél szinte mindegy, valami harcos kaszt, amiket majd úgyis összevissza váltogatsz. Vagy helyesebben nem összevissza, mert a class pontok véletlenszerűen nőnek, tehát egy kis tervezés (meg türelem) azért nem árt.
És a végtelenségig váltogatni sem érdemes, mert akkor mindig alacsony szintű gyíkok maradnak.
Jah a csaták hossza. Pont ez nem tetszik sokszor a 8-ban. Nagyon sokáig el tudnak húzódni. Általában élvezetesnek tartom, de amikor éppen nem csatázni akarok, hanem menni valahova, akkor hihetetlenül zavaró tud lenni.
Tudnál valami rövid leírás-szerűséget adni nekem a 7-tel kapcsolatban. Szinte semmit nem értek a játékhoz. Milyen partit érdemes csinálni, kinek milyen tulajdonságokkal ? Ha nincs térkép, akkor elő a kockás füzet és toll ?
Megújult a Golden Era Games, egyben a szépreményű készülő (muhaha) Grimoire c. játék honlapja. Tegnapig ugyanis az állt rajta (kb. másfél év óta) hogy 2008 júniusában lesz kész, most ezt updatelték arra, hogy itz coming July 2009... muhaha...
Egy 1992-ben megjelent, 3-4 MB méretű játékról van szó... szerinted nem normális, hogy nincs beszédhang, muhaha?
A 8-as részben sokkal lassabbak a csaták, itt meg pikk-pakk, főleg ha a ninják/monkok kb. tizenX. szint fölé érnek (ekkor többet támadnak és többet ütnek körönként) és elkezdik nyomatni az instant killeket.
A 7-es tele van kurva nehéz puzzle-kkel, aminek a 21. században már ember nem áll neki végigjátszás nélkül...
A 7-ben annyiszor váltasz karakterosztályt, ahányszor csak akarsz, újból 1 szintről indulsz, és használhatod az eddig megszerzett skilleket, csupán annyi a megkötés, hogy amíg el nem éred az előző szintet, szintlépéseknél csupán 1 HP-t kapsz. (Sokan ezt tartják a játék legnagyobb erősségének, így ugyanis frankón és gyorsan kimaxolhatók a skillek. Más kérdés, hogy magasabb szinten többet támadnak a karakterek, tehát enélkül is simán végigjátszható.)
A grafika olyan amilyen... "Egy 1992-ben megjelent... blablabla..."
És maximálisan tiszteletben tartva fulgur véleményét, miszerint aki először a DOS-os verzióval játszott, az nem sokra tartja a goldot, ezt kiegészíteném azzal, hogy a gold-verzióban van automap, ami nélkül az ember csak kóvályog mint gólyafos a levegőben, én legalábbis az idegbaj határán tántorogtam, amíg meg nem találtam a map kitet. És nem is annyira rosszak azok a mangás karakterportrék...:)
Összességében szerintem (és valószínüleg mindenki szerint, aki mindkettővel játszott) simán veri a 8-as részt...
Ehhh.... Bocs, hogy mindig elöbb beszélek (írok), mielött gondolkodok. Szal sikerült elinditani a játékot. Észrevételek kb 2 perc játék után: 1: Normális, hogy nincs hangja ? Illetve van hang, de csak zene. SEmmi beszédhang. 2: A zene hosszutávon szerintem idegsítő lesz, lehet hogy kikapcsolom, és helyette winampon hallgatok valami ideillő metálmuzsikát. 3: Rettenetesen ronda ez a játék.
Amugy én soha életemben nem játszottam ezzel. Mitöl olyan jo a 8-hoz képest ? Nekem a 8 volt az első Wizardry az életemben, nekem nagyon tetszett. a 7 miben jobb ?
Próbálkoztam újra, eccerüen nem tudom mit hova kell írni. Elolvastam a readme-t, de nem egyértelmű, kerestem a neten magyar nyelvű segitséget, de semmi. Tehát mit kell, hogy kell hova írni ?? Komkrétan én a D-re töltöttem a Dosboxot:
D:DOSBox-0.72 a könyvtár
A játék: e:GamesDosboxgameswizardry-7Wizardry 7
Még nincs felinstallálva, merthogy azt sem tudom, hogy kell.
Lécci mondd meg, hogy konkrétan mit hova kell írni. Köszi.
Letöltöttem a játékot és a Dosboxot. Hogy kell kezelni ? Ezeket a régi játékokat teljesen máshogy kell installálni, mint a maiakat. Nem tudod sehogy se kiigazodni ??
El tudnál igazítani, hogy hogyan is kellene ezt felinstallálni, és kezelni a Dosboxt ?
Nem javaslom a Wizardry Gold-ot, fos adaptáció egy fos Windows-hoz. A DOS-os verzió grafikája sokkal jobb (utálom a mangát, semmi köze a fantasy rpg-hez).
Szóval: szerezd be a DOS-os verziót, aztán töltsd le a DOSboxot innen:
http://www.dosbox.com/
Ezzel a kis applikációval DOS-os programok futtathatók Windows környezetben, többek között a Wizardry 6-7 is. Pár éve Win XP alatt nyomtam is a Wiz 7-et és a Might & Magic 6-ot, gond nélkü. :)