A Mol részvényeseknek és a management tagjainak talán baráti a bolt árszintjével realizált nyereség. Az olaj felhasználói oldalról szemlélve az árak irreálisak, a netpiaci átlagos árak másfél, kétszeresei.
Kifejezetten hirdetik a Wearcheck szolgáltatásukat kifelé. De az ipari mérések árainak ismeretében flottaüzemeltetőknek, ipari olajrendszerek üzemeltetőinek éri csak meg.
PTR-555 Próbál meg a MÁV Északi Járműjavítóba/Bp,Kőbányai út,a piac után/vagy MÁV Szolnoki Járműjavító kft.nél.,illeteve Szombathely Vasjármű kft.Egy telefont,mailt megér.
Nem ismerem a hazai labor hátteret, tudomásom szerint a MOL-nak és a veszprémi egyetemnek van ilyen laborja de azt nem tudom hogy ezeken a helyeken milyen feltételekkel végeznek (külsős) méréseket.
" ... Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége ... Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ... "
A színesfém tartalom és a fentmaradó adalék mennyisége szvsz azért olyan nagyon egyszerű eljárással nem állapítható meg....
Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége stb.
Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ami minden részletet feltár csak egy olyan kb. alap ellenörzés h az olaj kuka vagy még használható... vagy h süríteni kell a csereperiósdust vagy jó amit eddig.
Nem mindig fogalmazok (annyira) talányosan, ez esetben valódi sörre gondoltam (jelesül a bambergi füstöltsörre amit csak a helyi szerzetesek főznek és tudomásom szerint Magyarországon nem forgalmazzák).
" ... a szintetikus olajok közül az észter alapolajjal rendelkezök jobbak, mint a PAO alapolajosak? ... "
Én inkább úgy fogalmaznék hogy létezik olyan észter alapolaj amelynek jobbak a tulajdonságai mint a PAO alapolajé, mivel többféle észter bázisú alapolaj létezik, amelyeknek az alapvető tulajdonságai (viszkozitási index, deremdéspont, párolgási veszteség) meglehetősen széles tartományban szórnak (az árukról nem is szólva). A PAO alapolajok ehhez viszonyítva "kiszámíthatóan viselkednek", minőségi jellemzőik szűk tartományban állandónak tekinthetőek.
" .... A lényeg, hogy a "szintetikus" (GROUP III) alapolajat a nagy gyártók (EXXON, Shell, BP, Conoco) is vásárolják .... "
Szvsz a Gp III (hidrokrakk) alapolaj az Gp III alapolaj a szintetikus pedig szintetikus, azaz a két fogalom nem összetévesztendő egymással. Tény és való hogy Dél-Koreában komoly HC gyártó üzemek vannak, de pl az ulsani üzemnek az ExxonMobil adja a HC gyártási technológiát, továbbá a Shell és a BP saját maga is előállít Gp III alapolajokat.
" ... Akkor lehetsz biztos hogy teljesen szintetikus kenőanyagot vásárolsz, ha az PAO észter (Polyalpha Olefin) alapolajból lett előállítva .... "
A PAO Gp IV, az észter bázisú alapolaj pedig Gp V alapolajként ismert, így a PAO/észter Gp IV + Gp V alapolajokból áll.
szvsz nem (volt) túl szerencsés a nick választásod....
Véleményem szerint a márka választása (Castrol, Mobil, Shell) olyan mint ha mondjuk a sörök között kellene választani. Ki mire esküszik. A lényeg hogy megfeleljen a gyártóművi előírásoknak.
Pontosan milyen autó, milyen motor és mik a gyártói előírásai (kezelésiben hátul megtalálod)? Én aszerint döntenék a két olaj közül, hogy melyik teljesíti tökéletesen a szabványokat.
A lényeg, hogy a "szintetikus" (GROUP III) alapolajat a nagy gyártók (EXXON, Shell, BP, Conoco) is vásárolják, általában távol-keleti gyártóktól (Mint ahogy adalék gyártó is kb. csak 4-5 db van LUBRIZOL, LUBRIFIN, BASF). Így ha ugyanazt a minőségi szintet el tudják érni saját beszállításból, olcsóbb lehet a végtermék, így megéri trükközni a kifejezésekkel. Akkor lehetsz biztos hogy teljesen szintetikus kenőanyagot vásárolsz, ha az PAO észter (Polyalpha Olefin) alapolajból lett előállítva.
1 haver hozott mobil nascart (amcsi olaj, már irtam) pdtdi-be azt mondta h azt mondták h jó bele de nem mertem +kockáztatni viszont a 1,5dcibe bele tettem és okés.
én személy szerint nem foglalkozom ilyen mélységig az olajokkal. ha megnézed én nem írok szakmailag az olajokról. kereskedő vagyok és Castrol vagy Shell olajválasztóból kinézem hogy az adott autóhoz milyen olaj kell. DE!!! az emberek 75-80%-át baromira nem érdekli hogy mit ír a katalógus mert az úgy is drága. a legfogyósabb olaj 10w40, 5w40 legyen az pl 2006-os vagy 1995-ös autó /szándékosan nem írok márkát/ . annyira tök de mindegy hogy mi való bele. ha te autód 1000km-en megeszik mondjuk 5-7dl olajat és a gyári előírás mondjuk 5w30 TE MEGVESZED??? vagy teszel bele 10w40-est és talán felezed az olajfogyást?? az anyagi oldaláról nem is beszélve. ezek sajnos tények!!!
(ezt a köszit csalódott hangsúllyal is "mondhatom", amivel arra gondolok, hogy milyen kifinomult marketing van ezen a piacon, és nehezen lehet eligazodni. Ahogy SLX-350 is említette, vannak piaci szereplők, akik kicsit rugalmasabban alkalmazzák a szintetikus kifejezést, és nyilván segít az eladásokban, ha a szintetikus szó megjelenik egy dobozon, bármilyen szóösszetételben (így pl. lásd az én példámat...))