Köszönöm.Az autójavítón nem válaszolnak még.A turbo hogy kezdi megadni magát?Mik a jelei?Mert állitólag olajfogyasztás,és teljesítményvesztés előjel nélkül is tönkre mehet.Köszi.
Az ehhez az autóhoz előírt VW 505 00 jóváhagyású motorolajok között az általad használt SAE 10W-40-nél sűrűbb (magasabb SAE osztályú) olaj a technika mai állása szerint nem létezik. Ha a motor szórja valahol az olajat azt szvsz a megfelelő tömítés cseréjével célszerű orvosolni.
Egyébként az 1 liter olajfogyasztás (ezeknél a motoroknál) 15 ezer km alatt szvsz szinte elenyésző mértékű.
A Mol részvényeseknek és a management tagjainak talán baráti a bolt árszintjével realizált nyereség. Az olaj felhasználói oldalról szemlélve az árak irreálisak, a netpiaci átlagos árak másfél, kétszeresei.
Kifejezetten hirdetik a Wearcheck szolgáltatásukat kifelé. De az ipari mérések árainak ismeretében flottaüzemeltetőknek, ipari olajrendszerek üzemeltetőinek éri csak meg.
PTR-555 Próbál meg a MÁV Északi Járműjavítóba/Bp,Kőbányai út,a piac után/vagy MÁV Szolnoki Járműjavító kft.nél.,illeteve Szombathely Vasjármű kft.Egy telefont,mailt megér.
Nem ismerem a hazai labor hátteret, tudomásom szerint a MOL-nak és a veszprémi egyetemnek van ilyen laborja de azt nem tudom hogy ezeken a helyeken milyen feltételekkel végeznek (külsős) méréseket.
" ... Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége ... Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ... "
A színesfém tartalom és a fentmaradó adalék mennyisége szvsz azért olyan nagyon egyszerű eljárással nem állapítható meg....
Tud valaki Mo.n vagy Európánan olyan helyröl ahol valami felfogható összegért olajat analizálnak? Szinesfém, fém tartalom, fentmaradó adalék mennyisége stb.
Nem valami hiper szuper eljárásra gondolok ami minden részletet feltár csak egy olyan kb. alap ellenörzés h az olaj kuka vagy még használható... vagy h süríteni kell a csereperiósdust vagy jó amit eddig.
Nem mindig fogalmazok (annyira) talányosan, ez esetben valódi sörre gondoltam (jelesül a bambergi füstöltsörre amit csak a helyi szerzetesek főznek és tudomásom szerint Magyarországon nem forgalmazzák).
" ... a szintetikus olajok közül az észter alapolajjal rendelkezök jobbak, mint a PAO alapolajosak? ... "
Én inkább úgy fogalmaznék hogy létezik olyan észter alapolaj amelynek jobbak a tulajdonságai mint a PAO alapolajé, mivel többféle észter bázisú alapolaj létezik, amelyeknek az alapvető tulajdonságai (viszkozitási index, deremdéspont, párolgási veszteség) meglehetősen széles tartományban szórnak (az árukról nem is szólva). A PAO alapolajok ehhez viszonyítva "kiszámíthatóan viselkednek", minőségi jellemzőik szűk tartományban állandónak tekinthetőek.
" .... A lényeg, hogy a "szintetikus" (GROUP III) alapolajat a nagy gyártók (EXXON, Shell, BP, Conoco) is vásárolják .... "
Szvsz a Gp III (hidrokrakk) alapolaj az Gp III alapolaj a szintetikus pedig szintetikus, azaz a két fogalom nem összetévesztendő egymással. Tény és való hogy Dél-Koreában komoly HC gyártó üzemek vannak, de pl az ulsani üzemnek az ExxonMobil adja a HC gyártási technológiát, továbbá a Shell és a BP saját maga is előállít Gp III alapolajokat.
" ... Akkor lehetsz biztos hogy teljesen szintetikus kenőanyagot vásárolsz, ha az PAO észter (Polyalpha Olefin) alapolajból lett előállítva .... "
A PAO Gp IV, az észter bázisú alapolaj pedig Gp V alapolajként ismert, így a PAO/észter Gp IV + Gp V alapolajokból áll.
szvsz nem (volt) túl szerencsés a nick választásod....
Véleményem szerint a márka választása (Castrol, Mobil, Shell) olyan mint ha mondjuk a sörök között kellene választani. Ki mire esküszik. A lényeg hogy megfeleljen a gyártóművi előírásoknak.
Pontosan milyen autó, milyen motor és mik a gyártói előírásai (kezelésiben hátul megtalálod)? Én aszerint döntenék a két olaj közül, hogy melyik teljesíti tökéletesen a szabványokat.
A lényeg, hogy a "szintetikus" (GROUP III) alapolajat a nagy gyártók (EXXON, Shell, BP, Conoco) is vásárolják, általában távol-keleti gyártóktól (Mint ahogy adalék gyártó is kb. csak 4-5 db van LUBRIZOL, LUBRIFIN, BASF). Így ha ugyanazt a minőségi szintet el tudják érni saját beszállításból, olcsóbb lehet a végtermék, így megéri trükközni a kifejezésekkel. Akkor lehetsz biztos hogy teljesen szintetikus kenőanyagot vásárolsz, ha az PAO észter (Polyalpha Olefin) alapolajból lett előállítva.