A jó állapotú Opel motorok szvsz a legnagyobb lelki nyugalommal (és minimális olajfogyasztással) együtt tudnak működni egy (ideális esetben GM LL-A/B-025 jóváhagyású) 0W-30-as motorolajjal. Az Opel egyébként annak idején ezt a jóváhagyást 0W-30-ban "álmodta meg" majd sorban jöttek az 5W-40-es GM LL-B-025 jóváhagyású (dízel) majd az 5W-30-as LL-A/B-025 jóváhagyású olajok.
Olyan autóba, amelyik nem csipegeti az olajat (Opel), használhatok az ajánlott 5W-30 viszkozitású helyett 0W-30-as olajat, vagy inkább 5W-40-eset (minden másban megfelelnének a gyári előírásnak)?
Már bocsánat! De a hengerfej tömítés hiánya járul hozzá az olajfogyáshoz.
Megható az igyekezet. De a jól bevált, és ismert módszerek ismételgetése helyett valami önálló, kreatív ötlettel, gondolattal kellene előállni. Már ha van ilyen. Bár belátom a kreativitás nem prioritás.
Mert pontosíthattad volna, miként járul hozzá a hengerfej tömítés az olajfogyasztáshoz. A magyarázatod nélkül, akik nem értenek hozzá, most sem fognak, akik meg értenek, mosolyognak.
Ez a kérdez - felelek játék pedig a nyilvános fórumok sajátja :-)
Nem hiszem, hogy húsz évvel ezelőtti tananyag aktualitását vesztette volna ezen a téren. Ma is ugyanúgy a motorolaj végzi a szelepszárak kenését, és a hengerfej tömítések szerepe sem változott. És most is és húsz évvel ezelőtt is ez az első két dolog amit olajfogyásnál ellenőrizni és szükség esetén cserélni kell.
A váltóból a leeresztőcsavarnál mindösssze kb. 3,0 liter engedhető le, így feltölteni is csak ennyit érdemes (ha a váltót szétszednétek akkor a teljes feltöltés kb. 6,0 - 7,0 liter lenne).
A Fuchs egy német kenőanyag specialista cég, különösebben nem ismerem őket de a termékei szvsz kiválóak. A korábbiakban felsorolt, megfelelő VW jóváhagyású ATF-ek mindegyike maradéktalanul megfelel ehhez a váltóhoz.
mivel már több, mint 20 éve tanultam autógépészetet, és nem a szakmában dolgozom, örülnék, ha kifejtetnéd az olajfogyasztás csökkentése és a hengerfejtömítés csere közötti összefüggést.
Ehhez a váltóhoz VW G 052 162 jóváhagású ATF-ek használhatóak, ennek az Esso LT 71141, a Fuchs Titan ATF 3353 és az OMV Fluid APS felel meg (a Dexron jóváhagyású ATF-ek ez estben felejtősek). A Castrol Transmax Z az előírt VW jóváhagyással ugyan nem rendelkezik de a fizikai-kémiai jellemzői alapján szvsz megfelel erre a célra.
Aki meg eltért a gyártóművi előírástól, mert ő jobban tudta, és kísérletezgetett és elba..ta az autóját az ezt nem fogja ezt egy fórumba sem leírni. Hanem ilyenkor jönnek "eszi az olajat" szövegek. Csak úgy, magától. Hipp-hopp. Mert ilyenek ezek a csúnya autók.
Sziasztok! Érdeklődnék,mi a véleményetek az Eneos nevű japán olajról,ami állítólag a japán típusok gyári olaja.A pr szövegek nem érdekelnek,már véigolvastam.A tapasztalataitok viszont igen,amennyiben van.